Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Zwelgje: rondreis Zuid-Westen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Zwelgje
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Zwelgje: rondreis Zuid-Westen.

Bericht door Zwelgje »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier.
Hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik wil graag een rondreis door het zuid west Amerika voor 16 dagen( 14 nachten)
Begin punt LA en en eindpunt ook weer LA.
De parken die ik graag wil zien :

Yosemite NP
Sequoia NP
Zion NP
Bryce Canyon NP
Capital Reef
Grand Canyon NP

en als de tijd het toelaat ook Moab en Monument Valley.

Ik hoop dat dat jullie nog tips enzo hebben.

Groetjes Zwelgje.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Rondreis Zuid-Westen.

Bericht door Doockles »

Welkom op het forum Zwelgje! Kan je je wel even hier voorstellen: http://forum.allesamerika.com/viewforum.php?f=17 ?

Misschien eerst en vooral al een tip: lees eens wat reisverslagen door van mensen hier op het forum om een idee te krijgen van wat haalbaar is en wat niet. Je zou bijvoorbeeld eens een kijkje kunnen nemen naar ons verslag van 2008 waarin we ondermeer Grand Canyon, Bryce, Zion en Yosemite aangedaan hebben.

Je geeft voorlopig ook niet veel informatie. Wanneer wil je deze reis maken? Ligt de vlucht al vast of kan je nog spelen met begin- en eindpunt? Is er een reden voor net deze parken, wil je graag veel wandelen bijvoorbeeld? En wat met San Francisco en Las Vegas?

In ieder geval: een rondje LA van 16 dagen met al deze parken gaat je niet lukken tenzij je alleen maar in de auto wilt zitten. Misschien dat het zonder Capitol Reef net gaat, al lijkt het mij heel krap waardoor het toch nog véél rijden zal worden. Als je maar 2 weken de tijd hebt is het eigenlijk beter om een verschillend start- en eindpunt te kiezen. Phoenix is bijvoorbeeld handig omdat je dan al dicht tegen de Grand Canyon zit en van daaruit verder naar Bryce en Zion kan rijden. Las Vegas is ook een optie als je je liever wat meer concentreert op California. Of San Francisco natuurlijk.
Zwelgje
Amerika-newbie

Re: Reis Zwelgje: rondreis Zuid-Westen.

Bericht door Zwelgje »

He Doockles ,

Bedankt voor je reactie.
Wij willen deze reis maken in september als het goed is vertrek op 8 sept.
De vlucht ligt nog niet vast want ik heb nog nog niets geboekt.
Maar op Arke zag ik een fly and drive voor LA staan voor een scherpe prijs.

Geen speciale reden voor die parken ...en echte wandelaars zijn we niet:)
Paar uur vinden we geen probleem:)
San Franciso zijn we al geweest dus kunnen we overslaan.
Las Vegas 2 nachten zat ik aan te denken.
Goede tip trouwens van de reisverslagen
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In 2011 heb ik een reis van 2 weken gemaakt, van LA naar Phoenix, via Death Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Page en Grand Canyon NP. Misschien heb je iets aan mijn reisverslag. Je zou nog Monument Valley kunnen toevoegen, maar dan zit het al aardig vol als je 2 weken hebt. In plaats van Phoenix kun je ook in LAs Vegas eindigen, dar vliegt Arke ook op.
Een rondje Las Vegas kan ook, dan zou je Capitol reef nog toe kunnen voegen.

Ik heb wat mogelijkheden onder elkaar gezet.

1. Rondje LA zonder Yosemite

1 Amsterdam - LA
2 LA - Death Valley
3 Death Valley - Las Vegas
4 Las Vegas
5 Las Vegas - Zion
6 Zion
7 Zion - Bryce
8 Bryce - Page
9 Page - Monument Valley
10 Monument Valley - Grand Canyon
11 Grand Canyon - Palm Springs
12 Palm Springs - LA
13 LA
14 LA - Amsterdam

2. Rondje LA met Yosemite

1 Amsterdam - LA
2 LA - Yosemite
3 Yosemite
4 Yosemite - Lone Pine
5 Lone Pine - Las Vegas
6 Las Vegas
7 Las Vegas - Zion
8 Zion - Bryce
9 Bryce - Page
10 Page - Grand Canyon
11 Grand Canyon - Palm Springs
12 Palm Springs - LA
13 LA
14 LA - Amsterdam

3. Rondje Las Vegas

1 Amsterdam - Las Vegas
2 Las Vegas - Zion
3 Zion
4 Zion - Bryce
5 Bryce - Capitol Reef
6 Capitol Reef - Moab
7 Moab
8 Moab
9 Moab - Monument Valley
10 Monument Valley - Page
11 Page - Grand Canyon
12 Grand Canyon - Las Vegas
13 Las Vegas
14 Las Vegas - Amsterdam

Ik vind zelf die laatste wel erg mooi!

Marianne
Zwelgje
Amerika-newbie

Bericht door Zwelgje »

Hi,

Ik had dit in gedachten (September):

http://goo.gl/maps/oPl8C

8/9) Amsterdam - Los Angeles
9/9) Los Angeles
10/9) Los Angeles - Sequoia (ca. 4u)
11/9) Sequoia - Yosemite (ca. 3u)
12/9) Yosemite
13/9) Yosemite - Las Vegas (ca. 5,5u)
14/9) Las Vegas
15/9) Las Vegas - Zion (ca. 2,5u)
16/9) Zion - Bryce (ca. 2u)
17/9) Bryce - Lake Powell (ca. 2,5u)
18/9) Lake Powell - Grand Canyon (ca. 2,5u)
19/9) Grand Canyon
20/9) Grand Canyon - Las Vegas (ca. 4u)
21/9) Las Vegas - Los Angeles (ca. 4u
22/9) Los Angeles - Amsterdam

Om wille van de reistijd heb ik Las Vegas dus 2x toegevoegd. Dit breekt de trip tussen:

Yosemite - Zion (zou 9,5 uur zijn!)
en
Grand Canyon - Los Angeles (zou 7 uur zijn)

De auto moet weer terug in L.A. :(
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Van Yosemite naar Las Vegas is echt veel meer dan 5,5 uur. Jij gaat uit van een ficitef punt in het park. Kijk waar je wilt overnachten; in Yosemite Village of buiten het park (bijvoorbeeld el Portal) en bekijk dan de afstanden nog eens.
De rit door Sequoia is erg lang en je hebt geen tijd om iets van het park te izen, Kijk eens in ons 2013-verslag voor ons bezoek ana Sequoia; het kost je echt veel tijd, zelfs als je veel minder doet dan wij. Je kunt beter iets over slaan en wat meer tijd voor de rest uittrekken.
Als je niet gaat wandelen heb je bij de GC geen volle dag nodig. De tweede stop in LAs Vegas begrijp ik niet, het ligt niet op de route. Je kunt in bijvoorbeeld Kingman, Needles of Palm Springs overnachten.

Waarom moet de auto terug naar LA, begrijp ik nu dat de vlucht vastligt? In jouw route zou je toch beter in Las Vegas kunnen eindigen?

Marianne
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Als je vlucht en auto nog niet vastliggen zou ik toch eens rondkijken of andere mogelijkheden ook niet geschikt zijn hoor. Je zou nu op LA vliegen omdat Arke volgens jou een goede fly & drive aanbiedt, maar je bent maar heel kort in LA. Weet dan dat je op het einde gewoon naar LA moeten rijden omdat je vlucht daar vertrekt en dat kost je ook geld (benzine). Eindigen in Las Vegas lijkt me zeker een goed alternatief waardoor je wel wat tijd kan winnen. :-) En dat hoeft echt niet duurder te zijn.

Ik volg Marianne ivm Sequoia, Grand Canyon en de tweede keer Vegas. Tussen Yosemite en Las Vegas heb je echt wel een extra overnachting nodig.
Ik heb je route even wat aangepast zodat ze de wegen volgt die je waarschijnlijk gaat willen rijden (http://goo.gl/maps/N0XXY). Scheelt je 300 mile rijden. Ik heb Sequoia wel weggelaten. Ongeveer 1700mi rijden op twee weken is goed te doen. Dat hebben wij toch al een paar keer gedaan zonder dat we het gevoel hadden ons te moeten haasten. Lake Powell ligt aan Page en om daar te geraken vanaf Bryce ga je beter langs de US89 en niet de US89a. Omwille van werken kan je het stuk tussen Page en de kruising met de 89a niet rijden. Normaal zou vanaf eind augustus de Indian Rd 20 geasfalteerd moeten zijn en is de route van Page naar Grand Canyon minder omrijden. ;-)

Met Las Vegas op het einde zou het zoiets kunnen worden:
8/9) Amsterdam - Los Angeles
9/9) Los Angeles
10/9) Los Angeles - Yosemite
11/9) Yosemite
12/9) Yosemite - Lone Pine
13/9) Lone Pine - Las Vegas
14/9) Las Vegas
15/9) Las Vegas - Zion
16/9) Zion
17/9) Zion - Bryce
18/9) Bryce - Page
19/9) Page - Grand Canyon
20/9) Grand Canyon - Las Vegas
21/9)
22/9) Las Vegas - Amsterdam

En zo heb je nog een dag over om in te vullen. Als je niet zo'n wandelaar bent, is 1 nacht aan de GC wel voldoende. Waar dat je die dag dan nog kan spenderen vind ik moeilijk om te zeggen. Wij zijn namelijk wél grote wandelaars. ;-) Maar daarvoor kan je altijd eens kijken op de site van NPS naar de verschillende parken en zien waar je interesse naartoe gaat.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Welkom op het forum en wat een leuke naam.

Ik denk dat je reistijden een beetje te optimistisch zijn. Rond de grote steden is het vaak heel druk waardoor je reistijd flink kan oplopen. Wij zijn bijv. 's ochtends hartstikke vroeg uit LA vertrokken en zaten toch nog vast in het voor-de-ochtendspits-verkeer. Kostte ontzettend veel tijd. Zelfde met LV, hebben we ook flink wat tijd in slow moving traffic gezeten terwijl we midden in de dag aankwamen. Rond de grote steden rekenen wij altijd misntens 30 minuten extra, en soms zelfs een uur.
Zwelgje
Amerika-newbie

Bericht door Zwelgje »

Bedankt voor jullie meedenken":) voor ons newbies:)) :thumbup:

@Marianne
Ja die route is even snel gemaakt ..maken in het weekend even een andere met plaatsen
waar we willen overnachten.
Heb met arke gebeld en het is mogelijk om in Las Vegas te eindigen. :thumbup:
Plus dat wij ipv 16 dagen 18 dagen kunnen gaan ook een pluspunt.
Nog aanraders welke parken wij nog meer kunnen aandoen?
Ik heb trouwens nog niets geboekt maar daar komt snel verandering in.
@Doockles
Bedankt voor je route dit is zeker een optie voor ons!
Maar nu we 2 dagen meer tijd hebben zou Sequoia ook weer een optie kunnen zijn.

@LittlePhoenix

De drukte vonden wij opzich wel meevallen, vorig jaar waren
wij ook in de USA alleen hadden we toen een pakketreis
met de route al vastgelegd.

Groetjes Zwelgje
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

In LA moet je gewoon wat geluk hebben. Ik heb nog nooit extreem vastgestaan, maar het is drukker dan in SF of Las Vegas.

Met 18 dagen zou ik nog sequoia laten vallen en meer tijd aan Yosemite en Zion geven.
jeroenenmariska
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door jeroenenmariska »

De reis van Doockles zit goed in elkaar, ik weet niet of de fly and drive aanbieding alleen geldig is voor aankomst in Los Angeles of dat je ook in Las Vegas kunt starten en kan eindigen in Los Angeles? Op die manier draai je de route gewoon om en begin je met zand en droge landschappen en wordt het landschap steeds groener en levendiger naarmate de route vordert (vonden wij persoonlijk erg mooi).

Als je start in LV en eindigt in LA en je gaat 18 dagen, zou ik zeker overwegen om de kustroute highway 1 te rijden. Omdat je al in San Francisco bent geweest, kun je er dan voor kiezen vanuit Yosemite naar Monterey te rijden en te overnachten in Monterey of Carmel en Pismo Beach. Het stuk tussen Monterey en Pismo vonden wij namelijk het mooiste gedeelte van deze route. Bovendien kun je in Monterey een walvistocht maken als je dat leuk vindt.

Wat ik sowieso zou doen, is Monument Valley tussen Page en Grand Canyon invoegen. Je rijdt dan weliswaar om, maar persoonlijk zou ik dat voor MV wel over hebben. Je hebt dan de volgende dag om lekker rustig Antelope Canyon, Horsehoe Bend, Lake Powel en eventueel de Glen Canyon dam te bezoeken en de volgende dag kun je dan van Page naar Bryce rijden en Bryce bezichtigen.

De (omgekeerde) route komt er dan als volgt uit te zien:

8/9) Amsterdam - Las Vegas
9/9) LV - Grand Canyon
10/9) GC - Monument Valley - Page
11/9) Page
12/9) Page - Bryce
13/9) Bryce - Zion
14/9) Zion
15/9) Zion - Las Vegas
16/9) LV
17/9) LV - Lone Pine
18/9) Lone Pine - Yosemite
19/9) Yosemite
20/9) Yosemite - Monterey
21/9) Monterey - Pismo Beach
22/9) PB - Los Angeles
23/9) LA
24/9) LA - Amsterdam
2013 Zuidwest USA
2014 New York
2017 Midwest USA
2018 West-Canada
Zwelgje
Amerika-newbie

Bericht door Zwelgje »

@PSVwally

Ik kijk nog wel even wat ik doe met sequoia.

@jeroenenmariska
Dat is ook een mooie route zeg!
Ik denk wel dat het mogelijk is om de reis te laten beginnen in Las Vegas en
te eindigen in LA.
Wij hebben die kustlijn al gezien bij onze vorige trip in de
USA dus dat hoeft niet echt.
Maar voor de rest vind ik de route erg mooi.
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Met extra dagen zou ik zeker proberen Monument Valley mee te nemen, maar probeer daar dan ook te overnachten. :-)
Las Vegas - Grand Canyon en dan de volgende dag via Monument Valley naar Page, lijkt me een beetje veel om nog voldoende tijd te hebben voor de Grand Canyon én Monument Valley zelf.

En je zou de rit Yosemite - Las Vegas ook in 2 kunnen splitsen (stop in Death Valley en de buurt van Mammoth Lakes ofzo). Op die manier zou je bijvoorbeeld kunnen overwegen van direct naar Zion door te rijden en Las Vegas volledig op het einde te houden. Ik heb dit zelf nooit zo gedaan, dus weet niet of het 100% haalbaar is, maar het is een optie om eens te onderzoeken denk ik. ;-)

Aaah, zoveel mogelijkheden! :lol: Zet gewoon eens voor jezelf verschillende routes naast elkaar. En bekijk in welke route de plaatsen die je wilt bezoeken het beste uitkomen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer