Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis apoch8000: Ideeën / Is het haalbaar?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
apoch8000
Amerika-newbie

Reis apoch8000: Ideeën / Is het haalbaar?

Bericht door apoch8000 »

Hallo iedereen

Wij gaan naar de westkust van 2 tot 21 september, dit jaar en hebben al een mogelijke reisroute uitgetekend. Dit is wat al vast staat:

02/09: 20:00 Aankomst in San Francisco (P op kaart)(coachsurfen bij local)
03/09: uitrusten, verkennen SF (coachsurfen bij local)
04/09: Verkennen SF (coachsurfen bij local)
05/09: Pacific Highway (overnachten Pismo Beach)
06/09: LA (overnachten kuststadje )
07/09 LA (overnachten kuststadje)
08/09 San Diego (overnachten)
09/09 Palm Springs (overnachten)
10/09 Las Vegas (overnachten)
11/09 Las Vegas (overnachten)
12/09 Op weg naar Grand Canyon via route 66 (overnachten ergens er tussen)
13/09 Page & Lake Powell (overnachten in Page)
14/09 Zion National Park (overnachten in de omgeving)
15/09 Las Vegas (overnachten in de omgeving)
16/09 Death Valley (overnachten in de omgeving)
17/09 Sequoia Park (overnachting tussen sequoia park en yosemite park)
18/09 Yosemite Park (overnachting in de omgeving)
19/09 Margedag (moesten we een dag vertraging oplopen)
20/09 San Francisco, uitrusten (Overnachten in SF)
21/09 8:00 vertrek naar BXL vanuit SF.

Ziehier onze google map: http://tinyurl.com/kcjckvu (link is te vertrouwen, heb hem gewoon korter gemaakt ;) )

Lijkt jullie dit haalbaar te doen binnen deze periode? Als mensen tips hebben voor overnachtingen, bezienswaardigheden of mooie routes dan horen we die graag!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Ideeën / Is het haalbaar?

Bericht door Pete.Z »

Onlogische route, met wat rare kronkels.
Ten eerste heb je voor de kustroute tussen SF en LA niet genoeg aan een dag, twee is minimaal.
San Diego zou ik vergeten, een dag daar is te weinig, en de omweg dan te groot.
Waarom vanuit LA naar Las Vegas via Palm Springs, en later weer naar LV?
Beter zou zijn om van Palm Springs direct door te rijden naar de Grand Canyon, desnoods via Sedona, en dan de route te vervolgen via Page en Zion.
Vergeet daarna Sequoia, en ga direct via de Tio ga Pass naar Yosemite,beide parken een dagdeel is te weinig, beter om dan Yosemite de voorkeur te geven op deze route.
Purga
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Purga »

Het kan haalbaar zijn, maar naar mijn mening is het toch iets te veel van het goede.
Is er iets dat je echt wil zien in San Diego of Palm Springs? Anders zou ik van LA rechtsteeks naar Vegas rijden, dan win je daar al 2 dagen die je dan elders (bvb. Yosemite) kan toevoegen.
Verder zou ik op 12/09 tot aan de Grand Canyon zelf rijden, dan kan je daar 's avonds al de zonsondergang meepikken en win je ook wat tijd de dag nadien.
Mandijtjuh
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Mandijtjuh »

Het is mogelijk alleen zul je niet veel van de plaatsen kunnen zien.
Persoonlijk zou ik San Diego, Palm Springs en Sequoia eruit halen en probeer wat autovrije dagen te creëren.
Bijvoorbeel bij Zion en/of Yosemite
http://mandyusa2014.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
apoch8000
Amerika-newbie

Re: Reis apoch8000: Ideeën / Is het haalbaar?

Bericht door apoch8000 »

Bedankt voor de snelle reacties. Wist niet dat het hier zo leefde :)

San Diego en Sequoia kunnen we wel laten vallen denk ik (alhoewel Sequoia me echt wel de moeite lijkt?). Als we van Palm Springs zouden doorrijden naar de Grand Canyon, dan is dat toch wel een serieus stuk rijden (600km denk ik). Waar tussen deze twee punten las je dan best een stop in, of rijden jullie dit in één keer? En welke weg is dan het meest aangewezen om er te geraken? Google verteld me dat de kortste via Phoenix is, maar er moet toch een leuk alternatief zijn denk ik?

Ik heb onze route even aangepast: Sequoia,San Diego eruit. In totaal besparen we iets meer dan 500km denk ik (3500 ipv 4000):http://bit.ly/18BUd7t

Tioga Pass is trouwens een prachtige tip! Deze kenden we nog niet :)

Zou dit er al haalbaarder uitzien:
02/09 20:00 Aankomst in San Francisco (P op kaart)(coachsurfen bij local)
03/09 uitrusten, verkennen SF (coachsurfen bij local)
04/09 Verkennen SF (coachsurfen bij local)
05/09 Pacific Highway (overnachten Pismo Beach)
06/09 Pacific Highway (overnachten kuststadje)
07/09 LA (overnachten kuststadje)
08/09 LA (overnachten kuststadje)
09/09 Palm Springs (overnachten)
10/09 Op weg naar Grand Canyon (tips voor eventuele tussenstop?)
11/09 Grand Canyon (overnachting in omgeving)
12/09 Page & Lake Powell (overnachten in Page)
13/09 Rustdag tussen Page & Zion (tips om te verblijven?)
14/09 Zion National Park (overnachten in de omgeving)
15/09 Las Vegas (overnachten in de omgeving)
16/09 Death Valley (overnachten in de omgeving)
17/09 Yosemite Park (overnachting in de omgeving)
18/09 Yosemite Park (overnachting in de omgeving)
19/09 Margedag (moesten we een dag vertraging oplopen)
20/09 San Francisco, uitrusten (Overnachten in SF)
21/09 8:00 vertrek naar BXL vanuit SF.

We hebben dus een rustdag ingepland tussen Page en Zion Nat. Park en een extra dag uitgerokken zoals Pete.Z opmerkte. We komen ook 10/09 's avonds aan bij de Grand Canyon, dus dan kunnen we nog die legendarische zonsondergang meepikken :)

Bedankt iedereen voor de opmerkingen :)
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

13/09 Rustdag tussen Page & Zion (tips om te verblijven?)
Ja, Bryce Canyon NP.
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
apoch8000
Amerika-newbie

Bericht door apoch8000 »

pushirubiano schreef:Ja, Bryce Canyon NP.
Bedankt! Kenden we ook nog niet :)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Bedankt! Kenden we ook nog niet :)
Dan zou ik nog eens goed wat andere reisroutes en reisverhalen doorlezen die vaak onder de posts van leden hier staan. Kun je echt veel info uithalen over wat er allemaal te doen/zien is en vooral ook waarom bepaalde keuzes worden gemaakt. Sequoia bomen kun je ook bekijken in de Mariposa grove in Yosemite. Misschien net iets minder imposant dan in sequoia np, maar wat niet weet wat niet deert. De tioga pass is een stuk mooiere route om te rijden dan de snelweg naar bakersfield en de weg naar ridgecrest via lake isabella.

Over de kilometers, vergeet niet dat je vaak op heel veel plekken veel extra kilometers maakt om dingen te bezichtigen. Er gaan nog vele 100-den km's bijkomen in je route. Maar dat merk je amper :)
lau_j
Amerika-ontdekker

Bericht door lau_j »

Hoewel ik geen expert ben :-): wij hebben vorig jaar een gelijkaardige reis gemaakt, maar hebben LA overgeslagen (omdat het ons niet veel zegt). We zijn wel op veel plekken gewest waar jij ook naartoe wil, en volgens mij ben je op sommige plaatsen toch écht te kort.

Wat ik zeker zou doen:
Zeker overnachting in GC, wij vonden dat super: 's morgens ontwaken samen met de GC :-) Daar ook een stukje van de Bright Angel trail gedaan, heel leuk!

Zion: moet je zeker langer verblijven, zou toch wel twee dagen daar rekenen. Plaats om te overnachten: Desert Pearl Inn in Springdale, iets duurder, maar mooiste hotel waar wij hebben gezeten!
Ook Las Vegas, zou ik toch misschien iets langer voorzien.

Je gaat vaak in de auto zitten, je gaat je elke keer moeten inchecken, installeren, enzovoort, dus daar ben je ook wat tijd mee kwijt. Wij zijn iets korter geweest, 16 dagen, maar hebben ook geen rondje gemaakt, we zijn van Phoenix - SF gereden, en dat heeft ons ook tijd laten winnen. Ik zou het nog eens overdenken, en je inderdad goed informeren over wat er allemaal is en wat je zelf graag wil doen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Als je een rustdag tussen Page en Zion wilt, kijk dan eens naar Jacob Lake, leuke plek om in een cabin te overnachten, prima restaurantje met heerlijke homemade pie, en de North Rim van de Grand Canyon als reisdoel voor die dag.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wat bedoel je met een rustdag? Waarom niet 2 nachten Zion? En anders is Bryce inderdaad de aangewezen stop tussen Page en Zion.
Maar de route is al aardig vol, dus 2 nachten Zion, of 2 nachten Page, lijkt me dan geen slecht idee.

Van Palm Springs naar de GC kan wel in 1 dag en mijn googlemaps laat me via de I40 gaan en niet via Phoenix. Je kunt natuurlijk ook vanuit LA wat verder rijden dan Palm Springs. En wellicht langs Sedona rijden.

Hoewel het in september geen hoogseizoen is zul je merken dat veel accommodatie al vol zal zitten. Voor de parken is het goed om eens te kijken waar je zou willen overnachten. Misschien is een tent een idee? Daar kun je een hoop geld mee uitsparen.

De margedag kun je gebruiken voor een stop tussen Death Valley en Yosemite.

Marianne
apoch8000
Amerika-newbie

Bericht door apoch8000 »

PSVwally schreef:Dan zou ik nog eens goed wat andere reisroutes en reisverhalen doorlezen die vaak onder de posts van leden hier staan.
We hebben echt al enkele uren zitten lezen :) Het is gewoon soms wat moeilijk inplannen hoeveel tijd je voor wat denkt nodig te hebben. De ene gaat meer voor de national parks, terwijl de ander net liever de grootsteden opzoekt of vice versa. Maar we hebben al veel interessante zaken gevonden :)
lau_j schreef:wij hebben vorig jaar een gelijkaardige reis gemaakt, maar hebben LA overgeslagen
In de eerste plaats spreekt LA ons ook niet echt aan, we lazen al vaak dat er weinig te zien is, maar toch willen we het zelf even gezien hebben :)
lau_j schreef:Zeker overnachting in GC, wij vonden dat super: 's morgens ontwaken samen met de GC Daar ook een stukje van de Bright Angel trail gedaan, heel leuk!
Misschien rijden we dan best de dag ervoor gewoon in 1 stuk door tot de GC zodat we er kunnen overnachten: én de zonsondergang én de zonsopgang kunnen zien.
lau_j schreef:Zion: moet je zeker langer verblijven, zou toch wel twee dagen daar rekenen. Plaats om te overnachten: Desert Pearl Inn in Springdale, iets duurder, maar mooiste hotel waar wij hebben gezeten!
Die rustdag kunnen we daarvoor dan gebruiken :) En bedankt voor de tip, we zullen hem gebruiken ;)
Pete.Z schreef:Als je een rustdag tussen Page en Zion wilt, kijk dan eens naar Jacob Lake
Eens gegoogled en ziet er leuk uit! Ik zal het eens bespreken met mijn reispartner :)
Martin & Marianne schreef:Van Palm Springs naar de GC kan wel in 1 dag en mijn googlemaps laat me via de I40 gaan en niet via Phoenix.
Aha, bij mij nu ook, maar toen ik hem in onze route inbracht, gaf hij aan via Phoenix. Via de I40 ziet er wel leuker uit (stuk oude route 66 dacht ik?).
Martin & Marianne schreef:Hoewel het in september geen hoogseizoen is zul je merken dat veel accommodatie al vol zal zitten.
Een tent is een optie. Desnoods kopen we daar een quechua tentje en matras, kan niet zoveel kosten als een hotel :)

Nogmaals bedankt voor alle tips en bedenkingen ;)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

In de eerste plaats spreekt LA ons ook niet echt aan, we lazen al vaak dat er weinig te zien is, maar toch willen we het zelf even gezien hebben
Weinig te zien??? Lees het all about LA topic eens door? Ik zie LA niet als stad, maar als gebied, ik vind het een geweldig stuk land waar veel te doen is. Alleen ligt alles heel erg verspreid en werkt het verkeer niet altijd mee. Dat valt bij velen (misschien begrijpelijk) heel erg tegen. Maar met de stranden, een dagdeel hollywood/beverly hills/bel air, een pretpark, mulholland drive, griffith observatory of getty center en een wandeling door downtown, stappen of sunset of de jetset bekijken op rodeo drive ben je zo 3 a 4 dagen zoet. Het is niet te vergelijken met San Francisco of Las Vegas waar alles veel meer bij elkaar ligt.
apoch8000
Amerika-newbie

Bericht door apoch8000 »

PSVwally schreef:Weinig te zien??? Lees het all about LA topic eens door? Ik zie LA niet als stad, maar als gebied, ik vind het een geweldig stuk land waar veel te doen is. Alleen ligt alles heel erg verspreid en werkt het verkeer niet altijd mee. Dat valt bij velen (misschien begrijpelijk) heel erg tegen. Maar met de stranden, een dagdeel hollywood/beverly hills/bel air, een pretpark, mulholland drive, griffith observatory of getty center en een wandeling door downtown, stappen of sunset of de jetset bekijken op rodeo drive ben je zo 3 a 4 dagen zoet. Het is niet te vergelijken met San Francisco of Las Vegas waar alles veel meer bij elkaar ligt.
Daarmee bedoel ik dat we het zelf ook eens willen zien :) Ik denk inderdaad dat veel mensen de moed niet vinden om die die afstanden af te leggen in die stad. Getty Center en mulholland drive stond ook al op ons lijstje om te bezoeken :)
Essie72
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Essie72 »

Wij zijn afgelopen zaterdag in San Diego aangekomen en op zondag ook nog naar Seaworld geweest. Van daaruit zijn we naar Palm Springs gereden. Ook één dag geweest. Vervolgens naar Phoenix, ook weer één overnachting. Vandaag vanuit Phoenix naar Sedona. Dit was goed te doen en leuk om alles gezien te hebben. Wij wilden niet te lang in de auto zitten, zeker omdat je door heet en woestijnachtig gebied rijdt. We hebben nu gekozen om de route in kleinere stukken op te delen. Vanuit LA direct naar GC zagen we gewoon niet zitten. Is dus ook een optie!
apoch8000
Amerika-newbie

Bericht door apoch8000 »

Voor mensen die geïnteresseerd zijn, ik hou een blog bij met onze avonturen: http://apoch8000.tumblr.com .
We houden er een overzichtje bij van welke hotels we hadden en welke ervaringen we er hadden..
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik zie dat je inderdaad in Jacob Lake heb overnacht, hopelijk is het bevallen! :thumbup:
apoch8000
Amerika-newbie

Bericht door apoch8000 »

Wel, we hebben de ganse dag regen gehad. Niet zo'n leuke ervaring dus. Maar de cabin was in orde en ook het restaurant in de Inn was meer dan in orde!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer