Petra/VS schreef:Tja, dan verschillen we dus van mening, want dat vind ik goed verzekerd. Tenzij je er ook nog een maandelijkse premie bij moet betalen vind ik dat geen enorme bedragen.
Naar Amerikaanse maatstaven is dit inderdaad een behoorlijke verzekering. In vergelijking met wat ik in NL had, vind ik de dekking nogal mager (maar uiteraard nog altijd beter dan helemaal geen verzekering). In NL was mijn premie lager, eigen risico 0,0, geen co-payments en dekking veel uitgebreider (soms een maximaal bedrag, dat meestal ruim voldoende is, maar zelden of nooit een percentage).
Wat de premie betreft: mijn werkgever betaalt ongeveer 2/3 deel; de rest betaal ik zelf ($ 151.83 per 2 weken voor ons gezin van 4 personen). Hierbij zijn tandarts en opticien niet inbegrepen. Omgerekend op maandbasis zijn we dus pakweg $ 329 kwijt aan premie. De werkgever betaalt daarbovenop dus nog eens ca. $ 650. Dat is samen een kleine 1000 dollar aan premie per maand. Fors meer dan in NL (meer dan het dubbele).
Life is good in the Tarheel State.