texangator schreef:Jaarlijks +- 1500 euro zal ook wel lukken als we extra sparen.
Denk je zelf dat het verstandig is om een dergelijke risicovolle belegging te doen als je het geld niet eens vanzelf kan missen, maar er jaarlijks voor moet sparen?
En dan ga je nog extra moeten sparen om nog eens op vakantie te kunnen gaan.
Misschien maar elke week een lotto ticketje kopen?
Stel dat iemand systematisch jouw stuk grond begint te gebruiken voor iets (opstal/storten van afval), hoe ga jij dat weten? Hoe ga jij er voor zorgen dat dat niet gebeurd/terug verwijderd wordt? Hoeveel ga je moeten extra sparen om iemand te betalen om het in 't oog te houden/om de advocatenkosten te betalen?
Hoe zit het met verworven rechten? Wat als iemand iets op je grond doet, er bv. een kraampje op zet en hotdogs begint te verkopen? Bestaat er zoiets als verworven rechten (d.w.z. als jij niet binnen de x tijd een rechtzaak aanspant om die persoon van je eigendom te verwijderen dat men het ziet als een akkoord en je nadien niets eens meer zomaar die persoon weg krijgt?
En je beseft dat makelaars op commissie werken? Dat zij geen brood kunnen kopen op het einde van de dag als ze er niet in geslaagd zijn een pand te verkopen? Je kan je inbeelden dat die makelaars de afgelopen jaren veel honger hebben geleden met zo'n stad in verval waar iedereen asap weg wil ipv er te gaan wonen? Ik ben een heel eerlijk mens, maar in dergelijke omstandigheden zou ik het niet zo erg vinden om een niets wetende anonieme buitenlander op te zadelen met iets wat uiteindelijk niet zo duur is, als het mijn kindjes hun maagje maar vult.