Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Jan De Munter: San Francisco-Yellowstone-Salt Lake City
- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Grand Canyon of Canyonlands
Ik moet toegeven dat het op't moment enger leek dan het eigenlijk was. Zolang de zon niet onder is, dan is er eigenlijk weinig aan de hand vind ik. Je moet een beetje opletten waar je je voeten plaatst natuurlijk. Ik ben wel in't donker naar de wagen terug gekeerd, dat maakte het een beetje erger 

Reisblog: thisisfraa.be
Grand Canyon buiten het seizoen hoeft helemaal niet zo druk te zijn. De eerste keer waren wij er in maart, toen was het zowat uitgestorven en dit jaar waren we er in april (paasvakantie) en konden we onze 30 ft camper zonder problemen bij alle uitzichtpunten parkeren. Maar het moet gezegd: Canyonlands is ook mijn favoriete NP, dus het blijft een lastige keuze.
Re: Reis Jan De Munter: San Francisco-Yellowstone-Salt Lake City
Hi dit rondje al velen malen gedaan,het is misschien wat druk maar goed te doen.
Weet je een reis is heel persoonlijk,dus als ik jullie was niets aan veranderen het is jullie keuze en dat moet je zo houden.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat wandelen in deze parken zeer zwaar kan wezen, neem voeldoende water mee.
Willen jullie langere wandelingen gaan maken even melden bij de ranger, ga je de stillere gedeelten in houd rekening met het wild.
Het is zeker niet zonder gevaar maar wel heel leuk altijd even babbelen met de rangers over de dingen die je wel en niet moet doen.
Ga je de Tioga over vraag eerst even of hij open is ivm sneeuw ja ook in de zomer,als je terug moet is het een verdomd eind om
Een hele fijne vakantie en dat gaat zeker lukken.
Weet je een reis is heel persoonlijk,dus als ik jullie was niets aan veranderen het is jullie keuze en dat moet je zo houden.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat wandelen in deze parken zeer zwaar kan wezen, neem voeldoende water mee.
Willen jullie langere wandelingen gaan maken even melden bij de ranger, ga je de stillere gedeelten in houd rekening met het wild.
Het is zeker niet zonder gevaar maar wel heel leuk altijd even babbelen met de rangers over de dingen die je wel en niet moet doen.
Ga je de Tioga over vraag eerst even of hij open is ivm sneeuw ja ook in de zomer,als je terug moet is het een verdomd eind om
Een hele fijne vakantie en dat gaat zeker lukken.
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Misschien moet de TS even een overzicht geven van wat hij in gedachten heeft qua route? Ik vind het zelf een beetje een vreemde vraag. Gaat het om wat het mooiste is of om wat het beste uitkomt? Want het zijn allebei prachtige plaatsen, al heeft iedereen wel zijn voorkeur voor één van de twee. Ik zou persoonlijk eerder kijken naar wat het beste in mijn route past, dan wat het mooiste is. Als je een ganse dag onderweg bent om een uurtje de Grand Canyon te zien zou ik dat niet de moeite vinden. Als je bijvoorbeeld maar 1 dag in Moab hebt, wordt het ook al krap qua tijd, want er is daar zoveel.
Ik zou in eerste instantie al beginnen met veel te lezen over beide plaatsen om te zien wat je zelf écht wilt zien. Misschien kan je wel je route wat aanpassen om het één of ander toch mee te kunnen nemen?
Ik zou in eerste instantie al beginnen met veel te lezen over beide plaatsen om te zien wat je zelf écht wilt zien. Misschien kan je wel je route wat aanpassen om het één of ander toch mee te kunnen nemen?
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Net terug en zelfs voor de tweede keer onder de indruk van de grootsheid van de grand canyon! Deze keer de north rim bezocht! Daarna naar canyonlands, jeeh wat is dat prachtig! Op de weg naar Moab eerst needles overlook gedaan, een aanrader en de volgende dag een hele dag in canyonlands doorgebracht. Zoveel wandelmogelijkheden, uitkijkpunten en bovenal niet druk. We stonden op een gegeven moment met z'n tweeën aan de rand van die immense canyon en daar wordt je dan wel even stil van!
Natuurlijk is de grand canyon een must see, maar ik zou zeggen Canyonlands.
Groet Rieky
Natuurlijk is de grand canyon een must see, maar ik zou zeggen Canyonlands.
Groet Rieky
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Jan De Munter: San Francisco-Yellowstone-Salt Lake City
Jan, het is moeilijk om te zeggen of het te overladen is of niet. Daarvoor zul je meer moeten vertellen over hun wensen (wel of niet wandelen,fotograferen, rangeractiviteiten, etc). Ik denk dat het met 6 personen verstandig is om toch ruim de tijd te nemen, alles kost net iets meer tijd dan wanneer je met z'n tweeën bent. Houden jullie van veel rijden, of liever meerdere dagen op een plaats en rustig de omgeving bekijken? Rij je liever elke dag een kleiner stuk, of liever een keer een lang stuk en dan een paar dagen niet? Wat je vraag over de rit van Moab naar Jackson betreft; kijk daarvoor op googlemaps, dan heb je een idee van de reistijd (zonder stops natuurlijk).
Heb je al wat reisverslagen gelezen om een idee te krijgen van de invulling van een vergelijkbare route?
Je kunt eens wat alternatieve routes maken, bijvoorbeeld wel met Yellowstone maar dan Mesa Verde of iets anders laten vallen, of een route zonder Yellowstone.
Met één lange rit, en zonder Mesa Verde en geen SLC zou je zoiets kunnen doen:
1 Amsterdam - San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco
4 San Francisco - Yosemite
5 Yosemite
6 Yosemite
7 Yosemite - Lee Vining
8 Lee Vining - Furnace creek
9 Furnace creek - Las Vegas
10 Las Vegas - Springdale
11 Springdale
12 Springdale - Bryce
13 Bryce - Page
14 Page - Monument Valley
15 Monument Valley - Moab
16 Moab
17 Moab
18 Moab - Jackson
19 Jackson - Yellowstone
20 Yellowstone
21 Yellowstone
22 Yellowstone
23 Yellowstone - Salt Lake city
24 Salt Lake city - Amsterdam
25 Amsterdam
Met een dag minder ergens zou je ook nog een overnachting aan de North Rim van de Grand Canyon kunnen toevoegen. Of misschien kan er nog een dag (of 2) bij?
Ik heb Mt Carmel vervangen door Springdale en iets bij Bryce. Dat scheelt je heen en weer rijden.
Als je bij Yosemite in het park wilt zitten kun je een jaar van te voren boeken, kijk daarvoor eens op http://www.yosemitepark.com. Ik weet niet hoeveel kamers jullie willen nemen (2? 3?), maar er zijn daar ook family rooms; als je eens met 6 man in 1 kamer overnacht bespaar je een hoop geld.
Marianne
Heb je al wat reisverslagen gelezen om een idee te krijgen van de invulling van een vergelijkbare route?
Je kunt eens wat alternatieve routes maken, bijvoorbeeld wel met Yellowstone maar dan Mesa Verde of iets anders laten vallen, of een route zonder Yellowstone.
Met één lange rit, en zonder Mesa Verde en geen SLC zou je zoiets kunnen doen:
1 Amsterdam - San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco
4 San Francisco - Yosemite
5 Yosemite
6 Yosemite
7 Yosemite - Lee Vining
8 Lee Vining - Furnace creek
9 Furnace creek - Las Vegas
10 Las Vegas - Springdale
11 Springdale
12 Springdale - Bryce
13 Bryce - Page
14 Page - Monument Valley
15 Monument Valley - Moab
16 Moab
17 Moab
18 Moab - Jackson
19 Jackson - Yellowstone
20 Yellowstone
21 Yellowstone
22 Yellowstone
23 Yellowstone - Salt Lake city
24 Salt Lake city - Amsterdam
25 Amsterdam
Met een dag minder ergens zou je ook nog een overnachting aan de North Rim van de Grand Canyon kunnen toevoegen. Of misschien kan er nog een dag (of 2) bij?
Ik heb Mt Carmel vervangen door Springdale en iets bij Bryce. Dat scheelt je heen en weer rijden.
Als je bij Yosemite in het park wilt zitten kun je een jaar van te voren boeken, kijk daarvoor eens op http://www.yosemitepark.com. Ik weet niet hoeveel kamers jullie willen nemen (2? 3?), maar er zijn daar ook family rooms; als je eens met 6 man in 1 kamer overnacht bespaar je een hoop geld.
Marianne
Net terug van 24 dagen VS. Canyonlands was voor mezelf een van de verrassingen van de reis. Was reeds eerder bij Grand Canyon. Mooi, must-see maar ik vond Canyonlands nog net iets beter.
- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Off road over de Potash road naar Canyonlands NP is echt een super ervaring. Je hebt wel een 4wd nodig.
Ze waren er twee weken terug aan het opnemen voor een nieuwe film, Need voor Speed. Gelukkig legden ze de opnamen regelmatig stil om auto's door te laten en zo konden we toch voor de 2e keer deze prachtige route volgen.
http://www.anony.ws/i/2013/07/24/AiSPc.jpg
Ze waren er twee weken terug aan het opnemen voor een nieuwe film, Need voor Speed. Gelukkig legden ze de opnamen regelmatig stil om auto's door te laten en zo konden we toch voor de 2e keer deze prachtige route volgen.
http://www.anony.ws/i/2013/07/24/AiSPc.jpg
- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dat ga ik in September dus ook doen. Ik heb een toffe Jeep Wrangler gehuurd & ga wat trails doen rond Moab, kijk er enorm naar uit 

Reisblog: thisisfraa.be
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1530 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-