Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Jan De Munter: San Francisco-Yellowstone-Salt Lake City
-
- Amerika-newbie
Reis Jan De Munter: San Francisco-Yellowstone-Salt Lake City
In juli 2014 willen wij met zes volwassenen de volgende rondreis maken. Wij huren twee auto's.
Graag je tips en bemerkingen. Haalbaarheid? Te druk programma? Hitte?
dag1: aankomst San Francisco
dag 2+3: bezoek San Francisco
dag 4: ophalen 2 huurwagens + rit naar Yosemite
dag 5 + 6: 2 dagen bezoek aan Yosemite: uitkijkpunten en wandelen
dag 7: rit over Tioga Pass ( uitkijkpunten ) richting Death Valley; overnachten in de buurt van Lone Pine
dag 8: rit van Lone Pine naar Furnace Creeck: uitkijkpunten + korte wandelingen in Death Valley
dag 9: voortzetting bezoek Death Valley ( uitkijkpunten + korte wandelingen ) en rit naar Las Vegas
dag 10: rit van Las Vegas naar Mount Carmel en kort bezoek aan Zion NP: uitkijkpunten
dag 11: rit naar Bryce Canyon + bezoek: uitkijkpunten en wandelen; overnachten in Mount Carmel
dag 12: rit van Mount Carmel naar Page en 's middags bezoek Upper Antilope Canyon; overnachten Page
dag 13.: rit van Page naar Monument Valley + rondrit ( 3 à 5 u met zonsondergang ); overnachten in Kayenta of Mexican Hat
dag 14: rit naar Mesa Verde + bezoek; overnachten in het park of in Cortez
dag 15: voormiddag afronding bezoek Mesa Verde en rit naar Moab ( geen tijd voor Canyonlands )
dag 16: ganse dag bezoek Arches NP: wandelen + uitkijkpunten
dag 17: zeer lange rit van Moab richting Yellowstone tot Pinedale of Geneva
dag 18: rit naar Teton NP: wandelen + uitkijkpunten; overnachten in de buurt van Moran Junction
dag 19: rit van Teton NP naar West Yellowstone; eerste bezoek aan Yellowstone (bij voorbeeld Canyongedeelte )
dag 20 en 21: 2 volledige dagen Yellowstone ( geysers en kalkterrassen ); overnachten in West Yellowstone
dag 22: lange rit van West-Yellowstone naar Salt Lake City
dag 23: kort bezoek Salt Lake City; inleveren huurwagens
dag 24: einde rondreis en vertrek vanuit Salt Lake City
bedankt voor jullie tips.
Jan.
Graag je tips en bemerkingen. Haalbaarheid? Te druk programma? Hitte?
dag1: aankomst San Francisco
dag 2+3: bezoek San Francisco
dag 4: ophalen 2 huurwagens + rit naar Yosemite
dag 5 + 6: 2 dagen bezoek aan Yosemite: uitkijkpunten en wandelen
dag 7: rit over Tioga Pass ( uitkijkpunten ) richting Death Valley; overnachten in de buurt van Lone Pine
dag 8: rit van Lone Pine naar Furnace Creeck: uitkijkpunten + korte wandelingen in Death Valley
dag 9: voortzetting bezoek Death Valley ( uitkijkpunten + korte wandelingen ) en rit naar Las Vegas
dag 10: rit van Las Vegas naar Mount Carmel en kort bezoek aan Zion NP: uitkijkpunten
dag 11: rit naar Bryce Canyon + bezoek: uitkijkpunten en wandelen; overnachten in Mount Carmel
dag 12: rit van Mount Carmel naar Page en 's middags bezoek Upper Antilope Canyon; overnachten Page
dag 13.: rit van Page naar Monument Valley + rondrit ( 3 à 5 u met zonsondergang ); overnachten in Kayenta of Mexican Hat
dag 14: rit naar Mesa Verde + bezoek; overnachten in het park of in Cortez
dag 15: voormiddag afronding bezoek Mesa Verde en rit naar Moab ( geen tijd voor Canyonlands )
dag 16: ganse dag bezoek Arches NP: wandelen + uitkijkpunten
dag 17: zeer lange rit van Moab richting Yellowstone tot Pinedale of Geneva
dag 18: rit naar Teton NP: wandelen + uitkijkpunten; overnachten in de buurt van Moran Junction
dag 19: rit van Teton NP naar West Yellowstone; eerste bezoek aan Yellowstone (bij voorbeeld Canyongedeelte )
dag 20 en 21: 2 volledige dagen Yellowstone ( geysers en kalkterrassen ); overnachten in West Yellowstone
dag 22: lange rit van West-Yellowstone naar Salt Lake City
dag 23: kort bezoek Salt Lake City; inleveren huurwagens
dag 24: einde rondreis en vertrek vanuit Salt Lake City
bedankt voor jullie tips.
Jan.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Re: reis Jan De Munter: San Francisco-yellowstone-Salt Lake
mooi rondje, druk programma maar nog net te doen.
Ik zou wel absoluut een dag meer Moab in plannen, je slaagt nu canyonlands over maar dit is toch één van de mooiste dingen die de USA te bieden heeft (en veen spectaculairder naar mijn mening dan het drukke Arches). Als je programma één dag blijft, zou je misschien kunnen overwegen om een halve dag Canyon lands (ochtend, vlak na zonsopgang is Mesa Arch echt prachtig) en in de namiddag dan Arches (met hike naar Delicate Arch bij zonsondergang) te doen.
Maar dan heb je de die mooie scenic byway 128 ook nog niet gezien, die misschien nog meer de moeite is (hebben wij gecombineerd met Arches).
Ik zou zelf een overnachting in Yosemite - hoe spijtig ook - opofferen voor een overnachting meer in Moab...
Ik zou wel absoluut een dag meer Moab in plannen, je slaagt nu canyonlands over maar dit is toch één van de mooiste dingen die de USA te bieden heeft (en veen spectaculairder naar mijn mening dan het drukke Arches). Als je programma één dag blijft, zou je misschien kunnen overwegen om een halve dag Canyon lands (ochtend, vlak na zonsopgang is Mesa Arch echt prachtig) en in de namiddag dan Arches (met hike naar Delicate Arch bij zonsondergang) te doen.
Maar dan heb je de die mooie scenic byway 128 ook nog niet gezien, die misschien nog meer de moeite is (hebben wij gecombineerd met Arches).
Ik zou zelf een overnachting in Yosemite - hoe spijtig ook - opofferen voor een overnachting meer in Moab...
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zou dag 13 na Monument Valley al wat verder doorrijden. En idd zeker Canyonlands meepakken. Anders die volle dag Salt Lake City op het einde schrappen.
Wat bedoel je met kort bezoek Zion? Alleen de busrit, als je de loop doet, is al 80min. Ik zou, nu je er toch vroeg bij bent, vroeg boeken voor iets in Springdale en ook dichterbij Bryce iets boeken dan weer terugrijden.
Wat bedoel je met kort bezoek Zion? Alleen de busrit, als je de loop doet, is al 80min. Ik zou, nu je er toch vroeg bij bent, vroeg boeken voor iets in Springdale en ook dichterbij Bryce iets boeken dan weer terugrijden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is wel een aardig druk programma. Ik zou zelf Mesa Verde overslaan om iets meer tijd op andere plaatsen te krijgen (Moab, Zion). Ook voor Yellowstone en Grand Teton kun je wel meer tijd gebruiken. Voor Zion zou ik een overnachting in Springdale nemen en voor Bryce bij het park of in Tropic.
Als je bij Lone Pine gaat overnachten zou je daarvandaan in een keer naar Las Vegas kunnen rijden, dat scheelt je ook een dag. En misschien een (halve) dag minder in SF?
Wij hebben in 2008 een vergelijkbare reis gemaakt, misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Marianne
Als je bij Lone Pine gaat overnachten zou je daarvandaan in een keer naar Las Vegas kunnen rijden, dat scheelt je ook een dag. En misschien een (halve) dag minder in SF?
Wij hebben in 2008 een vergelijkbare reis gemaakt, misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Marianne
Ik sluit mij bij de eerdere feedback (natuurlijk) aan.
Heb het even wat anders uitgeschreven zodat ik het wat beter lezen kan:
01. Reis naar San Fransisco (aankomst hoe laat?)
02. San Francisco
03. San Francisco
04. San Francisco - Yosemite (eerst huurauto ophalen)
05. Yosemite
06. Yosemite
07. Yosemite - Tioga Pass - Lone Pine
08. Lone Pine - Furnace Creek (Death Valley)
09. Furnace Creek - Las Vegas
10. Las Vegas - Mount Carmel (Zion)
11. Mount Carmel (bezoek aan Bryce Canyon)
12. Mount Carmel - Page (Upper Antelope Canyon)
13. Page - Monument Valley - Kayenta/Mexican Hat
14. Kayenta/Mexican Hat - Mesa Verde
15. Mesa Verde - Moab
16. Moab (Arches)
17. Moab - Pinedale/Geneva
18. Pinedale/Geneva - Moran Junction (Grand Teton)
19. Moran Junction - West Yellowstone
20. Yellowstone
21. Yellowstone
22. West Yellowstone - SLC
23. SLC
24. SLC - Huis
25. Huis
Canyonlands overslaan is het grootste pijnpunt
Met alle liefde een volle dag SF/SLC/Yosemite voor opofferen.
Gezien Pinedale/Geneva wil je ' binnendoor' naar Yellowstone (misschien zelfs via Vernal?). Klopt dit?
Bij meerdere automobilisten zou je dit over de snelweg in 1 keer kunnen doen.
Heb het even wat anders uitgeschreven zodat ik het wat beter lezen kan:
01. Reis naar San Fransisco (aankomst hoe laat?)
02. San Francisco
03. San Francisco
04. San Francisco - Yosemite (eerst huurauto ophalen)
05. Yosemite
06. Yosemite
07. Yosemite - Tioga Pass - Lone Pine
08. Lone Pine - Furnace Creek (Death Valley)
09. Furnace Creek - Las Vegas
10. Las Vegas - Mount Carmel (Zion)
11. Mount Carmel (bezoek aan Bryce Canyon)
12. Mount Carmel - Page (Upper Antelope Canyon)
13. Page - Monument Valley - Kayenta/Mexican Hat
14. Kayenta/Mexican Hat - Mesa Verde
15. Mesa Verde - Moab
16. Moab (Arches)
17. Moab - Pinedale/Geneva
18. Pinedale/Geneva - Moran Junction (Grand Teton)
19. Moran Junction - West Yellowstone
20. Yellowstone
21. Yellowstone
22. West Yellowstone - SLC
23. SLC
24. SLC - Huis
25. Huis
Canyonlands overslaan is het grootste pijnpunt

Met alle liefde een volle dag SF/SLC/Yosemite voor opofferen.
Gezien Pinedale/Geneva wil je ' binnendoor' naar Yellowstone (misschien zelfs via Vernal?). Klopt dit?
Bij meerdere automobilisten zou je dit over de snelweg in 1 keer kunnen doen.
-
- Amerika-newbie
Re: Reis Jan De Munter: San Francisco-Yellowstone-Salt Lake
Mijn grootste vraag blijft: kan ik in één dag van Moab ( richting teton en yellowstone ) naar Pinedale of Geneva rijden ?
Ik besef dat het die dag alleen auto rijden zal zijn.
Welk traject is dan het meest praktische en minst lange in rijtijd:
of van Moab - kort over IS 70 oostwaarts - verder via Vernal en Rock Springs tot Pinedale?
of van Moab - kort over IS 70 westwaarts - via Price naar Provo - via Evanston naar Geneva?
of van Moab - een gans eind IS 70 westwaarts - via Salina en Scipio doorsteken naar IS 15 noordwaarts - zo voorbij Salt Lake City -
via Logan tot Geneva?
De dag nadien bezoeken wij Teton NP.
Ik besef dat het die dag alleen auto rijden zal zijn.
Welk traject is dan het meest praktische en minst lange in rijtijd:
of van Moab - kort over IS 70 oostwaarts - verder via Vernal en Rock Springs tot Pinedale?
of van Moab - kort over IS 70 westwaarts - via Price naar Provo - via Evanston naar Geneva?
of van Moab - een gans eind IS 70 westwaarts - via Salina en Scipio doorsteken naar IS 15 noordwaarts - zo voorbij Salt Lake City -
via Logan tot Geneva?
De dag nadien bezoeken wij Teton NP.
-
- Amerika-newbie
Grand Canyon of Canyonlands
Wij zijn volop bezig een route uit te stippelen voor een reis volgend jaar in het Zuidwesten van de USA.
Een vraag hierbij is:
stel wij moeten een keuze maken tussen een volle dag bezoek aan Grand Canyon of een volle dag bezoek aan Canyonlands, wat zou je ons dan aanraden?
Grand Canyon ligt niet helemaal op ons traject, maar is doenbaar. Moab ligt volledig op onze route.
Wij houden van panoramische uitkijkpunten maar willen ook rustig wandelen.
Jan.
Een vraag hierbij is:
stel wij moeten een keuze maken tussen een volle dag bezoek aan Grand Canyon of een volle dag bezoek aan Canyonlands, wat zou je ons dan aanraden?
Grand Canyon ligt niet helemaal op ons traject, maar is doenbaar. Moab ligt volledig op onze route.
Wij houden van panoramische uitkijkpunten maar willen ook rustig wandelen.
Jan.
Re: Grand Canyon of Canyonlands
Tsja. De Grand Canyon moet je eigenlijk wel ooit gezien hebben. Ik was er onlangs voor de tweede keer (eerste keer was in 1995) en het blijft gewoon enorm indrukwekkend. Maar afgaand op je verhaal dat je er voor moet omrijden én dat je van mooi en rustig wandelen houdt, zou ik dan toch misschien eerder voor Canyonlands kiezen.
-
- Amerika-newbie
Mesa Verde of Monument Valley?
Volgend jaar bezoeken wij het Zuidwesten van USA.
Wij zijn onze route aan het uitstippelen.
Om van de cultuur van de indianen te proeven staat een bezoek aan de ruïnes van Mesa Verde op ons verlanglijstje.
Maar Mesa Verde ligt niet helemaal op onze route maar is zeker doenbaar.
Daarom denken wij als tweede optie aan Monument Valley.
Als je daar deelneemt aan een begeleide trip ( minstens 3 à 5 uur ),
kom je dan ook in contact met de cultuur van de indianen ter plaatse?
Jan.
Wij zijn onze route aan het uitstippelen.
Om van de cultuur van de indianen te proeven staat een bezoek aan de ruïnes van Mesa Verde op ons verlanglijstje.
Maar Mesa Verde ligt niet helemaal op onze route maar is zeker doenbaar.
Daarom denken wij als tweede optie aan Monument Valley.
Als je daar deelneemt aan een begeleide trip ( minstens 3 à 5 uur ),
kom je dan ook in contact met de cultuur van de indianen ter plaatse?
Jan.
- gyatso
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Mesa Verde of Monument Valley?
Jan, misschien is het een idee dat je je route publiceert. Beide zijn namelijk zeer de moeite om te bezoeken. Wij zijn twee jaar terug na een overnachting in Monument Valley doorgereden naar Mesa Verde en hebben daar in de middag het een en ander bekeken, wat voor ons ook voldoende was, want hierna reden wij door naar Durango.
Over de tour bij Monument Valley; wij hebben deze gedaan via Goulding http://www.gouldings.com/tours/. Zie dit als een toeristenuitje die echt wel vermakelijk is, je komt op mooie plekken, de chauffeur vertel e.e.a. over de natuur over het leven vroeger etc. Je komt o.a. bij een oude vrouw in haar verblijf die daar een inkijkje geeft in haar leven, allemaal toneel, maar leuk, tenminste als je de humor er van kan zien. Wij vonden het in ieder geval de moeite waard en zou het zeker aanbevelen.
Over de tour bij Monument Valley; wij hebben deze gedaan via Goulding http://www.gouldings.com/tours/. Zie dit als een toeristenuitje die echt wel vermakelijk is, je komt op mooie plekken, de chauffeur vertel e.e.a. over de natuur over het leven vroeger etc. Je komt o.a. bij een oude vrouw in haar verblijf die daar een inkijkje geeft in haar leven, allemaal toneel, maar leuk, tenminste als je de humor er van kan zien. Wij vonden het in ieder geval de moeite waard en zou het zeker aanbevelen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Monument Valley en Mesa Verde zijn totaal niet te vergelijken lijkt me. Voor Mesa Verde zie ons 2008-verslag.
Misschien goed om al je vragen in je routetopic te plaatsen. Dan is het wat makkelijker meedenken.
En als je reacties krijgt op je vragen (route Moab-Jackson, welke auto etc) is het ook prettig en zeker ook nuttig om daar weer op te reageren, dan krijg je uiteindelijk meer en gerichtere informatie.
Marianne
Misschien goed om al je vragen in je routetopic te plaatsen. Dan is het wat makkelijker meedenken.
En als je reacties krijgt op je vragen (route Moab-Jackson, welke auto etc) is het ook prettig en zeker ook nuttig om daar weer op te reageren, dan krijg je uiteindelijk meer en gerichtere informatie.
Marianne
-
- Amerika-newbie
Onze route zoals wij die momenteel voor ogen hebben is geplaatst op 21 juli met als titel:
reis Jan De Munter: San Francisco - Yellowstone - Salt Lake City.
Ze is momenteel nog op dezelfde pagina van Reizigersforum te zien.
Maar ik vrees dat deze trip maar net haalbaar is op 25 dagen ( vluchten inbegrepen )
Daarom overweeg ik om eventueel iets weg te laten. Vandaar deze vraag.
Is deze route te overladen dan heb ik een route rondje Las Vegas - Las Vegas in de maak.
Alvast bedankt voor iedereens hulp en suggesties.
Jan
Note mod (Carine) : beide topics samengevoegd om de leesbaarheid te behouden. Graag verdere vragen over je reis in dit topic stellen.
reis Jan De Munter: San Francisco - Yellowstone - Salt Lake City.
Ze is momenteel nog op dezelfde pagina van Reizigersforum te zien.
Maar ik vrees dat deze trip maar net haalbaar is op 25 dagen ( vluchten inbegrepen )
Daarom overweeg ik om eventueel iets weg te laten. Vandaar deze vraag.
Is deze route te overladen dan heb ik een route rondje Las Vegas - Las Vegas in de maak.
Alvast bedankt voor iedereens hulp en suggesties.
Jan
Note mod (Carine) : beide topics samengevoegd om de leesbaarheid te behouden. Graag verdere vragen over je reis in dit topic stellen.
- gyatso
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Reis Jan De Munter: San Francisco-Yellowstone-Salt Lake City
Jan, ik heb je route gezien en naar mijn beleving een hele mooie route, maar vooral een hele drukke route. Persoonlijk zou ik twijfelen of ik Yellowstone er uit zou laten om meer kwaliteitsmomenten voor de andere parken te hebben. Je vraag ging oa. over Mesa Verde, maar als ik je route zie, zou ik dit er tussenuit halen om die dag bv in Moab of Zion er bij te plaatsen.
Dag 6, doe aan het einde van de dag de Tioga pass en zoek in bv Lee Vining een plaats om te overnachten. De ochtend daarop een bezoek aan Bodie om achtereen volgens door te rijden naar Death Valley.
Dag 6, doe aan het einde van de dag de Tioga pass en zoek in bv Lee Vining een plaats om te overnachten. De ochtend daarop een bezoek aan Bodie om achtereen volgens door te rijden naar Death Valley.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
Canyonlands is fantastisch, vind ik persoonlijk veel toffer dan de Grand Canyon.
Ik zou zeker niet omrijden voor de Grand Canyon, hoewel je het natuurlijk wel "ooit" gezien moet hebben. Maar toch, canyonlands ook vind ik
Ik zou zeker niet omrijden voor de Grand Canyon, hoewel je het natuurlijk wel "ooit" gezien moet hebben. Maar toch, canyonlands ook vind ik

- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Canyonlands! Ab-so-luut zeker. De Grand Canyon is druk en dat maakt de beleving in mijn ogen minder bijzonder. Daarnaast vind ik Canyonlands echt veel mooier, ook bij de uitzichtpunten. Als je toch naar de Grand Canyon gaat, bezoek dan de North Rim, die is echt mooier dan de South Rim in mijn ogen. Daar is het ook niet zo druk.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
100% Canyonlands! Ik ben nu al een paar keer aan de GC geweest, maar Canyonlands is toch specialer voor mij. Zo'n mooie viewpoints, zoveel wow-momenten in één park, zo'n mooie wandelingen & unieke plaatsjes (zoals False Kiva bv.). Voor mij is het eigenlijk het mooiste NP wat ik al bezocht heb. Ik vond de GC veel te druk naar mijn zin & en als je het al eens een keer gezien hebt, dan is het unieke er ook een beetje vanaf. Als je het eerste keer is zou ik het wel doen natuurlijk, maar het belangrijkste vind ik toch dat je route er niet onder gaat lijden. Als Moab volledig in jouw route past zou ik daar zeker genoeg tijd voor uittrekken (maw minstens een dag of 3). Je zit in Moab natuurlijk op een unieke locatie, Arches, Canyonlands én Dead Horse Point, daar kan je wel een paar dagen mee vullen. Zelf ga ik dit jaar voor 2 dagen Arches & één dag Canyonlands!
Hier een voorsmaakje (als je de wandeling aandurft hehe):

Hier een voorsmaakje (als je de wandeling aandurft hehe):

Reisblog: thisisfraa.be
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Canyonlands is zeker prachtig, maar niet iedereen zal de wandeling naar False Kiva willen of kunnen maken, en zeker met een gezelschap van 6 personen lijkt me niet dat je zoiets moet aanraden. Als je je hand niet omdraait voor een lastige wandeling kun je ook bij de Grand Canyon wel rustige plekjes vinden, zeker als je naar de North Rim gaat - wat aardig zou passen in de route van TS.
Marianne
Marianne
- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Oh dat heb ik niet gezegd, zeker met 6 personen is het drummen in die grot
Het was trouwens maar een voorproefje van al het moois dat Canyonlands aan te bieden heeft, ze moeten dus zelf maar uitmaken wat ze aankunnen of niet. Maar het is wel een feit dat het geen wandeling is voor iedereen inderdaad.

Reisblog: thisisfraa.be
- Tipsy_1
- Amerika-expert
brrrr, false kiva. prachtige uitzichten maar die wandeling is niet echt een aanrader vond ik, ik heb ze op mijn eentje gedaan (man afgehaakt wegens hoogtevrees) en heb toch ook wel de bibbers gehad!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1530 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-
- 20 Reacties