Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New York - Washington - Niagara Falls - Toronto

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Maurice2029
Amerika-ontdekker

Re: New York - Washington - Niagara Falls - Toronto

Bericht door Maurice2029 »

Iedereen bedankt voor de tips.
Wat moet ik mij met het Library of Congress voorstellen, behalve een grote bibliotheek?

Laurentius schreef:Wij gaan in september naar Washington . Even gekeken voor de bezichtigingen .
Capitool zit vol tot eind september , Pentagon ook , en het Witte Huis doen ze geen rondleidingen meer . Nou ja het is niet anders .Maar als je maanden van tevoren alles moet vastzetten... is niet leuk meer .
Hetzelfde met vrijheidsbeeld crown ticket en Washington memorial (momenteel gesloten).

Op zich is het vast leggen van de dag nog wel te doen, maar niet het tijdstip of tijdvenster dat je naar binnen moet.

Ik baal vooral dat het Witte Huis geen rondleiding meer heeft, en dat vrijheidbeeld crown al vol zit.
2013: Virginia - Maryland - Pennsylvania - New York - Ontario
2011: Colorado - Wyoming - South Dakota - Wyoming - Utah - Arizona - Nevada
2009: Nevada - California
2008: Florida
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het is een prachtig gebouw van binnen, het enige gebouw dat we tijdens mijn rondleidingen standaard bezoeken. De grote leeszaal was ook in de film "National Treasure Book of Secrets" te zien. Hier foto's ervan: http://www.bing.com/images/search?q=lib ... ORM=HDRSC2
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is inderdaad een prachtig gebouw. Ik had al eens naar ons reisverslag verwezen, daar zie je ook een paar foto's. Zie hier. En je leest hoe de tour in het Capitol verloopt.
Ook Hans en Henriette zijn hier geweest, zie hun verslag op http://www.ontdek-amerika.nl.

Marianne
Maurice2029
Amerika-ontdekker

Nogmaals bedankt voor alle hulp. Ben de verslagen aan het doorlezen.

Heb nog een vraag, weet iemand een leuke drive in bioscoop in de buurt van de plaatsen waar wij vertoeven? Ik ben zelf al een uur aan het googlen, maar ik vind helaas geen drive in theatres. Washington vind ik er eentje maar die draait alleen oude films (DC Drive-in), en ik zou graag toch een nieuwe film daar willen zien (Smurfs 2 is ons streven).

Ik heb o.a. gekeken voor de open drive in theatres op deze site: http://www.driveins.org/newmap.html
Maar deze site laat het niet zien voor bijv. regio New York city.

En wat is aan te raden bij de Niagara Falls bij de Maid of the Mist boottocht? Vanuit Canada of Amerika pakken? Staan namelijk 2 prijzen op de site (eentje USA, eentje Canada), en ik vraag mij af of dat dus 2 verschillende tochten zijn. Gaan ze wel langs beide watervallen af?

edit:
Ik hoor nu ook iets over Labour Day in New York City, en dat best veel dicht kan zijn en dat er een parade is. Weet iemand hier meer over? Als ik google krijg ik eerst te lezen dat het op 2 september is, en op een andere site pas 14 september.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als je van de falls op weg bent naar Toronto (over de QEW), dan kan je een van de afritten nemen in Oakville (Ford Drive). Vijf minuten later sta je aan deze:
http://www.5drivein.com/location.php
Ligt midden in de velden. We zijn er eens een keer geweest, was wel eens leuk om te doen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Maurice2029
Amerika-ontdekker

Thanks. Zal die eens bekijken.
ipho1982
Amerika-ontdekker

Bericht door ipho1982 »

Ik ben op dit moment in NYC en ga hierna ongeveer dezelfde route volgen.
Ben je al terug ? Hoe was de trip?
Maurice2029
Amerika-ontdekker

Hele tekst geschreven, ben ik daarna automatisch uitgelogd en al mijn tekst kwijt. GVD.

Trip was goed.

Canada viel mij zelf wat tegen omdat het wat onbekendere gebouwen had. Land was ook iets duurder. Bovendien vond ik het vervelend dat de ene keer de btw al in de prijs zit en de andere keer niet. Was dus elke keer een verrassing wat we bij de kassa moesten betalen. Snap niet dat ze gewoon 1 standaard aanhouden; altijd niet er in zoals USA of altijd wel er in zoals bij ons.

Amisch was leuk om te zien.

Voor de rest hadden we de pech dat alle gebouwen in de steigers stonden of dat er festivalvoorbereidingen aan de gang waren (Lincoln Memorial/Philapdelphia).

Washington raad ik je aan om de fiets te huren om alle monumenten en memorials te zien. We hebben die allemaal op 1 dag kunnen aftikken. Bij Union stations bij Bike and Roll een fiets gehuurd, dan via Penssylvania avenue naar Witte Huis gefietst. Vnauit hier naar Washington Monument/reflecting pool/Lincoln memorial naar Martin Luther King/Rooseveld/Jefferson. Daarna zijn we de brug nog over gefietst naar het Pentagon (en het tegenvallende Pentagon memorial). Om 10.00 bij het station begonnen en ik meen rond 18.45 de fiets weer ingeleverd. Let er op dat men in Washington op bijv de Pennsylvania avenue midden op de weg (specifieke strook) fietst.

Als je vragen hebt, laat maar weten. Ik heb momenteel niet de intentie om mijn heel verhaal opnieuw te gaan typen nadat het posten net niet gelukt is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer