Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

slapen in het vliegtuig

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: slapen in het vliegtuig

Bericht door Pascal »

Vroeger bij Continental richting usa vroegen ze de luiken te sluiten na het eten. Wie dat niet deed en al sliep dan deden zij dat met behulp van een opgerolde krant waarbij ze die luiken naar beneden duwden om niet in de mensen hun schoot te belanden. En dat beftreft dagvluchten. Maar geeft mensen de kans om even de ogen te sluiten. Maar ik gok dat ze het ook voor zichzelf doen. Geef de passagiers het idee dat het nacht is en er dan normaal gezien geslapen wordt en dan kunnen zij ook wat verpozen!

Soms ben ik nieuwsgierig en open de luiken zo'n 3 cm om eens te piepen. De schrik die je dan hebt van hoeveelheid licht die de cabine instroomt doet je beslissen dat gauw weer dicht te doen en niet te herhalen :mrgreen:

De tijd van aan het raam zitten is voor mij voorbij. Geef mij maar de "isle" seat. Ik hoef niemand te storen om recht te staan en ik kan nadat het eten gepaseerd is mijn voeten uitsteken.

O en slapen? In het doorgaan richting States, nooit! Is tenslotte meestal dagvlucht.
In het terugkeren soms een uurtje of zo. Is nachtvlucht en na je rondreis ben je meestal ook vermoeider dan voor je vertrok. Maar natuurlijk wél USA heropgeladen! :clap:
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Jaydee. schreef:@Ziva

Als het personeel zegt dat ze naar beneden moeten, dan gaan ze naar beneden.
Als het nacht is gaan ze naar beneden.
Als het licht is en we vliegen boven zee, gaan ze naar beneden.
Als het licht is en we vliegen boven land, dan gaan ze omhoog. En daar kunnen zuchtende mensen niets aan veranderen.

I rest my case :wink:
Dat is toch een prima instelling? Was iedereen maar zo :)

Beter dan de "ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken houding". En ja, soms moet je nou eenmaal genoegen nemen met wat de meerderheid wil, zo werkt het nu eenmaal.
girliecathy
Amerikakenner

Bericht door girliecathy »

Hier nog iemand die niet kan slapen in het vliegtuig. Maar ik vermaak me meestal wel met lezen en films kijken.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Ik stop altijd een kussensloop in mijn handbagage. Als ik dan even wil dutten dan stop ik mijn jas en trui etc er in en heb ik een heerlijk kussen. Verder heb ik een zachte nekkraag van een oude blessure die ik altijd meeneem, omdat ik anders steeds wakker schrik omdat mijn hoofd ineens voorover zakt. Daarna oordopjes in en maskertje op en dan ben ik er klaar voor! Erg omslachtig en het ziet er nogal raar uit, maar anders lukt het gewoon niet. :lol:
Afbeelding
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Ik heb ooit in Amerika een slaapmasker van tempur gekocht, een nekkussen en een koptelefoon met omgevingsgeluid onderdrukker en ik heb geen last van licht en geluid van andere mensen :thumbup: Het lukt dan zelfs om even te slapen.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Denise_qh
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Denise_qh »

Oordopjes vind ik ook altijd heel fijn tijdens het vliegen, ik kan nooit in slaap vallen als er veel omgevingsgeluid om me heen is. Een slaapmasker vind ik ook een goede tip, die ga ik ook nog even aanschaffen. Ik hoorde gisteren van iemand dat hij altijd een homeopatisch middeltje gebruikt tegen de jetlag op de terugweg van amerika naar nederland maar ik ben de naam er van kwijt. Heeft iemand hier daar misschien ervaring mee?
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik heb No Jetlag gebruikt maar niet echt het gevoel dat het veel scheelt.
Denise_qh
Amerika-ontdekker

Bericht door Denise_qh »

Katja schreef:Ik heb No Jetlag gebruikt maar niet echt het gevoel dat het veel scheelt.
Daar was ik al bang voor, het zou dan natuurlijk ook een wondermiddel zijn als het zoveel zou schelen... Toch maar proberen veel te slapen op de terug weg.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nou, ik gebruik dat middel al meer dan tien jaar en het helpt mij enorm. Vroeger was ik echt helemaal geradbraakt die eerste dag in Europa en heb in 2001 voor het eerst die No Jetlag gebruikt. Ik ben altijd wat sceptisch over homeopathie, maar dacht baat het niet dan schaadt het ook niet. Ik voelde me bij aankomst in Parijs toen die dag zoveel beter, ondanks dat ik niet had geslapen dat ik het sindsdien altijd neem en nog altijd helpt het bij mij echt. Ook onze kinderen zeggen zich er veel minder moe mee te voelen. Het is ook niet voor niets al zo lang voorradig. Als niemand er baat bij zou hebben zou het ook niet verkopen en zeker niet bij een zaak als Whole Foods.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik geloof ook zeker dat er mensen zijn die er baat bij hebben. Heb het zelf ook van een vriendin gekregen die er razend enthousiast over was.
Misschien werkt het bij mij minder goed omdat ik veel slaap en dus relatief weinig pillen neem.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Kan natuurlijk ook een psychologisch effekt zijn.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het zit met die homeopatische pilletjes ook vaak in je hoofd dat het werkt...
het belangrijkste is rust en dat je je kan afsluiten van je omgeving en net met die dingen heb ik een vliegtuig, maar vroeger bv ook in de bus naar Spanje, moeite.
iMoon
Amerika-ontdekker

Bericht door iMoon »

druppel schreef: heeft iemand DE tip om toch te slapen
DE tip heb ik niet maar zo doe ik het:
* Iets ruimere stoel boeken :wink:
* De afstandsbediening aan het elastiek naast de stoel hangen
* Superoorpluggen in (als ik die weer uitdoe, verbaas ik me altijd over de enorme hoeveelheid vliegherrie)
* Broek goed los :D
* Schoenen uit
* Dekentje en kussentje
* Nog wat laatste slokken water
* Slaapmasker (uit de oertijd toen ze nog uitgedeeld werden op een lange vlucht)
* Ontspannen (waar doe ik anders elke dag yoga voor)
* en slapen...

en als ik dan wakker word gemaakt voor het ontbijt, snel het schuifje open om naar de zonsopgang te kijken :mrgreen:

Zo'n luisterboek lijkt me helemaal DE TIP (@Dbacks2 )en helemaal in combinatie met zo'n koptelefoon met omgevingsgeluid onderdrukker (@Ceetje)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

PSVwally schreef:Het zit met die homeopatische pilletjes ook vaak in je hoofd dat het werkt...
het belangrijkste is rust en dat je je kan afsluiten van je omgeving en net met die dingen heb ik een vliegtuig, maar vroeger bv ook in de bus naar Spanje, moeite.
Aardig, maar dit is een beetje een hot button voor mij, want ik heb een aandoening waarvan men mij altijd vertelde dat het in mijn hoofd zat in Nederland en is gedeeltelijk waarom ik het land verliet. Nu is die aandoening een erkende ziekte. Ik reis al sinds 1983 over de oceaan met de gevolgen van jet lag erbij, zo erg dat ik een keer in Engeland het ziekenhuis in moest, zo zeer kon ik niet tegen de nachtvlucht. Na het gebruik van No Jetlag heb ik overduidelijk minder gevolgen daarvan dan mijn reisgezelschap (lees manlief), die vroeger zich altijd een stuk beter voelden na een nachtvlucht, dan ik. Ik heb geen behoefte meer om overdag te gaan slapen en beleef die eerste dag gewoon zoals die is. Kan allemaal in mijn hoofd zitten, maar voor ik dat produkt slikte was het wel een heel ander verhaal. Probeer het gewoon, werkt het voor je, heel fijn, zo niet, dan is die $10 toch geen groot verlies. Misschien is het ook om mijn aandoening, wie weet, maar onze kinderen hebben er ook baat bij en hebben die beperkingen niet. Laat ik het eens heel sterk verkondigen, ik zou zonder die pillen de oceaan niet meer over gaan. Ik raad ze dus heel sterk aan voor mensen, die erge last van jet lag hebben :). En nee, geen reclame, ik koop die pakjes gewoon bij Whole Foods.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zeg ook niet dat het niet helpt he. Ik was vroeger altijd stiknerveus voor een vlucht. 1x van die druppels en een pilletje genomen en nergens last van. Sindsdien geen pil of druppel meernodig gehad. Vind het zelfs leuk om te vliegen.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Petra/VS schreef:Aardig, maar dit is een beetje een hot button voor mij, want ik heb een aandoening waarvan men mij altijd vertelde dat het in mijn hoofd zat in Nederland en is gedeeltelijk waarom ik het land verliet. Nu is die aandoening een erkende ziekte.
Mijn hot button heeft te maken met een homeopathische arts die mij sepia(!!) voorschreef terwijl ik een levensbedreigende leveraandoening had.

De reden dat homeopathie zo wijd verbreid is, is vanwege het hoge "baat het niet dan schaadt het niet" gehalte. Wat eigenlijk al genoeg zegt. Homeopathie bij jetlag? Gewoon blijven doen als het voor je werkt, maar je kunt nooit tegenhouden dat mensen er sceptisch op reageren. Er is overigens helemaal niets mis met een psychologisch effekt. Dat kan net zo veel waard zijn als een lichamelijk effekt.
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Afgelopen zaterdag zijn wij met een nachtvlucht terug gekomen uit Washington DC. Ik voel me moe, slaperig, zweverig en sta gewoon te trillen op mijn benen, de volgende keer ga ik zeker die No Jetlag proberen!!
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Denise_qh
Amerika-ontdekker

Bericht door Denise_qh »

Dan ga ik de No Jetleg toch maar proberen, ik ben erg benieuwd. Nog even wat anders, ik ben ook aan het kijken voor een nekkussentje maar wat is nou fijner, een opblaasbare of een gevulde kussen-nekkussen? Opblaasbaar scheelt wel een hoop ruimte in de handbagage maar 'liggen' deze ook een beetje lekker?
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik heb op onze vorige Amerika reis voor de terugvlucht zo'n gevuld nekkussen aangeschaft. Dat was voor het eerst dat ik zomaar een paar uur geslapen heb in het vliegtuig. Ik kreeg nu ook geen migraine aanval doordat mijn nek helemaal stijf geworden was.
Dat had ik echt jaren eerder moeten doen, dat kussentje gaat sindsdien elke vliegreis mee. Er zit een lusje met een drukkertje aan en ik hang hem gewoon aan het hengsel van mijn handbagage tas als ik hem niet gebruik.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Ik heb 't allebei geprobeerd, zowel een opblaasbaar kussen als een gevuld nekkussen. Dat opblaasbare kussen vind ik niet echt prettig, als er te weinig lucht in zit heeft het niet veel effect en als er te veel lucht in zit zakt je hoofd er niet lekker in, maar wordt het wat naar voren geduwd (zo voelt het voor mij tenminste aan). Precies genoeg lucht lukt niet...... Het gevulde kussen bevalt me beter, al kan ik ook daarmee niet echt goed slapen. Maar 't ligt toch wel wat beter als ik gewoon even met mijn ogen dicht wil gaan liggen.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer