Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Erwinh: Seattle-Canada-Salt Lake City 2014
Reis Erwinh: Seattle-Canada-Salt Lake City 2014
Dit jaar niet gelukt, maar voor volgend jaar (2014) staat onze volgende USA reis op de agenda. Als voorpret de halve pret is kan je niet vroeg genoeg beginnen! Wil graag een stuk Canada en USA combineren vandaar dat ik dacht te beginnen in Seattle en dan naar boven. Via Vancouver, Vancouver Island naar Jasper, Banff, Glacier, Yellowstone, Grand Teton en dan vanuit Salt Lake weer terug naar huis. Iets meer dan 3 weken in een SUV met mijn 3 zoons. De eerste opzet van de route ziet er als volgt uit:
19-07-2014 Amsterdam- Seattle,
20-07-2014 Seattle,
21-07-2014 Seattle - Vancouver, Canada
22-07-2014 Vancouver,
23-07-2014 Vancouver - Vancouver Island, Telegraph Cove
24-07-2014 Vancouver Island, Telegraph Cove
25-07-2014 Vancouver Island, Telegraph Cove
26-07-2014 Vancouver Island - Whistler
27-07-2014 Whistler - Jasper,
28-07-2014 Jasper,
29-07-2014 Jasper - Banff
30-07-2014 Banff
31-08-2014 Banff
01-08-2014 Banff - Glacier USA
02-08-2014 Glacier
03-08-2014 Glacier - Yellowstone
04-08-2014 Yellowstone
05-08-2014 Yellowstone
06-08-2014 Yellowstone
07-08-2014 Yellowstone - Grand Teton
08-08-2014 Grand Teton
09-08-2014 Grand Teton - Salt Lake City
10-08-2014 Salt Lake City
11-08-2014 Salt Lake City - Amsterdam
Vragen:
Is dit een beetje te doen zo? Deze reis gaat om een algemene indruk op te doen. Is per lokatie verre van uitputtend, dat realiseer ik mij.
Afstand Whistler naar Jasper lijkt wel erg veel. Stop doen tussendoor? en waar dan?
Waar te verblijven in Yellowstone, veel accommodatie lijkt al vol op dit moment voor volgend jaar!! 2 verschillende plekken oid?
Waar kan je op deze route het beste raften?
Andere tips ook altijd welkom!!!
19-07-2014 Amsterdam- Seattle,
20-07-2014 Seattle,
21-07-2014 Seattle - Vancouver, Canada
22-07-2014 Vancouver,
23-07-2014 Vancouver - Vancouver Island, Telegraph Cove
24-07-2014 Vancouver Island, Telegraph Cove
25-07-2014 Vancouver Island, Telegraph Cove
26-07-2014 Vancouver Island - Whistler
27-07-2014 Whistler - Jasper,
28-07-2014 Jasper,
29-07-2014 Jasper - Banff
30-07-2014 Banff
31-08-2014 Banff
01-08-2014 Banff - Glacier USA
02-08-2014 Glacier
03-08-2014 Glacier - Yellowstone
04-08-2014 Yellowstone
05-08-2014 Yellowstone
06-08-2014 Yellowstone
07-08-2014 Yellowstone - Grand Teton
08-08-2014 Grand Teton
09-08-2014 Grand Teton - Salt Lake City
10-08-2014 Salt Lake City
11-08-2014 Salt Lake City - Amsterdam
Vragen:
Is dit een beetje te doen zo? Deze reis gaat om een algemene indruk op te doen. Is per lokatie verre van uitputtend, dat realiseer ik mij.
Afstand Whistler naar Jasper lijkt wel erg veel. Stop doen tussendoor? en waar dan?
Waar te verblijven in Yellowstone, veel accommodatie lijkt al vol op dit moment voor volgend jaar!! 2 verschillende plekken oid?
Waar kan je op deze route het beste raften?
Andere tips ook altijd welkom!!!
Re: Reis Erwinh: Seattle-Canada-Salt Lake City 2014
Over Vancouver Island kan ik kort zijn!
De westkust vind ik veel mooier --> Tofino. Daarnaast is Victoria ook een leuke stad.
Het is wel een lange dag rijden tussen Whistler en Jasper. Je hebt 1 voordeel:
In verband met tijdsverschil win je een uur. Whistler is -9 uur en Jasper -8.
Je kan hem in 1x rijden: Kost je 10 uur.
Andere oplossing is een tussenstop in Clearwater voor Wells Gray National park.
De westkust vind ik veel mooier --> Tofino. Daarnaast is Victoria ook een leuke stad.
Het is wel een lange dag rijden tussen Whistler en Jasper. Je hebt 1 voordeel:
In verband met tijdsverschil win je een uur. Whistler is -9 uur en Jasper -8.
Je kan hem in 1x rijden: Kost je 10 uur.
Andere oplossing is een tussenstop in Clearwater voor Wells Gray National park.
Ik denk dat je een uur verliest....
Ja, de westkust van Victoria Island is ook mooi, maar ik wil Orca's kijken en mogelijk een trip naar Grizly beren. Daarvoor is Telegraph Cove wel een prima plekje.
Tussenstop van Whistler naar Jasper is misschien wel slim, 9-10 uur rijden is wel erg veel.
Het lijkt erop dat veel accommodatie in Yellowstone al vol zit. Een jaar van te voren! pffff
Tussenstop van Whistler naar Jasper is misschien wel slim, 9-10 uur rijden is wel erg veel.
Het lijkt erop dat veel accommodatie in Yellowstone al vol zit. Een jaar van te voren! pffff
Je zou Vancouver Island kunnen overslaan en iets langer in Seattle blijven. Dan orca's gaan spotten vanaf San Juan islands. Glacier naar Yellowstone is trouwen ook nog een hele rit. Verder vind ik het een mooie route hoor!
Dank je, tja Vancouver Island is meer een "trip down memory lane" Was er ruim 18 jaar geleden en straks dan met m'n zoons. Telegraph Cove vond ik wel een heel mooi plekje hoor.
Wat zal ik doen, langer in Jasper of in Banff?
Als ik iets langer in Banff ben kan ik er misschien een dagje Lake O' Hara inpassen?
Wat zal ik doen, langer in Jasper of in Banff?
Als ik iets langer in Banff ben kan ik er misschien een dagje Lake O' Hara inpassen?
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Tussen Whistler en Jasper zou ik overnachten in Clearwater, bij Wells Gray NP.
Tussen Glacier en Yellowstone zou ik ook nog een stop doen, dat is een heel lang stuk rijden, wij hebben overnacht in Missoula maar waren met de auto. Misschien is er ook een campground in de omgeving.
Voor een plekje in Yellowstone kun je ook even naar het park bellen. Een aantal jaren geleden waren alle cabins vol, wij hebben toen gebeld en konden gewoon nog een cabin in Canyon Village boeken. Het valt dus altijd te proberen. Bovendien weet ik o.a van het forum dat veel mensen meer dagen vastleggen dan dat ze werkelijk gaan en voor vertrek een aantal dagen annuleren. Er komt dus regelmatig nog een plekje vrij, gewoon regelmatig kijken op de boekingssite.
Misschien kun je nog wat tips halen uit ons reisverslag 2008, zie hier
Tussen Glacier en Yellowstone zou ik ook nog een stop doen, dat is een heel lang stuk rijden, wij hebben overnacht in Missoula maar waren met de auto. Misschien is er ook een campground in de omgeving.
Voor een plekje in Yellowstone kun je ook even naar het park bellen. Een aantal jaren geleden waren alle cabins vol, wij hebben toen gebeld en konden gewoon nog een cabin in Canyon Village boeken. Het valt dus altijd te proberen. Bovendien weet ik o.a van het forum dat veel mensen meer dagen vastleggen dan dat ze werkelijk gaan en voor vertrek een aantal dagen annuleren. Er komt dus regelmatig nog een plekje vrij, gewoon regelmatig kijken op de boekingssite.
Misschien kun je nog wat tips halen uit ons reisverslag 2008, zie hier
Jasper of Banff? Tja. Ik zou zeggen Jasper maar iemand anders......
Lees dit travelarticle misschien maar eens door:
http://www.tripadvisor.com/Travel-g1549 ... r.Etc.html
Lees dit travelarticle misschien maar eens door:
http://www.tripadvisor.com/Travel-g1549 ... r.Etc.html
Als je een dag Lake O'Hara wilt inpassen kan je ook in Field of Lake Louise overnachten. Een stuk dichterbij. Field is een klein, rustig plaatsje. Veel bewoners verhuren daar kamers. Veel minder toeristisch dan Banff. Misschien heb je iets aan ons verslag van dit jaar voor het stuk tussen Jasper en Yellowstone. We zijn ook naar Lake O'Hara in Yoho NP geweest. Prachtig daar!
Dank voor alle reacties tnt. Tja bij Clearwater heb ik al een stop ingepast. 10 uur is wel erg lang. Lake Louise kwam ik ook tegen. Maar ja dan moet ik eerst in die bus naar Lake O'Hara terecht zien te komen, en hoe doe je dat? In een uur al vol en alleen telefonisch te boeken? Pfffff.
Reserveren van de bus naar Lake O'Hara is inderdaad lastig. Precies drie maanden voor de gewenste dag klokslag 16.00 uur beginnen met bellen (8 am local time in Canada). Telefoonnummer in geheugen en steeds na de in gesprek toon op de herhaalknop drukken. Ik kreeg na ruim 25 minuten verbinding. Je krijgt dan een antwoordapparaat en moet dan verschillende keuzes intoetsen voordat je eindelijk iemand aan de lijn hebt. Dat is dus ook nog goed opletten. Als het niet lukt en je wilt toch een prachtige dagwandeling doen in Yoho NP dan is de Iceline Trail een aanrader!
En midden Juli toch een plekje in de bus bemachtigd. Voelt dan een beetje of je de hoofdprijs in de loterij hebt ontvangen niet?
Heb jullie reisblog bewonderd, mooie trips, mooie foto's. Dank!
Heb jullie reisblog bewonderd, mooie trips, mooie foto's. Dank!
Lake O'Hara (Fields) als optie ingepast. Wil met de jongens ook raften. Kan het beste lijkt rond Golden. Zal binnenkort een nieuw schema plaatsen.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Om voor mij onbekende redenen hebben de meeste verhuurders geen mogelijkheid in Salt Lake City een SUV te huren of in te leveren. Alleen Hertz biedt bij mijn weten die mogelijkheid.Erwinh schreef:ik dacht te beginnen in Seattle en dan naar boven. ----knip---- vanuit Salt Lake weer terug naar huis. Iets meer dan 3 weken in een SUV
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Ik zag dat ook veel mensen gingen raften in Banff. Leuke manier om het park te bezichtigen vond ik.Erwinh schreef:Lake O'Hara (Fields) als optie ingepast. Wil met de jongens ook raften. Kan het beste lijkt rond Golden. Zal binnenkort een nieuw schema plaatsen.
Wij hebben in Golden bij het Kickinghorse skigebied gedownhill-mountainbiked (is dat Nederlands?). Was erg spectaculair vond ik zelf, ondanks de flinke schaafwonden die een aantal inclusief mezelf hadden.
Klopt... ik ben altijd in de warYeehaw schreef:Ik denk dat je een uur verliest....

Heb info ingewonnen bij Tioga en die gaven aan dat het prima kan. Kreeg een offerte die niet veel afweek wat ik her en der op internet kon vinden. Prijzen voor zomer 2014 zijn overigens nog niet bekend meen ik. Maar het kan wel.Old Faithful schreef:Om voor mij onbekende redenen hebben de meeste verhuurders geen mogelijkheid in Salt Lake City een SUV te huren of in te leveren. Alleen Hertz biedt bij mijn weten die mogelijkheid.
Ook een goed idee!! Dank!IvoH schreef:Ik zag dat ook veel mensen gingen raften in Banff. Leuke manier om het park te bezichtigen vond ik.
Wij hebben in Golden bij het Kickinghorse skigebied gedownhill-mountainbiked (is dat Nederlands?). Was erg spectaculair vond ik zelf, ondanks de flinke schaafwonden die een aantal inclusief mezelf hadden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1824 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 19 Reacties