En dit vind ik dus weer een heel duidelijk voorbeeld van de instelling van tegenwoordig: IK doe lekker wat IK wil, schijt aan de rest van de mensen.Pete.Z schreef:Tja, ik snap nog wel dat mensen willen slapen en het donker willen hebben, en als er buiten niks te zien is doe ik echt dat schuifje wel naar beneden.
Maar als het gewoon licht is, of als ik uitzicht heb, hou ik mijn raampje open, ik ben redelijk sociaal, maar als ik 10 uur in een te krappe stoel zit, met matig eten, lauwe koffie, en een hoop lawaai, en daar ook nog dik voor betaal, bepaal ik zelf of ik mijn raam open of dicht wil.![]()
(althans, het verduisterings ding, het raam hou ik wel dicht)
Iedereen betaalt veel voor z'n ticket, krijgt hetzelfde slechte voedsel en zit in dezelfde krappe stoelen. Moet het dan maar 1 grote free-for-all worden waarin iedereen lekker doet waar ie zelf zin in heeft zonder enig respect voor de mensen om hem/haar heen?
Er zijn zat mensen op dezelfde vlucht die misschien onderweg zijn voor hun werk en die paar uurtjes slaap proberen te pakken. Of iemand die met z'n gezin op pad is en door het licht zn kids niet in slaap krijgt. Etc. etc.
Ik ben blij als de stewardessen verzoeken de raampjes dicht te doen, en als zij het niet doen zal ik niet schromen om zelf op te staan en vriendelijk doch dringend verzoeken dat ding dicht te doen.**
**Edit2: als de stewardessen mensen niet aanspreken na het intitiele verzoek om alle raampjes dicht te doen.
Edit: leeslampjes heb ik geen probleem mee, daar zijn die dingen voor. Maar om 50,000 candela aan licht binnen te laten komen en de hele cabine te verlichten omdat jij alleen naar buiten wilt kijken: not done.