Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
bewijs van terug keer
bewijs van terug keer
zoals eerder besproken op deze site word er soms bij vaak reizend naar de usa een bewijs gevraagd waarmee men kan aantonen dat men weer terug keert naar land van herkomst.
Wat is zon bewijs...een getypt briefje..offuh..??tja ??hoe toon je zoiets aan
Wat is zon bewijs...een getypt briefje..offuh..??tja ??hoe toon je zoiets aan
Ik denk dat Roos* gelijk heeft. Koopcontract, huurcontract etc. Zo een tocket laat wel zien dat je de intentie hebt om terug te gaan, maar wie zegt dat je het daadwerkelijk gaat gebruiken? Met bijv een huurcontract laat je zien dat je ergens aan vast zit waarvoor je terug moet. Just my thoughts........Color01 schreef:ik denk dat ze de Retour Vlieg Ticket mee bedoelen.
onze blog - Bouwmanfamily
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Volgens mij heb je zo'n bewijs alleen nodig bij het aanvragen van een tijdelijk visum. Als je als gewone tourist op een visa waiver gaat dan is er niks aan de hand. Ze gaan heus niet van elke tourist vragen of die bewijs meeneemt of ie weer terug van vakantie komt.
Als je langer dan 90 dagen op je visa waiver blijft dan is dat al een reden om je de volgende keer de toegang tot de US te kunnen ontzeggen.
Mogelijke bewijzen zijn inderdaad een verklaring van de werkgever, een huurcontract, etc. Ik had bij het aanvragen van mijn visum een bewijs van inschrijving van de woningbouw meegenomen. Ik wil hier zeker een aantal jaren blijven op een studentenvisum en geen werkgever die dat wil overbruggen. Ook mijn huis kon ik niet voor een paar jaar aanhouden. Dat snappen ze ook wel bij de ambassade trouwens. Het soort bewijs hangt dus ook af van de tijd die je van plan bent door te gaan brengen in de US.
Als je langer dan 90 dagen op je visa waiver blijft dan is dat al een reden om je de volgende keer de toegang tot de US te kunnen ontzeggen.
Mogelijke bewijzen zijn inderdaad een verklaring van de werkgever, een huurcontract, etc. Ik had bij het aanvragen van mijn visum een bewijs van inschrijving van de woningbouw meegenomen. Ik wil hier zeker een aantal jaren blijven op een studentenvisum en geen werkgever die dat wil overbruggen. Ook mijn huis kon ik niet voor een paar jaar aanhouden. Dat snappen ze ook wel bij de ambassade trouwens. Het soort bewijs hangt dus ook af van de tijd die je van plan bent door te gaan brengen in de US.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
op het vliegvel van Phillidelphia stond (ergens) een automaat. Daar moest je inkijken en je wijsvingers opleggen voor een afdruk. Na een tijdje kreeg je een bonnetje waar op stond dat je het land had verlaten.
Voor ons stond een hele rij stewardessen van Lufthansa die hetzelfde deden maar ik kreeg niet de indruk dat dit verplicht was voor iedereen omdat er veel te rustig was. Of dat de helft het vergeet dat kan natuurlijk ook nog. Wij liepen er meer toevallig tegenaan.
Succes
Voor ons stond een hele rij stewardessen van Lufthansa die hetzelfde deden maar ik kreeg niet de indruk dat dit verplicht was voor iedereen omdat er veel te rustig was. Of dat de helft het vergeet dat kan natuurlijk ook nog. Wij liepen er meer toevallig tegenaan.
Succes
Dirk Jan
In Detroit was dit begin dit jaar verplicht. Er kwamen dan ook steeds medewerkers bij de gate aan iedereen vragen of men wel gebruikt had gemaakt van het apparaat. Ik neem aan dat het alleen verplicht is als ze er speciaal naar komen vragen. Ik vind dit erover op internet:Dirk Jan schreef:op het vliegvel van Phillidelphia stond (ergens) een automaat. Daar moest je inkijken en je wijsvingers opleggen voor een afdruk. Na een tijdje kreeg je een bonnetje waar op stond dat je het land had verlaten.
What do I need to do before I exit the U.S.?
US VISIT Exit procedures are being tested at the following airports:
* Baltimore/Washington International
* Chicago O’Hare International
* Dallas/Fort Worth International
* Denver International
* Detroit Metropolitan Wayne County International
* Fort Lauderdale-Hollywood International
* Hartsfield-Jackson Atlanta International
* Luis Muñoz Marin International in San Juan, Puerto Rico
* Newark Liberty International
* Philadelphia International
* San Francisco International
* Seattle-Tacoma International
The US-VISIT Exit procedures are also being tested at the following seaports:
* Miami International Cruise Line Terminal,
* Long Beach and San Pedro seaports near Los Angeles
If you leave from one of these ports, you are required to confirm your departure using US VISIT exit procedures. Your check out will include the scanning of your visa or passport and repeating the simple inkless fingerscanning process for first your left index finger and then your right index finger. A workstation attendant will be available if you need assistance. The exit confirmation will be added to your travel records to demonstrate compliance with the terms of your admission. Ultimately, most foreign visitors will be required to check out before leaving the United States.
(bron: http://www.dhs.gov/xtrvlsec/programs/ed ... _0525.shtm)
Zo ziet dat bewijsje er uit (de voorste):

Heb nog steeds geen foto's en reisverslag online van maart/april '06 *schaam*
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht