Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overstappen Houston in 2 uur genoeg?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Overstappen Houston in 2 uur genoeg?

Bericht door PSVwally »

Meer ruimte en dat is heerlijk als je wat langer bent. Volgens mij zat er bij United ook wat verschil in entertainment (meer keuze), maar dat was tijdens onze vluchten niet merkbaar.
BeeJee78
Amerika-ontdekker

Bericht door BeeJee78 »

PSVwally schreef:Meer ruimte en dat is heerlijk als je wat langer bent. Volgens mij zat er bij United ook wat verschil in entertainment (meer keuze), maar dat was tijdens onze vluchten niet merkbaar.
Ik ben 1.85. Dat is meestal nog net te doen...
BeeJee78
Amerika-ontdekker

Bericht door BeeJee78 »

BeeJee78 schreef:
tetouani schreef:Ik vlieg in juni vanuit Amsterdam naar Houston en moet dan van Houston naar Las Vegas.

Mijn overstaptijd is ook 2 uur. Ik hoop dat het goed gaat.

13:30 uur aankomst in Houston
15:30 uur vertrek naar Las Vegas.

In principe is de overstaptijd niet eens 2 uur. Pray pray pray. Meestal komt het vliegtuig wel iets eerder aan dan de planning. tenminste, dat is altijd mijn ervaring.
Ik las ergens anders dat iemand nog nooit op tijd geland is ;-)
Blijft idd gewoon hopen dat alles lekker loopt. Succes in juni!
Ik schop dit oude topic even omhoog als het mag...

Hoe is het jou vergaan in juni? Ging het overstappen een beetje vlot?
Onze aansluiting is inmiddels nog krapper geworden; 1u47...

Anderen nog recente ervaringen in Houston met overstappen?
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

Ik had vorige zomer 1.5uur en ik redde het in een uurtje. Vond de security area erg rommelig. Vrij klein en chaotisch.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat vond ik ook. Ik denk dat 2u of 1.45u voldoende is hoor. Maar vooral de ruimte van de security check voordat je zeg maar vertrekruimtes van de vervolgvlucht binnenkomt is echt drama. Rijen die om allerlei hoekjes gaan en door allerlei zaaltjes en dan weer vlak bij de ingang uitkomen bij de xray poortjes waar ook de andere rijen weer samenkomen om door dezelfde poortjes te gaan. Een efteling-wachtrij is met al die opgeschoten jeugd minder chaotisch vond ik.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

De enige luchthaven waar ik ooit een vlucht heb gemist door de immigrations is Houston, ik had anderhalf uur totde volgende vlucht, en ben langer dan dat zoet geweest met staan in de eij.
Ik had de pech dat er bijna gelijktijdig drie vliegtuigen ariveerde die door immigrations moesten, dus ongeveer 750 man met vijf open poortjes....
BeeJee78
Amerika-ontdekker

Bericht door BeeJee78 »

Pete.Z schreef:De enige luchthaven waar ik ooit een vlucht heb gemist door de immigrations is Houston, ik had anderhalf uur totde volgende vlucht, en ben langer dan dat zoet geweest met staan in de eij.
Ik had de pech dat er bijna gelijktijdig drie vliegtuigen ariveerde die door immigrations moesten, dus ongeveer 750 man met vijf open poortjes....
Is dat lang geleden?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Dat was in 2009, dus al weer een poosje terug, laatste overstap in Houston heb ik vorig jaar gehad, nog steeds chaotisch, maar wel sneller, ook omdat we nu niet tegelijk met andere toestellen aankwamen, duurde ongeveer 40 minuten.
SenA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door SenA »

Wij zijn vorig jaar nog over Houston gevlogen.

Immigrations was vrij vlot toen. We hadden 2,5 uur tijd om over te stappen, dit was ruim voldoende, we konden nog rustig wat eten op het vliegveld.

Normaal houd ik altijd 2 uur overstap tijd aan voor de heenreis. bij 1u45 moet ook kunnen, maar het kan spannend worden als alles tegen zit lijkt me.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij komen altijd aan in Houston, hoeven niet over te stappen. Maar reken er maar op dat je al snel een uur kwijt bent voordat je door immigrations bent. Het kan wel eens sneller gaan als je mazzel hebt, maar 5 kwartier is ons ook wel overkomen. Koffers ophalen en customs gaan meestal wel snel, in max 10 minuten ben je wel klaar. Geen idee hoe lang het precies duurt om koffers weer af te geven en door security te gaan, maar ik denk dat alles onder de 1,5 uur erg lastig is, en alles onder de 2 uur overstap tijd ook een grote faalkans heeft. Als je 2 uur of meer hebt om over te stappen zou het volgens mij wel gewoon haalbaar moeten zijn als er geen gekke dingen gebeuren.
Terug in Texas!
Drive 5-7
Amerika-ontdekker

Bericht door Drive 5-7 »

Hmmm... wij hebben straks ook maar 1 u, 45 min. om over te stappen in Houston ... Hoop dat dat goed gaat dan...

groet,
Dinant
Afbeelding
Denver - San Francisco (2013)
San Francisco (2017)
SenA
Amerika-ontdekker

Bericht door SenA »

Drive 5-7 schreef:Hmmm... wij hebben straks ook maar 1 u, 45 min. om over te stappen in Houston ... Hoop dat dat goed gaat dan...

groet,
Dinant
Ervoor zorgen dat je in het vliegtuig naar het toilet bent geweest (zodat het op de luchthaven niet hoeft), liefst voorin het vliegtuig zitten en een flinke pas aanhouden richting de immigrations. Dan moet het lukken, zo niet, dan regelt de maatschappij een andere vlucht voor je.
BeeJee78
Amerika-ontdekker

Bericht door BeeJee78 »

Drive 5-7 schreef:Hmmm... wij hebben straks ook maar 1 u, 45 min. om over te stappen in Houston ... Hoop dat dat goed gaat dan...

groet,
Dinant
Wanneer gaan jullie?
Drive 5-7
Amerika-ontdekker

Bericht door Drive 5-7 »

Onderwerp: Reis Drive 5-7: Denver - San Francisco
Drive 5-7 schreef:We vertrekken 9 september en zijn dus al aan het aftellen hier.
BeeJee78 schreef:Wanneer gaan jullie?
We vliegen 9 september heen en komen daar 's middags aan. Het "vervelende" is dat het reisburo ook de huurauto vanaf die dag al heeft geboekt en de afspraak bij de verhuur in Denver om 18u heeft gezet ...

groet,
Dinant
Afbeelding
San Francisco (2017)
BeeJee78
Amerika-ontdekker

Bericht door BeeJee78 »

Oh, maar dat maakt helemaal niet uit joh. Die tijd is maar een indicatie en geen afspraak.
Daar gaan ze je echt niet aan houden hoor. Al kom je een dag later...
Drive 5-7
Amerika-ontdekker

Bericht door Drive 5-7 »

Ah oké, da's wel een geruststelling. :thumbup:

groet,
Dinant
Afbeelding
San Francisco (2017)
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

BeeJee78 schreef:Oh, maar dat maakt helemaal niet uit joh. Die tijd is maar een indicatie en geen afspraak.
Daar gaan ze je echt niet aan houden hoor. Al kom je een dag later...
Let op, dat is niet waar, de huur staat wel degelijk op die datum ingepland, ik heb het zelf meegemaakt dat ik een dag later aankwam in Phoenix, en toen was mijn huurcontract al nergens meer te vinden.Ik dacht ook dat het wel mee zou vallen.
Gelukkig raken we niet zo snel in paniek, en spreken we de taal goed, maar dat was een hele uitzoekerij en heen en weer bellen met Nederland, hoofdkantoren National/Alamo en praten aan de balie.Pas na twee uur en prima medewerking en begrip van de baliemedewerker hadden we de auto.
Als ik ooit nog een dag te laat ben, zal ik zeker de avond eevoor bellen met de verhuuer dat ik lat ben, scheelt een hoop gezeur.
BeeJee78
Amerika-ontdekker

Bericht door BeeJee78 »

Oke, een dag later is misschien iets anders voor sommige verhuurbedrijven, maar het tijdstip maakt echt niets uit (behalve als je veel te vroeg bent)
dexter
Amerikafan

Bericht door dexter »

wij hebben in september ook een overstap in houston van 2 uur.
nou lees ik dat je snel t vliegtuig uit moet dat dat tijd scheelt.
maar moet je niet eerst je koffer ophalen en dan door immigration?
of heb je eerst immigration en dan je koffer ophalen en wat moet je dan doen? waar moet je je koffer weer afgeven?
kan iemand mij uitleggen hoe dit allemaal in zn werk gaat?
alvast bedankt :oops:
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Je gaat eerst door immigration, daarna haal je je koffer op en gaat nog door customs. Dan kun je daarna je koffer weer inleveren. Als je de borden voor transit volgt dan kom je er vanzelf en anders zijn er ontzettend veel aardige mensen die je even willen helpen.
Je geeft daar je koffer af en dan kun je of naar je gate of nog even eten/shoppen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer