Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
tickets Antelope Canyon
Re: tickets Antelope Canyon
Bij ons is vanmiddag wat verwarring onstaan. We zijn in Page en wilden reserveren voor de Lower Canyon; vanaf Page de dichtsbijzijnde kiosk links. Reserveren was niet mogelijk en de kosten zijn $20. Wie het eerst komt het eerst maalt en elke 15 minuten gaat er een groep de canyon in. Zijn we wel bij het goede adres? Tegenover de afslag naar de lower ligt de afslag naar de upper. En iets verder vanaf Page aan de rechterkant van de weg is nog een punt om voor de canyon te boeken.
Graag jullie advies.
Graag jullie advies.
Monique
it's a small world after all...
Reisblog 2013: USA Zuidwest
Reisblog 2014: Zweden ~ rondje grote meren
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor de Lower hoef je niet te reserveren, dat is ook in dit topic na te lezen. En ja, je bent aan het juiste adres zo te zien. Je rijdt er naar toe - vanuit Page de afslag aan de 98 aan je linkerhand) - en je betaalt ter plekke. Contant. Denk er ook aan dat je naast die 20 dollar nog 6 dollar betaalt voor toegang tot het gebied.
Marianne
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 02 aug 2013, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb ook meegelezen en de tip om naar de Lower Canyon te gaan in de planning gezet. Begrijp ik goed dat je deze ook het beste in Page kunt reserveren?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Esther, lees even de laatste berichten goed.
Of bedoel je de Upper?
Marianne
Of bedoel je de Upper?
Marianne
Dank je wel Marianne, we gaan er zo heen. En het is gelukkig prachtig weer!
Groetjes uit Page.
Groetjes uit Page.
Monique
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wij hebben gisteren de lower canyon gedaan en de volle pot moeten betalen terwijl we maar doorkonden tot halverwege. Er waren de dag voordien hevige onweren geweest en heel de boel moest in de canyon zelf nog opgekuist worden. Was een hele klus zo te zien! Daardoor geen panfluit gehad en een beetje zenuwachtige boel ter plaatse maar het schijnt dat de rotsen op zijn mooist zijn na zo'n rainflush dus dat maakte het dan ook weer goed
was toch spectaculair!

Kan je met credit card betalen voor lower canyon? Zijn er over een paar dagen
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Nee, je hebt echt cash nodig! Veel plezier daar
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Wij zijn er 2 weken geleden geweest en moesten naast de $20 ook nog $6 Navajo fees betalen. Een dollar meer dus dan jij schrijft, dus ik wilde er even voor zorgen dat hier de meest recente informatie staat.Martin & Marianne schreef:Denk er ook aan dat je naast die 20 dollar nog 5 dollar betaalt voor toegang tot het gebied.
Marianne
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Wij zijn er 3 weken terug geweest, dus even om het topic helemaal compleet te maken: kindertarief voor de Lower is $18, volwassenen $26.
Gr,
HarryH
Gr,
HarryH
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt gelijk, ik heb het even aangepast in mijn bericht!houstonwehaveaproblem schreef:Wij zijn er 2 weken geleden geweest en moesten naast de $20 ook nog $6 Navajo fees betalen. Een dollar meer dus dan jij schrijft, dus ik wilde er even voor zorgen dat hier de meest recente informatie staat.Martin & Marianne schreef:Denk er ook aan dat je naast die 20 dollar nog 5 dollar betaalt voor toegang tot het gebied.
Marianne
(Hoewel ik niet de indruk heb dat berichten ouder dan het meest recente nog gelezen worden

Marianne
- Symbolio
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Iedereen zal nu wel over mij heen walsen maar goed...
Ik snap niet dat iemand dit leuk vind? Vriendin en ik komen er net vandaan de "speciale" 11:30 tour maar de upper canyon is een boel heisa om niks. Je ziet geen reet, er staan alleen maar jappen en zonder statief is het geen doen en die zijn verboden. Het is gewoon een nauwe grot met een opening waar zonlicht door schijnt. Met het blote oog zie je helemaal niks en met de juiste camera instellingen is het wel mooi. Maar als je dan niet de 'dure' fototoer hebt is het uit de losse pols schieten op gevoel. Dit was na Monterey Bay Aquarium de slechtste 'investering' van onze trip.
Ik vind persoonlijk...kijk op Google rij erlangs en klaar. Want met het blote oog kom je niet in de buurt van wat je op foto's ziet. Dure Navajo garbage vind ik. Bespaar het geld en investeer dat in een jetski 4 miles de andere kant op! Lots & lots of more fun.
Ben je fotograaf of hou je van extreem mooie kiekjes? Boek dan de Antelope Canyon. Snauwerige gidsen (tsotsie, ekris maakt niks uit) geduw en getrek en veeeeeeel te veel mensen in de canyon doen mij dit in elk geval NOOIT meer aan iemand aanraden.
Ik snap niet dat iemand dit leuk vind? Vriendin en ik komen er net vandaan de "speciale" 11:30 tour maar de upper canyon is een boel heisa om niks. Je ziet geen reet, er staan alleen maar jappen en zonder statief is het geen doen en die zijn verboden. Het is gewoon een nauwe grot met een opening waar zonlicht door schijnt. Met het blote oog zie je helemaal niks en met de juiste camera instellingen is het wel mooi. Maar als je dan niet de 'dure' fototoer hebt is het uit de losse pols schieten op gevoel. Dit was na Monterey Bay Aquarium de slechtste 'investering' van onze trip.
Ik vind persoonlijk...kijk op Google rij erlangs en klaar. Want met het blote oog kom je niet in de buurt van wat je op foto's ziet. Dure Navajo garbage vind ik. Bespaar het geld en investeer dat in een jetski 4 miles de andere kant op! Lots & lots of more fun.
Ben je fotograaf of hou je van extreem mooie kiekjes? Boek dan de Antelope Canyon. Snauwerige gidsen (tsotsie, ekris maakt niks uit) geduw en getrek en veeeeeeel te veel mensen in de canyon doen mij dit in elk geval NOOIT meer aan iemand aanraden.
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Jammer dat je zo'n rot ervaring hebt gehad. Ik ben niet in de Upper geweest maar in de lower en wij hadden een leuke gids, een groep van 11 mensen waaronder 6 kinderen en géén Jappaners. Misschien scheelt dat?
Of je iets mooi vind of niet is natuurlijk heel persoonlijk. Ik vond het magisch en mijn kinderen vonden het een avontuur om door zo'n nauwe gang te lopen die uitgesleten is door water.
Qua foto's ben ik absoluut een amateur met een redelijke camera maar geen statief. Toch vind ik dat het me goed gelukt is om mooie plaatjes te schieten zonder dure foto tour. Misschien kan ik je opvrolijken met mijn plaatjes?

Of je iets mooi vind of niet is natuurlijk heel persoonlijk. Ik vond het magisch en mijn kinderen vonden het een avontuur om door zo'n nauwe gang te lopen die uitgesleten is door water.
Qua foto's ben ik absoluut een amateur met een redelijke camera maar geen statief. Toch vind ik dat het me goed gelukt is om mooie plaatjes te schieten zonder dure foto tour. Misschien kan ik je opvrolijken met mijn plaatjes?

You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
- Symbolio
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Beste Houston..... 
Begrijp me niet verkeerd. De plaatjes waren zeer mooi. Ik heb ook goede foto's kunnen krijgen met onze Nikon D5200 waarvan ik gisteren even de juiste settings heb opgezocht. Het geheel vond ik echter zeer tegenvallen. Het was er enorm druk, de gids (een vrouw bij ons) was erg snauwerig, de mensen om ons heen luisterden voor geen meter en de heenweg (30 min?) was een stuk langer dan de terugweg (waar we ongeveer werden weggejaagd) en iedereen (andere gidsen) vertelden ons dat we door moesten lopen.
Los daarvan was het echte nadeel dat de foto's pas aangeven hoe het kan zijn. Het blote oog (voor de liefhebbers kan ik foto's posten) zoals je het ziet met bijvoorbeeld een flitser zo is het standaard. Mijn vriendin heeft met dr iPhone ook veel mooie foto's gemaakt maar hoe je het ook wendt of keer met het blote oog zie je het zo absoluut niet. Ook de spectaculaire zoninval vond ik nogal meevallen.
Dat is waarschijnlijk persoonlijk en laat het vooral niemand weerhouden om erheen te gaan. Ik heb er echter wel spijt van want ik heb gisteren genoten op Lake Powell (26' Deck Cruiser) en had vandaag graag wat betere opvulling gehad.
ONTOPIC
Wat betreft de mensen hier, jullie kan ik van dienst zijn. Rijd Page in vanuit de zuidkant, ga rechtsaf bij de stoplichten bovenop de heuvel. Dan kom je in een grote haarspeldbocht (naar links) waar veel kerken liggen en als je bij de stoplichten komt dan ligt aan de rechterkant (staat op een soort tankstation geschreven) Chief Tsotsi Antelope Canyon Tours en schuin links aan de overkant ligt Roger Ekis. Daar boek je de Jeep tours vanaf Page naar de Antelope Canyon. Je kunt echter ook gewoon naar de boots rijden en dan wordt je het laatste stuk gebracht in een open Jeep. Op dit moment is de 89 nog steeds 25mph overdag (actieve controles zagen we vandaag) dus qua snelheid kun je beter omrijden zoals aangegeven. Rechtsaf bij Tuba City en dan linksaf de junction pakken waar Page aangegeven staat (60 miles). Status zoals die is op 22 september om 18:43 lokale tijd

Begrijp me niet verkeerd. De plaatjes waren zeer mooi. Ik heb ook goede foto's kunnen krijgen met onze Nikon D5200 waarvan ik gisteren even de juiste settings heb opgezocht. Het geheel vond ik echter zeer tegenvallen. Het was er enorm druk, de gids (een vrouw bij ons) was erg snauwerig, de mensen om ons heen luisterden voor geen meter en de heenweg (30 min?) was een stuk langer dan de terugweg (waar we ongeveer werden weggejaagd) en iedereen (andere gidsen) vertelden ons dat we door moesten lopen.
Los daarvan was het echte nadeel dat de foto's pas aangeven hoe het kan zijn. Het blote oog (voor de liefhebbers kan ik foto's posten) zoals je het ziet met bijvoorbeeld een flitser zo is het standaard. Mijn vriendin heeft met dr iPhone ook veel mooie foto's gemaakt maar hoe je het ook wendt of keer met het blote oog zie je het zo absoluut niet. Ook de spectaculaire zoninval vond ik nogal meevallen.
Dat is waarschijnlijk persoonlijk en laat het vooral niemand weerhouden om erheen te gaan. Ik heb er echter wel spijt van want ik heb gisteren genoten op Lake Powell (26' Deck Cruiser) en had vandaag graag wat betere opvulling gehad.
ONTOPIC
Wat betreft de mensen hier, jullie kan ik van dienst zijn. Rijd Page in vanuit de zuidkant, ga rechtsaf bij de stoplichten bovenop de heuvel. Dan kom je in een grote haarspeldbocht (naar links) waar veel kerken liggen en als je bij de stoplichten komt dan ligt aan de rechterkant (staat op een soort tankstation geschreven) Chief Tsotsi Antelope Canyon Tours en schuin links aan de overkant ligt Roger Ekis. Daar boek je de Jeep tours vanaf Page naar de Antelope Canyon. Je kunt echter ook gewoon naar de boots rijden en dan wordt je het laatste stuk gebracht in een open Jeep. Op dit moment is de 89 nog steeds 25mph overdag (actieve controles zagen we vandaag) dus qua snelheid kun je beter omrijden zoals aangegeven. Rechtsaf bij Tuba City en dan linksaf de junction pakken waar Page aangegeven staat (60 miles). Status zoals die is op 22 september om 18:43 lokale tijd

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb geen ervaring met de Upper, maar ons is de Lower ontzettend goed bevallen, ook in real life, dus gewoon alleen al het lopen door de canyon. Maar ik herken wel iets in wat je zegt; de foto's geven het vaak wel kleurrijker weer dan het in werkelijkheid is. Misschien is dat effect bij de Upper groter dan bij de Lower?
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 11397 Weergaves
-
Laatste bericht door maaikebs