Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Nathalie: Advies voor New York en West Amerika trip
Reis Nathalie: Advies voor New York en West Amerika trip
Met heel veel plezier heb ik al veel op dit informatieve forum zitten lezen.
Onze planning is om in Mei 2014 een reis naar Amerika te maken en zelf met de auto rond te reizen.
Ik heb zitten puzzelen en heb het onderstaande schema gemaakt.
Graag jullie advies of dit goed te doen is en of de rij tijden kloppen.
De tijden heb ik op internet gevonden en zullen waarschijnlijk niet helemaal kloppen en zijn exclusief stops uiteraard.
Ik ben benieuwd naar de reacties. Alle tips en ideeën zijn welkom!
Dag 1: Amsterdam-New York
Dag 2: New York
Dag 3: New York
Dag 4: Vlucht New York - San Francisco en direct door naar Monterey (2 uur)
Dag 5: Monterey - Santa Barbara (4 uur)
Dag 6: Santa Barbara - LA (2 uur)
Dag 7: LA
Dag 8: LA- Palm Springs (2 uur)
Dag 9: Palm Springs - Sedona (6 uur)
Dag 10: Sedona
Dag 11: Sedona - Grand Canyon (2,5 uur)
Dag 12: Grand Canyon - Monument Valley (4 uur)
Dag 13: Monument Valley - Lake Powel (3 uur)
Dag 14: Lake Powell - Bryce NP (3 uur)
Dag 15: Bryce NP - Zion NP (2 uur)
Dag 16: Zion NP - Las Vegas (2,5 uur)
Dag 17: Las Vegas
Dag 18: Las Vegas - Death Valley (2,5 uur)
Dag 19: Death Valley - Yosemite (5,5 uur)
Dag 20: Yosemite
Dag 21: Yosemite - San Francisco
Dag 22: San Francisco
Dag 23: San Francisco
Dag 24: Vertrek
Nathalie
Onze planning is om in Mei 2014 een reis naar Amerika te maken en zelf met de auto rond te reizen.
Ik heb zitten puzzelen en heb het onderstaande schema gemaakt.
Graag jullie advies of dit goed te doen is en of de rij tijden kloppen.
De tijden heb ik op internet gevonden en zullen waarschijnlijk niet helemaal kloppen en zijn exclusief stops uiteraard.
Ik ben benieuwd naar de reacties. Alle tips en ideeën zijn welkom!
Dag 1: Amsterdam-New York
Dag 2: New York
Dag 3: New York
Dag 4: Vlucht New York - San Francisco en direct door naar Monterey (2 uur)
Dag 5: Monterey - Santa Barbara (4 uur)
Dag 6: Santa Barbara - LA (2 uur)
Dag 7: LA
Dag 8: LA- Palm Springs (2 uur)
Dag 9: Palm Springs - Sedona (6 uur)
Dag 10: Sedona
Dag 11: Sedona - Grand Canyon (2,5 uur)
Dag 12: Grand Canyon - Monument Valley (4 uur)
Dag 13: Monument Valley - Lake Powel (3 uur)
Dag 14: Lake Powell - Bryce NP (3 uur)
Dag 15: Bryce NP - Zion NP (2 uur)
Dag 16: Zion NP - Las Vegas (2,5 uur)
Dag 17: Las Vegas
Dag 18: Las Vegas - Death Valley (2,5 uur)
Dag 19: Death Valley - Yosemite (5,5 uur)
Dag 20: Yosemite
Dag 21: Yosemite - San Francisco
Dag 22: San Francisco
Dag 23: San Francisco
Dag 24: Vertrek
Nathalie
Re: Reis Nathalie: Advies voor New York en West Amerika trip
Hi
We zien wel vaker gecombineerde reizen naar zowel New York als naar het Westen maar met de tijd die jij hebt heb je nu eigenlijk net te kort voor zowel NY als voor het Westen. Als je die dagen NY in het westen stopt heb je net genoeg tijd om bv een dag toe te voegen langs Pacific Coast of bv in Zion. Is NY een must op deze reis?
We zien wel vaker gecombineerde reizen naar zowel New York als naar het Westen maar met de tijd die jij hebt heb je nu eigenlijk net te kort voor zowel NY als voor het Westen. Als je die dagen NY in het westen stopt heb je net genoeg tijd om bv een dag toe te voegen langs Pacific Coast of bv in Zion. Is NY een must op deze reis?
Bedankt voor het advies.
Ik had al een beetje het idee dat het net iets te druk zou zijn.
Er is nog niets vast gelegd dus alles kan nog aangepast worden.
De achterliggende gedachte van de stop in New York is dat het bijna niets extra's kost qua ticket.
Geen absolute must!
Ik had al een beetje het idee dat het net iets te druk zou zijn.
Er is nog niets vast gelegd dus alles kan nog aangepast worden.
De achterliggende gedachte van de stop in New York is dat het bijna niets extra's kost qua ticket.
Geen absolute must!
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Dag 5 gaat nooit lukken in 4 u rijden.
Er is zoveel te zien langs de kustweg! En je kan er niet echt goed doorrijden.
Zoals Yeehaw al voorstelde, NY laten vallen.
Een extra dag langs de kust, vb Monterey naar San Simeon of Morro Bay en volgende dag door naar Santa Barbara.
Dan nog een extra dag in Zion en eventueel in Page (Lake Powell, Horseshoe Bend, Antelope Canyon, ...)
Groetjes,
Ingrid
Er is zoveel te zien langs de kustweg! En je kan er niet echt goed doorrijden.
Zoals Yeehaw al voorstelde, NY laten vallen.
Een extra dag langs de kust, vb Monterey naar San Simeon of Morro Bay en volgende dag door naar Santa Barbara.
Dan nog een extra dag in Zion en eventueel in Page (Lake Powell, Horseshoe Bend, Antelope Canyon, ...)
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik vind dat het wel kan, met NY, maar dan Palm Springs en Sedona laten vallen. Van LA of naar Kingman (of gewoon kijken hoe ver je komt richting Grand Canyon). Een dag extra bij Zion en een dag extra voor Yosemite. Dit laatste omdat je in Mei wil en de Tioga pass wrs nog is gesloten en je wrs dan onderlangs moet.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik vind dat je een mooi schema hebt. Het enige wat een probleem zou kunnen zijn is inderdaad de Tiogapas. Voor de rest zou ik persoonlijk de route zo laten. Wij hebben ook wel eens NY aan het begin van onze vakantie bezocht. Ook 3 nachten. Dat vonden wij genoeg.
Elly
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het kan wel zo, maar een nacht extra bij Zion en bij Yosemite zou wel heel mooi zijn.
Wij zaten dit jaar begin juni in Yosemite, de pas was al in mei open gegaan, maar het kan inderdaad eind mei/begin juni wel een risico zijn. Sowieso is extra tijd bij Yosemite een aanrader. Bij een gesloten pas omdat je om moet rijden, bij een open pas omdat je dan voldoende tijd uit moet trekken voor de Tioga road, de vallei met de watervallen etc. Ook een stop tussen DV en yOsemite is aan te raden. Zie ons 2013-verslag voor onze 2 dagen (die weer te weinig waren). Probeer het weekeinde te vermijden.
MArianne
Wij zaten dit jaar begin juni in Yosemite, de pas was al in mei open gegaan, maar het kan inderdaad eind mei/begin juni wel een risico zijn. Sowieso is extra tijd bij Yosemite een aanrader. Bij een gesloten pas omdat je om moet rijden, bij een open pas omdat je dan voldoende tijd uit moet trekken voor de Tioga road, de vallei met de watervallen etc. Ook een stop tussen DV en yOsemite is aan te raden. Zie ons 2013-verslag voor onze 2 dagen (die weer te weinig waren). Probeer het weekeinde te vermijden.
MArianne
Bedankt voor de reacties.
Ik denk dat ik een nachtje Sedona en Bryce eruit ga halen voor een extra nacht in Page en San Luis Obispo.
Bij Page willen we graag de Antilope Canyon bezoeken en een kayak tocht maken. Een volle dag is dan wel nodig.
Is het aan te raden om tussen Las Vegas en Yosemite te overnachten in Bishop?
Ik weet dat we dan niet zoveel tijd zullen hebben voor Death Valley.
Hoe lang is het rijden van Bishop naar Yosemite als de pas gesloten is? En als de pas open is?
Nathalie
Ik denk dat ik een nachtje Sedona en Bryce eruit ga halen voor een extra nacht in Page en San Luis Obispo.
Bij Page willen we graag de Antilope Canyon bezoeken en een kayak tocht maken. Een volle dag is dan wel nodig.
Is het aan te raden om tussen Las Vegas en Yosemite te overnachten in Bishop?
Hoe lang is het rijden van Bishop naar Yosemite als de pas gesloten is? En als de pas open is?
Nathalie
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is echt zonde om te gaan schuiven en schipperen in het zuid-westen, terwijl je de dagen gewoon hebt als je NY vergeet.
NY is leuk, maar relatief dichtbij en goedkoop om b.v. Eens een midweekje heen te gaan, en je reis is echt rustiger en mooier als je nu alle dagen neemt in het ZW.
NY is leuk, maar relatief dichtbij en goedkoop om b.v. Eens een midweekje heen te gaan, en je reis is echt rustiger en mooier als je nu alle dagen neemt in het ZW.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Erg jammer om Bryce te laten vallen. Dan is het ook naar mijn idee beter om NY voor een andere keer te bewaren.naatjedl schreef:Ik denk dat ik een nachtje Sedona en Bryce eruit ga halen voor een extra nacht in Page en San Luis Obispo.
Bishop kan, of Lone Pine. Nog mooier is het om twee stops te maken, 1 in death Vlaley en 1 vlak voor Yosemite.naatjedl schreef: Is het aan te raden om tussen Las Vegas en Yosemite te overnachten in Bishop?
Je kunt via googlemaps zien wat de afstanden en reistijden zijn. Is sowieso handig om eens voor je hele route te bekijken, dan krijg je ook wat meer gevoel bij de afstanden. Googlemaps zal nu de route via de Tioga Pass geven. Je kunt de route slepen naar een van de andere wegen om te zien hoe lang je dan onderweg bent. Een andere mogelijkheid is om http://www.mapquest.com te gebruiken en dan de optie avoid seaonally closed roads aan te vinken.
Als je niet via de Tioga Pass kunt rijden is Bishop niet handig. Je kunt dan vanuit death Valley via Bakersfield naar Yosemite rijden, en ergens op die route overnachten.
Marianne
Dag Nathalie,
Wij gaan in april 2014 die kant op, ben ook bezig met de voorpret!
Ons schema ziet er zo uit,
Dag 1 : Dusseldorf- Los Angeles (tussenstop Chicago)
Dag 2 : LA (Universal studio's)
Dag 3: Phoenix
Dag 4: Grand Canyon
Dag 5 : Lake Powell
Dag 6: Bryce Canyon/Zion
Dag 7; Las Vegas (renewal of the vows!)
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Fresno (via death valley)
Dag 10: Yosemite park
Dag 11: San Francisco
Dag 12: San Francisco
Dag 13: Pismo Beach
Dag 14: Pismo Beach
Dag 15 : Los Angeles
Dag 16 : LA- Dusseldorf
We gaan met onze 3 kinderen die dan 15, 14 en 5 zullen zijn.
Groet, Kat .
Wij gaan in april 2014 die kant op, ben ook bezig met de voorpret!
Ons schema ziet er zo uit,
Dag 1 : Dusseldorf- Los Angeles (tussenstop Chicago)
Dag 2 : LA (Universal studio's)
Dag 3: Phoenix
Dag 4: Grand Canyon
Dag 5 : Lake Powell
Dag 6: Bryce Canyon/Zion
Dag 7; Las Vegas (renewal of the vows!)
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Fresno (via death valley)
Dag 10: Yosemite park
Dag 11: San Francisco
Dag 12: San Francisco
Dag 13: Pismo Beach
Dag 14: Pismo Beach
Dag 15 : Los Angeles
Dag 16 : LA- Dusseldorf
We gaan met onze 3 kinderen die dan 15, 14 en 5 zullen zijn.
Groet, Kat .
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Hoi Kat,
Het is mij niet helemaal duidelijk of je ook reacties op jouw route wilt krijgen. In dat geval kun je beter een eigen topic openen, anders wordt het hier heel onoverzichtelijk.(Ik vind het in ieder geval véééééél te veel in zo'n korte tijd.
)
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Het is mij niet helemaal duidelijk of je ook reacties op jouw route wilt krijgen. In dat geval kun je beter een eigen topic openen, anders wordt het hier heel onoverzichtelijk.(Ik vind het in ieder geval véééééél te veel in zo'n korte tijd.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Ik denk dat je beter een nieuw topic kan openen Kat. Dit werkt erg verwarrend. Ik kan je vast vertellen dan Las Vegas via DV naar Fresno geen dagtrip is.
Nee hoor, ik vroeg geen reacties, ik wou gewoon even aan Nathalie onze planning doorgeven. Excuses voor het binnenvallen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 1639 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 3 Reacties