Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

K-1 procedure gestart

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
USInsider
Amerika-expert

Re: K-1 procedure gestart

Bericht door USInsider »

Hoezo ? Een aantal deelnemers hier heeft het over 'aanpassen' en dan wijs ik erop dat dat in bepaalde gevallen niet zo werkt. (Maar ik heb de taal aangepast....)

En ja wij hebben zelf zes jaar in de US en anderhalf jaar in Canada en toen weer een half jaar in de US in onzekerheid geleefd over onze toekomst. Komt de groene kaart er nu wel, of niet. Moeten we 'oprotten' of niet. Tussendoor de onzekerheid of de H-1B verlengd/gewijzigd zou worden.

Overigens, goede reis voor jullie beiden en sterkte met het vliegen !
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

@Oortjes
Ik zie dat je je berichtje aangepast hebt. In de oorspronkelijke versie klonk het negatiever. Ik kan me voorstellen dat het verschrikkelijk is als je bent opgegroeid in de VS en er dan op je 21e wordt 'uitgetrapt'. Ik snap dat soort wetgeving zelf trouwens ook niet. Het nut ervan ontgaat me. De VS zelf is een mooi land, maar de bureaucratie en de strenge regels zijn wel iets om je soms boos over te kunnen maken. Ik heb het wel eens eerder gezegd, en ik zeg het nog steeds (na op de legale manier het lang binnengekomen te zijn): ik snap die mensen wel die over de grens springen...

Enfin, in ander nieuws: We zijn weer veilig thuis in Fairbanks.

Enne @Aquell.
Om nog even lekker off-topic terug te komen op dat autowassen; het is nu proefondervindelijk vast komen te staan dat je auto twee maanden in een bos parkeren de lak géén goed doet. Dus helaas, er moet gewassen worden... :P
Afbeelding
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Ceristimo schreef:Enne @Aquell.
Om nog even lekker off-topic terug te komen op dat autowassen; het is nu proefondervindelijk vast komen te staan dat je auto twee maanden in een bos parkeren de lak géén goed doet. Dus helaas, er moet gewassen worden... :P
Haha mooi man. Ik weet wel wat je dit weekeind gaat doen. Emmertje sop en wat wax. Hopelijk is het daar geen 38 graden. Zo warm was het toen ik de autos ging wassen en dan ook nog eens lekker slim om twee uur s middags.

Over het hele aanpassen. Ik woon hier nou bijna drie jaar en ik heb het redelijk naar mijn zin. Ik heb alleen vaak het gevoel dat je hier, met sommige dingen, terug in de tijd gaat vergeleken met Nederland. En ik moet eerlijk bekennen dat ik me soms ook kan ergeren aan de simpelheid/domheid van sommige Amerikanen, maar dat had ik in Nederland ook wel. Vooral in het verkeer hier in Kentucky is het een drama. Maar Kentucky staat volgens mij ook boven aan de lijst van staten waar het slechts gereden wordt. Verder heb ik eraf en toe nog wel moeite mee om mensen zo verschikkelijk te zien lijden. Als je bijvoorbeeld de Walmart in loopt en je loopt zo'n begroeter tegen het lijf die te oud is om te werken en waaraan je kunt zien dat ie serieus medische hulp nodig heeft. En dan nog de mensen op de electrische scooters die het hele pizza vak leeg kopen omdat ze er nog niet genoeg op hebben. Dan denk ik weleens bij mezelf die mensen hebben hulp nodig. Maar goed dat is een hele andere discussie.

Verder ben ik wel snel gewendt geraakt aan het feit dat elke behoefte hier makkelijk vervult kan worden. Vrijdag middag, je komt van de werk, het is warm en je wilt een koud biertje. Maar je wilt niet de auto uit, Liqour drive through heeft het allemaal. Daarnaast hoef je nooit op de klok te kijken omdat je voor 8 uur nog even boodschappen moet doen. Ik weet dat dit dingen zijn die niet van levensbelang zijn, maar wel makkelijk.

Hopelijk heb je een goeie vlucht gehad en ben goed uitgerust tijdens je vakantie. Hoe ziet de arbeidsmarkt er in Alaska uit. Ik kan me er iets bij voorstellen dat de meesten hoger opgeleiden hun heil toch ergens anders gaan zoeken ivm de werkgelegenheid. Maar dat is slechts een gevoel. Ik wens je veel succes met solliciteren. Ik was erg "picky" toen ik opzoek was omdat ik al een fulltime baan had. Ik had dus niet zo heel veel haast. Misschien iets waar je wat aan hebt. Ik had voor mijn interview foto's afgedrukt van de producten waar ik in het verleden mee te maken had. Om zo de interviewer een duidelijk beeld te geven wat ik gedaan had. Ik weet niet waar je naar opzoek bent en wat je gedaan hebt dus wellicht heb je er niets aan. Maar goed ik dacht kan geen kwaad om te delen.
Laatst gewijzigd door markro op 31 jul 2013, 05:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort.
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

Hihi, auto wassen. Zelf zeker? Ik ben gekke Eppie niet. Gewoon door de wasstraat heen, en *pats!*, hij blinkt weer.

Afbeelding

Wat dat ouderwets betreft: jep, dat idee had ik zelf ook toen ik hier voor het eerst kwam. Alsof het allemaal een beetje in de jaren '60 is blijven hangen. Met name witgoed is zo ouderwets. Een bovenlader wasmachine, met invoer voor koud en heet water en dus maar drie temperatuurinstellingen (cold, warm, hot). 1960 heeft gebeld en wil z'n wasmachine terug.

Winkelwagentjes zonder zwenkwielen aan de achterkant (zo hemeltergend irritant. Dat er nog nooit een Amerikaanse winkelwagentjesontwerper (3x woordwaarde) is geweest die dacht: "grut, nou heb ik toch een strak plan, zeg. Zetten we ook twee van die kekke draaiwielekes aan de achterzijde. Man, moet je zien hoe makkelijk dat manoeuvreert!"), jaren '20 lichtknopjes, ouderwetse douches - en elke douche werkt ook anders qua aanzetten en temperatuur - , enz enz enz...

Maar ach, na verloop van tijd ga je er de charme van inzien. Ik wel, in elk geval :thumbup:

Aan die "morbidly obese" figuren die zich in zo'n elektrisch karretje hebben gehesen en al toeterend en je voor de voeten rijdend zich moeizaam op weg bewegen naar het pizza-vak irriteer ik me ook. En heb inderdaad medelijden met die wall-mart greeters. Of dat een oma'tje van 70 je tassen staat in te pakken. Dan schaam ik mij soms gewoon. Vind dat zelf een heel ongemakkelijk gevoel. Om nog maar te zwijgen van de dakloze mensen die hier 's zomers rond de stopborden en stoplichten opgesteld staan om bij het wachtende verkeer een zakcentje los te kunnen peuteren. Vind ik ook lastig.
Wat dat betreft is de VS wel echt kei- en keihard, en hebben we het qua die zaken in Nederland wel iets beter voor elkaar, geloof ik. Ook al wordt er in Nederland dan voortdurend misbruik gemaakt van die systemen.

Onze reis is in elk geval goed verlopen, en ik kan deze vrijdag weer aan het werk. Eens zien of ik dit jaar misschien wat meer uren kan krijgen. De meeste mensen zoeken hun heil na het afstuderen inderdaad ergens anders. Voor het meeste werk hier heb je hele specifieke diploma's in bijvoorbeeld olie drilen en werken in een mijn nodig. Als je zware apparatuur kunt besturen dan heb je hier zó werk. Voor mij is dat inderdaad allemaal wat lastiger.

Op dit moment werk ik in een event center waar ik vooral het opzetten en afbreken doe (als er bijvoorbeeld concerten zijn) en doe ik tijdens ice-hockey games audio- en camerawerk. Dat laatste wordt dan weer op TV uitgezonden, dus dat is best wel gaaf. Ik ga altijd fluitend naar m'n werk, maar kan helaas niet genoeg uren maken.

Nouja, gelukkig heeft Candice nu een goede baan en kan ik dus rustig op zoek naar iets voor erbij. Want bij het event center zelf wil ik wel blijven werken. Bedankt voor je tips trouwens, al heb ik er persoonlijk niet zoveel aan omdat ik nog maar net kom kijken op de arbeidsmarkt. Ben twee jaar geleden pas 'afgestudeerd' (HBO, dus of je dat nou nog studeren noemen mag...), en heb tijdens mijn studententijd en daarvoor wel vrijwel altijd gewerkt, maar dat was weinig vooruitstrevend werk.
Laatst gewijzigd door Ceristimo op 01 aug 2013, 03:37, 4 keer totaal gewijzigd.
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Je suggereert dus dat ik wel gekke Eppie ben en dan nog iets erger omdat ik twee auto's zelf gewassen heb? lol Ja ziet er weer top uit. Wat heb voor een studie gedaan? Ik had zelf zo'n drie en een half jaar werk ervaring in Nederland en twee jaar in Amerika, alleen mijn amerikaanse werkervaring was niet relevant.
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Herkenbaar Aquell, dat van die rijstijl. Komt denk ik omdat ik in je buurstaat woon haha. Mensen kunnen hier echt niet rijden, ik heb al diverse keren gekscherend geroepen "als je 1000 mensen uit mijn staat naar Nederland stuurt voor 1 maand om te rijden mag je blij zijn als je er 100 heelhuids terugkrijgt". Ik vind het ook echt bizar dat zowat IEDEREEN hier met zijn mobiel aan zijn hoofd vastgeplakt rondrijdt want dat verergert de situatie van niet kunnen rijden nog meer omdat iedereen afgeleid wordt. Ik begrijp niet dat de politie niet harder ingrijpt.

En voor wat betreft de oudere mensen, ja het is schrijnend om te zien soms dat ben ik met je eens maar de andere kant is dat in Nederland oudere mensen die nog graag willen werken niet aan de bak komen of na hun 60/65e "gewongen" worden om met pensioen te gaan. Dat vind ik ook behoorlijk schrijnend eerlijk gezegd.

Enne zelf auto wassen doe ik ook soms alhoewel ik laatst mijn olie moest verversen en daar een gratis wasbeurt bijzat ineens . Voorzichtig met een pressure washer vliegt het vuil eraf (en je lak ook als je te dicht op je lak zit haha). Veel succes met het vinden van een job Ceristimo. Je bent een heel positief mens dus dat moet lukken!
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ceristimo schreef:Dat er nog nooit een Amerikaanse winkelwagentjesontwerper is geweest die dacht: "grut, nou heb ik toch een strak plan, zeg. Zetten we ook twee van die kekke draaiwielekes aan de achterzijde. Man, moet je zien hoe makkelijk dat manoeuvreert!"
:lol:

Of wat te denken van een bepaalde mate van organisatie bij het winkelwagentjes-terugbreng-station :mrgreen:

Of opstaande randen langs het plateau onder het winkelwagentje, ZODAT DE MELK ER NIET IEDERE KEER AFFLIKKERT! (met dank aan Harris Teeter die dit verlichtende idee wél in de praktijk heeft gebracht)
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

@Dimona
Ik erger me er dood aan. Maar toen liep ik ooit samen met een Amerikaanse vriend de Fred Meijer uit, en toen ik het wagentje wilde terugzetten zei hij: "Don't do that. Leave it there, so the cart collector can keep his job."

Tsja, zit misschien wat in. Ik vind het alleen zo vervelend als mensen een karretje midden in een parkeervak achterlaten. Dat moet ik uitstappen om 'm eerst te verplaatsen. Zo hinderlijk.
Heb ik trouwens wel een super oplossing voor. Stel nou hè, stél nou dat je mensen bijvoorbeeld een bedrag laat betalen voor een winkelkarretje. Geen groot bedrag. Iets kleins. Minder dan een dollar. 50 cent bijvoorbeeld. En dat je dan dat geld terugkrijgt als je het karretje inlevert. En die karretjes zitten dan vast met een ketting ofzoiets. Jááá, top-idee! Zo kan je het karretje niet meenemen zonder dat je die 50 cent erin stopt. En dan moet je 'm weer inleveren om dat muntje terug te krijgen.
Ik ga d'r patent op aanvragen.... :roll:

@Aquell
Het was natuurlijk maar een grapje. :wink:

Olie wisselen doe ik trouwens wel zelf, want dat scheelt nogal. Als ik 'm hier naar zo'n Lube-shop breng en ik wil er Mobil1 vol-syntheet in, dan kan ik bijna 100 dollar staan af te tikken. Als ik die olie zelf haal bij de Wallmart + een filtertje dan ben ik net 30 dollar kwijt. Kijk, daar krijg ik graag vieze handjes voor.

Doe dat overigens twee keer per jaar. Aan het einde van de winter (begin mei) gooi ik er dikkere 10w30 in, en vlak voor de winter (eind november) gaat dat eruit en komt er 5w30 in.
Ouwe olie in een 'milk gallon', en dat kan je bij elke autozaak gratis inleveren.

Dat hele verhaal van elke 3000 mile je olie verversen is echt volstrekte onzin.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ceristimo schreef:Maar toen liep ik ooit samen met een Amerikaanse vriend de Fred Meijer uit, en toen ik het wagentje wilde terugzetten zei hij: "Don't do that. Leave it there, so the cart collector can keep his job."
Waaah, daar ben ik echt allergisch voor, dat soort argumenten dat mensen gebruiken om hun lamlendigheid goed te praten. Misschien moeten we dan ook maar allemaal massaal onze asbakken omkieperen op het parkeerterrein van Fred, dan kunnen ze daar ook iemand voor inhuren.

Overigens brengen de meeste klanten de karretjes hier wel naar zo'n inlever-station (van waaruit een medewerker ze dan weer terugbrengt naar de ingang) maar met al dat schots en scheve gedoe passen er net drie karren op een oppervlak waar ze er makkelijk 20 kwijt kunnen. En je moet ook nog opletten dat ze niet uit zichzelf weer het parkeerterrein oprollen.

Heerlijk, even die boodschappenfrustraties luchten :D
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Erg grappig om te lezen :). Ik ben inmiddels al Amerikaans genoeg dat ik het in de Nederlandse supermarkten maar een gedoe vind. Muntje in het wagentje, maar wat als je dat niet hebt? Als toerist kan dat zomaar gebeuren. Dan het wegen van groentes en fruit e.d., kan hier soms ook maar gebeurt meestal bij de kassa. Maar als een klant dat vergeet kan de kassadame (even sexistisch, meestal vrouwelijk) dat in Nederland niet bij de kassa doen (althans niet in de supermarkten waar wij waren). Gevolg: hele rij mensen moet wachten tot groente/fruit alsnog gewogen wordt. Intussen duwt kassadame de rest van de boodschappen in een allerkleinste plek waar je maar liever met zijn tweeen of meer bent om alles snel, snel voor de volgende klant ingepakt te krijgen. Dan wordt er betaald, worstelen met euro's, maar de kassadame wil er ook nog zoveel centen of euro's bij hebben om het bedrag af te ronden. Heel geergerd intussen allemaal, want tja, ik spreek nog steeds heel goed Nederlands en zelfs het gestamelde "maar ik woon al jaren buiten Nederland" heeft geen invloed. Helpen? Ho maar. Om van de karretjes tegen de enkels of het voordringen nog niet te spreken. En wilt u er nog zegeltjes bij? Huh? :mrgreen: Ik vind het echt vermakelijk om te lezen dat dingen, die ik inmiddels juist gewoon en gemakkelijk vind zo anders worden opgevat door mensen, die hier minder lang vertoeven. En dat meen ik oprecht, hoor, echt geen "Nederland/Amerika" gedachte, want het zo lezend kan ik me de ergernissen hier ook voorstellen. Ik ben ook blij tenminste in deze omgeving te zien dat de eindeloze plastic zakjes niet meer gemeengoed zijn. Zelf meegebrachte tassen worden steeds meer de norm.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ja kijk, qua servicedenken legt Nederland het af, dat is wel duidelijk. Maar daar weten ze dan wel weer hoe prei/sjalotjes/selderijknol er uit zien, haha.

Bij appie hoef je trouwens al zeker 5 jaar je groenten niet meer zelf te wegen, maar op de een of andere manier vergat ik bij de jumbo 9 van de 10 keer de broccoli - ja altijd en alleen maar de broccoli! - te wegen. Dus laat je dan ( :roll: ) je kind-in-winkelwagen achter bij de kassajuffrouw/meneer om even snel een retourtje weegschaal te doen. Al zijn er ook supermarkten waar ze daarvoor standaard iemand van het personeel roepen.

Ik denk dat ik mijn volgende keer in een Nederlandse supermarkt ook weer een aha-erlebnis heb. Je vergeet heel gemakkelijk wat je niet mist, haha. Bij onze net geopende (maar qua assortiment wat tegenvallende) Harris Teeter hoef je zelfs je boodschappen niet meer op de band te leggen. Je verveelt je bijna :D

Maar goed, ik kan van heel veel dingen wel begrijpen hoe ze zo gegroeid zijn, maar inderdaad: die wielen, waarom??
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

En die wielen zijn mij dus echt nooit opgevallen. Maar ik neem ook meestal de kleinere karretjes, moet ik zeggen. Geen idee of die wel die wieltjes hebben, ga er eens op letten.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

@Petra/VS
Het antwoord daarop is 'nee'. Althans, hier niet. Alleen van voren sturen. En altijd (en ik zweer dat dat in Nederland niet zo was) pak ik nét dat ene karretje met een kapot wieltje, zodat 'ie steeds naar links of naar rechts wil... :blink:
BibiS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door BibiS »

Hahaha ik lig echt krom Ceristimo, net dat ene karretje ik zie het al helemaal voor me. @ PetraVS toch grappig om te zien wat voor verschil in gewoontes er zijn en wat mensen op valt. Zo is het in Amsterdam redelijk normaal om niet altijd te wachten bij een rood voetgangerslicht. Ik kijk dan ook en loop dan gewoon door, echter als vrienden van mij er zijn die uit het zuiden van NL komen dan wordt ik er altijd aan herinnert als ik al aan de overkant sta en die vrienden gewoon netjes staan te wachten dan denk ik echt ohja sorry...
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
Marion K
Amerikafan

Bericht door Marion K »

Dan wordt er betaald, worstelen met euro's, maar de kassadame wil er ook nog zoveel centen of euro's bij hebben om het bedrag af te ronden. Heel geergerd intussen allemaal, want tja, ik spreek nog steeds heel goed Nederlands en zelfs het gestamelde "maar ik woon al jaren buiten Nederland" heeft geen invloed.
Hahaha, dat is zo herkenbaar! Ik ben naar Amerika verhuisd toen er nog guldens waren, en bij mijn jaarlijkse bezoek aan Nederland sta ik altijd enorm moeilijk te doen met die euro muntjes. Na een paar dagen weegt m'n handtas twee keer zo zwaar vanwege alle muntjes, omdat ik steeds papiergeld geef. Uiteindelijk roep ik dan de hulp van m'n familie in, die dan iedere keer aan de kassa de juiste muntjes er voor me uitvissen.
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Ceristimo schreef:@Dimona
Ik erger me er dood aan. Maar toen liep ik ooit samen met een Amerikaanse vriend de Fred Meijer uit, en toen ik het wagentje wilde terugzetten zei hij: "Don't do that. Leave it there, so the cart collector can keep his job."

Tsja, zit misschien wat in. Ik vind het alleen zo vervelend als mensen een karretje midden in een parkeervak achterlaten. Dat moet ik uitstappen om 'm eerst te verplaatsen. Zo hinderlijk.
Heb ik trouwens wel een super oplossing voor. Stel nou hè, stél nou dat je mensen bijvoorbeeld een bedrag laat betalen voor een winkelkarretje. Geen groot bedrag. Iets kleins. Minder dan een dollar. 50 cent bijvoorbeeld. En dat je dan dat geld terugkrijgt als je het karretje inlevert. En die karretjes zitten dan vast met een ketting ofzoiets. Jááá, top-idee! Zo kan je het karretje niet meenemen zonder dat je die 50 cent erin stopt. En dan moet je 'm weer inleveren om dat muntje terug te krijgen.
Ik ga d'r patent op aanvragen.... :roll:

@Aquell
Het was natuurlijk maar een grapje. :wink:

Olie wisselen doe ik trouwens wel zelf, want dat scheelt nogal. Als ik 'm hier naar zo'n Lube-shop breng en ik wil er Mobil1 vol-syntheet in, dan kan ik bijna 100 dollar staan af te tikken. Als ik die olie zelf haal bij de Wallmart + een filtertje dan ben ik net 30 dollar kwijt. Kijk, daar krijg ik graag vieze handjes voor.

Doe dat overigens twee keer per jaar. Aan het einde van de winter (begin mei) gooi ik er dikkere 10w30 in, en vlak voor de winter (eind november) gaat dat eruit en komt er 5w30 in.
Ouwe olie in een 'milk gallon', en dat kan je bij elke autozaak gratis inleveren.

Dat hele verhaal van elke 3000 mile je olie verversen is echt volstrekte onzin.

Ze hebben het muntje voor een karretje systeem bij de Aldi en ik moet zeggen het is behoorlijk irritant. Ik breng altijd mijn wagentje terug naar de ingang. En ja dan wordt ik raar aangekeken maar dat maakt mij niet zoveel uit. Het meest vervelende is dat al die karretjes lekker tegen auto's aanbotsen, dus ook tegen die van jou, en dan heb je er weer een deuk bij.

Ik vervang niet mijn eigen olie. Ik zal het best kunnen maar heb het gereedschap en de ruimte niet voor. Wellicht dat ik dat volgend jaar gaan doen als we wellicht weer in een huis wonen. Iets wat ik mij trouwens afvraag en wellicht wat offtopic is maar is het moeilijk om een hypotheek te krijgen van een bank met een tijdelijke greencard??? Mijn greencard loopt in juni af dus ik moet het hele process in maart starten. In maart loop onze huur overeenkomst af en ik ben eigelijk alle opties op dit moment aan het bekijken en waaronder de optie tot kopen. Er zijn leuke huizen hier te kopen die normaal toch wat duurder zouden zijn en rente is nog steeds relatief laag. Maar ik kan me voorstellen dat een bank tegen mij zegt nou meneer laten we eerst maar eens kijken of jij wel in dit land mag blijven. In dat geval heb ik dus een probleem. Heeft iemand een idee hoe lang het process duurt om staatsburger te worden? Dat wil ik namelijk gaan doen na mijn tijdelijke green card afloopt.
Lexington, Kentucky
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Je kunt Amerikaans staatsburger worden als je vijf jaar een groene kaart hebt gehad, 3 jaar als je met een Amerikaan(se) bent getrouwd -- zelfde geslacht mag tegenwoordig als je maar wettig getrouwd bent in een staat of land waar dat mag.

Als je die jaren niet haalt met je tijdelijke kaart, zou ik die eerst verlengen en dan http://www.uscis.gov gaan uitspitten.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Bennogr schreef:Je kunt Amerikaans staatsburger worden als je vijf jaar een groene kaart hebt gehad, 3 jaar als je met een Amerikaan(se) bent getrouwd -- zelfde geslacht mag tegenwoordig als je maar wettig getrouwd bent in een staat of land waar dat mag.

Als je die jaren niet haalt met je tijdelijke kaart, zou ik die eerst verlengen en dan http://www.uscis.gov gaan uitspitten.

Nee die drie jaar haal ik net niet. Kom vier maanden te kort. Dit zal wel weer een drama worden!! Ik zie mezelf nu alweer vast zitten in de USICS ellende!
Lexington, Kentucky
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Sterkte met de USCIS.

En lees ook even het onderwerp 'dual nationality' door (in het Engels, 'natuurlijk' want iemand die Nederlander wil blijven kan vast geen Nederlands meer lezen!) op
http://www.rsonac.org/dutch-nationality ... ality.html

Kan je meteen beginnen met het verzamelen van informatie om de Nederlandse nationaliteit te behouden.

Overigens: Amerikaan worden kan wel een paar maanden duren, bereid de papierhandel voor het behouden van je Nederlandse paspoort wel voor, maar besef dat de officiele papieren die je moet indienen (geboortebewijs partner, naturalisatiecertificaat, trouwakte, enz. allemaal met apostilles) niet ouder mogen zijn dan een maand of zes.

Alvast: welkom in de bijzondere groep mensen die zich NederAmerikaan mogen noemen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Hartelijk dank voor alle info. Ik zal het eens op mijn gemak doorlezen.
Laatst gewijzigd door sachasenne op 01 aug 2013, 22:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"Carine**
Lexington, Kentucky
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer