Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
All about LA!
Re: All about LA!
En als je echt voor de "studio" experience wilt gaan kun je ook beter de VIP tour bij Warner Bros doen. Kost wat centen, maar je ziet wel echt de studio's, waar ik Universal meer een pretpark vind (met ook een studio gedeelte er bij). Voordeel van Warner Bros is dan ook weer wel dat je er niet de hele dag zoet mee bent en nog andere dingen kunt doen op die dag, zeker wanneer je de vroege tour neemt.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Wij zijn niet van die pretparkmensen, Universal vonden wij echter erg leuk, we gingen voor de kinderen maar vonden het uiteindelijk zelf ook geweldig.
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Als je 4 dagen in LA bent vind ik niets mis met een dagje Universal.
Wat een leuk topic!
Ik heb het de afgelopen dagen in zijn geheel doorgelezen met de nodige herkenning en verbazing. In de afgelopen vijf jaar ben ik een aantal maal in LA geweest, alles bij elkaar denk ik wel zo'n twee maand. Het merendeel van de toeristische trekpleisters heb ik echter nog niet gezien. Mijn schoonouders wonen er en ze woonden tussen Hollywood en Sunset boulevard, dus een deel van de bekende dingen was ook niet te missen
En aangezien ze van Zuid-Amerikaanse afkomst zijn, zie ik ook blijkbaar vooral het latino-LA, ik spreek er ook voornamelijk spaans, nauwelijks engels.
Dit najaar gaan we weer, en dan zal ik toch een paar dingen van hier oppikken en bekijken. Het wordt wel eens tijd om Venice Beach en de Getty Centre te bezoeken, een drive and hike in de LA forest lijkt me ook mooi.
Een paar dingen zijn me opgevallen en ik dacht er hier mijn idee
maar over te geven, wie weet heeft iemand er iets aan.
openbaar vervoer:
metro is de naam van de stadsbussen, en er is ook een echte metro (een ondergrondse trein, die naar verluidt niet doorgetrokken mag worden naar het (rijke)westen vanwege een lobby uit de luxe wijken die wil voorkomen dat hun koninkrijkje te makkelijk te bereiken wordt voor al het gajes uit downtown, south en east. Die paar goeden die voor de rijken mogen werken, moeten dan maar de nodige reistijd voor lief nemen.)
Ik heb zowel de bus als metro-trein gebruikt. Vooral de trein is opvallend netjes en schoon, de stations ook. In de bus was ik nog wel eens de enige blanke, en je mag ook de nodige tijd nemen om je met de bus te verplaatsen.
Tegenwoordig huur ik meestal een auto, eerder gebruikte ik die van mijn zwager ook wel, maar het is toch wel lekker in LA om er altijd een tot je beschikking te hebben.
oost - west en v.v.
Van oost naar west, ga ik vaak over Melrose ave, of echt door de straten van Hollywood, of dat laatste sneller is weet ik niet, maar het rijdt wel leuk door, je moet de route dan wel een beetje kennen om bij de goede plekken uit te komen om de avenues and boulevards te kunnen kruisen (met stoplicht). Santa Monica blvd is volgens mij zo goed als altijd een ramp… 's avonds laat is het echter wel okee.
carpool lanes:
Ideaal! heel vaak handig, alhoewel je je er als het niet zo druk is, ook wel kan ergeren aan die langzame voorganger terwijl rechts alles en iedereen voorbij rijdt.
Pasadena 's avonds…
Ik las wat vragen opmerkingen over overnachten in de buurt van pasadena en of het daar 's avonds nog veilig en of gezellig is. Van Pasadena zelf weet ik het niet zo goed, maar ik kan het me wel goed voorstellen. Ben er zelf 's avonds niet geweest. Maar hier in de buurt is er sinds een paar jaar wel een grote nieuwe open Mall net naast de bekende Glendale Galleria, volgens mij heet dit Americana. (Het is wel heel amerikaans nep naar mijn idee, maar dat vind ik ook van The Grove, en daarover kwam ik in dit topic ook veel positiefs tegen. Naar mijn idee lijkt het op elkaar, je kan in beide in ieder geval wel buiten op een terrasje zitten.)
Eventueel kan je ook naar Burbank, hier ben ik 's avonds een keer geweest, maar was het zonder reservering wel lastig om een plekje te krijgen in een van de leuke tentjes. Dat kan een ongelukkige timing geweest zijn, of misschien is het er altijd druk, dat weet ik niet.
Ook heb ik al een concrete vraag:
Point Dume trail:
Wie heeft deze wandeling gemaakt, en hoe is het? Er staat dat het iig deels "paved trail" is. Aangezien we ons dochtertje van dan net 1 jaar meenemen, vroeg ik me af of dit met een buggy te doen is, of wordt het toch een draagdoek?
Ik heb het de afgelopen dagen in zijn geheel doorgelezen met de nodige herkenning en verbazing. In de afgelopen vijf jaar ben ik een aantal maal in LA geweest, alles bij elkaar denk ik wel zo'n twee maand. Het merendeel van de toeristische trekpleisters heb ik echter nog niet gezien. Mijn schoonouders wonen er en ze woonden tussen Hollywood en Sunset boulevard, dus een deel van de bekende dingen was ook niet te missen

En aangezien ze van Zuid-Amerikaanse afkomst zijn, zie ik ook blijkbaar vooral het latino-LA, ik spreek er ook voornamelijk spaans, nauwelijks engels.
Dit najaar gaan we weer, en dan zal ik toch een paar dingen van hier oppikken en bekijken. Het wordt wel eens tijd om Venice Beach en de Getty Centre te bezoeken, een drive and hike in de LA forest lijkt me ook mooi.
Een paar dingen zijn me opgevallen en ik dacht er hier mijn idee
maar over te geven, wie weet heeft iemand er iets aan.
openbaar vervoer:
metro is de naam van de stadsbussen, en er is ook een echte metro (een ondergrondse trein, die naar verluidt niet doorgetrokken mag worden naar het (rijke)westen vanwege een lobby uit de luxe wijken die wil voorkomen dat hun koninkrijkje te makkelijk te bereiken wordt voor al het gajes uit downtown, south en east. Die paar goeden die voor de rijken mogen werken, moeten dan maar de nodige reistijd voor lief nemen.)
Ik heb zowel de bus als metro-trein gebruikt. Vooral de trein is opvallend netjes en schoon, de stations ook. In de bus was ik nog wel eens de enige blanke, en je mag ook de nodige tijd nemen om je met de bus te verplaatsen.
Tegenwoordig huur ik meestal een auto, eerder gebruikte ik die van mijn zwager ook wel, maar het is toch wel lekker in LA om er altijd een tot je beschikking te hebben.
oost - west en v.v.
Van oost naar west, ga ik vaak over Melrose ave, of echt door de straten van Hollywood, of dat laatste sneller is weet ik niet, maar het rijdt wel leuk door, je moet de route dan wel een beetje kennen om bij de goede plekken uit te komen om de avenues and boulevards te kunnen kruisen (met stoplicht). Santa Monica blvd is volgens mij zo goed als altijd een ramp… 's avonds laat is het echter wel okee.
carpool lanes:
Ideaal! heel vaak handig, alhoewel je je er als het niet zo druk is, ook wel kan ergeren aan die langzame voorganger terwijl rechts alles en iedereen voorbij rijdt.
Pasadena 's avonds…
Ik las wat vragen opmerkingen over overnachten in de buurt van pasadena en of het daar 's avonds nog veilig en of gezellig is. Van Pasadena zelf weet ik het niet zo goed, maar ik kan het me wel goed voorstellen. Ben er zelf 's avonds niet geweest. Maar hier in de buurt is er sinds een paar jaar wel een grote nieuwe open Mall net naast de bekende Glendale Galleria, volgens mij heet dit Americana. (Het is wel heel amerikaans nep naar mijn idee, maar dat vind ik ook van The Grove, en daarover kwam ik in dit topic ook veel positiefs tegen. Naar mijn idee lijkt het op elkaar, je kan in beide in ieder geval wel buiten op een terrasje zitten.)
Eventueel kan je ook naar Burbank, hier ben ik 's avonds een keer geweest, maar was het zonder reservering wel lastig om een plekje te krijgen in een van de leuke tentjes. Dat kan een ongelukkige timing geweest zijn, of misschien is het er altijd druk, dat weet ik niet.
Ook heb ik al een concrete vraag:
Point Dume trail:
Wie heeft deze wandeling gemaakt, en hoe is het? Er staat dat het iig deels "paved trail" is. Aangezien we ons dochtertje van dan net 1 jaar meenemen, vroeg ik me af of dit met een buggy te doen is, of wordt het toch een draagdoek?
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
En wie zegt dat?Pepito schreef:metro is de naam van de stadsbussen, en er is ook een echte metro (een ondergrondse trein, die naar verluidt niet doorgetrokken mag worden naar het (rijke)westen vanwege een lobby uit de luxe wijken die wil voorkomen dat hun koninkrijkje te makkelijk te bereiken wordt voor al het gajes uit downtown, south en east. Die paar goeden die voor de rijken mogen werken, moeten dan maar de nodige reistijd voor lief nemen.)
Ik vraag dit omdat het nogal linkt als een urban legend. De persoon die ik ken die bij het OV werkt in LA in een hogere kantoorfunctie heeft mij de oren van de kop gekletst over alles qua OV daar, maar dit heeft hij me nog nooit verteld. Wel over hoe de buslijnen gepland worden, de hogesnelheidstrein naar LV enzovoorts.
Hou je wel rekening met de verzekeringen als je de auto van je zwager gebruikt? IK ben het volledig met je eens dat een auto in zeer prettig is. Een must eigenlijk.Pepito schreef:Tegenwoordig huur ik meestal een auto, eerder gebruikte ik die van mijn zwager ook wel, maar het is toch wel lekker in LA om er altijd een tot je beschikking te hebben.
De metro wel of niet doortrekken... Van mijn zwager, en het zal heel goed een urban legend kunnen zijn, geen idee. Het kwam ooit ter sprake omdat het me verbaasde dat die regionen geen trein hadden, waarom bij Western/Wilshire de lijn stopt.. en toen hoorde ik dit verhaal. Maar het was inderdaad in de trent van men zegt... ik vond het wel een interessante uitleg.
Volgens mij sta ik nog steeds als " vaste berijder" bij mijn zwager op de polis. Maar daar hebben we toen wel een en ander voor uitgezocht, en betaald. Scherp van je om hier een opmerking over te maken, want dit is natuurlijk iets dat snel over het hoofd wordt gezien, en dan wil je geen ongelukje krijgen.
Volgens mij sta ik nog steeds als " vaste berijder" bij mijn zwager op de polis. Maar daar hebben we toen wel een en ander voor uitgezocht, en betaald. Scherp van je om hier een opmerking over te maken, want dit is natuurlijk iets dat snel over het hoofd wordt gezien, en dan wil je geen ongelukje krijgen.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
-
- Amerika-ontdekker
Iemand ervaring met een concert in hollywood bowl? We zitten iets verder dan halverwege de bowl achterin vak N.
We vragen ons af hoe het geluid en zicht is en of dit inderdaad de unieke ervaring is die we vermoeden.
We vragen ons af hoe het geluid en zicht is en of dit inderdaad de unieke ervaring is die we vermoeden.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zit (weet niet waar je heen gaat) op een houten bankje. Zicht is volgens mij best goed, al zit je op het midden iets aan de linkerkant is het al wel een stukje van het podium. Geluid kan ik niets over zeggen helaas. Ik vond het (van een afstand) er niet heel indrukwekkend uitzien. Maar ik had hetzelfde met de rose bowl.
Overigens denk ik dat als je ver genoeg naar links op rij N zit je misschien ook nog wel het hollywoodsign vanaf daar kunt zien. Al ga je daar niet voor natuurlijk
Hier kun je je eigen vak aanklikken dan heb je een beetje een idee van wat je uitzicht is. http://www.hollywoodbowl.com/tickets/seating-chart#
Overigens denk ik dat als je ver genoeg naar links op rij N zit je misschien ook nog wel het hollywoodsign vanaf daar kunt zien. Al ga je daar niet voor natuurlijk

Hier kun je je eigen vak aanklikken dan heb je een beetje een idee van wat je uitzicht is. http://www.hollywoodbowl.com/tickets/seating-chart#
-
- Amerika-ontdekker
Thanks,
we gaan btw naar thirty seconds to mars kijken.
we gaan btw naar thirty seconds to mars kijken.
Wij hebben vandaag ook de route gelopen die ik eerder beschreef (uit de Lannoo gids). Bij Walt Disney Concert Hall raakten we het spoor bijster. Wel nog naar Olvera Street gereden, The Grove, Hollywood Blvd, Sunset Blvd en Rodeo Drive. Overal maar kort geweest omdat we uitgerekend vandaag laat op gang kwamen. Nu gauw knorren in m'n hut op de Queen Mary en morgen naar Venice Beach en door naar de Airstream in Santa Barbara. We hebben het nog steeds prima naar ons zin in dit geweldige land!
Monique
it's a small world after all...
Reisblog 2013: USA Zuidwest
Reisblog 2014: Zweden ~ rondje grote meren
it's a small world after all...
Reisblog 2013: USA Zuidwest
Reisblog 2014: Zweden ~ rondje grote meren
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oh eigenlijk was het als je voor het walt disney concert hall gebouw staat gewoon de weg volgen naar het zuiden naar beneden voor het US bank building. Dan had je de trappen naar beneden wel gezien.
-
- Amerika-ontdekker
Goede avond,
Aan het einde van ons bezoek aan de westkust van Amerika, bezoeken we LA. Nu heb ik aan de hand van dit topic en andere topics onderstaand programma opgesteld, maar ik vraag me af of dit de beste verdeling is en zeker voor de vrijdag de beste volgorde? Ben heel erg benieuwd naar jullie feedback, tips.
19-sep donderdag Santa Barbara - Los Angeles Los Angeles
Vooral genieten van de kustlijn, stoppen op mooie plaatsen
Bezoeken Downtown LA en daarna naar Long Beach (daar bevindt zich ons hotel)
20-sep vrijdag Los Angeles Los Angeles
Hollywood Sign, Griffith Park, Hollywood Boulevard (walk of fame), Chinese theater, Getty Center.
Dit is ook de volgorde die we voor ogen hebben. Is dit logisch en haalbaar?
21-sep Los Angeles - Amsterdam (vertrek uit LA 17.00 uur)
Voordat we naar het vliegveld gaan nog een bezoek brengen aan Venice Beach, beetje rondlopen, relaxen en lekker lunchen.
Aan het einde van ons bezoek aan de westkust van Amerika, bezoeken we LA. Nu heb ik aan de hand van dit topic en andere topics onderstaand programma opgesteld, maar ik vraag me af of dit de beste verdeling is en zeker voor de vrijdag de beste volgorde? Ben heel erg benieuwd naar jullie feedback, tips.
19-sep donderdag Santa Barbara - Los Angeles Los Angeles
Vooral genieten van de kustlijn, stoppen op mooie plaatsen
Bezoeken Downtown LA en daarna naar Long Beach (daar bevindt zich ons hotel)
20-sep vrijdag Los Angeles Los Angeles
Hollywood Sign, Griffith Park, Hollywood Boulevard (walk of fame), Chinese theater, Getty Center.
Dit is ook de volgorde die we voor ogen hebben. Is dit logisch en haalbaar?
21-sep Los Angeles - Amsterdam (vertrek uit LA 17.00 uur)
Voordat we naar het vliegveld gaan nog een bezoek brengen aan Venice Beach, beetje rondlopen, relaxen en lekker lunchen.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat bedoel je met hollywood sign? Wil je er heen lopen, of van een korte afstand een mooie foto van nemen?
Wil je naar het sign lopen, dan zou ik daar mee starten ivm de nog koelere ochtend. Daarna getty center. Dan naar hollywood en als laatste griffith park. Vanwege de smog/mist zou ik daar niet te vroeg in de morgen zitten, al kan het uitzicht over LA de hele dag heiiig zijn, daar moet je wat geluk mee hebben.
Wil je naar het sign lopen, dan zou ik daar mee starten ivm de nog koelere ochtend. Daarna getty center. Dan naar hollywood en als laatste griffith park. Vanwege de smog/mist zou ik daar niet te vroeg in de morgen zitten, al kan het uitzicht over LA de hele dag heiiig zijn, daar moet je wat geluk mee hebben.
-
- Amerika-ontdekker
Het liefst willen we naar de achterkant van het sign lopen om zo ook van het uitzicht te kunnen genieten. Blijkt een pittige route te zijn met vooral voor paardenpoep. Is dit uitzicht echt een meerwaarde, als we ook al het uitzicht in die hoek van Griffith observatory hebben? Anders gaan we voor de Mulholland Highway stopplaats, wat zover ik kan zien de meest dichtsbijzijnde en legale plek is om te staan.
Dankjewel voor de tip van de route.
Is (makkelijk) haalbaar op een dag?
Dankjewel voor de tip van de route.
Is (makkelijk) haalbaar op een dag?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt 2 kanten op. Of je zet de auto bij Canyon drive, daar heb je op een gegeven moment een parkeerplaats. Of je rijdt naar de Sunset Ranch op North Beechwood Drive. Hier is ook een parkeerplaats(je) en je hebt kans dat het vol staat, maar dan moet je gewoon aan de weg parkeren. Vanaf hier is het korter lopen naar boven dan vanaf Canyon Drive. In het begin staat een bordje Hollyridge trail en look out for rattlesnakes. Dan is het na een paar 100m linksaf omhoog. Dat moet je niet vergeten want dat is eigenlijk het enige punt waar je fout kunt lopen. Het is in het begin vrij stevig omhoog, dan een stuk rustig en dan weer een stuk stevig tot je aan de achterzijde komt en een uitzicht hebt over the valley. Daar loop je langs een zeer mooi uitzicht over een wat onderbelichte kant van LA. Ook voor deze kant geldt dat het heiig kan zijn door oa. smog of mist. Als je doorloopt weer de hoek om sta je boven het hollywood sign. Loop dan langs het hek linksaf en op het einde links de heuvel op, dan heb je bijna een 360gr uitzicht over de LA area en toch een ander uitzicht als bij het Griffith observatory. Ik deed er omhoog zo'n 45m (denk ik) over met fotos maken en terug zo'n 20min
-
- Amerika-ontdekker
Dankjewel PSVwally.
Ander vraagje: We hebben de donderdag en vrijdag om te besteden in LA. We willen 1 dag veel zien, dus veel rondrijden met de auto, en 1 halve dag bezienswaardigheden combineren met liggen aan het zwembad omdat het onze laatste vakantiedag is. Op welke dag is de kans op files in de stad het kleinst? Of maakt dat niet veel uit van elkaar omdat het beide een doordeweekse dag is?
Ander vraagje: We hebben de donderdag en vrijdag om te besteden in LA. We willen 1 dag veel zien, dus veel rondrijden met de auto, en 1 halve dag bezienswaardigheden combineren met liggen aan het zwembad omdat het onze laatste vakantiedag is. Op welke dag is de kans op files in de stad het kleinst? Of maakt dat niet veel uit van elkaar omdat het beide een doordeweekse dag is?
Ik heb weinig verschil gemerkt in de drukte op de weg op de verschillende werkdagen in LA, eerder in de tijden op de dag. En dan was ik meestal wel pas na de ochtendspits en had ik eigenlijk alleen maar last van de lange avondspits, zo van 4 tot 8, dus dat is misschien een goede tijd voor je zwembad. Maar helaas is dat geen garantie dat het daarbuiten lekker doorstroomt, ook voor vieren en na achten kan je compleet vast komen te staan.
Het ligt ook een beetje aan plek en richting, en als je jezelf niet een al te strak schema op legt, heb je de ruimte om ook van de file te genieten
Ook al duurt het soms lang, ik heb me over het algemeen prima vermaakt in LA's drukte.
Er zijn trouwens ook vast mensen die vinden dat LA maar 1 spits per dat heeft: van 07:00 tot 21:00...
Het ligt ook een beetje aan plek en richting, en als je jezelf niet een al te strak schema op legt, heb je de ruimte om ook van de file te genieten

Er zijn trouwens ook vast mensen die vinden dat LA maar 1 spits per dat heeft: van 07:00 tot 21:00...
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het rustigst is het iig op zaterdag en zondagmorgen. Maar op die dagen heb je dan weer grote kans dat het bij de 'attracties' juist weer heel druk is. Ik was op een zaterdagmorgen bij de sunset ranch zo rond 8.30 en het stond al erg vol op de parking. Onderweg naar boven richting hollywoodsign heel veel joggers. Zondagmorgen veel joggers gezien in/rond Venice.
Ik kan niets op het forum vinden over de Los Angeles Zoo and Botanical Gardens..
Kan iemand daar iets meer over vertellen? Is het de moeite waard?
Kan iemand daar iets meer over vertellen? Is het de moeite waard?
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik kwam net dit leuke artikel tegen waarin verschillende wijken in LA omschreven worden. Het is meer gericht op degenen die overwegen zich in LA te vestigen, er wordt bijvoorbeeld per wijk omschreven welk type woningen je er kunt vinden en wat voor soort mensen er wonen, maar er worden ook leuke plekken en 'attracties' genoemd per wijk. http://www.apartmenttherapy.com/a-rente ... ide-186686
@Crista: Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord van een zoo in LA, dus kan je er ook niets over zeggen. Ik weet alleen dat de zoo in San Diego bekend is omdat 'ie zo mooi is. En dat is 'ie ook echt!
@Crista: Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord van een zoo in LA, dus kan je er ook niets over zeggen. Ik weet alleen dat de zoo in San Diego bekend is omdat 'ie zo mooi is. En dat is 'ie ook echt!