Aangezien ik hier meerdere topics voorbij zag komen voor Australië (Dieuwertje en Gerda), post ik hem ook maar. Uiteraard heb ik die twee topics al aan mijn favorieten toegevoegd, maar geenéén planning is hetzelfde. Dus hier de onze... 'er mag op geschoten worden'

In april en mei van 2014 gaan we een 5-tal weken naar Australië (ofja, met de eerste halve week een stop-over in Hong Kong). Een continent waar ook een prachtige verzameling van pretparken staan, dus enorm geschikt voor Njit en SpaceAce

Cathay Pacific brengt ons 18 april vanaf Dusseldorf, via Londen naar Hong Kong. Daar hebben we een drietal overnachtingen in de planning. We willen dan - uiteraard - naar Disney Hong Kong en Ocean Park. Daarna hebben we de nachtvlucht van Hong Kong naar Melbourne en vanaf daar zullen we met de auto, via Sydney naar Brisbane rijden. En dan is het alweer vrijdag 23 mei en gaan we wederom met Cathay Pacific, via Hong Kong en Londen naar Dusseldorf. Dit keer zonder stop-over, dus de terugreis zal behoorlijk lang zijn (we vliegen ook al iets na middernacht). Maar daardoor komen we nog wel nét op vrijdag de 23e aan in Dusseldorf. Dus daarna meteen door naar bed, gok ik zo

DAG 01: Dusseldorf - Hong Kong
DAG 02: Aankomst Hong Kong (acclimatiseren)
DAG 03: Hong Kong (Disney Hong Kong)
DAG 04: Hong Kong (Ocean Park)
DAG 05: Hong Kong - Melbourne
DAG 06: Aankomst Melbourne (acclimatiseren)
DAG 07: Melbourne (sight-seeing + pretparkje Luna Park)
DAG 08: Melbourne (sight-seeing + Philips Island voor de Pinguïn Parade)
DAG 09: Melbourne - Apollo Bay (Great Ocean Road)
DAG 10: Apollo Bay - Port Fairy (Great Ocean Road)
DAG 11: Port Fairy - Halls Gap
DAG 12: Halls Gap (Grampians NP)
DAG 13: Halls Gap - Ballarat
DAG 14: Ballarat - Echuca
DAG 15: Echuca - Albury
DAG 16: Albury - Canberra
DAG 17: Canberra - Blackheath
DAG 18: Blackheath (Blue Mountain NP)
DAG 19: Blackheath - Sydney
DAG 20: Sydney (sight-seeing)
DAG 21: Sydney (sight-seeing + pretparkje Luna Park)
DAG 22: Sydney (sight-seeing)
DAG 23: Sydney - Port Macquarie
DAG 24: Port Macquarie - Byron Bay
DAG 25: Byron Bay - Gold Coast (Seaworld)
DAG 26: Gold Coast (Warner Bros Movie World)
DAG 27: Gold Coast (Dreamworld)
DAG 28: Gold Coast - Sunshine Coast (Wet 'n' Wild)
DAG 29: Sunshine Coast (Aussie World)
DAG 30: Sunshine Coast - Brisbane (Australia Zoo)
DAG 31: Brisbane (Moreton Island)
DAG 32: Brisbane (sight-seeing)
DAG 33:
DAG 34:
DAG 35: Brisbane (auto in de avond inleveren, vliegen om 00.55 uur)
DAG 36: Brisbane - Dusseldorf (aankomst in Dusseldorf om 21.30 uur)
Nog twee dagen ergens te plannen. In eerste instantie nog gekeken of we wellicht op-en-neer konden gaan naar Ayers Rock of naar Cairns, maar we verdelen die twee dagen liever ergens tussen in met de planning 'rustdag'. Gewoon ergens een dag waar we helemaal niets gepland hebben. Wellicht een nachtje langer in Apollo Bay, zodat we naar het strand kunnen gaan (mits het weer het toelaat). En dan waarschijnlijk ook nog een extra dag tussen Sydney en Gold Coast, puur als rustdag.
De overnachtingsplaatsen tussen Melbourne, Sydney en Brisbane zijn eigenlijk uit een reisgids gehaald, dus als iemand anders betere optie heeft... laat het maar weten

Uiteraard gaan we ook een weblog bijhouden, zie: http://aussietour2014.wordpress.com/