Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV-2014 Slow Chat
Re: DV-2014 Slow Chat
Ik kwam deze link tegen, misschien dat iemand er wat aan heeft, afhangkelijk van de prijs maak ik er misschien ook wel gebruik van
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ennen.html
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ennen.html
Hey
Ik heb in mijn leven veel gewerkt via uitzendbureau's, mijn eerste baan na het afstuderen is ook via een recruitmentbureau
Wat moet ik op DS-230 invullen bij employer ? De naam van het uitzendbureau of de naam van het bedrijf waar ik daadwerkelijk werkzaamheden verrichtte ?
Ik heb in mijn leven veel gewerkt via uitzendbureau's, mijn eerste baan na het afstuderen is ook via een recruitmentbureau
Wat moet ik op DS-230 invullen bij employer ? De naam van het uitzendbureau of de naam van het bedrijf waar ik daadwerkelijk werkzaamheden verrichtte ?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
De naam van diegene die als werkgever op jouw contract staat, en die jouw loon stort.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Oke duidelijk, bedankt 

Het blijkt dat het Kentucky Consular Center er gemiddeld 6 tot 8 weken na het ontvangen van de eerste formulieren (DS-230, DSP-122, foto's enz) overdoet om de gegevens in de computer te zetten.
Vind ik best 'lang'
Vind ik best 'lang'
Wen er maar alvast aan dat overheidsbedrijven wat langerzamer opereren dan je vanuit Nederland gewend bent. Ik weet niet of het door de systemen komt of door de (papieren) burocratie of doordat het aantal inwoners van het land zo groot is maar het is nu eenmaal zo 

- le-nnart
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
1x meedoen, en meteen kassa.
Kom er alleen nu achter dat als ik alles doorzet ik ook vrijwel direct naar de VS dien te verhuizen, en dat was nou niet echt het plan.
Spijtig...
Kom er alleen nu achter dat als ik alles doorzet ik ook vrijwel direct naar de VS dien te verhuizen, en dat was nou niet echt het plan.
Spijtig...
2009: NYC
2010: NYC, Washington DC, Miami
2011: Miami
2012: CA, AZ, NV, UT
2015: Denver - Seattle
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op welke termijn had je het dan zelf voorzien?
Elke
- Fredje
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Le-nnart, je gaat toch niet vertellen dat je ervan afziet??
http://noldenusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- le-nnart
- Amerikafan
ik was in de veronderstelling dat een greencard levenslang geldig is. Dat blijkt dus niet het geval voor het diversity program.
Ik zet dus inderdaad niet door. Ik was van plan pas na enkele jaren in de VS te gaan resideren.
Ik zet dus inderdaad niet door. Ik was van plan pas na enkele jaren in de VS te gaan resideren.
2009: NYC
De DV groene kaart is exakt dezelfde als de groene kaart die via een EB procedure wordt afgegeven of via een huwelijk met een USer.
Je kunt voor de rest van je leven in de US wonen/werken (zolang je geen overtredingen oid. begaat) maar je moet in de US zijn en mag maar voor korte periodes het land uit. Voor langere periodes moet je toestemming aanvragen.
Nogmaals, dit geldt voor alle groene kaart houders.
Je kunt voor de rest van je leven in de US wonen/werken (zolang je geen overtredingen oid. begaat) maar je moet in de US zijn en mag maar voor korte periodes het land uit. Voor langere periodes moet je toestemming aanvragen.
Nogmaals, dit geldt voor alle groene kaart houders.
-
- Amerikakenner
Als je eenmaal in de VS bent, is het ding wel levenslanggeldig, ja. Maar je moet er wel binnen zes maanden na uitgifte mee inreizen. Daarna kun je in principe nog best weer een poos terug naar waar je vandaan komt, maar volgens mij maximaal een jaar (en dan zou ik alsnog een re-entry permit aanvragen om te voorkomen dat je geweigerd wordt). Overigens geldt diezelfde regel voor iedereen, niet alleen voor Diversity visas.
Heb je praktische redenen om nu nog niet weg te willen?
Heb je praktische redenen om nu nog niet weg te willen?
Ik weet niet hoe snel te snel is. Lees de bijdrages van Inge67 eens door, ik dacht dat die de situatie aardig tot een max. hebben weten te rekken.
Iets van twee jaar totaal vanaf winnen tot en met 'echt' vertrek ?
Eenmaal in de US aangeland en van groene kaart voorzien, moet je een gegronde reden hebben voor een langer verblijf buiten de US, werkgebonden bv.
Iets van twee jaar totaal vanaf winnen tot en met 'echt' vertrek ?
Eenmaal in de US aangeland en van groene kaart voorzien, moet je een gegronde reden hebben voor een langer verblijf buiten de US, werkgebonden bv.
Nogsteeds geen antwoord van het consular center hier, is er iemand die al wel antwoord heeft gekregen ?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht