Mijn naam is Ron Wagenaar (1957) en ik ben getrouwd met Anja (1961). We hebben een uitwonende volwassen zoon die in september (2013) zelf met vrienden in een camper een tour door zuid west doet met op het eind 'feesten' in Las Vegas. Ook hij is inmiddels 'bevangen' door het USA virus!

Sinds 1979 ben ik voor werk en privé div. malen (12x) in de VS geweest. Zoals bij velen trekt het (zuid) westen het meest, maar ook andere delen van de VS en Canada. Utah en Arizona zijn de favoriete staten, maar wil volgend jaar New Mexico ontdekken. Naast de geijkte highlights proberen we (mijn vrouw en ik) ook minder bekende sights te bezoeken, veelal via dirt roads en / of via een wandeling. Lekker rondrijden in een SUV (uiteraard automaat) over brede rustige wegen, sights bezoeken en wandelen (vaak ook picknicken) en dan een motelletje pakken, zwemmen (als het weer het toelaat) en lekker eten trekt ons enorm. Vooral de ruimte en natuurlijk de fantastische landschappen (rode rotsen, canyons, cactussen, bergen en desolate landschappen) die voorbij trekken maken dit een geweldige ervaring. Zo nu en dan een factory outlet en een Wal-Mart aandoen hoort er ook bij!
Als we een reis plannen proberen we dit vaak te combineren met een citytrip, zoals Philadelphia, New York, Denver e.d. in de vorm van een stop-over. Scheelt het gestreste gedoe op de luchthaven als je moet overstappen. Hiernaast hebben we ook 2 cruises gedaan (met NCL naar zuid Alaska en noord oost Canada) en gecombineerd met een rondreis in huurauto. Ik plan de route helemaal zelf, hetgeen ik ook als hobby heb en doe dit ook voor vrienden/kennissen die -vaak voor het eerst- gaan.
Een greep uit de vele hoogtepunten: Yellowstone, Bryce Canyon, Dead Horse Point, the Wave, Antelope Canyon, the Badlands (SD), Hells Canyon (jetboat tocht!), cruise zuid Alaska en de steden San Francisco, New York en Boston.
Ik kan nog wel uren doorgaan en heb nog vele trips in gedachten (naast New Mexico bijv. ook Maine/Nova Scotia en the deep south). Er is nog zo veel te ontdekken in dit enorme land (en Canada)!
Ik hoop via dit forum nieuwe ideeën op te doen en mensen te helpen die een vraag hebben die ik denk te kunnen beantwoorden. Voor de rest vind ik dit forum een prima initiatief en een bron van informatie. Vooral reisverhalen vind ik leuk en leerzaam om te lezen.
Veel voorpret en reisplezier allemaal!