Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis frouke: Naar westkust met 3 kinderen (12, 10, 8 jaar)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
frouke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis frouke: Naar westkust met 3 kinderen (12, 10, 8 jaar)

Bericht door frouke »

Hoi Tinaa,
Leuk dat je zo enthousiast bent :D
Voor Santa Barbara waren we sowieso van plan om daar goed onze tijd te nemen. Ivm overnachting daar weet ik nog niet wat het beste zal uitkomen... Ik probeer het allemaal dag per dag te bekijken en te beslissen wat de meest logische plek is om te slapen. (ben nu nog volop bezig met hotels te bekijken voor het eerste gedeelte van onze route, dus zover was ik nog laaaaaaaaaang niet :wink: ) De tramtour doorheen de Mariposa grove heb ik dan weer wel met een vraagteken toegevoegd (lijkt me idd wel héél leuk :thumbup: ) Ivm de rit van Sedona naar de Grand Canyon snap ik niet zo goed wat je bedoelt... Want volgens mij kom ik toch langs de zuidingang binnen en verlaat ik het park toch via de oostkant? Maar ik zal de weg naar de GC nog eens goed bekijken dan via maps, want het kan natuurlijk altijd zijn dat er nog 'foutjes' zitten in mijn route :wink:

Alvast superbedankt voor je tips :thumbup:

Groetjes, Frouke
tinaa
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door tinaa »

Ja klopt Frouke over ingang GC.. Ik zag de post van Ingrid maar had niet gezien dat er een S voor 64 stond.
Dus vergeet maar wat ik daar schreef.

Ja enthousiast... ik ben net terug... alweer zin om te gaan ;)
gr. Tina
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Hoi Frouke,

Ja mijn route voor GC is NIET langs de east entrance.

Ik weet niet meer in welke periode jij wilde gaan, maar raften in Yosemite is niet altijd mogelijk in de zomer. Wij zijn er nu en er kunnen geen kayaks en raften gehuurd worden. Het water in de Merced River staat te laag.

Science Center is gratis, als je Endeavour wil zien kost het 2 $.

Zorg dat je je voor je vertrek lid maakt van Touring - Vivaclub. Kost 16 € voor een jaar. Je krijgt met de lidkaart op heel veel plaatsen korting (hotels, pretparken) Ook kan je bij een AAA kantoor ( amerikaanse tegenhanger) langs gaan. Je krijgt er gratis wegenkaarten en je kan er tickets voor pretparken met korting kopen.

Geen zin om in San Francisco naar Alcatraz te gaan? Tickets vooraf bestellen (Alcatraz Cruises, kan vanaf 90 dagen voor de dag dat je wilt gaan) Vb een early bird tour, dan is het nog niet zo druk op het eiland.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Bedankt voor je tips alweer Ingrid :thumbup:
wij zijn van 19 tot de 22ste juli in Yosemite en ik hoop dus wéééél dat we kunnen raften daar, lijkt me écht wel leuk EN héél erg mooi om te doen... Zijn er toevallig ook nog andere plaatsen in mijn route waar we kunnen raften? Ik bedoel eigelek meer 'rustig' bootje varen, want 'echt' raften op wild water, daar ben ik te bang voor :? (Dus liefst in ondiep water) :mrgreen:
Alcatraz gaan we ook zéker bezoeken.

Groetjes, Frouke
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Lake Powell (Page)? :D
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Vanwaar de smiley ems? :mrgreen:
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Hoidiehoi,

Ik heb een vraagje ivm ons verblijf in Yosemite. Ik heb nu de volledige periode yosemite in curry village geboekt. De bedoeling is ook om naar het hetch hetchy reservoir en Mariposa te rijden op de voorlaatste of laatste dag alvorens naar SF te trekken. Is het dan beter om de eerste 3 nachten in Curry Village te overnachten, de volgende dag naar Hetch Hetchy reservoir te rijden, en bij het terugkomen ergens in Mariposa een overnachting te doen ipv terug naar Curry Village te rijden? (en van daaruit onze route verder zetten richting SF) Of Hetch Hetchy doen, terug naar Curry Village en de dag van vertrek richting SF Mariposa bezichtigen?? Wat denken jullie?

Alvast bedankt :thumbup:

Frouke
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het hangt er een beetje van af wat je de rest van de dag nog wilt doen. Ik denk niet dat Hetch Hetchy een volle dag zal nemen. Je zou nog naar de vallei kunnen gaan, en dan is overnachten in CV het handigste. Je kunt ook naar Oakhurst of Fishcamp gaan, en misschien onderweg nog naar Glacier Point rijden. Of op dezelfde dag dag nog naar de Mariposa Grove.
Mariposa ligt niet handig, dat is de verkeerde kant op.
Kijk eens hier voor een kaart en een afstandentabel.

Marianne
lovely_laura
Amerikakenner

Bericht door lovely_laura »

Wij hebben laatst ook op de laatste dag Mariposa Grove bezocht en vanuit daar richting SF, maar wij hebben wel nog een overnachting ertussen gedaan en hier waren we erg blij om! Anders was het voor onze kinderen echt te ver geweest.
Ik denk dat het beter is om de laatste dag alleen nog in de ochtend een kleine wandeling ofzo te maken en dan lekker richting SF te rijden. Misschien kan je Mariposa grove combineren met Glacier point zodat je lekker een volle dag in de valley hebt.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

dag 15: Yosemite (yos.vall.,yos. falls, half dome, glacier point, Vernall falls, bridalveil falls, el capitan, tunnel view, raften)
dag 16: Yosemite
dag 17: Yosemite (hetch hetchy?)
dag 18: Yosemite (Mariposa grove, big tree tram tour?) - San Francisco
op dag 15 geen glacier point en raften
op dag 16 bv glacier point en mariposa grove
op dag 17 hetch hetchy (+ nadien raften?)
op dag 18 van Yosemite naar San Francisco (rit = ongeveer 4u)
(je kan mits 30 min extra rijden een stop maken van een paar uur in Columbia State Historic Park:
stadje uit de tijd van de goldrush, leuk voor kinderen, ze kunnen er ook goud zoeken, leuke restaurantjes)
http://www.parks.ca.gov/?page_id=552

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

dag 1: Brussel - Phoenix
dag 2: Phoenix (via apache trail (goldfield ghosttown meepikken) - Sedona
dag 3: Sedona (village of oak creek, bell rock, slide rock state park, oak creek canyon...)
dag 4: Sedona - US89A- 180- S64 - Grand Canyon (south rim) ( MASWIK LODGE)
dag 5: Grand Canyon (south rim) via 89 naar Page (QUALITY INN AT LAKE POWEL)
dag 6: Page (antelope Canyon Lower, glen canyon dam, lake Powel, horseshoe bend)
dag 7: Page via 89 - Bryce canyon ('s avonds rodeo) (AMERICAS BEST VALUE INN)
dag 8: Bryce canyon - zion (springdale) (ZION PARK MOTEL)
dag 9 : Zion (narrows, main Canyon)
dag 10: Zion - Las Vegas (CIRCUS CIRCUS?)
dag 11: Las Vegas
dag 12: Las Vegas - Death Valley (Dante's View, Zabriskie Point, Badwater, Devil's Golf Course, Artists Drive, Golden Canyon) (FURNACE CREEK RANCH)
dag 13: Death Valley (Sand Dunes, Stovepipe Wells) - (bodie óf mono lake south tufa area) - Bridgeport (VIRGINIA CREEK SETTLEMENT)
dag 14: Bridgeport - (bodie óf Mono Lake en dan via Tioga road) - Yosemite (CURRY VILLAGE)
dag 15: Yosemite (yos.vall.,yos. falls, half dome, Vernall falls, bridalveil falls, el capitan, tunnel view)
dag 16: Yosemite (glacier point, mariposa grove =>big tree tram tour)
dag 17: Yosemite (hetch hetchy? + raften?)
dag 18: Yosemite - (onderweg naar Columbia state historic park) - San Francisco
dag 19: SF
dag 20: SF
dag 21: SF - Silicon Valley - Monterey
dag 22: Monterey - Carmel - Big Sur (Julia Pfeiffer burns state park) - Morro Bay
dag 23: Morro Bay - SB - Malibu Beach - LA (OVERNACHTING IN SANTA MONICA OF VENICE)
dag 24: LA (hollywood boulevard, walk of fame, chinees theater, hollywood sign, griffith park)
dag 25: LA (Universal studio's)
dag 26: LA (Venice beach, Santa Monica,...)
dag 27: LA (sciencecenter)
dag 28: LA - onderweg huntington Beach en (eventueel Laguna Beach?) - San Diego ('s avonds baseballwedstrijd?)
dag 29: San Diego (USS midway museum, la jolla?)
dag 30: San Diego (Seaworld)
dag 31: San Diego
dag 32: San Diego - Brussel
Laatst gewijzigd door frouke op 30 jul 2013, 20:29, 3 keer totaal gewijzigd.
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Hoi allemaal, bedankt voor de tips alweer :thumbup:
Ik heb mariposa en glacier point tesamen op 1 dag gezet en op de weg naar San Francisco lijkt het columbia historic park (voornamelijk het goudzoeken) ons ook hééél leuk om te doen ;-p
Ik heb enkel mijn twijfels nog over hetch Hetchy, of dit wel de moeite is om te doen/gezien te hebben... Wie is daar al geweest en vonden jullie dit de moeite? (is toch ook weer een stukje rijden vanuit curry village hé...)

Groetjes, Frouke
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou niet alles nu al zo gedetailleerd plannen. Kijk ter plekke waar je zin in hebt. Je kunt het ook van de drukte of van het weer laten afhangen. HH ligt lager en daar zal het warmer zijn dan in Yosemite valley. Wij zijn in 2006 naar Hetch Hetchy geweest (zie ons verslag bij 2 aug) en we vonden het heel mooi om gezien te hebben, maar voor een eerste bezoek misschien niet direct een must. Zie voor het Columbia SP ook ons 2006-verslag (bij 31 juli).

Neem ook eens de tijd om niets te doen. Of kijk ter plekke of er leuke (family) rangerprogramma's zijn. Of relax aan een strandje of bij het zwembad.

Marianne
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Hoi Marianne,

Ik snap wat je bedoelt van het plannen hoor, maar mij geeft het namelijk een heel rustig gevoel. Maar dit wil natuurlijk niet zeggen dat we nooit eens van de planning zullen afwijken hoor (zal soms ook niet anders kunnen waarschijnlijk...) ik vind het gewoon leuk om een beetje een uitgestippelde route in mijn handen te hebben bij vertrek. (+ het feit dat het onze eerste keer is zal er ook wel iets mee te maken hebben zeker :wink: ) Ik ga op dag 17 niks inplannen en Hetch Hetchy gewoon lekker in het achterhoofd houden :)

Groetjes, Frouke
lovely_laura
Amerikakenner

Bericht door lovely_laura »

Wij hadden ook van tevoren van alle national parks en steden een lijstje gemaakt met wat we wilde zien en welke wandelingen we wilde lopen. Niet dat we het perse allemaal wilde doen (en dat is ook niet gebeurd) maar meer omdat je dan al weet wat je graag wil doen en niet op de dag zelf of de avond ervoor nog moet uitzoeken welke wandelingen of attracties je kan doen. Zo hadden wij samen met Glacier point ook nog een mooie wandeling in de valley op het programma staan maar hebben we uiteindelijk na Glacier point lekker in het zwembad gelegen en de kinderen lekker hun gang laten gaan en dit was echt een super dag!!

Gr Laura
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Awel, zo heb ik het dus ook een beetje in mijn gedachten Laura :) Plannen achter de hand hebben (lijkt me idd. gewoon niet leuk dat je terplekke nog vanalles moet liggen uitzoeken enzo). en ter plaatse zien of we ze ook daadwerkelijk zullen uitvoeren, en als we te moe/lui zijn gaan we gewoon een beetje chillen hé. ( ik vind het trouwens toch wel een beetje moeilijk om in te schatten wat het gaat geven zo'n maand op avontuur te zijn, is toch niet te vergelijken met het dagdagelijkse leventje hier denk, dus ik probéér mijn planning dan ook zo realistisch mogelijk te houden :wink:

Groetjes, Frouke
Laatst gewijzigd door frouke op 30 jul 2013, 19:50, 2 keer totaal gewijzigd.
tinaa
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door tinaa »

Ik zou wel zorgen dat je op dag 14 iig nog een halve dag over hebt voor Tioga Road. Je hebt hier nog hele mooie stoppunten. Ik vond Bodie best tijdrovend, energie slurpend. Zouden het de kwade geesten zijn;). South Tufas Mono Lake kost ook klein uurtje maar is makkelijker te bereiken.
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Hoi Tinaa,

Ben dan ook van plan om óf bodie óf Mono Lake South Tufa Area op dag 13 in te plannen en dan op dag 14 op tijd te vertrekken om dan of bodie of mono lake te doen en zo via de Tioga Road naar Curry Village te rijden. Moet toch lukken denk ik.

groetjes, Frouke
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

dag 1: Brussel - Phoenix
dag 2: Phoenix (via apache trail (goldfield ghosttown meepikken) - Sedona (DAYS INN KOKOPELLI)
dag 3: Sedona (village of oak creek, bell rock, slide rock state park, oak creek canyon...)
dag 4: Sedona - US89A- 180- S64 - Grand Canyon (south rim) ( MASWIK LODGE)
dag 5: Grand Canyon (south rim) via 89 naar Page (QUALITY INN AT LAKE POWEL)
dag 6: Page (antelope Canyon Lower, glen canyon dam, lake Powel, horseshoe bend)
dag 7: Page via 89 - Bryce canyon ('s avonds rodeo) (AMERICAS BEST VALUE INN)
dag 8: Bryce canyon - zion (springdale) (ZION PARK MOTEL)
dag 9 : Zion (narrows, main Canyon)
dag 10: Zion - Las Vegas (DESERT ROSE RESORT)
dag 11: Las Vegas
dag 12: Las Vegas - Death Valley (Dante's View, Zabriskie Point, Badwater, Devil's Golf Course, Artists Drive, Golden Canyon) (FURNACE CREEK RANCH)
dag 13: Death Valley (Sand Dunes, Stovepipe Wells) - (bodie óf mono lake south tufa area) - Bridgeport (VIRGINIA CREEK SETTLEMENT)
dag 14: Bridgeport - (bodie óf Mono Lake en dan via Tioga road) - Yosemite (CURRY VILLAGE)
dag 15: Yosemite (yos.vall.,yos. falls, half dome, Vernall falls, bridalveil falls, el capitan, tunnel view)
dag 16: Yosemite (glacier point, mariposa grove =>big tree tram tour)
dag 17: Yosemite (hetch hetchy? + raften?)
dag 18: Yosemite - (onderweg naar Columbia state historic park) - San Francisco
dag 19: SF
dag 20: SF
dag 21: SF - Silicon Valley - Monterey
dag 22: Monterey - Carmel - Big Sur (Julia Pfeiffer burns state park) - Morro Bay
dag 23: Morro Bay - SB - Malibu Beach - LA (OVERNACHTING IN SANTA MONICA OF VENICE)
dag 24: LA (hollywood boulevard, walk of fame, chinees theater, hollywood sign, griffith park)
dag 25: LA (Universal studio's)
dag 26: LA (Venice beach, Santa Monica,...)
dag 27: LA (sciencecenter)
dag 28: LA - onderweg huntington Beach en (eventueel Laguna Beach?) - San Diego ('s avonds baseballwedstrijd?)
dag 29: San Diego (USS midway museum, la jolla?)
dag 30: San Diego (Seaworld)
dag 31: San Diego
dag 32: San Diego - Brussel
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

hoi,

Ik heb een kamer gereserveerd via booking.com in Las Vegas (Desert Rose Resort) voor de prijs van 330 dollar voor 2 nachten, 5 personen. Wat denken jullie, mooie prijs? Of hebben jullie betere suggesties voor
Las Vegas?

Alvast bedankt,

frouke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer