Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

bodem Grand Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
TotosDawn
Amerikafan
Partner van: Rick-zonder-account
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Re: bodem Grand Canyon

Bericht door TotosDawn »

Potverdikkie, net een afwijzing van de Phantom Ranch. Het zit al vol voor de maaltijden ook.
Ze raden aan om regelmatig te bellen om te checken of er afzeggingen zijn.
Er zit dus niets anders op.

Is dit jullie ook al vaak overkomen?
Afbeelding
Volg ons op onze reis: *klik hier*
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Ons niet. Wij hadden zelfs extra geluk. De avond voor we naar beneden vertrokken, gingen we bij visitor information in gebouw Bright Angel Lodge horen of de pompen werkten en vertelden we van ons plan om met de tent beneden op Bright Angel Campground te staan. Wat bleek? Er was juist een kamer vrij gekomen in de Phantom Ranch, een echte cabin dan nog wel, geen plaats op de slaapzaal. Was in juli 2010. We hebben die dan genomen en onze tent weggegooid. In de Phantom Ranch hebben wij toen beef stew gegeten, was toen heel lekker, mede door de zware inspanning.

Ik denk dat er nog wel een plaatsje vrij komt daar aan tafel, inderdaad blijven checken.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
pacific
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door pacific »

Hallo,

We zijn nu ongeveer een weekje terug van een fantastische reis door West-Amerika, waarbij we ook afgedaald zijn tot op de bodem van de Grand Canyon. Een fantastische ervaring die ik toch even met jullie wil delen.
We hadden op voorhand een permit weten te bemachtigen voor de campground, tentje enzo aangeschaft.
Maar bij aankomst wilden we toch eerst even navraag doen bij het Backcountry Office of er geen annulaties voor de Phantom Ranch waren.
Daar stuurden ze ons door naar de Bright Angel Lodge, eerste desk links. Wij direct daarnaartoe om te informeren, en ja hoor, tot onze grote verbazing was er een cabin met queens bed vrij! We hebben wel even geaarzeld en bedenktijd gevraagd, want hoewel we helemaal geen kampeerders zijn, hadden we ons echt ingesteld op een avontuurlijk nachtje in een tentje. Maar het idee om geen tent, slaapmatjes enzo te moeten meezeulen, haalde het van de rest.
Ik vermoed dat er wel vaker cabins vrijkomen, deze worden immers voorbehouden voor de mensen die een mule-tocht boeken. Maar wanneer deze, zoals nu, niet volzet zijn, komen die cabins weer vrij.
Op 14 juli hebben we dan de hikersbus van 5u genomen, zijn via SKT naar beneden gegaan. Dit heeft ons zo'n 5u gekost. We hebben het wel op ons gemak gedaan, zijn net 50 geworden, gaan regelmatig fietsen en hebben ook veel gewandeld als voorbereiding. Maar supersportief zijn we zeker niet.
We hadden ons wel stokken aangeschaft, en dat is een echte aanrader.
Beneden was het verschrikkelijk warm, zo'n 40°, maar dan biedt het beekje gelukkig wel verfrissing. Waren wij blij dat wij bij die hitte niet in ons tentje moesten kruipen! In de vooravond is het dan nog beginnen regenen (onweer), en wij zaten lekker droog in onze cabin. De airco kan de boel niet helemaal afkoelen, maar het helpt toch een beetje.
Lekkere stew gegeten en dan vroeg naar bed. Terug naar boven, via BAT, kostte ons 7,5u. We zijn beneden wel vroeg vertrokken, rond half 5 waren we al op weg. Hoe hoger we kwamen, hoe meer wolken er waren, en toen we net de rand bereikt hadden, is er een onweer uitgebarsten en is het beginnen gieten. Hadden wij geluk gehad zeg!
De hike naar boven viel wel mee, vooral het eerste stuk was prachtig wanneer je zo helemaal alleen wandelt. Hoe hoger je komt, hoe drukker, uiteraard. Gelukkig was het door de wolken niet te warm.
Nadien hadden we wel heel veel spierpijn in onze kuiten, maar na een dagje of 2 was dat ook weer in orde.
Het was een heel bijzondere ervaring die we blijven koesteren.
hostewim
Amerikafan

Bericht door hostewim »

Tof dat het is meegevallen :clap: ! 40°C valt dan nog best mee, de keren dat ik op de bodem was had ik er 2x 50°C in de schaduw :shock: gelukkig was er de rivier :D
Heb je ook het ranger programma meegedaan op de bodem, altijd heel gezellig!
desperate housewive
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door desperate housewive »

:thumbup:
pacific
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door pacific »

Nee, geen rangerpraatje meegemaakt, ook niets van gezien, ik vermoed dat er gewoon niets was. Vond ik wel wat vreemd.
De dag nadien, bij Indian Gardens, heb ik wel een bordje gezien waarop stond dat er momenteel geen rangerprogramma's waren, en dat die pas een week later zouden hernomen worden.
Jammer, want ik had er wel naar uitgekeken.
Berylla
Amerika-ontdekker

Bericht door Berylla »

Hallo allemaal,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Wij willen graag een permit aanvragen om te mogen camperen in de GC. Nu heb ik alvast het formulier bekeken maar ik heb er wat vragen over.
Wij gaan een campervan huren en weten dan het kenteken nog niet. Laat je het kentekenveld dan gewoon leeg?
We willen graag beneden bij de ranch op een camping slapen en/of een nachtje bij Indiana Garden. Nu zie ik die twee keer op het formulier staan. Een keer met een code ervoor en een keer met een afkorting wat volgens mij staat voor campground. Welke van de twee moet ik kiezen?
hostewim
Amerikafan

Bericht door hostewim »

Bij het veld voor de kentekenplaat heb ik steeds "rental car" ingevuld. Voor het invullen van de Campingnaam heb ik altijd de afkorting en volledige naam gebruikt. Let ook op de juiste datum notatie!
Berylla
Amerika-ontdekker

Bericht door Berylla »

hostewim schreef:Bij het veld voor de kentekenplaat heb ik steeds "rental car" ingevuld. Voor het invullen van de Campingnaam heb ik altijd de afkorting en volledige naam gebruikt. Let ook op de juiste datum notatie!
Je bedoelt de afkorting van campground?
Dus niet de getallen met cijfers?
Weet iemand wat de naam van de campground bij de ranch beneden op het formulier?
hostewim
Amerikafan

Bericht door hostewim »

Bij het invullen van het formulier volg je gewoon de stappen.
Bij "trailhead vehicles" bovenaan vul je in "rental Car".
Verder welke trail je zal beginnen en eindigen.

Datum (maand/dag/jaar)

Het PDF heeft bij de keuze voor campgrounds een vervolgkeuzelijst.
de campings zijn als volgt:
Bright Angel Trail --> Indian Gardens (CIG)
Bodem Grand Canyon --> Bright Angel Campground (CBG)
North Kaibab trail --> Cottonwood Campground (CCG)

Ik zou je toch willen aanraden om je goed te informeren over de mogelijkheden. Lees ook dit onderdeel van het forum eens grondig door, er zijn al tal van belangrijke tips en waarschuwingen langs gekomen.

Veel plezier bij het plannen van je reis!
Berylla
Amerika-ontdekker

Bericht door Berylla »

Hartstikke bedankt voor de informatie. We gaan in mei 2014 en wilde dit graag alvast duidelijk hebben.
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

pacific schreef: Maar bij aankomst wilden we toch eerst even navraag doen bij het Backcountry Office of er geen annulaties voor de Phantom Ranch waren.
Daar stuurden ze ons door naar de Bright Angel Lodge, eerste desk links. Wij direct daarnaartoe om te informeren, en ja hoor, tot onze grote verbazing was er een cabin met queens bed vrij! We hebben wel even geaarzeld en bedenktijd gevraagd, want hoewel we helemaal geen kampeerders zijn, hadden we ons echt ingesteld op een avontuurlijk nachtje in een tentje. Maar het idee om geen tent, slaapmatjes enzo te moeten meezeulen, haalde het van de rest.
Ik vermoed dat er wel vaker cabins vrijkomen, deze worden immers voorbehouden voor de mensen die een mule-tocht boeken. Maar wanneer deze, zoals nu, niet volzet zijn, komen die cabins weer vrij.
Inderdaad, was bij ons een aantal jaar geleden net zo!

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Berylla
Amerika-ontdekker

Bericht door Berylla »

Wij zijn zo blij. We hebben net te horen gekregen dat we een vergunning krijgen! Stond breed te grijnzen in de winkel :D Ik ben erg blij met dit topic en we gaan ons zo goed als mogelijk voorbereiden!
hostewim
Amerikafan

Bericht door hostewim »

Veel plezier. Ik wou dat ik ook terug kon gaan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer