Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
slapen in het vliegtuig
- druppel
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
slapen in het vliegtuig
helaas de reis zit er al weer bijna op , overmorgen vliegen we weer terug. Het hele gezin slaapt heerlijk in het vliegtuig maar mij is dat zelfs met een flinke lading slaaptabletten nog nooit gelukt ( en je voelt je net een dweil als je er eenmaal bent ) heeft iemand DE tip om toch te slapen
anders blijf ik maar weer wakker en duik thuis direct het bed in .....
anders blijf ik maar weer wakker en duik thuis direct het bed in .....
gymnastics; just do it !
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: slapen in het vliegtuig
Waar zijn jullie? Mij helpen de JetZone tabletten enorm. Maar dan moet je wel een Whole Foods o.i.d. in de buurt hebben. Verder ben ik net als jij, ik slaap van geen meter, maar ik dwing mezelf toch van het moment dat de maaltijd is geserveerd en op is met mijn ogen dicht te liggen. Geen tv of andere stimulans en eerlijk gezegd heeft dat de afgelopen jaren goed geholpen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ik slaap ook altijd slecht, en met de kinderen helemaal rampzalig. Mijn man slaapt altijd best goed (zover de kinderen het toelaten), de oudste 2 slapen op een gegeven moment ook wel vast, maar ik kan dat dus niet. Als ik al in slaap val ben ik binnen een half uur ook wel weer wakker.
Afgelopen keer naar NL met zoon van net 1 op schoot dus ook geen moment geslapen. Geen probleem gelukkig, na aankomst huurauto opgehaald, man reed naar mijn schoonouders toe, en ik ben daar 's middags 2 uurtjes mijn bed in gedoken. Ik had dit jaar ook maar besloten gewoon te accepteren dat ik niet zou slapen, ik heb dus zover dat lukte met de kinderen toch nog wat films en series gekeken en gewoon afgeteld tot we er waren. Maar ik probeer het dan dus wel zo te regelen dat ik na aankomst niet hoef te rijden en evt even kan slapen. Dat slapen doe ik niet altijd, maar dan ben ik 's avonds echt doodop en beroerd, dan werkt een middagdutje toch beter.
Afgelopen keer naar NL met zoon van net 1 op schoot dus ook geen moment geslapen. Geen probleem gelukkig, na aankomst huurauto opgehaald, man reed naar mijn schoonouders toe, en ik ben daar 's middags 2 uurtjes mijn bed in gedoken. Ik had dit jaar ook maar besloten gewoon te accepteren dat ik niet zou slapen, ik heb dus zover dat lukte met de kinderen toch nog wat films en series gekeken en gewoon afgeteld tot we er waren. Maar ik probeer het dan dus wel zo te regelen dat ik na aankomst niet hoef te rijden en evt even kan slapen. Dat slapen doe ik niet altijd, maar dan ben ik 's avonds echt doodop en beroerd, dan werkt een middagdutje toch beter.
Terug in Texas!
Mijn man gaat meestal meteen op slaapstand en neemt dus geen maaltijd e.d. Slapen lukt hem ook nauwelijks, maar alle hazeslaapjes die je kunt pakken, zijn toch weer meegenomen. Hij probeert het als het even lukt, zo te regelen dat hij een late vlucht heeft; er is er bijvoorbeeld eentje naar Frankfurt die van hier uit pas om 10pm vertrekt, en dat is natuurlijk ideaal.
Zelf lukt het me ook niet of nauwelijks om wat te slapen, al is het me de laatste keer nog redelijk gelukt (helaas ging de passagier naast me toen ineens out, zodat er ineens een hoop tumult was, en ik alsnog wakker werd).
Maar goed, echte tips heb ik niet. Volgens mij helpt het altijd het beste om van te voren zo weinig mogelijk prikkels te hebben, dus inderdaad wat Petra zegt: geen film, geen gesprek, geen krant. Ik ben ook heel benieuwd hoe het nu gaat met onze kids, die nog nooit de oversteek in een stuk hebben gedaan (wel via IJsland). Ik hoop dat ik ze uitgelegd krijg dat ze echt moeten gaan slapen, maar ze kunnen zich er waarschijnlijk geen voorstelling van maken hoe brak ze de volgende ochtend zijn, haha.
Middagdutjes doe ik trouwens nooit. Ik draai de dag zo gewoon mogelijk door; buiten iets aktiefs doen als je het echt zwaar krijgt, helpt enorm.
Goede reis, ik leef met je mee; vlieg ook overmorgen naar Nederland
Zelf lukt het me ook niet of nauwelijks om wat te slapen, al is het me de laatste keer nog redelijk gelukt (helaas ging de passagier naast me toen ineens out, zodat er ineens een hoop tumult was, en ik alsnog wakker werd).
Maar goed, echte tips heb ik niet. Volgens mij helpt het altijd het beste om van te voren zo weinig mogelijk prikkels te hebben, dus inderdaad wat Petra zegt: geen film, geen gesprek, geen krant. Ik ben ook heel benieuwd hoe het nu gaat met onze kids, die nog nooit de oversteek in een stuk hebben gedaan (wel via IJsland). Ik hoop dat ik ze uitgelegd krijg dat ze echt moeten gaan slapen, maar ze kunnen zich er waarschijnlijk geen voorstelling van maken hoe brak ze de volgende ochtend zijn, haha.
Middagdutjes doe ik trouwens nooit. Ik draai de dag zo gewoon mogelijk door; buiten iets aktiefs doen als je het echt zwaar krijgt, helpt enorm.
Goede reis, ik leef met je mee; vlieg ook overmorgen naar Nederland

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik gebruik een heel simpele truk. Ik ga studeren, ik val er altijd bij in slaap na een half uur tot een uurtje.
Zelfs in de business class waar je stoel tot een bed omgevormd kan worden met deken en kussen erbij lukt slapen mij ook niet.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Ik slaap vrij makkelijk aan boord. Wat voor mij het beste werkt is luisteren naar tv of muziek dan ben ik daarmee bezig en als ik dan mijn ogen dicht heb slaap ik redelijk goed.
Vreemd genoeg slaap ik in economy net zo goed of slecht als in business class. Het comfort van de stoel heeft er blijkbaar weinig mee te maken.
Vreemd genoeg slaap ik in economy net zo goed of slecht als in business class. Het comfort van de stoel heeft er blijkbaar weinig mee te maken.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Gebruiken jullie van die opblaasbare dingen? Geen idee hoe ze heten maar ik zie wel eens mensen binnenkomen met een opblaasbare kussen om hun nek.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee, daar kan ik echt iet mee slapen. Neem wel een klein kussentje mee wat ik overal een beetje tussen kan vouwen om lekker de liggen. http://www.bever.nl/cocoon-kussen-trave ... olour=5806
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Zoiets zocht ik, bedankt voor de tip! Ik kan ook niet slapen, alleen van de hazeslaapjes waaruit ik dan echt wakkerschrik. Maar hoop dat ik met zo'n extra kussentjes in ieder geval wat lekkerder lig.
- Dbacks2
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Iedereen slaapt altijd... behalve ik! (en de niet slapers uit dit draadje zitten kennelijk nooit bij elkaar in het vliegtuig...anders waren we tenminste samen wakker
).
Maar ik heb toch een oplossing gevonden: een luisterboek! Ik wil altijd graag luisteren, met muziek blijf ik wakker, maar met een luisterboek val ik zelfs in slaap als ik WEL wakker wil blijven.

Maar ik heb toch een oplossing gevonden: een luisterboek! Ik wil altijd graag luisteren, met muziek blijf ik wakker, maar met een luisterboek val ik zelfs in slaap als ik WEL wakker wil blijven.
Ik slaap ook nooit, maar ik ga er ook geen issue van maken.... dan maar niet. Als ik op bestemming kom dan maak ik wel een hazeslaapje en ik kan er weer tegen aan.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
De rest van het gezin slaapt over het algemeen prima, zolang we een nachtvlucht hebben althans. Omdat wij altijd stoelen achterin boeken en de meeste mensen liever hutjemutje voorin/middenin zitten, lukt het bovendien regelmatig om een vrije rij stoelen te scoren bij aankomst in het vliegtuig. Daar kan man of kind dan lekker languit liggen.
Ik heb me er lang geleden bij neergelegd dat ik niet eens meer moeite doe. Er is voor mij altijd wel iets als ik het toch probeer: piekeren over waar ik mijn portemonnee ook weer had gestopt, me afvragen of dat schuurpapieren vliegtuigdekentje wel gewassen is voor ik het over ons neerlegde
, wat koude lucht langs mijn rug die ik net niet kan stoppen, mijn voet die blijft hangen in een knuffelbeest en een schoen, een non stop huilende baby twee rijen voor me.
Kortom, ik kijk meer films dan in de rest van het jaar bij elkaar, snoep de laatste dropjes in de tas weg en bedenk me hoe heerlijk mijn middagdutje na aankomst zal zijn
Nu vind ik de zes uur tijdsverschil met de oostkust nog wel te overbruggen in een paar nachten, maar de negen tot twaalf uur verschil met Azië en Australië, jakkes, daar ben ik echt wel een week zoet mee.
Ik heb me er lang geleden bij neergelegd dat ik niet eens meer moeite doe. Er is voor mij altijd wel iets als ik het toch probeer: piekeren over waar ik mijn portemonnee ook weer had gestopt, me afvragen of dat schuurpapieren vliegtuigdekentje wel gewassen is voor ik het over ons neerlegde

Kortom, ik kijk meer films dan in de rest van het jaar bij elkaar, snoep de laatste dropjes in de tas weg en bedenk me hoe heerlijk mijn middagdutje na aankomst zal zijn

Nu vind ik de zes uur tijdsverschil met de oostkust nog wel te overbruggen in een paar nachten, maar de negen tot twaalf uur verschil met Azië en Australië, jakkes, daar ben ik echt wel een week zoet mee.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
- druppel
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
iedereen bedankt voor de bijdrage...er is dus gewoon een wondermiddel, en ik ga dus gewoon wakker blijven en slapen als we in nederland aankomen ( zo rond 8 uur in de ochtend ) en niet meer jalours zijn op alle mensen die wel kunnen slapen ( ik kan meer films zien en veel meer snoepjes eten )
Goede vlucht allemaal !!
Goede vlucht allemaal !!
gymnastics; just do it !
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik kan ook voor geen meter slapen. Ik probeer daarom vaak wat op mn zij te liggen met wat softe muziek op de oortjes, alleen stoot ik dan 9 vd 10x tegen die kloteafstandsbediening in de armleuning waardoor de muziek weer stopt
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Dit is echt zo herkenbaar, haha!PSVwally schreef:Ik kan ook voor geen meter slapen. Ik probeer daarom vaak wat op mn zij te liggen met wat softe muziek op de oortjes, alleen stoot ik dan 9 vd 10x tegen die kloteafstandsbediening in de armleuning waardoor de muziek weer stopt

2011 west Amerika
2012 oost Amerika + deel oost Canada
2012 oost Amerika + deel oost Canada
Klopt!
hier ook een niet slapen
ik heb er ook al lang bij neergelegd dat ik niet slaap op het vliegtuig
enkele weken geleden ook weer, al was ik daar in slaap gevallen tijdens het taxiën voor het opstijgen, werd wakker toen we al hoog aan het vliegen waren
en voor de rest, met een beetje geluk heb je een uitgebreid filmaanbod, zo heb ik al alle Twilight films gezien op het vliegtuig, blijkbaar vlogen we iedere keer er een nieuwe uitgekomen was
ik heb er ook al lang bij neergelegd dat ik niet slaap op het vliegtuig
enkele weken geleden ook weer, al was ik daar in slaap gevallen tijdens het taxiën voor het opstijgen, werd wakker toen we al hoog aan het vliegen waren

en voor de rest, met een beetje geluk heb je een uitgebreid filmaanbod, zo heb ik al alle Twilight films gezien op het vliegtuig, blijkbaar vlogen we iedere keer er een nieuwe uitgekomen was

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Afstandbedieningen vervloek ik ook minimaal 10x per vlucht. Ik weet ook altijd mijn film onbedoeld te stoppen en dan niet op een manier dat je hem weer kunt hervatten.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Eht diep slapen lukt mij ook niet, hooguit een uurtje een beetje wegzakken.
Verder veel lezen, kaart op schermpje kijken en naar buiten kijken als daar wat te zien is, en spelletjes op de iPad.
Vooral als ik boven land zit kan ik echt uren naar beneden kijken, dan vindt ik het zelfs zonde om te slapen.
Verder veel lezen, kaart op schermpje kijken en naar buiten kijken als daar wat te zien is, en spelletjes op de iPad.
Vooral als ik boven land zit kan ik echt uren naar beneden kijken, dan vindt ik het zelfs zonde om te slapen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht