Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Dommel: Rocky Mountains-Yellowstone-Las Vegas
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Reis Dommel: Rocky Mountains-Yellowstone-Las Vegas
Hallo!
We willen in 2014 voor de derde keer naar het Zuidwesten.
We zijn net begonnen met de planning dus alle tips zijn welkom.
De bekende parken Bryce, Zion, Grand Canyon, Arches zijn we al geweest maar als we er in de route dicht bij zijn willen we best nog eens terug.
Het idee is nu:
14-6 vertrek naar Denver
Rocky Mountains (Mount Rushmore)
Yellowstone (Hier willen we best een hele week voor uittrekken incl Grand Teton)
?
?
1-7 ? > Las Vegas
2-7 Las Vegas (Verjaardag Hans 50)
3-7 Las Vegas > ?
?
?
8-7 Denver > naar huis
9-7 thuis
Eventueel willen we ook nog naar Yosemite en death valley (zijn we in 2010 geweest) of als het in het schema past wil ik ook nog naar Bisti Badlands. Maar dat is denk ik te ver om.
We vinden het niet erg om lange stukken te rijden.
Op 2 juli willen we graag in Las Vegas zijn maar waar zijn we op 4 juli? Wie heeft ervaring?
Is Denver een beetje betaalbaar voor tickets of kan ik beter andere luchthaven kiezen?
Alle tips zijn welkom!
We willen in 2014 voor de derde keer naar het Zuidwesten.
We zijn net begonnen met de planning dus alle tips zijn welkom.
De bekende parken Bryce, Zion, Grand Canyon, Arches zijn we al geweest maar als we er in de route dicht bij zijn willen we best nog eens terug.
Het idee is nu:
14-6 vertrek naar Denver
Rocky Mountains (Mount Rushmore)
Yellowstone (Hier willen we best een hele week voor uittrekken incl Grand Teton)
?
?
1-7 ? > Las Vegas
2-7 Las Vegas (Verjaardag Hans 50)
3-7 Las Vegas > ?
?
?
8-7 Denver > naar huis
9-7 thuis
Eventueel willen we ook nog naar Yosemite en death valley (zijn we in 2010 geweest) of als het in het schema past wil ik ook nog naar Bisti Badlands. Maar dat is denk ik te ver om.
We vinden het niet erg om lange stukken te rijden.
Op 2 juli willen we graag in Las Vegas zijn maar waar zijn we op 4 juli? Wie heeft ervaring?
Is Denver een beetje betaalbaar voor tickets of kan ik beter andere luchthaven kiezen?
Alle tips zijn welkom!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Dommel: Rocky Mountains-Yellowstone-Las Vegas
Ik denk dat je voor Denver wel betaalbare tickets kunt vinden. Je kunt ook eens kijken naar een one way, bijvoorbeeld van Denver naar San Francisco.
Wij deden dit jaar een route van Denver naar LA, met onder andere een stuk Colorado en Death Valley en Yosemite. In 2004 reden we van Denver naar SF via South Dakota en Yellowstone, misschien heb je ook iets aan het verslag van die reis.
Met een rondje Denver zou je via South Dakota naar Yellowstone kunnen rijden, dan Grand Teton, Salt Lake City, Las Vegas, en dan via bijvoorbeeld Page en Mesa Verde naar Great Sand Dunes en zo terug naar Denver.
Wil je Yosemite meenemen dan kun je vanaf Las Vegas naar Death Valley, dan Yosemite en eindigen in San Francisco. Beide routes zijn goed te doen met de tijd die je hebt.
Marianne
Wij deden dit jaar een route van Denver naar LA, met onder andere een stuk Colorado en Death Valley en Yosemite. In 2004 reden we van Denver naar SF via South Dakota en Yellowstone, misschien heb je ook iets aan het verslag van die reis.
Met een rondje Denver zou je via South Dakota naar Yellowstone kunnen rijden, dan Grand Teton, Salt Lake City, Las Vegas, en dan via bijvoorbeeld Page en Mesa Verde naar Great Sand Dunes en zo terug naar Denver.
Wil je Yosemite meenemen dan kun je vanaf Las Vegas naar Death Valley, dan Yosemite en eindigen in San Francisco. Beide routes zijn goed te doen met de tijd die je hebt.
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Mount Rushmore ligt niet in de Rocky Mountains maar in de Black Hills in South Dakota
Als je hier echt naartoe wilt, moet je denk ik Yosemite en Death Valley laten vallen.
Groetjes,
Ingrid
Als je hier echt naartoe wilt, moet je denk ik Yosemite en Death Valley laten vallen.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Dit is de route die wij vorig jaar deden. Misschien kun je daar wat mee? Wij hadden overigens 4 weken daarvoor.
Elly
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerikakenner
Bedankt voor de reacties.
@ Martin & Marianne
Jullie verslag van 2004 zal ik zeker lezen. Mesa Verde hebben we vorig jaar gezien, Great Sand Dumes zoek ik op!
San Francisco zijn we in 2010 en 2012 geweest, we vinden het een erg leuke sfeervolle stad maar wel duur in verhouding tot de rest, in 2014 willen we daar niet naar toe.
@ Ingrid14
Ik heb me voor de gek laten houden door een foto in een gids van AmericanVacations, grote afbeelding van Mount Rushmore en met grote letters Rocky Mountains er boven.
Je hebt helemaal gelijk. Bedankt!
We willen Mount Rushmore combineren met Custer State Park, ik heb inmiddels iets meer opgezocht en het is een erg mooie omgeving daar in de Black Hills denk ik.
@ Michelly
Ik ga alle punten van je route even googlelen om te zien wat we ervan gaan overnemen, bedankt, mooie route.
De route is nog steeds niet definitief, als ik meer heb zal ik het plaatsen, het ziet er wel naar uit dat we 3 juli van Las Vegas richting Denver gaan maar we weten nog niet wat we op 4 juli het beste kunnen doen? We kunnen ook op 5 juli van Las Vegas vertrekken maar ik heb geen idee of 4th of july leuker is in Las Vegas of een kleinere plaats, of bijvoorbeeld Moab??? Wie heeft suggesties?
@ Martin & Marianne
Jullie verslag van 2004 zal ik zeker lezen. Mesa Verde hebben we vorig jaar gezien, Great Sand Dumes zoek ik op!
San Francisco zijn we in 2010 en 2012 geweest, we vinden het een erg leuke sfeervolle stad maar wel duur in verhouding tot de rest, in 2014 willen we daar niet naar toe.
@ Ingrid14
Ik heb me voor de gek laten houden door een foto in een gids van AmericanVacations, grote afbeelding van Mount Rushmore en met grote letters Rocky Mountains er boven.
Je hebt helemaal gelijk. Bedankt!
We willen Mount Rushmore combineren met Custer State Park, ik heb inmiddels iets meer opgezocht en het is een erg mooie omgeving daar in de Black Hills denk ik.
@ Michelly
Ik ga alle punten van je route even googlelen om te zien wat we ervan gaan overnemen, bedankt, mooie route.
De route is nog steeds niet definitief, als ik meer heb zal ik het plaatsen, het ziet er wel naar uit dat we 3 juli van Las Vegas richting Denver gaan maar we weten nog niet wat we op 4 juli het beste kunnen doen? We kunnen ook op 5 juli van Las Vegas vertrekken maar ik heb geen idee of 4th of july leuker is in Las Vegas of een kleinere plaats, of bijvoorbeeld Moab??? Wie heeft suggesties?
-
- Amerikakenner
Ik start even een nieuw draadje voor 4th of july bij de algemene vragen
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Eindigen in SF betekent niet dat je de stad weer moet gaan bezoeken. Je had het over Yosemite; als je daar naar toe wilt is een one way met eind- of beginpunt SF toch niet zo gek.Dommel schreef: San Francisco zijn we in 2010 en 2012 geweest, we vinden het een erg leuke sfeervolle stad maar wel duur in verhouding tot de rest, in 2014 willen we daar niet naar toe.
Marianne
-
- Amerikakenner

Klopt maar dit heeft er ook mee te maken dat ik in verband met terugkerende hernia niet voor of na een lange vlucht ook nog een lange autorit kan maken.
Ik had dit niet eerder vermeld maar voor of na de vlucht blijf ik minimaal 1 liefst 2 nachten in de buurt van het vliegveld.
Ik ben overigens 5 weken geleden geopereerd dus met een beetje geluk krijg ik nu nooit meer een hernia.

- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Een voorzetje om een begin te maken:
14-6 Naar Denver
15-6 Denver Rocky Mountain N.P.
16-6 Rocky Mountain N.P. Rocky Mountain N.P.
17-6 Rocky Mountain N.P. Custer
18-6 Custer Custer
19-6 Custer Custer
20-6 Custer Sheridan
21-6 Sheridan Cody
22-6 Cody Yellowstone
23-6 Yellowstone Yellowstone
24-6 Yellowstone Yellowstone
25-6 Yellowstone Yellowstone
26-6 Yellowstone Grand Teton
27-6 Grand Teton Grand Teton
28-6 Grand Teton Salt Lake City
29-6 Salt Lake City Capitol Reef
30-6 Capitol Reef Las Vegas
1-7 Las Vegas Las Vegas
2-7 Las Vegas Death Valley
3-7 Death Valley Mammoth Lakes
4-7 Mammoth Lakes Yosemite
5-7 Yosemite Yosemite
6-7 Yosemite San Francisco
7-7 San Francisco Naar huis
Op die manier ben je 4th of July in Mammoth Lakes. Ik verwacht niet dat er dan veel te doen zal zijn, ik verwacht ook niet dat het moeilijk zal zijn een hotel te boeken.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
14-6 Naar Denver
15-6 Denver Rocky Mountain N.P.
16-6 Rocky Mountain N.P. Rocky Mountain N.P.
17-6 Rocky Mountain N.P. Custer
18-6 Custer Custer
19-6 Custer Custer
20-6 Custer Sheridan
21-6 Sheridan Cody
22-6 Cody Yellowstone
23-6 Yellowstone Yellowstone
24-6 Yellowstone Yellowstone
25-6 Yellowstone Yellowstone
26-6 Yellowstone Grand Teton
27-6 Grand Teton Grand Teton
28-6 Grand Teton Salt Lake City
29-6 Salt Lake City Capitol Reef
30-6 Capitol Reef Las Vegas
1-7 Las Vegas Las Vegas
2-7 Las Vegas Death Valley
3-7 Death Valley Mammoth Lakes
4-7 Mammoth Lakes Yosemite
5-7 Yosemite Yosemite
6-7 Yosemite San Francisco
7-7 San Francisco Naar huis
Op die manier ben je 4th of July in Mammoth Lakes. Ik verwacht niet dat er dan veel te doen zal zijn, ik verwacht ook niet dat het moeilijk zal zijn een hotel te boeken.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerikakenner
Mooi opzetje! Bedankt Old Faithful.
Hier ga ik mee verder.
Ik kom Sheridan tegen in veel routes en ook Devils Tower, dat moet ik dus nog even uitzoeken wat daar is.
Ga nu eerst het verslag lezen van Martin & Marianne 2004, daar staat Sheridan ook in.
Els
Hier ga ik mee verder.
Ik kom Sheridan tegen in veel routes en ook Devils Tower, dat moet ik dus nog even uitzoeken wat daar is.
Ga nu eerst het verslag lezen van Martin & Marianne 2004, daar staat Sheridan ook in.
Els
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Devils tower, bekend uit close encounters of the first kind, ligt zeg maar tussen tussen de black hills en Sheridan. Een beetje schuin boven Spearfish.Ter plekke zou je een ronde om de 'toren' heen kunnen lopen. Dat kost afhankelijk van hoe vaak je stopt tussen de 45 min en 1,5u. Beneden liggen ook nog diverse wandelpaden overigens. Loop overigens niet het veld met al die ... Ehh (ik zit nu op mn werk en weet ff niet de naam..soort marmotten) beestjes in. Leuk om even rond te lopen en de klimmers te zien hangen. Zie mn reisverslag evt voor wat info
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Prairiehondjes bedoel jij.PSVwally schreef:Loop overigens niet het veld met al die ... Ehh (ik zit nu op mn werk en weet ff niet de naam..soort marmotten) beestjes in. Leuk om even rond te lopen en de klimmers te zien hangen. Zie mn reisverslag evt voor wat info

Het is al even geleden (2004), maar in mijn reisverslag 2004 (klik hier) kan je lezen over ons bezoek aan de Devils Tower bij dag 17. (Tot mijn spijt ontbreekt het fotoalbum, ik ben het verslag aan het vernieuwen.)
Sheridan geldt meer als overnachtingsplaats tussen de Black Hills en het Yellowstone NP, dan dat daar iets bijzonders te zien/doen is.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ook wij hebben half juli Sheridan als tussenstop aangedaan, als het niet echt noodzakelijk is niet doen want er is niets te beleven!
Groet Rieky
Groet Rieky
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wat tips:
-ben je westernliefhebber, dan is Deadwood leuk met saloon waar Wild Bill Is vermoord en ook kerkhof met zijn graf
-Buffalo Bill museum in Cody met gigantische geweer- en en pistolen verzameling (voor de liefhebber)
-Custer SP : wij reden de Needles Hwy, zeer de moeite waard
-Mt. Rushmore: ga in ochtend voor goede stand zon en het is rustiger
-wij verbleven in Holiday Inn Express hotel in Custer, prima uitvalsbasis
-ook wij hebben Devils Tower bezocht. leuk voor een halve dag en inderdaad die leuke prairiehondjes
-route tussen Yellowstone en Black Hills via Bighorn Mountains is ook mooi en goed te doen
Succes met de voorbereidingen!
Mvg
Ron (USAwaag)
-ben je westernliefhebber, dan is Deadwood leuk met saloon waar Wild Bill Is vermoord en ook kerkhof met zijn graf
-Buffalo Bill museum in Cody met gigantische geweer- en en pistolen verzameling (voor de liefhebber)
-Custer SP : wij reden de Needles Hwy, zeer de moeite waard
-Mt. Rushmore: ga in ochtend voor goede stand zon en het is rustiger
-wij verbleven in Holiday Inn Express hotel in Custer, prima uitvalsbasis
-ook wij hebben Devils Tower bezocht. leuk voor een halve dag en inderdaad die leuke prairiehondjes
-route tussen Yellowstone en Black Hills via Bighorn Mountains is ook mooi en goed te doen
Succes met de voorbereidingen!
Mvg
Ron (USAwaag)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als overnachtingsplaats is het toch prima? Ik denk niet dat er veel andere mogelijkheden zijn. Wij hebben er in 2004 heerlijk gegeten. En dat er niets te doen is, is ook niet helemaal waar; wij hebben er - weliswaar noodgedwongen - de parade meegemaakt.rdesmense schreef:Ook wij hebben half juli Sheridan als tussenstop aangedaan, als het niet echt noodzakelijk is niet doen want er is niets te beleven!

Marianne
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wij overnachtten in 2010 in Buffalo. Maar veel verschil zal er niet zijn.Martin & Marianne schreef:Als overnachtingsplaats is het toch prima? Ik denk niet dat er veel andere mogelijkheden zijn.rdesmense schreef:Ook wij hebben half juli Sheridan als tussenstop aangedaan, als het niet echt noodzakelijk is niet doen want er is niets te beleven!
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerikakenner
Bedankt voor de leuke tips! En ook voor de links naar verslagen.
Ik zal Mount Rushmore zeker 's ochtends bezoeken, ik heb al bij verschillende verslagen gelezen dat je daar ook goed en goedkoop kunt ontbijten
Voor cluster SP lees ik veel over needles en over een wildlife loop, ik denk dat we ze beide gaan rijden.
Deadwood klinkt ook erg goed, dat ga ik nog uitzoeken.
Ik zal Mount Rushmore zeker 's ochtends bezoeken, ik heb al bij verschillende verslagen gelezen dat je daar ook goed en goedkoop kunt ontbijten

Voor cluster SP lees ik veel over needles en over een wildlife loop, ik denk dat we ze beide gaan rijden.
Deadwood klinkt ook erg goed, dat ga ik nog uitzoeken.
-
- Amerikakenner
Inmiddels zijn de tickets geboekt, begin en eindpunt staan dus vast.
Ik heb nu deze route gemaakt.
15-6 Brussel - Denver
16-6 Denver - Rockey Mountains NP
17-6 Rockey Mountains NP
18-6 Rockey Mountains NP - Custer State Park (Needles Loop, Wildlife loop)
19-6 Custer State Park (ochtend Mount Rushmore NM)
20-6 Custer State Park-Sheridan (via Deadwood en Devils Tower)
21-6 Sheridan - Yellowstone roosevelt Lodge (via Cody, Buffalo Bill SP)
22-6 Yellowstone roosevelt Lodge
23-6 Yellowstone roosevelt Lodge - Old Faithful Inn
24-6 Old Faithful Inn
25-6 Old Faithful Inn - Grand Teton NP
26-6 Grand Teton NP - Salt Lake City
27-6 Salt Lake City - Yosemite NP
28-6 Yosemite NP
29-6 Yosemite NP - Lone Pine
30-6 Lone Pine - Death Valley NP
1-7 Death Valley NP - Las Vegas
2-7 Las Vegas**
3-7 Las Vegas - Moab
4-7 Moab (4th of july)
5-7 Moab
6-7 ?
7-7 ?
8-7 ? - Denver
9-7 Denver - Brussel
10-7 Brussel
**We willen op 2 juli in Las Vegas zijn ivm verjaardag Hans.
De route van Salt Lake City naar Yosemite is waarschijnlijk te lang voor 1 dag, dan hebben we minder tijd in Yosemite.
We zijn niet eerder in de Rockey Mountains en Yellowstone geweest. Hebben we nu niet te veel tijd voor Yellowstone gepland? Hier een dag minder en deze tussen SLC en Yosemite???
Alle tips zijn welkom.
Els

Ik heb nu deze route gemaakt.
15-6 Brussel - Denver
16-6 Denver - Rockey Mountains NP
17-6 Rockey Mountains NP
18-6 Rockey Mountains NP - Custer State Park (Needles Loop, Wildlife loop)
19-6 Custer State Park (ochtend Mount Rushmore NM)
20-6 Custer State Park-Sheridan (via Deadwood en Devils Tower)
21-6 Sheridan - Yellowstone roosevelt Lodge (via Cody, Buffalo Bill SP)
22-6 Yellowstone roosevelt Lodge
23-6 Yellowstone roosevelt Lodge - Old Faithful Inn
24-6 Old Faithful Inn
25-6 Old Faithful Inn - Grand Teton NP
26-6 Grand Teton NP - Salt Lake City
27-6 Salt Lake City - Yosemite NP
28-6 Yosemite NP
29-6 Yosemite NP - Lone Pine
30-6 Lone Pine - Death Valley NP
1-7 Death Valley NP - Las Vegas
2-7 Las Vegas**
3-7 Las Vegas - Moab
4-7 Moab (4th of july)
5-7 Moab
6-7 ?
7-7 ?
8-7 ? - Denver
9-7 Denver - Brussel
10-7 Brussel
**We willen op 2 juli in Las Vegas zijn ivm verjaardag Hans.
De route van Salt Lake City naar Yosemite is waarschijnlijk te lang voor 1 dag, dan hebben we minder tijd in Yosemite.
We zijn niet eerder in de Rockey Mountains en Yellowstone geweest. Hebben we nu niet te veel tijd voor Yellowstone gepland? Hier een dag minder en deze tussen SLC en Yosemite???
Alle tips zijn welkom.
Els
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De snelste route van Grand Teton naar Yosemite gaat niet via Salt Lake City. Is SLC een must voor jullie?
Eigenlijk ligt yosemite erg uit de route. Als je er naar toe wilt zou ik er nog een extra dag voor uittrekken want nu zie je alleen maar de Tioga Pass en heb je maar 1 dag voor de rest van het park.
Drie dagen Yellowstone lijkt me zeker niet te veel. Tussen Moab en Denver kun je nog wel een dag winnen. Het is misschien ook een overweging waard om Rocky Mountain NP aan het eind te oden, want er ligt wellicht nog sneeuw half juni. Bovendien ben je aan het eind wat beter gewend aan de hoogte.
In 2008 hebben wij zowel Yellowstone als Yosemite en Moab gedaan, wellicht heb je ook nog iets aan dat verslag.
Marianne
Eigenlijk ligt yosemite erg uit de route. Als je er naar toe wilt zou ik er nog een extra dag voor uittrekken want nu zie je alleen maar de Tioga Pass en heb je maar 1 dag voor de rest van het park.
Drie dagen Yellowstone lijkt me zeker niet te veel. Tussen Moab en Denver kun je nog wel een dag winnen. Het is misschien ook een overweging waard om Rocky Mountain NP aan het eind te oden, want er ligt wellicht nog sneeuw half juni. Bovendien ben je aan het eind wat beter gewend aan de hoogte.
In 2008 hebben wij zowel Yellowstone als Yosemite en Moab gedaan, wellicht heb je ook nog iets aan dat verslag.
Marianne
-
- Amerikakenner
Bedankt, goed idee om Rockey Mountains aan het eind te doen, dan heb ik wat meer rust in het begin.
Zou je dan van Denver direct naar Custer SP gaan?
SLC is niet echt een must maar het leek mij wel mooi om die grote mormoonse tempel een keer te zien (?) weet niet of het de moeite is maar ik heb de laatste tijd veel gelezen over Warren Jeffs en de flds, het is puur nieuwsgierigheid.
Els
Zou je dan van Denver direct naar Custer SP gaan?
SLC is niet echt een must maar het leek mij wel mooi om die grote mormoonse tempel een keer te zien (?) weet niet of het de moeite is maar ik heb de laatste tijd veel gelezen over Warren Jeffs en de flds, het is puur nieuwsgierigheid.
Els
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht