Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Gebruik van Blogger; hoe doen jullie dat?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Chub
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Gebruik van Blogger; hoe doen jullie dat?

Bericht door Chub »

Hallo,
Ik ben een tijdje bezig om met Blogger een mooie blog te maken en mijn reisverhaal van de maand augustus hier bij te houden. Na een paar dagen zie ik een aantal pageviews vanuit USA, Spanje, Roemenie etc.. en dan ga twijfelen over het privacygevaar en de openbaarheid van een blog. Nu is het wel af te sluiten voor een bepaalde groep maar ik wil het graag laagdrempelig houden, en ik neig nu naar een ander middel. Een besloten groep in Facebook wellicht.
Mijn vraag is, hoe gaan jullie hier mee om? Houden jullie je blog openbaar, nooit problemen mee ondervonden? Of passen jullie autorisaties toe?
Ik ben benieuwd...., ik zou namelijk graag Blogger willen gebruiken.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Re: Gebruik van Blogger; hoe doen jullie dat?

Bericht door Katja »

Mijn blog is gewoon openbaar maar ik ben wel voorzichtig met wat ik erop zet. Niet extreem maar als ik niet zou willen dat de hele wereld het leest dan gaat het er niet op.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

De meeste mensen schrijven om gelezen te worden. Als je enkel voor familie schrijft dan zou ik het gewoon middels een wachtwoord afschermen (Wordpress) of toestemming verlenen aan bepaalde gebruikers (Blogger).
Wij hebben al járen een Blog en nog nooit problemen mee gehad. De Blog is ook niet direct terug te leiden naar een huisadres.

En wat katja zegt: als je niet wilt dat iets op Internet staat, zet het er dan gewoon niet op :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Chub
Amerikafan

Bericht door Chub »

Bedankt voor jullie reactie. Dat idee van een password spreekt me wel aan. Maar ja, kan ik alles weer overzetten naar Wordpress, net nu ik Blogger een beetje onder knie krijg.
Blijft toch lastig, maar we komen er wel uit... :thumbup:
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Wij gebruiken ook Blogger en tot alle tevredenheid.

En inderdaad, als je niet wilt dat iets openbaar wordt, niet op internet zetten.
Dus niet aangeven dat de sleutel onder de linker bloempot ligt :wink:

Het blijft natuurlijk altijd een risico zo'n reisblog, want als mensen je schema lezen of je foto's zien, dan kunnen ze weten, dat je niet thuis bent.
Aan de andere kant, als een inbreker echt kwaad wil, dan hoeft hij maar op een zomerse dag door een willekeurige woonwijk te rijden en hij ziet zo wie er op vakantie is.
En aan de dakbakken en caravans wie er aan het inpakken is 8)
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Chub
Amerikafan

Bericht door Chub »

Ja, je hebt wel gelijk. Misschien zie ik teveel spoken.
Maar wat heeft iemand uit b.v. Bulgarije op mijn site te zoeken? Daar kan ik maar 1 reden voor bedenken. Z'n maatjes informeren dat die en die heeeel ver weg is en pas over 3 weken thuis komt?
Lastig..! :|
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Vraag blijft of je blog direct is terug te leiden naar een persoon en/of adres.
Old Faithful
Amerika-expert

Bericht door Old Faithful »

Bertorelli schreef: Dus niet aangeven dat de sleutel onder de linker bloempot ligt :wink:
Wel doen, maar de sleutel onder de rechter bloempot leggen. De inbreker zoekt dan tevergeefs :wink:
Groet,

Old Faithful
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

wij hebben geen bloempotten..
Old Faithful
Amerika-expert

Bericht door Old Faithful »

Mooi, dan zeker vermelden. Die inbreker is dan wel even bezig met zoeken naar een bloempot, die er niet is en zal de sleutel in het w.c. raampje niet vinden. :wink:
Groet,

Old Faithful
Chub
Amerikafan

Bericht door Chub »

:lol: :lol:

Helaas heb ik maar 1 bloempot... Ik heb net mezelf gegoogled, onder allerlei namen en combinaties, maar inderdaad nergens iets te herleiden. En blogger is leuk, het is ook zo leuk om andermans blog te lezen. Over 4 weken gaan we naar Las Vegas en een rondje maken van 2 weken. Geweldig om die verhalen te lezen, wat ze meegemaakt hebben. Je haalt er altijd tips uit. En die foto's zijn prachtig. Weet je wat, ik gooi straks m''n blog weer open, hij is niet klaar, maar het begint is er wel. Ik zal het adres (niet m'n thuisadres :lol: maar het webadres) later toevoegen. Voort wat hoort wat, als je zelf veel leest, moet je ook plaatsen.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Old Faithful schreef:Mooi, dan zeker vermelden. Die inbreker is dan wel even bezig met zoeken naar een bloempot, die er niet is en zal de sleutel in het w.c. raampje niet vinden. :wink:
wij twitteren altijd even voor vertrek:

Afbeelding
Roosuithoorn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door Roosuithoorn »

Je kunt speciaal voor je blog ook een nieuw gmail account aanmaken, bv onzereis@gmail.com.
je blog staat dan los van je andere accounts en er valt niets uit af te leiden.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South,2024: Noord-Oost VS. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Chub
Amerikafan

Bericht door Chub »

Yep.., ik heb een apart account. Goed tip!!

Beloofd is beloofd, hier is de link...let wel, de reis moet nog beginnen, vandaag over 4 weken!!

http://rondje-las-vegas-2013.blogspot.nl/
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Is er een app voor de Ipad om foto's te verkleinen, op mijn gewone computer doe ik het met paint, als we geen internet hebben wil de de berichten vast met post op de Ipad maken, alleen worden de fotobestanden dan erg groot als ik ze niet verklein?
Chub
Amerikafan

Bericht door Chub »

Goede vraag!! Is Reduce uit de appstore een optie? Zelf heb ik er geen ervaring mee....
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik zou inderdaad Reduce aanraden, die gebruik ik zelf ook. Die kan tenminste meerdere foto's tegelijk verkleinen, andere apps doen het per foto apart en dat kost me teveel tijd.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

Je kunt foto's gemakkelijk verkleinen met Imageshack. Deze website werkt een stuk gemakkelijker dan het knippen, plakken en opslaan met Paint. Ik denk alleen niet dat deze website werkt op de iPad. Ik zou even zoeken of er misschien een app voor is te vinden in de App Store.
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Zo'n website is op de ipad weer heel bewerkelijk, omdat je dan eerst de foto's moet uploaden en vervolgens de link moet plakken in de tekst.
Ik gebruik een app om de blogpost offline te maken, inclusief de foto's, en dan als ik verbinding heb doe ik de hele boel uploaden.
Die app werkt heel fijn, en dan werk je dus gewoon met je foto's vanaf je ipad, en kun je ook meteen bepalen hoe ze in je blog moeten komen.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Hoi Jasmino, ik heb ook die app post op de Ipad, volgens mij na een tip van jouw hier op het forum, ik doe mijn foto's ook gewoon uploaden op de Ipad maar dan zijn ze toch heel groot van bestand? of kan je ze met post ook met minder kb invoegen(ofline) in je bericht?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer