Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dagje / nachtje Tijuana
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dagje / nachtje Tijuana
Hallo iedereen
Wij plannen een 24 dagen trip langs de westkust , enkele vrienden zouden graag even de oversteek maken naar Mexico voor een dagje rondkuieren en 's avonds op stap te gaan .
Nu eerste vraagje , is het wel de moeite om de oversteek te maken ( valt er iets te doen behalve een goedkopere cocktail te drinken ) , ik bedoel zijn er geen alternatieven rond de grens voor uit te gaan ?
en is het veilig om 's avonds uit te gaan ?
ik heb al veel dingen gevonden hier op het forum , maar het blijft wat vaag in de meeste gevallen , sowieso zou ik de auto laten staan en de grens te voet oversteken
alvast bedankt iedereen !
Wij plannen een 24 dagen trip langs de westkust , enkele vrienden zouden graag even de oversteek maken naar Mexico voor een dagje rondkuieren en 's avonds op stap te gaan .
Nu eerste vraagje , is het wel de moeite om de oversteek te maken ( valt er iets te doen behalve een goedkopere cocktail te drinken ) , ik bedoel zijn er geen alternatieven rond de grens voor uit te gaan ?
en is het veilig om 's avonds uit te gaan ?
ik heb al veel dingen gevonden hier op het forum , maar het blijft wat vaag in de meeste gevallen , sowieso zou ik de auto laten staan en de grens te voet oversteken
alvast bedankt iedereen !
2008 NYC
2010 Florida ( Tampa - Orlando - Daytona - Fort Lauderdale - Miami - Key West - St Petersburg - Tampa )
2012 NYC - Chicago - Toronto - Niagara Falls - Gettysburg - Washington DC - Orlando - Boston - NYC
2013 NYC
2010 Florida ( Tampa - Orlando - Daytona - Fort Lauderdale - Miami - Key West - St Petersburg - Tampa )
2012 NYC - Chicago - Toronto - Niagara Falls - Gettysburg - Washington DC - Orlando - Boston - NYC
2013 NYC
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Dagje / nachtje Tijuana
Mijn ervaringen met Tijuana stammen van bijna 40 jaar geleden en zijn niet meer up to date. Ik vond het toen al een drukke en smerige stad. Ik heb niet de indruk dat het sindsdien veel beter is geworden.
Over de veiligheid zou ik ook zo mijn twijfels hebben.
Je huurauto zul je aan de grens moeten laten staan, je mag er van de huurmaatschappij Mexico niet mee in.
Kortom: Ik zou het niet doen. Dat is echter mijn persoonlijke mening, misschien zijn er ook andere meningen.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Over de veiligheid zou ik ook zo mijn twijfels hebben.
Je huurauto zul je aan de grens moeten laten staan, je mag er van de huurmaatschappij Mexico niet mee in.
Kortom: Ik zou het niet doen. Dat is echter mijn persoonlijke mening, misschien zijn er ook andere meningen.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 4
dank je wel !
2008 NYC
2013 NYC
2013 NYC
Wij zijn in 2010 geweest vanuit San Diego. Inderdaad met de huurauto naar de grens en te voet de grens oversteken. Op de heenweg door een draaideurtje, op de terugweg behoorlijke controle. Maar wij hebben inderdaad niets meer gedaan dan een rondje door het centrum gelopen, een cocktail gedronken, wat souvenirs gekocht en toen weer terug.
Toen was het goed te doen, heb me niet onveilig gevoeld of iets dergelijks. We werden een paar keer aangesproken, maar wanneer we aangaven dat we geen interesse in iets hadden werden we ook wel weer meteen met rust gelaten. Nú zou ik die trip zelf niet meer maken met alle berichtgeving rondom de drugsproblemen in Mexico.
Toen was het goed te doen, heb me niet onveilig gevoeld of iets dergelijks. We werden een paar keer aangesproken, maar wanneer we aangaven dat we geen interesse in iets hadden werden we ook wel weer meteen met rust gelaten. Nú zou ik die trip zelf niet meer maken met alle berichtgeving rondom de drugsproblemen in Mexico.
Afgrijselijk oord dat Tijuana. En Noord Mexico is heel onveilig.
Mijn beste vrienden wonen in San Diego. Met hun aantal keren grens over geweest om te gaan surfen. Nu komen ze daar niet meer. Het is op dit moment niet echt veilig. Tijuana is absoluut niet de moeite waard.
- Neede-Radicals
- Amerika-ontdekker
Wij zijn vandaag een middagje naar Tijuana geweest, omdat we alles in San Diego wel gezien hebben en nog een middagje over hadden.
Begin er niet aan! Ten eerste is er geen ene bal te zien/ doen behalve de hoofdstraat.
De taxichauffeur raadde ons ook nog even sterk aan om ook vooral niet buiten die hoofdstraat te komen.
Ten tweede,als je weer terug wilt, staan er gigantische wachtrijen voor de grens. Vanmiddag bedroeg de wachttijd 4 uur!
Echter, voor $20 per persoon kon je volgens een "organisatie" binnen 10 minuten erdoor zijn.
Uiteraard deden we dat.. Blijkt dus eigenlijk dat je gewoon via de bussluis loopt en vlak voor de grensbeambten weer tussen de voetgangers gaat,ordinair voorkruipen dus.
Als je pech hebt komen de mensen die dat zien (terecht) in opstand en kun je dus weer helemaal naar achteren.
Wij hadden het geluk dat er niemand klaagde,anderen hadden wel pech.
Al met al een kansloze middag..
Begin er niet aan! Ten eerste is er geen ene bal te zien/ doen behalve de hoofdstraat.
De taxichauffeur raadde ons ook nog even sterk aan om ook vooral niet buiten die hoofdstraat te komen.
Ten tweede,als je weer terug wilt, staan er gigantische wachtrijen voor de grens. Vanmiddag bedroeg de wachttijd 4 uur!
Echter, voor $20 per persoon kon je volgens een "organisatie" binnen 10 minuten erdoor zijn.
Uiteraard deden we dat.. Blijkt dus eigenlijk dat je gewoon via de bussluis loopt en vlak voor de grensbeambten weer tussen de voetgangers gaat,ordinair voorkruipen dus.
Als je pech hebt komen de mensen die dat zien (terecht) in opstand en kun je dus weer helemaal naar achteren.
Wij hadden het geluk dat er niemand klaagde,anderen hadden wel pech.
Al met al een kansloze middag..
- Gummy
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Tijuana, ik zal het als ik jou was niet doen. Mijn vriend is van oorsprong Mexicaan, maar woont nu in Amerika. Toen ik hem vroeg naar Tijuana zei hij dat hij nooit voet zal zetten, aangezien hij dat al een keer gedaan had en het hem niet goed is bekomen.. Portemonnee weg en hij zat daar dagen te wachten tot de US Border Security hem weer toe liet de states in. Ook zou het qua veiligheid heel wat te wensen overlaten, en vooral 's nachts. Verder is mijn mening dat net de grens over om Mexico ook op je lijst van bezochte landen te kunnen zetten, de moeite niet waard is. Het is een lelijke bende in al die steden net aan de grens.. Het oversteken naar de US is al helemaal niet fijn; wachttijden van zo'n 4 á 6 uur. Ik werd bij de overgang in San Luis (AZ) flink aan de tand gevoeld bij binnenkomst van de US omdat het personeel de Visa niet kon vinden in mijn paspoort. Ik liet hem aan hun zien, maar de beambte keek mij raar aan en zei dat het een papier moest zijn. Misschien was dat vroeger zo, maar nu krijg je toch echt een mooie stempel. Dus ik werd in een hokje gestopt met een metalen bankje en jawel - er waren ook handboeien aanwezig. Ik werd bekogeld met vragen, zo veel en zo snel achter elkaar dat ik op den duur niet meer wist wat ik moest zeggen. Aan het eind zei de officer; ''So, what do you guys eat in Holland?'' Een vlaag van opluchting natuurlijk. Toen hadden ze mijn ESTA dus gevonden. Mijn tip: Doe het niet. Je kan veel beter vanaf Nederland een vakantie boeken naar Cancun of iets dergelijks, wil je wat van het mooie Mexico willen zien. Wil je het toch graag doen - Neem je ESTA op papier mee en stop hem niet in de koffer die je thuis laat, zoals ik dat per ongeluk heb gedaan.
Heel veel plezier met je reis naar de US!
Heel veel plezier met je reis naar de US!
Toevallig in Las Vegas aan de praat geraakt met iemand uit San Diego die vroeger bijna wekelijks naar Tijuana trok, maar de laatste 2 jaren gaat hij er niet meer naartoe omdat hij het niet echt veilig meer vindt...
2008: Las Vegas - ... - Yellowstone
2011: NY/Washington + Florida
2013: Las Vegas - ... - Yellowstone
2025: Florida met kids
2011: NY/Washington + Florida
2013: Las Vegas - ... - Yellowstone
2025: Florida met kids
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Been there, done that en never again..
Volgens mij was ik er in 2008. Nadat we door de poortjes waren begon het gebedel al. Hele groepen kinderen met kauwgom die constant lopen te jengelen om geld.
De hoofdstraat is niet meer dan wat eettentjes, apotheken (als je het zo mag noemen) en souvenirwinkels.
Wij zijn na een paar uurtjes terug de grens over gegaan met een bus. Ik heb de tijd niet bijgehouden maar het duurde ontzettend lang.
Als je een leuke indruk van Tijuana wilt, zoek dan even naar de serie US border wars.
Volgens mij was ik er in 2008. Nadat we door de poortjes waren begon het gebedel al. Hele groepen kinderen met kauwgom die constant lopen te jengelen om geld.
De hoofdstraat is niet meer dan wat eettentjes, apotheken (als je het zo mag noemen) en souvenirwinkels.
Wij zijn na een paar uurtjes terug de grens over gegaan met een bus. Ik heb de tijd niet bijgehouden maar het duurde ontzettend lang.
Als je een leuke indruk van Tijuana wilt, zoek dan even naar de serie US border wars.

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Een vraagje hierover. Esta geldt toch alleen als je per boot/vliegtuig america in wilt? In dit geval is het (behalve misschien als bewijs dat je die dag of een paar dagen geleden de grens over bent gegaan) toch niet relevant?Neem je ESTA op papier mee en stop hem niet in de koffer die je thuis laat, zoals ik dat per ongeluk heb gedaan.
- Gummy
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ja, dat dacht ik dus ook, dus ik dacht ik laat hem thuis. Maar dat is juist de reden dat ik in de problemen kwam. Het personeel wist niet eens waar mijn Visa was in mijn paspoort - laat staan dat ze weten dat je die ESTA helemaal niet bij je hoeft te hebben. Ik heb dat hele papier nog eens goed nagelezen en het staat er nergens in, terwijl die mensen maar tegen mij tekeer gingen dat dat wel zo moest zijn. Beetje raar wel, want ze hebben mij dan dus uitgehoord om geen reden. Ik voelde me net een illegale die de grens over wilde steken. :lPSVwally schreef: Een vraagje hierover. Esta geldt toch alleen als je per boot/vliegtuig america in wilt? In dit geval is het (behalve misschien als bewijs dat je die dag of een paar dagen geleden de grens over bent gegaan) toch niet relevant?
Een "illegale" die de grens over wil, die komt als het effe kan niet bij het immigrations personeel langsGummy schreef: Ik voelde me net een illegale die de grens over wilde steken. :l

Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Wij zijn 2 jaar geleden per trein de grens over gegaan (Vancouver - Seattle), toen werd bij het inchecken ook expliciet gezegd dat we een ESTA nodig hadden.PSVwally schreef: Een vraagje hierover. Esta geldt toch alleen als je per boot/vliegtuig america in wilt? In dit geval is het (behalve misschien als bewijs dat je die dag of een paar dagen geleden de grens over bent gegaan) toch niet relevant?