Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Forzafcb1990: Hulp bij route roadtrip
- Forzafcb1990
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Re: Reis Forzafcb1990: Hulp bij route roadtrip
Ik heb nu even wat van de opmerkingen opgenomen in een nieuwe route (die nog steeds koppig enkele afgeraden dingen bevat, maar ik kan maar proberen hé). Is dit haalbaarder?
Brussel - NY
NY
NY
NY
NY - LA
LA
LA
LA
LA – San Diego
San Diego – Joshua Tree – Blythe
Blythe – Kingman Route 66 - Grand Canyon
Grand Canyon – Monument Valley
Monument Valley – Goosenecks SP – Moab
Moab (arches)
Moab – Bryce
Bryce – Zion
Zion – Page
Page – Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas – Death Valley
Death Valley – Lee Vinning
Yosemite
Yosemite - Monterey
Monterey - San Francisco
San Francisco
San Francisco
San Francisco - Brussel
Brussel - NY
NY
NY
NY
NY - LA
LA
LA
LA
LA – San Diego
San Diego – Joshua Tree – Blythe
Blythe – Kingman Route 66 - Grand Canyon
Grand Canyon – Monument Valley
Monument Valley – Goosenecks SP – Moab
Moab (arches)
Moab – Bryce
Bryce – Zion
Zion – Page
Page – Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas – Death Valley
Death Valley – Lee Vinning
Yosemite
Yosemite - Monterey
Monterey - San Francisco
San Francisco
San Francisco
San Francisco - Brussel
2008: NYC
2011: NYC - DC - Philly
2014: West-Coast usual suspects
2015: New England & Niagara
2017: West-Coast 2.0
2018: West-Canada
2019: North-West USA + Yellowstone
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom die ene overnachting in San Deigo? Ik zou dat schrappen, of een dag LA minder doen. Je hebt ook weinig tijd voor de omgeving voor Moab. Ik zelf zou Moab weglaten en een extra dag Zion en Yosemite doen. Het zijn beide parken waar veel te doen is, zeker in Yosemite. Is er een spcielae reden voor Monterey?
Als je Moab wilt doen, trek er dan wat meer tijd voor uit. En misschien is een ander start- of eindpunt dan handiger?
Marianne
Als je Moab wilt doen, trek er dan wat meer tijd voor uit. En misschien is een ander start- of eindpunt dan handiger?
Marianne
- Forzafcb1990
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
1. één van onze vrienden die meegaat is zot van dieren en daarom dacht ik dat Monterey leuk zou zijn voor het Aquarium. Over San Diego las ik al veel goeds en eventueel Seaworld.Martin & Marianne schreef:Waarom die ene overnachting in San Deigo? Ik zou dat schrappen, of een dag LA minder doen. Je hebt ook weinig tijd voor de omgeving voor Moab. Ik zelf zou Moab weglaten en een extra dag Zion en Yosemite doen. Het zijn beide parken waar veel te doen is, zeker in Yosemite. Is er een spcielae reden voor Monterey?
Marianne
2. over Moab: als we enkel Arches willen zien, is 1 dag en een uur of 5 dan niet voldoende?
3. het start en eindpunt willen we zo houden omdat dat: 1. twee steden zijn die we sowieso willen zien, 2. dropoffkosten van de auto spaart en 3. makkelijke steden zijn om 'goedkoop' op te vliegen..
San Diego en de omweg naar Monterey zijn dus voor de dierenparken (aquarium en seaworld/safari), maar ook omdat we wat willen meekrijgen van de kust daar.. Maar wss valt een van die twee stops nog af.
Alleen Arches? Een van de grootste fouten die je in dat gebied kan maken is om Canyonlands Island in the Sky en Dead Horse Point SP over te slaan. De uitzichten (resp op Green River en Colorado River) daar behoren tot de mooiste die de USA te bieden heeft.
- Forzafcb1990
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
hoe zou jij dan je tijd indelen in Moab? Halve dag arches, hele dag Canyonland-Dead Horse Point?Yeehaw schreef:Alleen Arches? Een van de grootste fouten die je in dat gebied kan maken is om Canyonlands Island in the Sky en Dead Horse Point SP over te slaan. De uitzichten (resp op Green River en Colorado River) daar behoren tot de mooiste die de USA te bieden heeft.
Als je niet meer tijd hebt dan 's morgens vroeg naar Canyonlands en Dead Horse Point en dan 's middags naar Arches. Einde van de dag wandeling naar Delicate Arch.
- Forzafcb1990
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
En is dat dan beetje te doen, of zeg je meteen: neem voor beiden één dag!Yeehaw schreef:Als je niet meer tijd hebt dan 's morgens vroeg naar Canyonlands en Dead Horse Point en dan 's middags naar Arches. Einde van de dag wandeling naar Delicate Arch.
Voor een kort bezoek is dat zeker te doen. Vooral in Arches kan je veel langer doorbrengen maar je kan in een dag toch ook wel een goede indruk van de parken krijgen.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Even mee bemoeien, en jullie gaan het toch niet doen, maar het meest logische in dit schema is toch het simpelweg overslaan van NY.
Je bent er al eens geweest, het is op zich een bestemming waar je vaak goedkoop heen kan op een citytrip, dus waar je toch wel heen kan als je wilt, en met het overslaan win je veel tijd om de andere kant en al het moois daar beter te zien.
Je bent er al eens geweest, het is op zich een bestemming waar je vaak goedkoop heen kan op een citytrip, dus waar je toch wel heen kan als je wilt, en met het overslaan win je veel tijd om de andere kant en al het moois daar beter te zien.
- Forzafcb1990
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
We zijn het al aan het overwegen hoor om dit te doen.. Het enige probleem is dat niet iedereen die nu meegaat al in NY geweest is en die mensen moeten worden overtuigdPete.Z schreef:Even mee bemoeien, en jullie gaan het toch niet doen, maar het meest logische in dit schema is toch het simpelweg overslaan van NY.

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Van drop off kosten zul je geen last hebben tussen CA en AZ of CA en NV. Ook qua tickets hoeft het echt niet duurder te zijn om ergens anders te vertrekken. Wat het ene jaar goedkoop is hoeft een jaar later niet weer het goedkoopste te zijn. Probeer eens meerdere routes uit te schrijven met verschillende start- en eindpunten. en bekijk tegen de tijd dat je gaat boeken alle mogelijke vluchten op basis van de verschillende routes.Forzafcb1990 schreef:3. het start en eindpunt willen we zo houden omdat dat: 1. twee steden zijn die we sowieso willen zien, 2. dropoffkosten van de auto spaart en 3. makkelijke steden zijn om 'goedkoop' op te vliegen..
Als je zowel LA als SF wilt doen is beginnen in LA en eindigen in Phoenix ook een optie, dan kun je de kust ook meenemen.
Ik ga mee in wat Pete.Z zegt: doe NY een andere keer en hou je bij het westen.
Marianne
- Forzafcb1990
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik zal ze de komende weken eens goed bekijken (heb nu ook examens, dus heel wat minder tijd tot 24 juni) en ze dan hier nog eens posten van tijd tot tijd om jullie mening te vragen. Ik heb gisteren trouwens nog eens afgesproken met de mensen die meegaan en ik denk dat ik de Amerikamaagden heb kunnen overtuigen om niet naar New York te gaan, dus dat scheelt ook weer een paar dagen 

Laatst gewijzigd door markro op 05 mei 2013, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten --> quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten --> quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
- Forzafcb1990
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Hier ben ik weer. Ondertussen zijn de examens achter de rug (met succes, want onderscheiding en geen herexamens
) en ligt de focus stilaan volledig op volgende zomer.
We zijn meer dan waarschijnlijk maar met 4 meer die de reis gaan doen, en dat maakt het volgens mij al wat beter: minder meningen om rekening mee te moeten houden en makkelijker om telkens 2 kamers van 2 te boeken en een auto voor 4 zal ook goedkoper en makkelijker te vinden zijn dan een voor 6 denk ik?
Eergisteren zaten we nog eens samen en we zijn onderstaand programma overeengekomen, maar nu wou ik hier nog eens checken wat ervaringsdeskundigen van dit programma vinden:
- Dinsdag 1 juli Brussel – LA
- woensdag 2 juli LA
- donderdag 3 juli LA
- vrijdag 4 juli LA
- zaterdag 5 juli LA
- zondag 6 juli LA – San Diego
- maandag 7 juli San Diego: Seaworld
- dinsdag 8 juli San Diego – Calico Ghost Town (??) - Route 66 (Oatman – Kingman) – Tusayan (We beseffen dat dit gewoon een overgangdag in de auto wordt)
- woensdag 9 juli Grand Canyon – ofwel terug naar Tusayan, ofwel naar Flagstaff
- donderdag 10 juli Tusayan – Page
- vrijdag 11 juli Page: Lake Powell of Antelope Canyon / Horseshoe Bend
- zaterdag 12 juli Page – Monument Valley
- zondag 13 juli Monument Valley – Goosenecks SP - Moab
- maandag 14 juli Arches National Park
- dinsdag 15 juli Moab – Bryce Canyon
- woensdag 16 juli Bryce Canyon – Zion NP
- donderdag 17 juli Zion NP – Las Vegas
- vrijdag 18 juli Las Vegas
- zaterdag 19 juli Las Vegas – Death Valley
- zondag 20 juli Death Valley – Lee Vinning
- Maandag 21 juli Yosemite NP
- dinsdag 22 juli Yosemite NP
- woensdag 23 juli Yosemite – Monterrey (Aquarium)
- donderdag 24 juli Monterrey – San Francisco
- vrijdag 25 juli San Francisco
- zaterdag 26 juli San Francisco
- zondag 27 juli San Francisco - Brussel
Ik heb ook nog enkele specifieke vragen:
1) Zou het handig zijn om al op onze laatste volledige LA een auto te huren om Mulholland Drive op ons gemak te doen en 's anderendaags meer op tijd te kunnen vertrekken, of is dit niet nodig? (is Mulholland drive goed te doen zonder eigen auto?)
2) Onderweg naar Tusayan uit San Diego passeren we ongeveer Calico Ghost Town. We weten dat de toch van San Diego naar Tusayan op zich al ongeveer 8u30 rijden is, maar zouden we dan nog tijd genoeg hebben om te stoppen in Calico? Of is hier veel meer tijd voor nodig dan een uur of 4? Ik weet niet goed hoe het werkt: is dat gewoon een oud dorpje waar je binnen en buiten loopt, of is dat met toegangstickets op uur en meer een showstad met geleide rondleidingen ed?
3) In Page tasten we nog wat in het duister.
We willen hier eventueel een rustdag in acht nemen en een bootje huren op Lake Powell. Probleem is echter dat we niet goed kunnen inschatten of dit betaalbaar is. We vinden niet echt websites met bootverhuur voor één dag, laat staan dat we kunnen inschatten hoeveel dit kost en of dit zomaar kan (kan elke persoon zomaar een boot huren?).
Indien dit niet haalbaar blijkt zouden we Horseshoe Bend en Antelope Canyon bezoeken, maar is dit samen haalbaar op één dag? Liefst natuurlijk doen we het allemaal, maar we willen eerst uitzoeken hoe haalbaar dat is.
4) Is Bryce Canyon te doen in één namiddag? Ik had gelezen dat het een relatief klein park is waar je met de wagen al heel wat kan zien, klopt dit?
5) Voor Zion vrezen we wat tijd te kort te komen. We horen zoveel goeds over dit park, waardoor we ons afvragen of we nu tijd genoeg hebben, kan iemand dit bevestigen? En waar zouden we die tijd kunnen inwinnen?
Alle tips zijn welkom en ik kan zeker tegen kritiek: vind iemand dat we opnieuw onrealistisch bezig zijn: zeg het alstublieft!

We zijn meer dan waarschijnlijk maar met 4 meer die de reis gaan doen, en dat maakt het volgens mij al wat beter: minder meningen om rekening mee te moeten houden en makkelijker om telkens 2 kamers van 2 te boeken en een auto voor 4 zal ook goedkoper en makkelijker te vinden zijn dan een voor 6 denk ik?
Eergisteren zaten we nog eens samen en we zijn onderstaand programma overeengekomen, maar nu wou ik hier nog eens checken wat ervaringsdeskundigen van dit programma vinden:
- Dinsdag 1 juli Brussel – LA
- woensdag 2 juli LA
- donderdag 3 juli LA
- vrijdag 4 juli LA
- zaterdag 5 juli LA
- zondag 6 juli LA – San Diego
- maandag 7 juli San Diego: Seaworld
- dinsdag 8 juli San Diego – Calico Ghost Town (??) - Route 66 (Oatman – Kingman) – Tusayan (We beseffen dat dit gewoon een overgangdag in de auto wordt)
- woensdag 9 juli Grand Canyon – ofwel terug naar Tusayan, ofwel naar Flagstaff
- donderdag 10 juli Tusayan – Page
- vrijdag 11 juli Page: Lake Powell of Antelope Canyon / Horseshoe Bend
- zaterdag 12 juli Page – Monument Valley
- zondag 13 juli Monument Valley – Goosenecks SP - Moab
- maandag 14 juli Arches National Park
- dinsdag 15 juli Moab – Bryce Canyon
- woensdag 16 juli Bryce Canyon – Zion NP
- donderdag 17 juli Zion NP – Las Vegas
- vrijdag 18 juli Las Vegas
- zaterdag 19 juli Las Vegas – Death Valley
- zondag 20 juli Death Valley – Lee Vinning
- Maandag 21 juli Yosemite NP
- dinsdag 22 juli Yosemite NP
- woensdag 23 juli Yosemite – Monterrey (Aquarium)
- donderdag 24 juli Monterrey – San Francisco
- vrijdag 25 juli San Francisco
- zaterdag 26 juli San Francisco
- zondag 27 juli San Francisco - Brussel
Ik heb ook nog enkele specifieke vragen:
1) Zou het handig zijn om al op onze laatste volledige LA een auto te huren om Mulholland Drive op ons gemak te doen en 's anderendaags meer op tijd te kunnen vertrekken, of is dit niet nodig? (is Mulholland drive goed te doen zonder eigen auto?)
2) Onderweg naar Tusayan uit San Diego passeren we ongeveer Calico Ghost Town. We weten dat de toch van San Diego naar Tusayan op zich al ongeveer 8u30 rijden is, maar zouden we dan nog tijd genoeg hebben om te stoppen in Calico? Of is hier veel meer tijd voor nodig dan een uur of 4? Ik weet niet goed hoe het werkt: is dat gewoon een oud dorpje waar je binnen en buiten loopt, of is dat met toegangstickets op uur en meer een showstad met geleide rondleidingen ed?
3) In Page tasten we nog wat in het duister.
We willen hier eventueel een rustdag in acht nemen en een bootje huren op Lake Powell. Probleem is echter dat we niet goed kunnen inschatten of dit betaalbaar is. We vinden niet echt websites met bootverhuur voor één dag, laat staan dat we kunnen inschatten hoeveel dit kost en of dit zomaar kan (kan elke persoon zomaar een boot huren?).
Indien dit niet haalbaar blijkt zouden we Horseshoe Bend en Antelope Canyon bezoeken, maar is dit samen haalbaar op één dag? Liefst natuurlijk doen we het allemaal, maar we willen eerst uitzoeken hoe haalbaar dat is.
4) Is Bryce Canyon te doen in één namiddag? Ik had gelezen dat het een relatief klein park is waar je met de wagen al heel wat kan zien, klopt dit?
5) Voor Zion vrezen we wat tijd te kort te komen. We horen zoveel goeds over dit park, waardoor we ons afvragen of we nu tijd genoeg hebben, kan iemand dit bevestigen? En waar zouden we die tijd kunnen inwinnen?
Alle tips zijn welkom en ik kan zeker tegen kritiek: vind iemand dat we opnieuw onrealistisch bezig zijn: zeg het alstublieft!

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou die auto meteen na de vlucht al ophalen. Wat wil je allemaal doen in LA en hoe wil je dat zonder auto doen?Forzafcb1990 schreef: 1) Zou het handig zijn om al op onze laatste volledige LA een auto te huren om Mulholland Drive op ons gemak te doen en 's anderendaags meer op tijd te kunnen vertrekken, of is dit niet nodig? (is Mulholland drive goed te doen zonder eigen auto?)
Vergeet Calico. Het kost veel geld en het is een commerciële tourist trap. Je kunt beter naar Bodie gaan.Forzafcb1990 schreef:2) Onderweg naar Tusayan uit San Diego passeren we ongeveer Calico Ghost Town. We weten dat de toch van San Diego naar Tusayan op zich al ongeveer 8u30 rijden is, maar zouden we dan nog tijd genoeg hebben om te stoppen in Calico? Of is hier veel meer tijd voor nodig dan een uur of 4? Ik weet niet goed hoe het werkt: is dat gewoon een oud dorpje waar je binnen en buiten loopt, of is dat met toegangstickets op uur en meer een showstad met geleide rondleidingen ed?
Ik heb het zelf nooit gedaan, maar zoek eens op het forum (zoekfunctie rechtsboven). Er zijn genoeg mensen die het gedaan hebben. En ja, het is duur. Maar met 4 man kun je de kosten natuurlijk delen. Dingen als Antelope Canyon betaal je pp.Forzafcb1990 schreef: 3) In Page tasten we nog wat in het duister.
Vanuit de auto zie je niets, maar je kunt wel met de auto of shuttlebus langs de uitzichtpunten rijden. Het is echter wel zeer de moeite om een wandeling naar beneden te doen. Dat kan prima in een middag/avond en eventueel een deel van de ochtend.Forzafcb1990 schreef: 4) Is Bryce Canyon te doen in één namiddag? Ik had gelezen dat het een relatief klein park is waar je met de wagen al heel wat kan zien, klopt dit?
Ik vind dit inderdaad kort, maar als je vroeg uit Bryce vertrekt en de volgende dag pas laat naar LV rijdt heb je nog redelijk wat tijd daar. Maar 2 nachten is wel erg prettig. Naar mijn idee kun je wel wat dagen LA minder doen, ten gunste van Zion. Of laat Moab vlalen; je rijdt nu erg ver om voor slechts 1 volle dag daar. Vervolgens rij je langs Capitol reef zonder daar tijd te hebben.Forzafcb1990 schreef:5) Voor Zion vrezen we wat tijd te kort te komen. We horen zoveel goeds over dit park, waardoor we ons afvragen of we nu tijd genoeg hebben, kan iemand dit bevestigen? En waar zouden we die tijd kunnen inwinnen?
En waarom begin je niet in SF? Dan zijn de watervallen in Yosemite mooier, en je zou kunnen raften op de Merced river.
Marianne
- Forzafcb1990
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Wij dachten dat een grootstad als LA niet zo handig zou zijn met de auto en alles goed te doen zou zijn te voet of met openbaar vervoer (metro, bus..). Zou de kost van de wagen (extra dagen huren en benzine) en verliezen van tijd in het verkeer van LA gecompenseerd worden door het gemak? We wilden Independance Day ten volle meemaken in LA en verwachten een grote drukte, waardoor we op 4 juli niet veel plannen. Voor de rest plannen we een dagje Universal Studios, en voor de rest de usual stuff: Hollywood (Walk of Fame, Kodak Theater...), de kuststrook rond Venice en Santa Monica, misschien Staples Center eens bezoeken, Mulholland Drive, Beverly Hills...Martin & Marianne schreef:Ik zou die auto meteen na de vlucht al ophalen. Wat wil je allemaal doen in LA en hoe wil je dat zonder auto doen?Forzafcb1990 schreef: 1) Zou het handig zijn om al op onze laatste volledige LA een auto te huren om Mulholland Drive op ons gemak te doen en 's anderendaags meer op tijd te kunnen vertrekken, of is dit niet nodig? (is Mulholland drive goed te doen zonder eigen auto?)
We willen ook sowieso een Baseballgame meepikken, liefst in SF (prachtig stadion aan de kust), maar als er dan geen game is in LA eventueel bij de Angels of Dodgers

We planeden eerst drie dagen LA, maar doordat we beslisten om 4th of july mee te pikken hebben we een dag extra gepland omdat we de drukte dan wat vrezen.
Bedankt voor de tip! We hadden beiden op het oog, maar Bodie kunnen we eventueel nog inpassen als we In Lee Vining slapen. Enig idee hoeveel tijd we daarvoor moeten uitrekken?Martin & Marianne schreef:Vergeet Calico. Het kost veel geld en het is een commerciële tourist trap. Je kunt beter naar Bodie gaan.Forzafcb1990 schreef:2) Onderweg naar Tusayan uit San Diego passeren we ongeveer Calico Ghost Town. We weten dat de toch van San Diego naar Tusayan op zich al ongeveer 8u30 rijden is, maar zouden we dan nog tijd genoeg hebben om te stoppen in Calico? Of is hier veel meer tijd voor nodig dan een uur of 4? Ik weet niet goed hoe het werkt: is dat gewoon een oud dorpje waar je binnen en buiten loopt, of is dat met toegangstickets op uur en meer een showstad met geleide rondleidingen ed?
Had ik ondertussen al eens gezocht op dit forum, maar ik kom vreemd genoeg niet meteen op een handige site uit.. Maar dat zal wellicht aan mijn zoektechniek liggen, ik kijk het nog wel eens naMartin & Marianne schreef:Ik heb het zelf nooit gedaan, maar zoek eens op het forum (zoekfunctie rechtsboven). Er zijn genoeg mensen die het gedaan hebben. En ja, het is duur. Maar met 4 man kun je de kosten natuurlijk delen. Dingen als Antelope Canyon betaal je pp.Forzafcb1990 schreef: 3) In Page tasten we nog wat in het duister.

Ja natuurlijk bedoel ik niet dat we het gewoon volledig vanuit de auto doen, maar ik bedoel dat het park goed toegankelijk is met de wagen en je dan dicht bij leuke viewpoints kan komen.Martin & Marianne schreef:Vanuit de auto zie je niets, maar je kunt wel met de auto of shuttlebus langs de uitzichtpunten rijden. Het is echter wel zeer de moeite om een wandeling naar beneden te doen. Dat kan prima in een middag/avond en eventueel een deel van de ochtend.Forzafcb1990 schreef: 4) Is Bryce Canyon te doen in één namiddag? Ik had gelezen dat het een relatief klein park is waar je met de wagen al heel wat kan zien, klopt dit?

Zie hierboven: we namen een dag LA extra omdat we de drukte van 4th of july wat vrezen en we denken dat op die dag misschien alles wat meer tijd in beslag zal nemen. We willen een leuke afwisseling tussen stad en natuur, dus daarom dat we in het begin net wat langer in de stad dachten te blijven.Martin & Marianne schreef:Ik vind dit inderdaad kort, maar als je vroeg uit Bryce vertrekt en de volgende dag pas laat naar LV rijdt heb je nog redelijk wat tijd daar. Maar 2 nachten is wel erg prettig. Naar mijn idee kun je wel wat dagen LA minder doen, ten gunste van Zion. Of laat Moab vlalen; je rijdt nu erg ver om voor slechts 1 volle dag daar. Vervolgens rij je langs Capitol reef zonder daar tijd te hebben.Forzafcb1990 schreef:5) Voor Zion vrezen we wat tijd te kort te komen. We horen zoveel goeds over dit park, waardoor we ons afvragen of we nu tijd genoeg hebben, kan iemand dit bevestigen? En waar zouden we die tijd kunnen inwinnen?
Capitol Reef slaan we over omdat we een keuze moesten maken in de NP's.. We gaan nu voor Grand Canyon (obvious choice denk ik en goed te doen in één dag), Bryce Canyon (is ons aangeraden door kennissen en leek ons te doen in een halve dag), Zion (omdat we er allemaal veel goeds over gelezen hebben), Death Valley (ook een redelijke obvious one op weg van Las Vegas naar SF), Monument Valley (omdat die ook in relatief beperkte tijd toch goed te zien is) en Yosemite (door de grote verscheidenheid: Sequoia's, watervallen, El Capitan, vele trails en kans op beren). We zijn met 4 mensen en iedereen had zijn zegje: zo kozen we dus voor parken die ons allemaal aanspraken en die goed te doen zijn in relatief korte tijd.
Maakt dit een groot verschil misschien als we de rit in omgekeerde richting zouden maken, zijn de watervallen dan nog zoveel groter?Martin & Marianne schreef:En waarom begin je niet in SF? Dan zijn de watervallen in Yosemite mooier, en je zou kunnen raften op de Merced river.
- Forzafcb1990
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Nog iets trouwens; weet iemand op deze route toevallig ergens een leuke gezellig typische Amerikaanse rodeoshow zijn?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je ziet de watervallen echt elke dag minder worden. Op dit moment staat de Yosemite fall al droog. Dat kan wel van jaar tot jaar verschillen, wij hebben wel meegemaakt dat hij pas ergens in augustus droog viel. Zie voor de watervallen en Bodie ons 2013-verslag (en ook voor Bryce). Reken op ongeveer een uur rondwandelen bij Bodie. De weg ernaartoe neemt ook de nodige tijd.
Als je in LA een auto hebt kun je veel meer doen dan zonder auto. LA is geen stad maar een conglomeraat van steden. De afstanden zijn enorm. Je kunt echt niets te voet doen. Sommige dingen zijn wel te doen met het OV, maar zorg er dan wel voor dat je hotel gunstig ligt tov het OV. Met 4 man betaal je relatief veel als je het OV gebruikt tov de gedeelde autokosten.
Je kunt op http://www.metro.net eens kijken wat de OV-mogelijkheden zijn. Bekijk eens wat fictieve ritjes, en bekijk dan wat het met de auto aan tijd kost.
Als je bij de googlezoekfunctie hiervboven bijvoorbeeld boottocht Lake Powell intikt krijg je heel veel topics waarin ook weer links of namen van verhuurders.
Ik gaf aan dat je Moab zou kunnen laten vallen. Je geeft dan een opsomming van de parken die je wilt zien en waarom, maar daar staan de parken bij Moab niet bij. Dus toch geen must?
Marianne
Als je in LA een auto hebt kun je veel meer doen dan zonder auto. LA is geen stad maar een conglomeraat van steden. De afstanden zijn enorm. Je kunt echt niets te voet doen. Sommige dingen zijn wel te doen met het OV, maar zorg er dan wel voor dat je hotel gunstig ligt tov het OV. Met 4 man betaal je relatief veel als je het OV gebruikt tov de gedeelde autokosten.
Je kunt op http://www.metro.net eens kijken wat de OV-mogelijkheden zijn. Bekijk eens wat fictieve ritjes, en bekijk dan wat het met de auto aan tijd kost.
Als je bij de googlezoekfunctie hiervboven bijvoorbeeld boottocht Lake Powell intikt krijg je heel veel topics waarin ook weer links of namen van verhuurders.
Ik gaf aan dat je Moab zou kunnen laten vallen. Je geeft dan een opsomming van de parken die je wilt zien en waarom, maar daar staan de parken bij Moab niet bij. Dus toch geen must?

Marianne
- Forzafcb1990
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
m
Ik ging wat snel en uit het hoofd, daarom dat ik Arches vergeten ben
Maar je hebt wel gelijk wat mij betreft. Zoals ik echter al zei, zijn we met 4. Ik ben wel het meest bedrijvig bij het uitschrijven van de route. Arches was echter een idee van iemand anders in ons groepje en hij was (als enige in het begin) behoorlijk enthousiast. Is het echt zo vreemd om naar Moab te gaan voor slechts 1 volledige dag Arches? Het leek ons niet onmogelijk ver omrijden (aangezien het maar zo'n 2u30 boven Monument Valley ligt en we die wel zeker willen doen...), maar wij zijn geen ervaringsdeskundigen natuurlijk.
Over LA: dat is alvast een heel belangrijke tip. Wij gingen ervan uit dat LA, zoals vrijwel elke grote Amerikaanse stad die we al aandeden in het verleden (NY, Philly en DC), wel te doen zou zijn met bus en metro...

Over LA: dat is alvast een heel belangrijke tip. Wij gingen ervan uit dat LA, zoals vrijwel elke grote Amerikaanse stad die we al aandeden in het verleden (NY, Philly en DC), wel te doen zou zijn met bus en metro...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jij vroeg waar je een dag zou kunnen winnen voor Zion, en dan is Moab laten vallen naar mijn idee een logische keus, zeker als er aan de dagen LA niet getornd kan worden. Het is een uithoek in je route en de rit van Arches naar Bryce is lang. Arches is prachtig, maar het is erg jammer dat je weinig tijd hebt voor de rest bij Moab. Zie ook hiervoor weer ons 2013-verslag; hoewel het ons derde bezoek was hadden we weer te weinig tijd.
Marianne
Marianne
- Forzafcb1990
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik snap dit volledig en ik ga dit overleggen met die persoon waarvoor we Arches in de route hadden opgenomen. Het zou inderdaad het meest logische zijn om die uithoek te schrappen en de gewonnen tijd in Zion te spenderen. Bedankt alvast voor deze tips! Ze zijn echt heel handig voor 'first-timers'!Martin & Marianne schreef:Jij vroeg waar je een dag zou kunnen winnen voor Zion, en dan is Moab laten vallen naar mijn idee een logische keus, zeker als er aan de dagen LA niet getornd kan worden. Het is een uithoek in je route en de rit van Arches naar Bryce is lang. Arches is prachtig, maar het is erg jammer dat je weinig tijd hebt voor de rest bij Moab. Zie ook hiervoor weer ons 2013-verslag; hoewel het ons derde bezoek was hadden we weer te weinig tijd.
Marianne