Ondertussen zijn we erachter dat:
- ik geen creditcard krijg en mijn man wel.
Waarschijnlijk door het feit dat hij een US job begint op 1 augustus. Verder hebben we namelijk dezelfde onbestaande credit score. Ik word nog wel betaald door mijn Belgische werkgever, maar daar wordt blijkbaar geen rekening mee gehouden. Ik ga dan maar voor een prepaid card.
- een lening krijgen zonder enige vorm van credit score onmogelijk is, zelfs wanneer je 60% of meer voorfinanciert
We hebben dan maar besloten om gedurende minstens een jaar te gaan huren (het wordt een heel klein huisje in een goed schooldistrict) en dan een credit history op te bouwen
- we een super-stoere 10-jarige dochter hebben.
Ze ging gisteren voor het eerst naar Junior Lifeguard camp. Op het strand met een hele hoop kinderen, en dan dat kleine meisje ertussen. Ze weende en wilde niet en 'waarom zijn we niet gewoon in België gebleven' enz...en mijn hart brak. We zijn er een paar uur bijgebleven en ik heb de hele tijd zitten janken achter mijn zonnebril. We moesten dan even weg voor het tekenen van de lease van het huurhuis en toen we terugkwamen was het camp voor die dag bijna afgelopen. En oh wonder het 'was leuk en ze had al twee vriendinnetjes' Ik hoop dat we nu voor haar het ergste achter de rug hebben, want ik vond het toch zo vreselijk om haar daar te zien met haar minimale kennis van het Engels. Gelukkig vindt ze het wel leuk en vertrekt ze dadelijk voor dag 2