Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Grond kopen in Amerika.

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
texangator
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Grond kopen in Amerika.

Bericht door texangator »

Hoi,
Hier ben ik weer :)
Heb het nog niet volledig opgegeven.
Ik zou misschien een stuk grond willen kopen in Detroit (of ergens anders in Amerika).
Heb een mail gestuurd naar een makelaar in Detroit.
Eentje terug gekregen. Je kan in Detroit een stuk grond kopen incl. alle kosten 3500 dollar. Je betaald dan wel nog jaarlijks ongeveer 1400 a 1900 dollar tax.
Stel dat ik dit doe en bv 10 jaar later, als de buurt beter is, er een vakantiehuis op laat zetten of dan de grond verkoop.

Wat is jullie mening daarover?
Dbacks
Amerikafan
Partner van: Dbacks2
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Grond kopen in Amerika.

Bericht door Dbacks »

Ik denk dat het advies niet veel anders zal zijn dan over je idee van een huis kopen..
Waarom zou je 20.000 dollar (in die 10 jaar) steken in iets waar je geen enkel zicht op hebt tijdens het kopen en gedurende die 10 jaar.
Daarnaast is het natuurlijk gewoon speculatie over wat de prijzen van grond of huizen gaan doen en daar kan niemand een zinnig antwoord op geven zeker niet voor Detroit..

Kan je beter op die vakantie gaan die je toch al zou doen en gewoon een keer echt gaan kijken hoe het daar nu eigenlijk is, denk niet dat je dagen in Detroit zal willen verblijven..
Never give up!
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

texangator schreef:Eentje terug gekregen. Je kan in Detroit een stuk grond kopen incl. alle kosten 3500 dollar. Je betaald dan wel nog jaarlijks ongeveer 1400 a 1900 dollar tax.
Na tien jaar is 3.500 + 10 * 1.400 (14.000) = $17.500. Nogmaals, die vraag heb je eigenlijk nooit beantwoord, kan jij zo'n bedrag missen als je het volledig af moet schrijven?

texangator schreef:Stel dat ik dit doe en bv 10 jaar later, als de buurt beter is, er een vakantiehuis op laat zetten of dan de grond verkoop.
En wat als de buurt niet verbetert? Wat ga je dan doen?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Heb je ook nagevraagd wat je allemaal met die grond mag doen? Mag je er wel een huis op zetten?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
texangator
Amerika-ontdekker

Hoi,
Er geeft een huis op gestaan dus zal je er wel terug ene mogen opzetten zeker. De tax wordt berekend op het huis dat erop stond.
Ik kan nu dus 3500 euro missen. Jaarlijks +- 1500 euro zal ook wel lukken als we extra sparen.
Kan ik in een andere staat grond kopen voor +- 3000 dollar?
Die buurt kan toch moeilijk 10 jaar zo blijven? Dan staat er niets meer en dan heeft amerika eigenlijk een verloren deel.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik zou toch maar controleren of je er wel een huis op mag zetten en niet zomaar aannemen.

Je kan in elke staat wel een stuk(je) grond van $3.000 kopen. Maar de vraag is altijd waar en of je er iets op mag bouwen. En als het in de middle of nowhere is, gezien de prijs niet onwaarschijnlijk, hoe ga je dan sanitaire voorzieningen regelen?

Detroit zal als stad ooit wel herstellen, maar de vraag is hoeveel kleiner het dan zal zijn. Die 700.000 bewoners nu kunnen gemakkelijk terugzakken tot 200.000 of nog minder. Dus of die wijk waarin jij iets wil kopen zal herstellen is iets wat niemand met zekerheid kan zeggen.

Maar het beste advies blijft, ga nou eerst eens naar de VS op vakantie. En dan zeker naar Detroit.
Laatst gewijzigd door Hockey op 07 aug 2013, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ik zou lekker de gemeente Detroit en de staat Michigan in de gaten houden mbt nieuws en plannen. Je weet dat Detroit failliet is? Zo ja, ga eens op onderzoek uit waarom ze dat hebben aangevraagd en wat de bedoeling is. Zo kan je zien wat de visie en planning van zo'n gebied is en kan je dat meenemen in je verwachting. Misschien hebben ze zelfs plannen op buurtniveau.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Gewoon lekker die grond kopen joh. Persoonlijk maak ik liever m'n open haard aan met dollars maar jij hebt een veel mooiere manier gevonden om van je geld af te komen. Dan heb je je eigen persoonlijke stukje grond in de US. Hoeveel mensen kunnen dat nou zeggen?? Mooie vlag erop en genieten!

Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

texangator schreef:Jaarlijks +- 1500 euro zal ook wel lukken als we extra sparen.
Denk je zelf dat het verstandig is om een dergelijke risicovolle belegging te doen als je het geld niet eens vanzelf kan missen, maar er jaarlijks voor moet sparen? :shock:
En dan ga je nog extra moeten sparen om nog eens op vakantie te kunnen gaan.
Misschien maar elke week een lotto ticketje kopen?

Stel dat iemand systematisch jouw stuk grond begint te gebruiken voor iets (opstal/storten van afval), hoe ga jij dat weten? Hoe ga jij er voor zorgen dat dat niet gebeurd/terug verwijderd wordt? Hoeveel ga je moeten extra sparen om iemand te betalen om het in 't oog te houden/om de advocatenkosten te betalen?

Hoe zit het met verworven rechten? Wat als iemand iets op je grond doet, er bv. een kraampje op zet en hotdogs begint te verkopen? Bestaat er zoiets als verworven rechten (d.w.z. als jij niet binnen de x tijd een rechtzaak aanspant om die persoon van je eigendom te verwijderen dat men het ziet als een akkoord en je nadien niets eens meer zomaar die persoon weg krijgt?

En je beseft dat makelaars op commissie werken? Dat zij geen brood kunnen kopen op het einde van de dag als ze er niet in geslaagd zijn een pand te verkopen? Je kan je inbeelden dat die makelaars de afgelopen jaren veel honger hebben geleden met zo'n stad in verval waar iedereen asap weg wil ipv er te gaan wonen? Ik ben een heel eerlijk mens, maar in dergelijke omstandigheden zou ik het niet zo erg vinden om een niets wetende anonieme buitenlander op te zadelen met iets wat uiteindelijk niet zo duur is, als het mijn kindjes hun maagje maar vult.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ja maar de open haard van Njit staat ook wel bekend als het eeuwige vuur. Brandstof genoeg samen met SpaceAce.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Trol....
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

In sommige staten mag je als buitenlander geen grond kopen. Dat heeft in het verleden onder meer een Nederlandse boer ondervonden nadat hij een boerderij in Minnesota gekocht had. En dat was voor 'iets' meer dan $3.000.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

dimona schreef:Trol....
Dat hoop ik altijd maar. Er zijn helaas ook mensen die echt zo dom zijn...
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Detroit... Zelfs vliegtuigen durven er niet meer heen... Flightradar24
texangator
Amerika-ontdekker

Dank u voor jullie meningen.
Zal er maar vanaf zien en me gewoon bezig houden met mijn huis in Belgie en af en toe op reis gaan in amerika.
Eens kijken op youtube texangator1400 daar zie je filmpjes van onze kleine Warren :)
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@texangator, wat is er nodig om jou wakker te schudden? Jij gaat een investering doen en staart je blind op de lage prijzen. Ga nu eerst een je huiswerk doen.
En dat begint met kijken naar jouw financiële situatie. Hoeveel geld heb je nu precies en hoeveel geld komt daar nog bij de komende jaren?
De tweede stap van je huiswerk doen is naar de VS gaan. Waaronder Detroit. Ga voordat je hierin stapt nu zelf eens een keer naar de VS en zie het land. Ervaar het land.
Stap 3 zou zijn om je zeer gedegen in te lezen in de verschillende plekken in het land en de financiële situatie.
De stap daarna is jezelf op de hoogte te stellen van de wetten en regels aldaar. Wat mag wel, wat mag niet.
Pas daarna zou je eventueel tot aankoop kunnen overgaan, nadat je de juiste adviseurs hebt ingeschakeld en hebt geregeld wie er op het huis past etc.

Maar dit is wel mijn laatste advies aan je aangaande deze zaken. Normaliter kost dit grof geld als je een accountant in zou schakelen.
Laatst gewijzigd door Hockey op 07 aug 2013, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Zie het bericht boven jouw bericht. Je advies is dus overbodig :wink:
texangator schreef: Zal er maar vanaf zien en me gewoon bezig houden met mijn huis in Belgie en af en toe op reis gaan in amerika.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

vana schreef:Zie het bericht boven jouw bericht. Je advies is dus overbodig :wink:
texangator schreef: Zal er maar vanaf zien en me gewoon bezig houden met mijn huis in Belgie en af en toe op reis gaan in amerika.
Hij heeft al eerder in dit bericht gezegd
texangator schreef:Ok, ik zal dat idee voorlopig laten vallen en gewoon eens op. Vakantie gaan.

om vervolgens drie dagen later ineens met het plan te komen een stuk grond te willen kopen.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Kom zo langzamerhand tot de conclusie dat we dit soort mensen na een eerste waarschuwing maar aan moeten moedigen. Gaat je vast lukken, doe het maar gewoon, dat soort opmerkingen. Ze staan er blijkbaar op door schade en schande wijs te worden. En wie zijn wij om iemand te verhinderen zichzelf in zijn/haar eigen nesten te werken!?
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Ga eerst gewoon lekker met de hele family 2 weekjes vakantie vieren in sunny downtown Detroit, weet je daarna snel genoeg of je dubbeltjes wilt omdraaien om een stukje grond aan te houden waarvan je geen idee hebt wat je er later mee kunt of wat het waard is....
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer