Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis C4MIEL: september 2014 - rondje Salt Lake City

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
C4MIEL
Amerika-ontdekker

Reis C4MIEL: september 2014 - rondje Salt Lake City

Bericht door C4MIEL »

Na alle geweldige input hier op onze vorige rondreis (Las Vegas naar San Francisco via Zion, Bryce, Grand Canyon, Mammoth Lakes e.d.), hier alvast wat voorbereidend werk voor onze volgende trip.

We willen graag Yellowstone en Arches/Moab bekijken. En die twee logisch aan elkaar vastknopen zonder dat we veel van de vorige route rijden lijkt een kleine uitdaging, maar ik geloof dat we een redelijke route in elkaar geklust hebben. Wellicht hebben jullie hier nog tips. Hotels en vluchten zijn nog niet geboekt. Een vaste datum hebben we nog niet, maar dat het September wordt staat wel vast.

Dag 1: Ams -> NYC -> Salt Lake City
Dag 2: Salt Lake City
Dag 3: Salt Lake City
Dag 4: Salt Lake City -> Idaho Falls
Dag 5: Idaho Falls -> Yellow Stone
Dag 6: Yellow Stone
Dag 7: Yellow Stone
Dag 8: Yellow Stone -> Rock Springs
Dag 9: Rock Springs -> Browns Park -> Steamboat Springs
Dag 10: Steamboat Springs
Dag 11: Steamboat Springs -> Aspen
Dag 12: Aspen -> Moab
Dag 13: Moab
Dag 14: Moab -> Salt Lake City
Dag 15: Salt Lake City- NYC
Dag 16: NYC
Dag 17: NYC
dag 18: NYC
Dag 19: NYC
Dag 20: NYC -> Amsterdam

Suggesties, ideeën, tips zijn van harte welkom!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: September 2014: Rondje Salt Lake City

Bericht door Martin & Marianne »

Met Yellowstone en Moab als doel vind ik de tijd die je daarvoor nu gepland hebt niet echt veel. Voor Yellowstone is 2 dagen minimaal vind ik, en ik mis Grand Teton. Als je zowel Arches als Canyonlands wilt bezoeken, en Dead Horse Point SP en nog wat interessante dingen rondom Moab dan is hier 3 nachten wel het minimum. Je zult onderweg naar Moab ook nog wel iets willen zien neem ik aan, Aspen zal niet alleen als overnachtingsplek bedoeld zijn, dus je hebt nu maar 1 dag voor de parken bij Moab.
Is er een reden voor 2 nachten Steamboat Springs? En 3 nachten SLC?
Als je de reis wilt combineren met NY, doe dan NY in het begin. Je bent anders een volle dag kwijt met de vlucht vanaf SLC naar NY, tewijl je van NY naar SLC juist tijd wint.
Overweeg ook eens om een one way te doen, bijvoorbeeld van Denver naar SLC.
Misschien heb je voor de combinatie Yellowstone en Moab iets ons 2008-verslag. Of kijk eens in ons 2013-verslag voor de route Denver-Moab.

Marianne
C4MIEL
Amerika-ontdekker

Re: September 2014: Rondje Salt Lake City

Bericht door C4MIEL »

NYC aan het einde is wellicht minder logisch, alleen ervaren wij een city trip aan het einde van zo'n reis als ideaal. Daar leveren we graag 1 dag reizen voor in.

Steamboat Springs 2 nachten was meer om de route een beetje te breken. Van de vorige trip hebben we geleerd dat we na 1 nacht op een plek, bij voorkeur 2 nachten op de volgende plek blijven, puur voor de rust. De ritten zijn allemaal goed te behappen. In de vorige tocht gingen we in 1 rit van Las Vegas naar Mammoth Lakes en dat was toch wel een iets te lange tocht.

Wellicht 1 dag minder in SLC en dan 1 dag meer in Yellowstone of Grand Teton, goed punt!
Gijs&Kelly
Amerikakenner
Partner van: a.ka. Damzkie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis C4MIEL: september 2014 - rondje Salt Lake City

Bericht door Gijs&Kelly »

Mooie reis! Heb je een reden voor Idaho Falls? Zo niet zou ik het eerste deel van het schema zo doen:

Dag 1: Ams -> NYC -> Salt Lake City
Dag 2: Salt Lake City
Dag 3: Salt Lake City - Jackson (Grand Teton)
Dag 4: Jackson (Grand Teton)
Dag 5: Jackson (Grand Teton -> Yellowstone
Dag 6: Yellowstone
Dag 7: Yellowstone
Dag 8: Yellowstone -> Rock Springs

Misschien heb je nog wat aan ons reisverslag van vorig jaar (zie onderschrift). Ik denk dat een volle dag Salt Lake City lang zat is. Je kunt zelfs overwegen de stad over te slaan en de ochtend na je reis gelijk vroeg op pad te gaan naar Jackson. Daarmee win je een dag die je bij Moab kunt gebruiken. Ik weet niet hoe graag je Salt Lake City wilt zien. Wij waren er een middag en vonden het best een leuke stad, maar niet heel bijzonder.

Van SLC naar Jackson is prima te doen. Wij waren erg onder de indruk van Grand Teton. Vanuit daar ben je ook in een paar uurtjes in Yellowstone, dus als je het schema zo houdt heb je 2,5 dag voor het park. Zou voor ons meer dan genoeg zijn, andere brengen er makkelijk een week door, dus daarvoor moet je zelf kijken wat je graag wilt zien/doen.

Het middenstuk ken ik niet, maar voor Moab zou ik waar mogelijk zeker 3 nachten inplannen. Is de omgeving absoluut waard!
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Om wat tijd te winnen zou je ook van SLC eerst naar Yellowstone kunnen gaan. (5+ uur rijden tussen SLC en West Yellowstone) Daarna GTNP. Na GTNP in een keer via Flaming Gorge naar Vernal en daarna naar Moab. Steamboat ligt niet echt op de route maar is wel erg mooi hoor. Waarom zou je in Rock Springs willen overnzchten>? Niet veel daar en wel erg dicht bij GTNP
C4MIEL
Amerika-ontdekker

Bericht door C4MIEL »

@Gijs&Kelly: dat is inderdaad een goeie suggestie! Die ga ik erin opnemen.

@Yeehaw: Rock Springs willen we doen om de rit richting Steamboat niet al te lang te maken. Het lijkt ons erg mooi om het landschap van Steamboat en Aspen te combineren met dat van Yellowstone en Moab. Een beetje contrast in de reis aanbrengen. Ritten van 5uur of langer zijn niet bijzonder favoriet, vandaar Rock Springs.

Ik denk dat ik met het idee van Gijs&Kelly een heel eind kom. Nog tips voor wat betreft hotels?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je moet zelf weten wat je doet maar als je van SLC naar Jackson gaat, dan naar Yellowstone en dan naar Rock Springs ga je wel heen en weer rijden. Het is van SLC net zo lang rijden naar zowel Jackson als naar West Yellowstone.
C4MIEL
Amerika-ontdekker

Bericht door C4MIEL »

Oké, en vanuit Jackson Yellowstone bekijken, is dat een optie? Of is dat belachelijk heen en weer rijden die dagen en is een hotel / lodge beter te boeken in het park?

* edit: Ik zie net dat je West Yellowstone zei, wat een apart stadje buiten het park is. Thanks, kende ik niet, is wellicht een goeie optie.
Gijs&Kelly
Amerikakenner
Partner van: a.ka. Damzkie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Gijs&Kelly »

De optie van Yeehaw is inderdaad beter om eerst Yellowstone te doen en dan Grand Teton.

Yellowstone vanuit Jackson is zonde, dan rijd je te ver heen en weer. West Yellowstone is een goede uitvalsbasis of kies een overnachtingsplek in het park. Je hebt nog tijd genoeg, dus iets vinden in het park moet geen probleem zijn. Onze voorkeur gaat uit naar een wat luxere overnachtingsplek buiten een park met meer voorzieningen om je heen, wat vaak ook een stuk betaalbaarder is dan in een park. Daar hebben we een uurtje extra reistijd graag voor over. Maar daar zijn de meningen over verdeeld, daarin moet je je eigen afweging maken.
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
C4MIEL
Amerika-ontdekker

Bericht door C4MIEL »

Daar zitten we wel op 1 lijn Gijs&Kelly. Liever iets luxer net buiten het park, dan in het park zelf. Zeker met de prijzen die vaak in een park gehanteerd worden. Ik zal eens een routeplannen met de input van jullie en Yeehaw. Wat is de voornaamste reden om eerst Yellowstone te doen eigenlijk?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Omdat de route dan logischer is. Yellowstone bezoeken va GTNP is vrijwel niet mogelijk. Daar is Yell te groot voor en de weg tussen Yell en GTNP is bijna altijd druk en wij hebben ook menigmaal roadworks meegemaakt. Rijden in Yell kan de nodige tijd nemen door snelheidsbeperkingen en wildlife op de weg. Die trekken zich niets van gehaaste mensen aan ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer