Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Budget 2 weken

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
frederik7028
Amerika-ontdekker

Budget 2 weken

Bericht door frederik7028 »

Beste leden,

ik ben momenteel de haalbaarheid (budget) aan het checken voor een reis naar Hawaii in juli 2014. We zouden 1 week Kauai en 1 week Big Island willen combineren. Op Kauai zoeken we een leuke cottage/pension, liefst in het noorden. Op Big Island zoeken we een iets luxueuzer resort met een mooi strand en zwembad. Iemand tips?

Prijzen van hotels, autohuur en dergelijke zijn uiteraard makkelijk via internet te vinden. Wat echter moeilijker is om in te schatten zijn de kosten ter plaatse. Ik lees dat ontbijt zelden is inbegrepen bij de hotels, ga je dan voor een donut in de coffeeshop? Schijnbaar is het ook peperduur om je wagen ergens te parkeren?

Uiteraard hangt mijn vraag sterk af van wat je wil; ben je content met een donut en een appel of ga je elke morgen bij Denny's ontbijten, ga je s'middags lunchen of koop je iets in de supermarkt, elke dag wijn bij het diner,... Misschien kunnen jullie helpen door wat richtbedragen van bepaalde zaken op te noemen. Wat kost een pizza, blikje Bud, steak op restaurant, benzine,... alles is welkom ;-)

Nog een vraagje ivm de vlucht. Als ik de fora lees is het bijna logisch dat je met United vliegt. Wat zou een ticket vanuit Amsterdan of Brussen kosten in die periode? Kunnen we best eerst naar Kauai of best eerst Big Island? Op welke site kan je best je ticket boeken?

Merci voor de hulp!

Frederik
bembi
Amerikafan

Re: Budget 2 weken

Bericht door bembi »

Ik volg dit even. Wij gaan ook volgend jaar juli. Via tripadvisor kun je wel op restaurants zoeken en soms staat er dan een link naar een website waar je ook het menu met prijzen kunt zien. De prijzen van vliegtickets zijn heel verschillend, maar ik denk dat als je kijkt naar een vliegticket voor volgende week zal het misschien niet heel veel verschillen aangezien het nog hoogseizoen is. De reistijden zijn ook zeer uit lopend van 17 tot iets van 50.
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Ik weet niet waarom je met United moet vliegen. Ook American Airlines kan en zeker ook Hawaiian airlines.

De benzine is duurder dan het vasteland, ik dacht +- 4,5$ per gallon, maar hangt ook af van eiland.

Voor avondeten op restaurant met een gewone softdrink betaal je rap 50$ voor 2. Duurder wanneer je meer chique gaat, goedkoper in de McDo.
r1mario
Amerikafan

Bericht door r1mario »

Je moet ongeveer rekening houden met nederlandse prijzen met uit eten gaan, dan zit je redelijk goed. Benzine is goedkoper dan in NL maar wat duurder dan vasteland VS. Je hebt hotels waar je 20 dollar moet betalen per nacht parkeren en je hebt hotels waar het gratis is, daar moet je dus goed op letten. De wat luxere hotels zijn wel flink prijzig.

Ik ga volgend jaar maart weer denk :thumbup: nu al zin in.
Minibar
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Minibar »

Mijn vraag past eigenlijk prima in dit topic, dus dan stel ik hem ook maar hier, i.p.v. een nieuw topic te openen!

Wij gaan 3 nachten naar San Francisco en 16 nachten naar Hawaii... Enig idee wat we aan zakgeld moeten rekenen? Alles behalve de vlucht zeg maar... We gaan op vakantie meestal uit eten en we willen ook een aantal excursies doen!
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Ook hotel overnachtingen meerekenen? Autohuur? Meer dan een paar duizend euro dan ...

Sowieso een onmogelijk te antwoorden vraag.
Minibar
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Minibar »

Excuseer, ik was niet duidelijk genoeg ;-) vlucht, hotels en auto op de eilanden behalve Oahu zijn geboekt! Het gaat dus alleen om het eten, zakgeld en excursies!! Autohuur Oahu ga ik nog een afstemmen met de reisorganisatie, maar de rest is dus al geboekt en betaald!

Misschien dat dit een beter beeld geeft? We denken zelf aan 3000 euro 'leefgeld' voor de 3 weken maar dat is eigenlijk niet ergens op gebaseerd, meer een gevoel. Ik hoor steeds dat Hawaii zo duur is dus ik vrees dat die 3000 misschien niet voldoende is? Voor 2 personen, 3 weken..
lauravanderklugt
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door lauravanderklugt »

Het blijft moeilijk om over iemand anders zijn budget te antwoorden, maar denk dat die 3000 euro haalbaar is, als je niet teveel dure excursies doet en bij dure restaurants uit eten gaat. Bij ons waren de excursies de duurste kostenpost; vaak al zo meer dan $100 pp. Ik zou vantevoren goed kijken wat je echt wilt doen en of je bereid bent daar je budget voor aan te passen. Moet zeggen dat wij meestal meer uitgaven dan we van plan waren, maar heb er achteraf nooit spijt van gehad, maar ik kan niet in jullie portemonnee kijken.
JasperMuilman
Amerika-newbie

Bericht door JasperMuilman »

Hallo,

Misschien niet erg nuttig voor de oorspronkelijke 'poster' van de vraag, maar ook ik volg graag deze discussie.

Wij willen ook in juli 2014 naar Hawaii (mijn vrouw, drie kids en ik), liefst minimaal 4 wkn.

We zijn vooral benieuwd naar must sees - must do's op de eilanden. En daarbij vooral de beste manier van verplaatsen van a naar b, hoe doe je dat, als je ook naar een paar eilanden wil. Is een auto op alle eilanden altijd de beste mogelijkheid/noodzakelijk?

Ik wil graag alles zelf gaan uitvogelen op internet, maar ben er nog niet achter hoe je het beste aan goede en goedkope appartementen kan komen (schoon en met eigen kookfaciliteiten). Heb al FlipKey gevonden, van Tripadvisor. Een handige service waar je na het ingeven van wat voorkeuren mails krijgt met aanbiedingen van verhuurders. Maar als ik dan meer info over een appartement vraag krijg ik direct 'payment requests', waarna ik via een knop direct kan/moet betalen. Of dat gebruikelijk of safe is, moet ik nog uitvogelen...

Tot slot, wij zijn niet zo van de warmte. Ik lees vaak dat het (ook 's nachts) erg heet kan zijn. Appartementen met airco lijken voor ons dan een must. Maar zijn die er? En zo ja, waar? Ook iets om uit te zoeken...

Als ik in mijn zoektocht wat kan bijdragen aan de beantwoording van vragen op dit forum, dan doe ik dat natuurlijk!

Groeten,
Jasper
lauravanderklugt
Amerikafan

Hoi Jasper,

Bij 4 weken zou ik de 4 hoofdeilanden doen. Het is de overweging waard om naar een vakantiehuis te kijken, bijv via homeaway, omdat jullie met zijn vijven zijn.
Wij hebben dat op de Big Island weleens gedaan en prima huis met 3 slaapkamers en alles erop en eraan.

Op Oahu kan je je met de bus verplaatsen, maar op de andere eilanden heb je echt een auto nodig.
Wij reisden meestal in het najaar, dus dan had je geen airco nodig. Aan de kust zitten, helpt ook, met een fris windje :-)

groetjes, Laura
JasperMuilman
Amerika-newbie

Bericht door JasperMuilman »

Hoi Laura,

Bedankt voor je reactie!

Mag ik je vragen wat zo'n huis je kostte?

Waar kan ik zo'n beetje op rekenen qua temperatuur in de zomer? Wij zijn behoorlijk huiverig voor een hoge vochtige warmte (30 graden); koelt het 's nachts af? Het gaat er ons vooral om dat de gevoelstemperatuur aangenaam is (zo'n 20 graden?). Is het daar overigens ook zomer in juli? Of zijn de temperaturen het gehele jaar erg constant.

Over de bus: waaraan moet ik dan ongeveer denken qua afstanden op Oahu? Rijden die bussen regelmatig en wat zijn de kosten?

Hoe (gemakkelijk) werkt dat eigenlijk, van eiland naar eiland. Neem je je auto mee op een boot of vlieg je van eiland naar eiland en moet je dan altijd je auto weer inleveren. Wat zijn daarmee jouw ervaringen?

Tot slot: je adviseert om de 4 hoofdeilanden te doen; wat zou je zeker aanraden te bekijken/doen?

Bedankt weer!!!

Groet,
Jasper
lauravanderklugt
Amerikafan

Hoi Jasper,

De huisjes zijn er in vele prijzen, maar voor $100 per nacht is er genoeg keuze. Er komt soms nog wel eindschoonmaak bij en je moet meestal wel minimaal een bepaald aantal nachten reserveren. Als je 4 weken hebt, lukt dat vast wel. Kijk ook op http://www.vrbo.com/vacation-rentals/usa/hawaii

Omdat ik nooit in de zomer geweest ben, durf ik de temperatuur vragen niet te beantwoorden. In het najaar heb ik de warmte niet als drukkend, vochtig ervaren.

Je kunt tussen de eilanden alleen per vliegtuig hoppen. Dat islandhoppen is heel simpel en er gaan veel vluchten. Je hebt dus wel op elk eiland een huurauto nodig.
De bus-tarieven zou ik even op Internet checken, want wij waren voor het laatst op Oahu in 2004. Wij hebben toen de bus naar Pearl Harbour genomen, vanaf Oost-waikiki en waren 1,5 uur onderweg. Weet niet voor de rest van het eiland, maar staat vast wel op hun site. http://www.thebus.org/ Voor een rondje eiland op Oahu hebben wij ook een auto gehuurd. Dat is het snelst. Hangt er dus echt vanaf hoeveel tijd je hebt en hoeveel je wilt zien en wat het mag kosten.

Wat de eilanden betreft. Even een kort overzicht, vast niet compleet, maar de aanraders wat mij betreft en kijk ook nog even bij andere posts op dit forum:
Oahu; Waikiki, Diamond Head, North Shore, Polynesian Cultural Center, Pearl Harbour, Hanauma Bay, zwemmen met haaien in kooi (staat nog op mijn lijstje)
Kauai: Napali Coast (per boot), Waimea Canyon, Hanalai Bay, Poipu Beach, Wailua River en Fern Grotto, laatste strand aan noordkust voordat NaPali start (Ke'e Beach, heet het geloof ik)
Maui; ROAD to HANA, Oheo Gulch en trail naar waterval aldaar, Haleakala, bij zonsop/ondergang. Snorkelen bij Molokini, Kaanapali, suikerriettrein, Iao Needle.
Big Island; Kona-coast, snorkelen, Volcano NP, Waipio Valley te paard of met busje, Mauna Kea (4WD), schildpadstrand. Lava tour (per boot, heli of lopend) lava tube tour.
Omdat dit laatste eiland wat groter is, is het de overweging waard om daar ook een paar nachten aan de Hilo kant te overnachten of bij de vulkaan, omdat het best een afstand is voor 1 dag en er zoveel te zien is. Ook nog Hamakua Coast, tropische tuinen, watervallen aan Hilo-kant. In 2010 waren we er 2 weken en hadden nog tijd tekort.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Je vliegt van eiland naar eiland. Tenzij je een cruise boekt. Er zijn geen gewone overzetboten voor zover ik weet.
op ieder eiland haal je naast het vliegveld de auto op en je levert ook weer in voor je naar het volgende eiland vliegt.

De temperatuur scheelt maar zo'n 3 a 5 graden tussen zomer en winter, maar het is boven de evenaar, dus zomer dezelfde tijd als bij ons. De temperatuur kan aan de zonnige kant van het eiland wel 30°C halen, meestal maar 25°C, het is geen droge warmte jammer genoeg. Langs de vochtige kant is het dan iets koeler maar de luchtvochtigheid is dan iets hoger.

De lijst van Laura vind ik goed.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer