Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eindelijk is het zover! Stage in New York is rond

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
3mph
Amerika-ontdekker

Eindelijk is het zover! Stage in New York is rond

Bericht door 3mph »

Hallo people,

Inmiddels ben ik al 4 weken bezig met het regelen van mijn stage in New York, en eindelijk is het dan zover! Ik kreeg vandaag het telefoontje van de HRM afdeling dat ze me graag wilde hebben! Helemaal goed dus.

Nu komt alleen de administratieve rompslomp :( Het regelen van het visum.

Ik zal voor 30 weken weg zijn en alles zou ongeveer halverwege December geregeld moeten zijn.

Na het bezoek van de website van de Amerikaanse Ambassade ben ik al een stuk wijzer:
  • Alle afspraken moeten te allen tijde gemaakt worden via nummer 020-794 0808
  • Aanvraagformulier DS-156
  • Aanvraagformulier DS-157 vereist voor alle mannelijke aanvragers in de leeftijd tussen 16 en 45 jaar. (en ook een DS-158?!)
  • Een betalingsbewijs van de € 85,- aanvraagleges.
  • Een aan zich zelf geadresseerde, aangetekende, met € 6,45 gefrankeerde enveloppe.
Heb ik nu zo'n beetje alles? Hebben jullie nog tips?
fcolos
Amerikakenner

Re: Eindelijk is het zover! Stage in New York is rond

Bericht door fcolos »

3mph schreef:Hallo people,

Inmiddels ben ik al 4 weken bezig met het regelen van mijn stage in New York, en eindelijk is het dan zover! Ik kreeg vandaag het telefoontje van de HRM afdeling dat ze me graag wilde hebben! Helemaal goed dus.

Nu komt alleen de administratieve rompslomp :( Het regelen van het visum.

Ik zal voor 30 weken weg zijn en alles zou ongeveer halverwege December geregeld moeten zijn.

Na het bezoek van de website van de Amerikaanse Ambassade ben ik al een stuk wijzer:
  • Alle afspraken moeten te allen tijde gemaakt worden via nummer 020-794 0808
  • Aanvraagformulier DS-156
  • Aanvraagformulier DS-157 vereist voor alle mannelijke aanvragers in de leeftijd tussen 16 en 45 jaar. (en ook een DS-158?!)
  • Een betalingsbewijs van de € 85,- aanvraagleges.
  • Een aan zich zelf geadresseerde, aangetekende, met € 6,45 gefrankeerde enveloppe.
Heb ik nu zo'n beetje alles? Hebben jullie nog tips?
Leuk, naar NY! Gefeliciteerd? Waar ga je stage lopen?

Op de website van de ambassade staat een checklist met daarin precies wat je moet hebben en mee moet nemen. Je moet bijvoorbeeld nog de SEVIS fee betalen en bewijs daarvan meenemen, Amerikaans formaat pasfoto's laten maken, proof of funding, eventueel bewijs van je banden met Nederland, en DS-158 moet ook ingevuld mee. Zoek ook maar eens door dit forum met de zoekfunctie, er zijn al aardig wat draadjes over dit onderwerp.

Succes met de voorbereidingen. Als je wat specifiekere hulp nodig hebt, mag je me altijd een persoonlijk bericht sturen (zit zelf op een J-1 in de VS, dus ken het klappen van de zweep ;))
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
GT
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door GT »

Leuk dat je stage daar gaat lopen. Ja waar ga je precies? Middle Manhattan is het beste :D
Heb vorig jaar ook 4 maanden stage gelopen bij een bank in manhattan.
het was lekker dat die bank precies naast grand Central op Park ave. lag zodat ik elke dag niet ver van en naar de trein hoefde te lopen.

De pauzes zijn heerlijk! Ik had elke dag een uur pauze en besteedde die dan aan het verkennen van de stad. In het begin liep ik vooral de toeristische straten zoals 5th ave, madiosn tot Central Park bla bla.
Later ging ik meer 3rd ave af, lexington ave etc. richting east river.
Zeer leuk.
http://nygene.blogspot.com/ (Last update 5 Oktober)
3mph
Amerika-ontdekker

Bericht door 3mph »

Ik zit op Long Island, ongeveer 30 minuten verwijderd van down town Manhattan..

Ik hem maandag afgesproken met mijn stage begeleider om e.e.a. over het visum en eventuele buers rond te krijgen.
Daarna zal ik het bedrijf vragen de DS-2019 papers op te snorren..
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Wat voor stage ga je doen? (welke studierichting en bedrijf)
* hoezo nieuwsgierig* :oops:
Ik wens je heel veel plezier in NY! Word er bijna jaloers van....haha.
3mph
Amerika-ontdekker

Bericht door 3mph »

Ik ga stage lopen bij een bedrijf dat o.a. bloemen verkoopt via internet en telefoon. 1-800Flowers.com
Zelf studeer ik marketing en zal dan ook op de marketing and merchandising afdeling terecht komen..

Ik heb vanmiddag even contact met visaversa gehad om te praten over de mogelijkheid voor het regelen van het visum, deze mevrouw vertelde me hetvolgende:

Een amerikaanse instantie moet betaald worden voor het BS-2019 formulier (550,- dollar) en Visa Versa vraagt ongeveer €600,- Zij schrijven dan gelijk mijn stageomschrijving e.d.
Als wil binnen wil komen op het J-1 visum, dan moet mijn stage direct inverband staan met mijn opleiding.

Wat een geld hé?

Groeten!
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

3mph schreef: Een amerikaanse instantie moet betaald worden voor het BS-2019 formulier (550,- dollar) en Visa Versa vraagt ongeveer €600,- Zij schrijven dan gelijk mijn stageomschrijving e.d.
Als wil binnen wil komen op het J-1 visum, dan moet mijn stage direct inverband staan met mijn opleiding.

Wat een geld hé?

Groeten!
Ja, en dan je visum nog à €85 en je sevis fee voor $100 en dan nog pasfoto's en aangetekende frankering op je envelop. Het enige wat er rijker van wordt is je ervaring :wink: .
Je papieren regelen lijkt een boel werk, maar als je je er even in verdiept, zul je zien dat het best meevalt. Zorg wel dat als je bij de ambassade komt, dat je dan al je papieren goed hebt ingevuld.
Ik wens jou heel veel plezier met de voorbereidingen en straks met je stage. Ga je ook een blog bijhouden? Wij zijn hier gek op blogs van mensen die hun ervaringen (in/met/over Amerika) willen delen :-).
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
GT
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door GT »

3mph schreef:Ik ga stage lopen bij een bedrijf dat o.a. bloemen verkoopt via internet en telefoon. 1-800Flowers.com
Zelf studeer ik marketing en zal dan ook op de marketing and merchandising afdeling terecht komen..

Ik heb vanmiddag even contact met visaversa gehad om te praten over de mogelijkheid voor het regelen van het visum, deze mevrouw vertelde me hetvolgende:

Een amerikaanse instantie moet betaald worden voor het BS-2019 formulier (550,- dollar) en Visa Versa vraagt ongeveer €600,- Zij schrijven dan gelijk mijn stageomschrijving e.d.

Wat een geld hé?

Groeten!
1800 flowers is wel bekend hier in de US, althans in NY.
Dus als je daar bent krijg ik wel korting op een mooi boeketje voor mijn moeder he :D
http://nygene.blogspot.com/ (Last update 5 Oktober)
3mph
Amerika-ontdekker

Bericht door 3mph »

Een boeketje moet goedkomen, alleen als je hem zelf betaald ;)
Kreeg vanmorgen te horen dat er geen vergoeding of huisvesting tegenover staat, dat wordt dus op alle slakken zout leggen :P
3mph
Amerika-ontdekker

Bericht door 3mph »

Even een kort berichtje over de status:

Ik ga mijn DS-2019 formulier aanvragen via de CIEE, mijn gedeelte is al ingevuld.. alleen mijn host bedrijf moet de training proposal invullen, ondertekenen en naar mij opsturen.. Dit laat dus op zich wachten...
Ik heb het volledige template "marketing" naar mijn contactpersoon opgestuurd, erg moeilijk moet het dus niet zijn..

Maargoed.... wachten continues...
3mph
Amerika-ontdekker

Bericht door 3mph »

Weer een kleine update... Ja ja... het duurt lang.
DS-2019 Formulier is binnen, afspraak bij het consulaat staat voor 22/1 en vertrek op 29/1.

Korte vraag voor het bezoek aan het consulaat, ik heb vanaf mijn werk een envelop laten frankeren, dit moet toch ook goed zijn?
Ik lees op de website van de ambassade dat het postzegels moeten zijn?
De porto voor het aangetekend versturen is per 1 juni verhoogd. Aanvragers voor niet-emigratievisa dienen een aan henzelf geadresseerde enveloppe met €6,45 aan postzegels bij hun aanvraag in te leveren.
Bedankt voor de reacties!
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Het gaat erom dat de envelop verstuurd moet worden als aangetekend stuk, omdat je "kostbare paspoort met visum" erin zit en je niet wilt dat die kwijtraakt bij TPG. Dat is dus de reden van die hoge frankering. Ik weet niet of ze genoegen nemen met een envelop met dat bedrag aan postzegelfrankering. Misschien moet je dan bij TPG nog even een sticker halen voor aangetekend verzenden? Ik zou even een postkantoor binnenlopen en navragen.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
jobinnewyork
Amerika-ontdekker

Bericht door jobinnewyork »

Ja, ik heb ook zo'n sticker gehaald op het postkantoor. Mijn afspraak staat voor de 24e.
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

3mph schreef:Wat een geld hé?
Tja... het is wel een groot bedrag als je nog student bent. De tarieven voor visums, en ook voor de verrichtingen van de immigratiedienst, zijn zo hoog omdat deze instanties in principe kostendekkend moeten werken. Met andere woorden, het moet ons als belastingbetaler allemaal geen cent kosten. Wij betalen natuurlijk wel voor de grensbewaking en dergelijke, maar de kosten van visumverstrekking moeten in principe worden gedekt uit de inkomsten. Daar draaien jullie dus voor op. Overigens, toen ik laatst eens keek naar de kosten van Nederlandse verblijfsvergunningen bleken die ook nogal hoog te zijn. Blijkbaar wil men in Nederland dezelfde kant op.

--john
3mph
Amerika-ontdekker

Bericht door 3mph »

Daar ben ik weer,

Vandaag op de het consulaat geweest, afspraak om 15:00 en liep om 16:15 fluitend weer naar buiten.. J-1 visum goedgekeurd dus niks aan het handje..

Hoop beveiliging, maar zolang je alles netjes hebt ingevuld en de handtekeningen op de juiste plek hebt gezet gaat alles goed.

Geen aanvullende documenten nodig zoals inschrijving universiteit e.d.
Even een general chit chat en ik zag die stempel op mijn papieren vallen.

Maandag vliegen!
StageNYCfall2007
Amerikafan

Bericht door StageNYCfall2007 »

hoi 3mph, leuk dat het gelukt is! wanneer is je stage?

Ik zit in de application fase bij de CIEE (binnenkort stuur ik alles in 2voud op).

He, en dat Host Company Training Proposal, faxten ze dat ondergetekend naar jou? En jij tekent het dan en dan is alles goed? Of heb je dit via de post gedaan...

Groetjes
GOD BLESS AMERICA
Land Of The Free, Home Of The Brave

USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
jobinnewyork
Amerika-ontdekker

Bericht door jobinnewyork »

Wat voor chit chat? :)
3mph
Amerika-ontdekker

Bericht door 3mph »

StageNYCfall2007 schreef:hoi 3mph, leuk dat het gelukt is! wanneer is je stage?

Ik zit in de application fase bij de CIEE (binnenkort stuur ik alles in 2voud op).

He, en dat Host Company Training Proposal, faxten ze dat ondergetekend naar jou? En jij tekent het dan en dan is alles goed? Of heb je dit via de post gedaan...

Groetjes
Hoi, met de fax werkt prima! en accepteren ze ook.
Houd er rekening mee dat op het moment dat je van de CIEE een email krijgt dat alles akkoord is; Je gelijk een afspraak bij het consulaat maakt... wachtijd bij mij was 18 werkdagen!!
3mph
Amerika-ontdekker

Bericht door 3mph »

jobinnewyork schreef:
Wat voor chit chat? :)
Ze stelden me vragen die ik op het formulier al had ingevuld...

1) Hoelang ik bleef.
2) Waar ik ging werken, Watvoor bedrijf is het?
3) Heb je een inkomen?
4) Veel plezier in Amerika

Ik denk dat ze een algemende indruk opdoen en a.d.h. daarvan een kort of lang interview doen.. Als je zeker bent en niet al te zenuwachtig is het binnen 3 minuten geregeld..

De beveiliging duurt het langst.. Zorg dat je niet teveel rotzooi bij je hebt en dat je je DS-156, 157, 158, 2019 paspoort en 1 pasfoto in een apart mapje hebt, deze moet je bij binnenkomst gelijk aan een dame die alles bij de deur controleert afgeven.

Sleutels, telefoon en andere apparatuur die je bij je hebt gooi je in je tas en geef je af bij de man achter het raam, dan krijg je een nummertje en kun je deze later weer ophalen.. (wel weer buitenlangs lopen voor het ophalen.. dus je gaat eerst weer naat buiten en dan bel je weer aan... Ja Ja omslachtig maar heeft met veiligheid te maken)

Dan loop je langs het hok van de man die net je tas heeft ingenomen de wachtruimte in.. Met al je papieren loop je naar Loket 1.. (Niet gaan zitten wachten op de stoelen) en betaal je evt de €85,- en geef je je papieren af.. Die je van te voren al in dat aparte mapje had gedaan ;)

Envelop houd je zelf samen met het eventuele bewijs dat je hebt meegenomen en dan ga je zitten op één van de stoelen.. Ongeveer 45 minuten later werd ik omgeroepen.. en loop je naar het loket 2/3/4 welke ze noemen..

Goodluck!

P.S. Als je aankomt bij het consulaat en er staat niemand te wachten om naar binnen te komen.. dan moet je op de bel drukken.. ze vragen dan in het engels wat je komt doen en hoe je heet en dan gaat het 1e hek open..

Hier staan (meestal) twee beveiligers die je scannen en een formulier geven waarop ze bijhouden hoelaat je waar bent geweest.. Moet je bij elk loket afgeven..
StageNYCfall2007
Amerikafan

Bericht door StageNYCfall2007 »

Dat DS-2019 formulier hé? Moet je dat met de hand invullen? Op internet (google pictures) zie ik ze alleen met de pc ingevuld, maar dat kan toch niet?

Ik stuur binnenkort al mijn papieren op naar de Nuffic, en zij regelen dan via de CIEE een Form DS-2019. Ik hoop alles over een paar weken op te sturen.

(Ben eigenlijk al klaar, maar moet wachter op bankafschrift dat ik het geld gestort heb, en ik krijg een afschrift om de 4 weken... En heb er net één gehad)
GOD BLESS AMERICA
Land Of The Free, Home Of The Brave

USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer