Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Reimar: SF-SF 16 dagen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Reimar
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Reimar: SF-SF 16 dagen

Bericht door Reimar »

Ja we rijden in 1 keer door. Vroeg slapen en vroeg eruit wordt het. Zodat we snel het park in kunnen.
We kunnen de meeste hotels annuleren.
Lee vining en lone pine hebben we als alternatief omdat yosemite vol zat en mijn man ansoluut niet in een tent wil. Dus dan valt die optie helaas af.
Panamint en stovepipe Wells hebben inderdaad wel beschikbaarheid. Maar als we lone pines om gooien naar een nacht daar hebben we nog minder tijd daar. Dat wordt weer een lastige keuze.
Roadtripjes: Nieuw Zeeland (2009/2010) Thailand (2011), Australie (2012) en nu USA(2013)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien goed als je je routevoorstel nog even per dag uitschrijft, ik ging ervan uit dat de plaatsen die je noemde de overnachtingsplaatsen waren, maar dat is dus niet zo? Want dan kun je toch in plaats van Lee Vining - Lone Pine - Las Vegas beter Lee VIning - Stovepipe wells - Las Vegas doen? Je schrijft dat je nog minder tijd hebt daar. Wat bedoel je met "daar"?

Ik krijg het idee dat je Yosemite vanuit het oosten wilt bezoeken. Dat is niet echt handig want dan rij je weer terug. Als je niet in het park wilt overnachten ga dan eerst naar bijvoorbeeld Oakhurst of El Portal. Iets aan de westkant dus. Dan kun je op weg naar Las Vegas ergens aan de oostkant overnachten (Lee Vining, Mammoth Lakes of nog verder).

Marianne
Reimar
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Reimar »

22-09 Dag 1: Aankomst 11.30 San Francisco > Modesto of merced (150 km/200 km)
23-09 Dag 2: Modesto/merced -lee vining (280km)
24-09 Dag 3: Lee vining- panamint springs (310 km)
25-09 Dag 4: panamint springs- Las Vegas (280 km)
26-09 Dag 5: Las Vegas
27-09 Dag 6: Las Vegas -Zion (270km)
28-09 Dag 7: Zion-Page (190 km)
29-09 Dag 8: Page -grand Canyon Village (300km)
30-09 Dag 9: Grand Canyon, Williams (80km)
01-10 Dag 10: grand Canyon- Palm Springs (570 km)
02-10 Dag 11: Palm Springs (200km)
03-10 Dag 12: LA- San Simeon (380km)
04-10 Dag 13: San Simeon- San Francisco (390km)
05-10 Dag 14: San Francisco
06-10 Dag 15: San Francisco Vlucht om 12.30

Dit is het schema. We hebben lone pine inmiddels aangepast naar panamint springs. De eerste dag willen we de reservering ook maar cancelen en kijken hoever we komen, minimaal Modesto, hopelijk merced of mariposa.
Roadtripjes: Nieuw Zeeland (2009/2010) Thailand (2011), Australie (2012) en nu USA(2013)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, zo kan het. Je hebt relatief veel tijd voor de Grand Canyon, maar dat is na al die rijdagen ook wel prettig. Misschien voor de rust proberen om daar 2 nachten op dezelfde locatie te zitten? Van Yosemite zie je weinig, maar dat is niet anders. Heb je al een idee wat je daar wilt doen?

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik zou in Yosemite eerst Glacier Point bezoeken, dan een rondje door de vallei maken,en dan nog wat stops maken op de Tioga Road, veel meer zit er niet in, maar je hebt een prima dag, en een mooie indruk van heet park.
De route is verder mooi en goed te doen, de overnachting in Panamint Springs ( mijn favoriete plek, say hi to Bob) geeft je de hele volgende dag om Death Valley te zien,en ook de Grand Canyon heb je lekker de tijd voor.
Het enige wat ik op dit punt zou overslaan is LA, waarom niet gelijk wat hoger naar de kust?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer