Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV2012: Inge67

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Re: DV2012: Inge67

Bericht door inge67 »

Nog even een update: we zijn hier nu iets meer dan 2 weken en ik vind het hier nog steeds leuk ;)

Ondertussen zijn we erachter dat:

- ik geen creditcard krijg en mijn man wel.
Waarschijnlijk door het feit dat hij een US job begint op 1 augustus. Verder hebben we namelijk dezelfde onbestaande credit score. Ik word nog wel betaald door mijn Belgische werkgever, maar daar wordt blijkbaar geen rekening mee gehouden. Ik ga dan maar voor een prepaid card.

- een lening krijgen zonder enige vorm van credit score onmogelijk is, zelfs wanneer je 60% of meer voorfinanciert
We hebben dan maar besloten om gedurende minstens een jaar te gaan huren (het wordt een heel klein huisje in een goed schooldistrict) en dan een credit history op te bouwen

- we een super-stoere 10-jarige dochter hebben.
Ze ging gisteren voor het eerst naar Junior Lifeguard camp. Op het strand met een hele hoop kinderen, en dan dat kleine meisje ertussen. Ze weende en wilde niet en 'waarom zijn we niet gewoon in België gebleven' enz...en mijn hart brak. We zijn er een paar uur bijgebleven en ik heb de hele tijd zitten janken achter mijn zonnebril. We moesten dan even weg voor het tekenen van de lease van het huurhuis en toen we terugkwamen was het camp voor die dag bijna afgelopen. En oh wonder het 'was leuk en ze had al twee vriendinnetjes' Ik hoop dat we nu voor haar het ergste achter de rug hebben, want ik vond het toch zo vreselijk om haar daar te zien met haar minimale kennis van het Engels. Gelukkig vindt ze het wel leuk en vertrekt ze dadelijk voor dag 2
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ach, sneu is dat! Dat zijn de momenten dat je twijfelt aan je keuzes. Maar over een paar maanden volet ze zich waarschijnlijk helemaal thuis in de VS, dan is ze deze ellende al lang vergeten.

Wij konden direct zonder problemen bij onze bank (BoA) een prepaid cc krijgen, en die werd automatisch na (geloof ik) 6 maanden omgezet in een normale kaart. Overigens verbaasd het me wel dat jij niet gewoon een partnerkaart kunt krijgen van de kaart van je man.
Terug in Texas!
SophiaB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SophiaB »

Leuke update, Inge! Ik vraag me ook af waarom je niet gewoon kan meeliften op de creditcard van je man, tenzij jullie ieder een eigen rekening hebben natuurlijk :)

Je zal zien dat jullie kleine meid over een maand of 3 al meer gewend is dan jullie zelf - kinderen passen zich zo snel aan! :lol:
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Ik kan wel meeliften hoor, en dat gaan we ook doen. Het mas meer het idee om meerdere kaarten te hebben en op die manier sneller credit op te bouwen
Gast

Bericht door Gast »

Ik kan me je gevoel zo voorstellen, als je je dochter zo verdrietig ziet. Ik weet nog hoe ik me voelde toen ik Luuk voor het eerst naar school bracht en moest achterlaten. Ik heb een buikpijn gehad hoor, die eerste week.

Het was voor hem even doorbijten met een aantal huilmomenten per dag, maar daarna ging het goed. Het had ook meer te maken met de taal (die sprak hij helemaal niet). Ik sta er trouwens nog steeds versteld van hoe snel ze beide de taal machtig zijn geworden in zo'n korte tijd.

Ik vind het trouwens erg stoer van je dochter dat ze toch op Camp gaat ondanks de taal :thumbup:
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Inge, neem geen prepaid credit card, maar een SECURED credit card. Met een secured credit card bouw je namelijk credit history op, met een prepaid card niet.

Een secured credit card is een card waarbij je een borg stort, en die borg is dan gelijk de limiet op je kaart.

Belangrijk: gebruik maximaal 20% van de limiet van de kaart, dus als je limiet $500 is, zorg er dan voor dat je maximaal $100 balance hebt. Je kunt wel meer uitgeven, maar zorg dan dat je een betaling doet VOORDAT de card company de maandelijkse balance vaststelt. Reden: je credit score wordt mede bepaalt door de utilization van je credit, dat is het percentage van wat je daadwerkelijk gebruikt van je credit limiet.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ja, dat woord zocht ik, secured. Had al het idee dat prepaid niet klopte, maar kon er niet meer op komen.

Overigens hebben wij onze secured credit card altijd volop gebruikt, ik weet niet wat onze creditscore nu is, maar binnen een jaar hadden we een gewone credit card met een flink hogere limiet. Maar goed, wij hoeven geen huis te gaan kopen, dus die score is voor ons niet zo belangrijk.
Terug in Texas!
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

hemmie: kijk eens op creditkarma.com, daar kun je in ieder geval een indicatie van je creditscore krijgen, zonder dat het geld kost (of je credit score beinvloedt). Ze geven ook veel tips mbt het verbeteren van je score, 1 ervan is je utilization laag te houden (<20%, maar in ieder geval niet boven de 50%).
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Oh en verifieer even dat de card company die de secured card uitgeeft inderdaad rapporteert aan alledrie de credit reporting agencies, anders heb je er alsnog niks aan.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

inge67 schreef: - we een super-stoere 10-jarige dochter hebben.
Ze ging gisteren voor het eerst naar Junior Lifeguard camp. Op het strand met een hele hoop kinderen, en dan dat kleine meisje ertussen. Ze weende en wilde niet en 'waarom zijn we niet gewoon in België gebleven' enz...en mijn hart brak. We zijn er een paar uur bijgebleven en ik heb de hele tijd zitten janken achter mijn zonnebril. We moesten dan even weg voor het tekenen van de lease van het huurhuis en toen we terugkwamen was het camp voor die dag bijna afgelopen. En oh wonder het 'was leuk en ze had al twee vriendinnetjes' Ik hoop dat we nu voor haar het ergste achter de rug hebben, want ik vond het toch zo vreselijk om haar daar te zien met haar minimale kennis van het Engels. Gelukkig vindt ze het wel leuk en vertrekt ze dadelijk voor dag 2
Oh wat moeilijk Inge, maar wat goed dat je doorgezet hebt.... Ik weet niet of ik dat had gekund.
Sandy
BibiS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door BibiS »

Wat tof dat je ons een update geeft Inge67. Het lijkt mij ook vreselijk moeilijk als je dochter het zwaar heeft, maar volgens mij gaat het wel goed komen. Ze toont nu al aan dat ze een doorzetter is!
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
Kingair
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 51

Bericht door Kingair »

Komt allemaal goed Inge !
Ons dochtertje, eight btw, wil de ene dag wel en de andere net vertrekken want ze gaat haar vriendjes missen van school
Het gaat moeilijk zijn en vooral voor haar maar voordat ze het weet heeft ze 20 andere vriendinnetjes
Takes some time and we'll support her every second !

Groeten,

Kingair
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Mijn zusje was 10 toen wij naar de VS vertrokken. Ze kende geen woord Engels en vond het vreselijk in het begin. Binnen drie maanden sprak ze vloeiend Engels. Nu is ze getrouwd met een Amerikaan heeft drie leuke kindjes en spreekt accentloos Amerikaans en Nederlands. Het gaat helemaal goed komen :).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Ze vindt het camp leuk en wil elke dag wel gaan (phew!). Dus we zijn helemaal blij.

Bedankt trouwens voor jullie berichten allemaal. Het helpt echt
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Als ik lees wat je schrijft ben ik echt 'in awe' - jullie slaan je er prima doorheen ! Een uitstekend begin !
Overigens weet je zeker dat het vlooien waren ? - die zullen op een wit laken springen als je dat neerlegt.
Maar als het bedbugs zijn dan moet je rigoreuzer te werk gaan want die schijnen bijna niet kapot te krijgen te zijn.
Ze komen steeds vaker in hotels voor en de mensen nemen ze mee naar huis, ongemerkt, en dan begint de ellende.
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Het zijn echt wel vlooien (al hoop ik dat we er vanaf zijn). Ik heb ze gezien.

We proberen ons gewoon aan te passen en te beseffen dat sommige dingen gewoon zijn wat ze zijn. Het heeft geen zin om met mijn rijbewijs te zwaaien van in 1986 en een verzekering te eisen. Ze vragen een schadevrij verleden van 3 jaar of je krijgt geen (redelijke) verzekering. Dus blijf ik wakker tot middernacht om mijn Belgische verzekeringsmaatschappij lastig te vallen voor het gevraagde papiertje. En wanneer het niet volstaat omdat 'het logo niet goed wordt ingeladen', vraag ik gewoon terug aan de verzekeringsmaatschappij om de email te versturen als attachment in Word of Pdf.

Dingen zijn anders, soms beter en soms slechter. En dat wisten we op voorhand. Dus maken we er ons niet druk in
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Leuk om een update te lezen! Wat fijn dat je dochter het kamp nu wel leuk vindt :thumbup: dat maakt het voor jullie ook weer makkelijker.
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Wauw, dat klinkt allemaal mooi positief. Veel succes en plezier daar!
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
SophiaB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SophiaB »

inge67 schreef:Dingen zijn anders, soms beter en soms slechter. En dat wisten we op voorhand. Dus maken we er ons niet druk in
Ik vind je een echte kei! :thumbup: Zoveel mensen verhuizen naar "deze kant van de plas" met zo'n rooskleurige bril op dat ik er bijna akelig van word... maar vaak valt die binnen een paar maanden in duizend stukken uiteen :mrgreen: Fijn om te lezen dat er ook mensen met wat een wat realistischere (is dat een woord?) blik naar hier verhuizen :lol:
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Helemaal mee eens!! Volgens mij is dat ook de reden dat wij hier destijds zo makkelijk gewend zijn geraakt. Gewoon aannemen hoe het hier gaat en niet denken dat dat "raar" is omdat we het anders gewend waren. Natuurlijk hielp het dat we al eerder buiten Nederland hadden gewoond en dan nog wel in Afrika, heel wat meer afzien dan de VS. Kom je hier en ga je constant (negatief) vergelijken dan wordt het een probleem. Je bent in een ander land en "roll with the punches" is het beste advies :).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer