Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waarom is Amerika zo verslavend?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Re: Waarom Amerika zo verslavend is

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Joanna schreef:WAT een boze reacties. Ik denk dat jullie mij een beetje verkeerd begrijpen.
Tja, altijd lastig op een forum met geschreven tekst. Je hoort niet altijd de intonatie. Je eerste posting kwam daarom een beetje op mij over alsof jij beweert dat je niet naar de US moet gaan omdat het leven daar harder is dan in Nederland. Je posting daarna is al wat genuanceerder. Mijn reactie was trouwens ook niet boos bedoeld hoor, maar ik ben wel kritisch op wat mensen schrijven. En ach, vervolgens worden dingen verduidelijkt en is het weer wat helderder voor iedereen hier. :)
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Joanna
Amerika-ontdekker

Waarom Amerika zo verslavend is

Bericht door Joanna »

Hallo Allemaal,
Ik las dat het moeilijk is om te bepalen hoeveel belasting we hier betalen, misschien dat de site irs.gov kan helpen?
En over de verzekering ja dat is hier ECHT het allerbelangrijkste wat je moet hebben. Zonder health insurance kun je hier haast niet. Steeds meer bedrijven verminderen het pakket. Gelukking heb ik familie die in de autoind werkt, zo wij zijn goed verzekerd ( nog wel tenminste )
100 dollar voor bepaalde recepten is niks.........
Ja, daar moeten ze wat aan gaan doen, beter dan al dat geld uitgeven aan irak.........

Joanna
Color01
Amerika-expert

Re: Waarom Amerika zo verslavend is

Bericht door Color01 »

Joanna schreef:
100 dollar voor bepaalde recepten is niks.........

Joanna

Je medicijnen halen van RX 4 LESS dat scheeld bijna de helft.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Dat verzekeringen duur zijn geldt overal. Maar in Nederland zijn veel verzekeringen verplicht en door de overheid geregeld, vandaar dat je daar veel meer aan sociale lasten betaalt. In de US heeft men gekozen voor vrijwillige verzekeringen, dus het individu kan zelf kiezen of hij/zij het wel of niet neemt. Er zijn bijvoorbeeld veel (jonge) mensen in de US die zich bewust niet verzekeren, omdat ze liever nu nog in een dure Lexus rijden en denken dat zij toch nooit ziek zullen worden. Health insurance is iets waar ze pas aan gaan denken als ze zwanger worden, of kinderen hebben. In de praktijk maakt dat verzekeringen duurder ondanks de onderlinge concurrentie van verzekeringsmaatschappijen. Het is nogal een verschil of je individueel klanten moet werven, of de overheid met 16 miljoen dependents zich als klant inschijft.

Wij klagen hier veelal terecht over de hoge kosten van ziektekosten verzekeringen. Daardoor is het voor sommige mensen onbetaalbaar geworden en lopen ze onverzekerd rond. Maar ben je in de US weleens op een wachtlijst komen te staan bij het ziekenhuis als je een critische behandeling moet ondergaan? Ook al ben je niet verzekerd, ze moeten je helpen, en vaak draaien de mensen die wel verzekerd zijn voor de kosten op. In nederland moet je zelfs als je verzekerd bent soms maanden wachten op behandeling, voor sommige patienten komt het dan zelfs te laat.

Ik denk dat geen van beide systemen ideaal is. Ik hoop dat iemand slimmer dan ik een keer met de gouden oplossing komt die werkt voor iedereen in de wereld.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Loek schreef: Maar ben je in de US weleens op een wachtlijst komen te staan bij het ziekenhuis als je een critische behandeling moet ondergaan? Ook al ben je niet verzekerd, ze moeten je helpen, en vaak draaien de mensen die wel verzekerd zijn voor de kosten op. In nederland moet je zelfs als je verzekerd bent soms maanden wachten op behandeling, voor sommige patienten komt het dan zelfs te laat.
Er wordt hier door velen naar onze noorderburen gekeken voor "betere" gezondheidsverzekeringen. Maar mijn broer in Canada klaagt steen en been! Het is dan wel gratis, maar inderdaad, de wachtlijsten zijn lang. Inderdaad, het ideale systeem moet nog uitgevonden worden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Loek schreef:Ik denk dat geen van beide systemen ideaal is. Ik hoop dat iemand slimmer dan ik een keer met de gouden oplossing komt die werkt voor iedereen in de wereld.
Ja Loek, je hebt helemaal gelijk. Er is geen land ter wereld wat ideaal is op alle vlakken. Het beste is te kijken naar de dingen die je zelf belangrijk vindt in het leven, dan wegen de voordelen van het land misschien op tegen de nadelen. Ik ervaar hier meer ruimte (zowel in letterlijke zin, als op het gebied van zelfontplooiing en acceptatie), het weer is beter en de mentaliteit van de mensen is vriendelijker. Dat daar tegenover staat dat er hoge verzekeringspremies zijn en dat de tomaten 2 keer zo duur zijn dan in Nederland, dat neem ik op de koop toe. En ook dat grote huis is leuk, maar het betekent wel dat ik 4 badkamers moet poetsen...aan de slag dus! :lol:
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Even een vraagje over de verzekering in Nederland. Betaalt de werknemer dat zelf allemaal of wordt dat gedeeltelijk betaalt door de werkgever.

Ik betaal hier een klein deel van de totale kosten, de rest wordt door m'n werkgever betaalt. Ik heb het geluk dat ik een hele goede verzekering heb voor vrij weinig geld.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Sterker nog, wij zijn beter af, dan we in Nederland zouden zijn, denk ik. Het bedrijf van mijn man betaalt alles, we hoeven geen "copay" te betalen bij doktoren (en kunnen kiezen naar wie we gaan) en ook niet voor recepten. Als ik daarbij stilsta is dat, als je met een gezin van vijf een aantal keren per jaar naar de dokter gaat, best een grote salarisverhoging. Vooral bij de grotere bedrijven zijn de werknemers goed verzekerd.
Bij de kleinere bedrijven minder, zo had ik tijdens mijn eerste baan eerst een $500 "eigen risico", voor de verzekering 80% betaalde. Mijn ervaring was wel, dat de meeste doktoren je dan helpen, zodat je de zorg, die je nodig hebt, wel krijgt. Ik heb hier van het begin af aan medische zorg nodig gehad en er zijn tijden geweest, dat ik het niet kon betalen. Dan werd er of een afbetalingsplan afgesproken of ik heb het zelfs meegemaakt, dat een schuld me werd kwijtgescholden.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Petra/VS schreef: Vooral bij de grotere bedrijven zijn de werknemers goed verzekerd.
Niet allemaal, ik ben verzekerd via het werk van mijn vrouw, en dat bedrijf staat in de top15 van de Fortune 500 lijst. Voor elk doktersbezoek betalen we $15 en ook co-pay voor medicijnen, meestal $10, maar ook $25.

Wat ik wel heb gedaan is via haar werk een tandarts verzekering genomen, en ook via mijn eigen werk, dus zodoende verzekerd over het bedrag wat de primaire verzekering niet betaald. En zo wordt de tandarts rekening bijna volledig betaald, en dat is fijn als je een paar kronen nodig hebt (had :mrgreen: ).

/PeeJay

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

PeeJay schreef:
Petra/VS schreef: Vooral bij de grotere bedrijven zijn de werknemers goed verzekerd.
Niet allemaal, ik ben verzekerd via het werk van mijn vrouw, en dat bedrijf staat in de top15 van de Fortune 500 lijst.
Inderdaad, ook bij mijn Fortune 50 company hebben we een eigen risico, co-payment en beperkte dekking voor heel veel zaken (bijv. 80% van de kosten van ziekenhuisopname). Doktersbezoek $20, medicijnen $10, Eerste Hulp in het ziekenhuis $100, en ga zo maar door.
Life is good in the Tarheel State.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Tja, dan verschillen we dus van mening, want dat vind ik goed verzekerd. Tenzij je er ook nog een maandelijkse premie bij moet betalen vind ik dat geen enorme bedragen.
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Petra/VS schreef:Tja, dan verschillen we dus van mening, want dat vind ik goed verzekerd. Tenzij je er ook nog een maandelijkse premie bij moet betalen vind ik dat geen enorme bedragen.
Naar Amerikaanse maatstaven is dit inderdaad een behoorlijke verzekering. In vergelijking met wat ik in NL had, vind ik de dekking nogal mager (maar uiteraard nog altijd beter dan helemaal geen verzekering). In NL was mijn premie lager, eigen risico 0,0, geen co-payments en dekking veel uitgebreider (soms een maximaal bedrag, dat meestal ruim voldoende is, maar zelden of nooit een percentage).

Wat de premie betreft: mijn werkgever betaalt ongeveer 2/3 deel; de rest betaal ik zelf ($ 151.83 per 2 weken voor ons gezin van 4 personen). Hierbij zijn tandarts en opticien niet inbegrepen. Omgerekend op maandbasis zijn we dus pakweg $ 329 kwijt aan premie. De werkgever betaalt daarbovenop dus nog eens ca. $ 650. Dat is samen een kleine 1000 dollar aan premie per maand. Fors meer dan in NL (meer dan het dubbele).
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Marcel schreef:Dat is samen een kleine 1000 dollar aan premie per maand. Fors meer dan in NL (meer dan het dubbele).
Ook wij betalen aardig wat aan premie, ruim $250 voor gezondheids verzekering, ongeveer $40 voor tandarts en opticien. Ik krijg dan $20 terug van mijn werk omdat ik ergens anders verzekerd ben, dat is de zogenaamde "we zijn je liever kwijt dan rijk premie". Dus al met al betalen we voor 2 personen bijna $300 per maand. :?

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wow, als ik het zo lees ben ik dan maar weer extra blij met Ricks werkgever.
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Petra/VS schreef:Wow, als ik het zo lees ben ik dan maar weer extra blij met Ricks werkgever.
Yep, Microsoft is zo gek nog niet :wink:
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Mijn buurman heeft zijn eigen bedrijf, dus geen werkgever die mee betaald, en hij betaald voor zijn gezin met 3 kinderen iets van $1400 per maand aan gezondheids verzekering... :?

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Marcel schreef:
Petra/VS schreef:Wow, als ik het zo lees ben ik dan maar weer extra blij met Ricks werkgever.
Yep, Microsoft is zo gek nog niet :wink:
Allerminst :D . Rick kreeg bijna 11 jaar geleden zelfs vier weken "paternity leave" na de geboorte van onze jongste.
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Petra/VS schreef:
Marcel schreef: Yep, Microsoft is zo gek nog niet :wink:
Allerminst :D . Rick kreeg bijna 11 jaar geleden zelfs vier weken "paternity leave" na de geboorte van onze jongste.
Doet mij toch deugd dat het geld voor die licenties goed besteed word :-).
Als ik in mijn omgeving rondkijk ben ik van de weinige die legale Windows licenties heeft :roll: . Hoewel ik zelf Linux gebruik :P .

Terug on topic. Mijn familie is nu al wekenlang bezig met mijn oma. Ouderen + verzorgingshuizen gaan nog niet goed samen. Toch jammer dat je je hele leven dik betaald hebt en dan wanneer je van je oude dag wilt gaan genieten, te maken hebt met wachtlijsten en allerhande regels :-/. Hoe is dat in de VS eigenlijk?
- Mike
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Michigan schreef: Terug on topic. Mijn familie is nu al wekenlang bezig met mijn oma. Ouderen + verzorgingshuizen gaan nog niet goed samen. Toch jammer dat je je hele leven dik betaald hebt en dan wanneer je van je oude dag wilt gaan genieten, te maken hebt met wachtlijsten en allerhande regels :-/. Hoe is dat in de VS eigenlijk?
Wacht maar tot je ontdekt wat ze moet gaan betalen als ze eenmaal in een verzorgingstehuis zit. Mijn moeder betaalt een "eigen bijdrage" van €1750 per maand.

Marjon
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

De meeste verzekeringen hier bekostigen ook maar beperkte tijd in een verpleeghuis, meestal 3 maanden. Daarna is het uit eigen zak betalen tenzij je een aanvullende verzekering hebt. Net als in Nederland je eigen huis opeten.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer