Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Yosemite - Panorama/Mist Trail
Yosemite - Panorama/Mist Trail
Hallo iedereen,
8 September t.e.m. 10 september verblijven we in Yosemite NP. We willen daar graag de Panorama Trail doen en overgaan in de Mist Trail. De trail begint vanaf Glacier Point. Nu had ik al wat gelezen om best de Hikersbus te reserveren om 8h30 naar Glacier Point.
Is het ook mogelijk een gewone shuttle te nemen? Vertrekt die ook zo vroeg naar Glacier point? Ik denk immers dat we al veel te laat zijn om die hikersbus te reserveren.
Alvast bedankt!
Deborah
8 September t.e.m. 10 september verblijven we in Yosemite NP. We willen daar graag de Panorama Trail doen en overgaan in de Mist Trail. De trail begint vanaf Glacier Point. Nu had ik al wat gelezen om best de Hikersbus te reserveren om 8h30 naar Glacier Point.
Is het ook mogelijk een gewone shuttle te nemen? Vertrekt die ook zo vroeg naar Glacier point? Ik denk immers dat we al veel te laat zijn om die hikersbus te reserveren.
Alvast bedankt!
Deborah
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Yosemite - Panorama/Mist Trail
Er gaat geen gewone shuttle naar Glacier Point. Als je die wandeling wilt doen moet je met de hikersbus.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Wij zijn in juli geweest en hadden gereserveerd voor 8u30'.
Uiteindelijk zijn er 2 bussen net na elkaar na Glacier Point vertrokken.
Er was nog 1 plaats vrij op onze bus.
Groetjes,
Ingrid
Uiteindelijk zijn er 2 bussen net na elkaar na Glacier Point vertrokken.
Er was nog 1 plaats vrij op onze bus.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom niet nu bellen voor de bus? Het zal in september trouwens wel meevallen met de drukte lijkt me.
Zie hier voor de shuttlebussen en andere bussen in het park.
Marianne
Zie hier voor de shuttlebussen en andere bussen in het park.
Marianne
Wij hebben het een dag van te voren geboekt bij een kiosk in Yosemite village. Was begin september. Bus was toen wel bijna vol.
Wij hebben het een dag van te voren geboekt bij een kiosk in Yosemite village. Was begin september. Bus was toen wel bijna vol.
Ik vond het trouwens best een zware toch Panorama. Ook aardige stukken berg op.
Ik vond het trouwens best een zware toch Panorama. Ook aardige stukken berg op.
Haak graag eventjes in op dit topic. Ik had ook een vraagje over de Panorama trail. Wij zitten in Yosemite begin oktober. Hebben daar 2, 5 dag. Ik wilde heel graag een mooie wandeling doen en kwam al snel uit op de Panoramatrail aangezien er voor de rest weinig watervallen zijn in dit tijdstip.
Nu zaten wij te denken om hem vanaf Glacier point naar beneden te lopen en dan op t laatst de John Muir trail te pakken omdat het minder steil is. Vorige maand heb ik in de Alpen een wandeling gemaakt. Het was een steile klif van 1200 meter hoog die we al zigzaggend naar beneden hebben gelopen in 2, 5 uur. Na zon 800 meter hoogteverschil kreeg ik enorm last van mijn rechterknie omdat het non stop steil naar beneden liep en je constant aan t remmen was. Blijkbaar was dat te veel druk op mijn knie. Ik heb daarna een week thuis met mijn pootje omhoog gezeten. Nu is alles weer ok, maar ben een beetje huiverig voor lange steile afdalingen nu..
Er staat dat het 1000m hoogteverschil is. Is dat dus 1000m naar beneden of tellen ze ook hier die 250 meter omhoog bij en is het dus alleen maar 750m naar beneden? En is het non stop heel steil naar beneden of is het geleidelijk? Bij ons was t 1200 afdaling in 2, 5 wat best veel is en hier doe je 5 a 6 uur over 1000m hoogte verschil.
Ik wil heel graag die hike maken, maar wil zeker niet daarna een probleem hebben met mijn knie. Iets waar ik overigens nog nooit last van heb gehad tijdens een wandeling. Dit was de eerste keer. Dus zouden jullie wat info kunnen geven over de hike qua steilheid, afstanden ed? Bedankt!
Nu zaten wij te denken om hem vanaf Glacier point naar beneden te lopen en dan op t laatst de John Muir trail te pakken omdat het minder steil is. Vorige maand heb ik in de Alpen een wandeling gemaakt. Het was een steile klif van 1200 meter hoog die we al zigzaggend naar beneden hebben gelopen in 2, 5 uur. Na zon 800 meter hoogteverschil kreeg ik enorm last van mijn rechterknie omdat het non stop steil naar beneden liep en je constant aan t remmen was. Blijkbaar was dat te veel druk op mijn knie. Ik heb daarna een week thuis met mijn pootje omhoog gezeten. Nu is alles weer ok, maar ben een beetje huiverig voor lange steile afdalingen nu..
Er staat dat het 1000m hoogteverschil is. Is dat dus 1000m naar beneden of tellen ze ook hier die 250 meter omhoog bij en is het dus alleen maar 750m naar beneden? En is het non stop heel steil naar beneden of is het geleidelijk? Bij ons was t 1200 afdaling in 2, 5 wat best veel is en hier doe je 5 a 6 uur over 1000m hoogte verschil.
Ik wil heel graag die hike maken, maar wil zeker niet daarna een probleem hebben met mijn knie. Iets waar ik overigens nog nooit last van heb gehad tijdens een wandeling. Dit was de eerste keer. Dus zouden jullie wat info kunnen geven over de hike qua steilheid, afstanden ed? Bedankt!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het hoogteverschil is echt 1000 meter, dus je overbrugt nog meer, met die klim halverwege.
Het lijkt me dat de JMT te doen is, maar dat is moeilijk in te schatten. Mischein heb je iets aan dit topic en aan deze beschrijving.
Marianne
Het lijkt me dat de JMT te doen is, maar dat is moeilijk in te schatten. Mischein heb je iets aan dit topic en aan deze beschrijving.
Marianne
Bedankt iedereen voor de tips!!
We hebben gebeld en er was inderdaad nog plaats op de bus van 08h30!
Groetjes
We hebben gebeld en er was inderdaad nog plaats op de bus van 08h30!

Groetjes
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
@Katja!
Vergis je niet, John Muir Trail is ook geen 'walk in the park'.
Ik heb ze al beide gedaan.
Via Mist Trail: dalen via trappen en relatief rechte stukken ertussen in
Via John Muir: geen trappen maar wel de hele tijd dalen
Beiden zeer belastend voor de knieën.
Wel opletten want er is een moment waar het niet echt duidelijk is:
Als je van Glacier Point komt is de splitsing voor John Muir Trail een 400 meter voor de Nevada Fall.
Wij waren er op 23.07.
Net voor de splitsing is een 2de trail uitgelopen (ik denk als shortcut door sommige wandelaars),
als je daar rechts aanhoudt (langs het 2de trail) en dus niet het echte trail volgt, zie je de splitsing en het bord niet en kom je bij de Nevada Fall uit.
Wij gingen sowieso naar Nevada Fall om daar lekker te rusten aan het water.
Daarna stukje teruggelopen en via de John Muir Trail tot bijna aan de Vernal Footbridge en dan Mist Trail tot de vallei.
Totale daling is 1250 m + 250 m stijgen = 1000 m
Het is wel een supermooie hike.
Groetjes,
Ingrid
Vergis je niet, John Muir Trail is ook geen 'walk in the park'.
Ik heb ze al beide gedaan.
Via Mist Trail: dalen via trappen en relatief rechte stukken ertussen in
Via John Muir: geen trappen maar wel de hele tijd dalen
Beiden zeer belastend voor de knieën.
Wel opletten want er is een moment waar het niet echt duidelijk is:
Als je van Glacier Point komt is de splitsing voor John Muir Trail een 400 meter voor de Nevada Fall.
Wij waren er op 23.07.
Net voor de splitsing is een 2de trail uitgelopen (ik denk als shortcut door sommige wandelaars),
als je daar rechts aanhoudt (langs het 2de trail) en dus niet het echte trail volgt, zie je de splitsing en het bord niet en kom je bij de Nevada Fall uit.
Wij gingen sowieso naar Nevada Fall om daar lekker te rusten aan het water.
Daarna stukje teruggelopen en via de John Muir Trail tot bijna aan de Vernal Footbridge en dan Mist Trail tot de vallei.
Totale daling is 1250 m + 250 m stijgen = 1000 m
Het is wel een supermooie hike.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
Dank jullie wel voor de reacties! Misschien is het gewoon geen goed idee als ik deze hike ga doen. Had t graag gewild, maar gaan daarna nog 4 dagen naar SF en durf t risico niet te nemen.
Hebben jullie andere tips voor mooie wandelingen in begin oktober?
Dag 1 komen wij uit Bishop via de Tioga road en stoppen die dag daar voor wat kleinere wandelingen. Nog tips welke t meest de moeite waard zijn?
Dag 2 wilden we naar de sequoias in Mariposa Grove. Mooie wandeling daar maken. Als we vroeg met de auto vertrekken is dat dan te doen? Lees namelijk dat t park overvol is met autos. Ook begin oktober nog? Zijn er nog mooie stops of kleine wandelingen onderweg?
Dag 3: ?
Daar wilden we dus een mooie wandeling maken. Iemand tips in deze tijd van het jaar? En dus niet al te steile wandelingen maar zeker geen doetjes wandeling
Gekke vraag trouwens misschien, maar staat er nog water in de Merced river rond deze tijd? Wij overnachten in de Lower Pines. Misschien ergens anders mooie zwemplekken?
Oh ja en nu ik toch bezig ben hahah.. wij gaan 2 nachten in de grand canyon kamperen en 3 nachten in yosemite. Tot welke temperaturen moet mijn slaapzak bestand bieden? Willen bij de Walmart tentje, luchtbedden en slaapzakken kopen. Weet alleen niet hoe koud t savonds is.
Alvast bedankt weer!
Hebben jullie andere tips voor mooie wandelingen in begin oktober?
Dag 1 komen wij uit Bishop via de Tioga road en stoppen die dag daar voor wat kleinere wandelingen. Nog tips welke t meest de moeite waard zijn?
Dag 2 wilden we naar de sequoias in Mariposa Grove. Mooie wandeling daar maken. Als we vroeg met de auto vertrekken is dat dan te doen? Lees namelijk dat t park overvol is met autos. Ook begin oktober nog? Zijn er nog mooie stops of kleine wandelingen onderweg?
Dag 3: ?
Daar wilden we dus een mooie wandeling maken. Iemand tips in deze tijd van het jaar? En dus niet al te steile wandelingen maar zeker geen doetjes wandeling

Gekke vraag trouwens misschien, maar staat er nog water in de Merced river rond deze tijd? Wij overnachten in de Lower Pines. Misschien ergens anders mooie zwemplekken?
Oh ja en nu ik toch bezig ben hahah.. wij gaan 2 nachten in de grand canyon kamperen en 3 nachten in yosemite. Tot welke temperaturen moet mijn slaapzak bestand bieden? Willen bij de Walmart tentje, luchtbedden en slaapzakken kopen. Weet alleen niet hoe koud t savonds is.
Alvast bedankt weer!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor wandelingen zie http://www.yosemitehikes.com of kijk eens op mijn wandelsite. Langs de Tioga Raod is een wandeling bij Tuolumne Meadows leuk om te doen. En loop rond Tenaya Lake. Dat zijn beide vlakke wandelingen. Ik vond de wandeling naar May Lake ook leuk, en als ik me goed herinner viel daar het hoogteverschil ook wel mee.
Er zal nog wel water in de Merced river staan, de Vernal Fall en Nevada Fall blijven het hele jaar lopen, maar om te zwemmen zal het niet voldoende zijn denk ik. Zowel Curry Village als de Lodge hebben een zwembad.
Voor de Mariposa Grove zal het wel meevallen met de drukte, wij konden in de zomer ook altijd goed doorrijden. De opstoppingen zijn met name in de vallei. Maar als je daar overnacht heb je daar geen last van. Als de weg naar de Mariposa Grove afgesloten is (dat gebeurt als het parkeerterrein bij de Gorve vol is) kun je met de shuttlebus vanaf Wawona naar de Mariposa grove.
Ik zou voor de slaapzakken rekening houden met temperaturen rond het vriespunt.
Marianne
Er zal nog wel water in de Merced river staan, de Vernal Fall en Nevada Fall blijven het hele jaar lopen, maar om te zwemmen zal het niet voldoende zijn denk ik. Zowel Curry Village als de Lodge hebben een zwembad.
Voor de Mariposa Grove zal het wel meevallen met de drukte, wij konden in de zomer ook altijd goed doorrijden. De opstoppingen zijn met name in de vallei. Maar als je daar overnacht heb je daar geen last van. Als de weg naar de Mariposa Grove afgesloten is (dat gebeurt als het parkeerterrein bij de Gorve vol is) kun je met de shuttlebus vanaf Wawona naar de Mariposa grove.
Ik zou voor de slaapzakken rekening houden met temperaturen rond het vriespunt.
Marianne
- TotosDawn
- Amerikafan
- Partner van: Rick-zonder-account
- Aantal x V.S. bezocht: 1
- Contacteer:
Een vraag mbt dit onderwerp. Wij gaan ook de Panorama trail /mist trail doen in september en hebben onze bus gereserveerd al. Maar.. Als je beneden bent, en je auto staat bij de Yosemite Lodge, hoever is het nog vanaf het eind van de mist trail tot de Yosemite lodge? Gaan er bussen of is dat prima aan te lopen na de hike?
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Je kunt helemaal beneden de gewone shuttle bus weer nemen. Wij hebben zelfs voor een ieniemienie stukje naar de campground de bus genomen 

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt inderdaad de shuttlebus nemen. Heb je al eens op de NPS-site gekeken? Daar vind je alles over de shuttlebussen etc. Hier bijvoorbeeld een kaart van de vallei met de trailheads en de route van de valley-shuttle. Hier een kaartje met de shuttlebusroutes in de vallei.
Lopen kan ook, maar wij vonden het naar Curry VIllage al te ver.
Marianne
Lopen kan ook, maar wij vonden het naar Curry VIllage al te ver.

Marianne
Wat een leuke site heb je gemaakt Marianne! Ga daar van t weekend even lekker voor zitten om alle wandelingen door te pluizen. Het is best nog lastig om je dagen leuk in te delen! Er is zo veel te doen! 2, 5 dag is eigenlijk dan nog te kort! 

Hallo
Ik heb even meegekeken op dit topic en heb nog een paar vraagjes.
Wij zijn van 6 t/m 8 sept in yosemite het is dus in het weekend.
Is het dan inderdaad verstandig om de bus naar glacier point vooraf te reseveren ?
En klopt het dat dit 25 dollar pp kost? One way en wat is de beste tijd om te gaan 8.30 of10.00
Is dit de mooiste wandeling om te doen?
Alvast bedankt.
Ik heb even meegekeken op dit topic en heb nog een paar vraagjes.
Wij zijn van 6 t/m 8 sept in yosemite het is dus in het weekend.
Is het dan inderdaad verstandig om de bus naar glacier point vooraf te reseveren ?
En klopt het dat dit 25 dollar pp kost? One way en wat is de beste tijd om te gaan 8.30 of10.00
Is dit de mooiste wandeling om te doen?
Alvast bedankt.
- Nootje
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
ja, kost indd 25 dollar pp. Ik zou die van 8.30 doen, De bus doet er volgens mij 1 uur over om boven te komen (kan ook langer zijn weet ik niet meer helemaal precies), dan heb je in ieder geval de tijd.
Wij waren 2 nachten in Yosemite, hebben deze wandeling op onze hele dag gedaan en geen moment spijt van gehad. Zo veel verschillende uitzichten, prachtig! Wij zijn trouwens via de Mist Trail naar beneden gegaan.
Hier kun je een stukje van onze toch lezen. http://roadtripnohaenmaarten.wordpress. ... semite-np/
Wij waren 2 nachten in Yosemite, hebben deze wandeling op onze hele dag gedaan en geen moment spijt van gehad. Zo veel verschillende uitzichten, prachtig! Wij zijn trouwens via de Mist Trail naar beneden gegaan.
Hier kun je een stukje van onze toch lezen. http://roadtripnohaenmaarten.wordpress. ... semite-np/
Dank je wel nootje
Leuke site heb je
Kun je de bus ook online reseveren of kan dat alleen telefonisch ? En welk nummer moet je dan vanuit Nederland gebruiken? Of kan ik vrijdag 6 sept gewoon reseveren voor zaterdag 7 sept?
Bedankt voor de info
Leuke site heb je

Kun je de bus ook online reseveren of kan dat alleen telefonisch ? En welk nummer moet je dan vanuit Nederland gebruiken? Of kan ik vrijdag 6 sept gewoon reseveren voor zaterdag 7 sept?
Bedankt voor de info
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt de bus telefonisch reserveren, zie mijn wandelsite daarvoor. Reserveren bij een kiosk in het park kan ook, maar of er een dag van te voren nog plaats is, is niet te voorspellen. Als je het echt graag wilt doen, dan zou ik zeker eerder reserveren, vooral omdat de meeste mensen de eerste bus zullen nemen als ze naar benden gaan lopen; je kunt het dan op je gemak doen zonder bang te hoeven zijn dat je het laatste stuk in het donker moet lopen. Neem wel een zaklantaarn mee, je weet het maar nooit.
Leuk verslag Nootje!
Marianne
Leuk verslag Nootje!
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht