Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Je Amerikaanse huis - show & tell
Re: Je Amerikaanse huis - show & tell
Vergeet niet dat de huurprijs inclusief de property tax is, die hier relatief hoog is. Maar daar staat een veel lagere inkomstenbelasting tegenover.
En alles is relatief, wij verhuizen naar Rio de Janeiro deze maand, en de verwachting is dat onze huur daar zeker boven de $5000 per maand zal liggen. Gelukkig hoeven we dat niet zelf te betaln!
En alles is relatief, wij verhuizen naar Rio de Janeiro deze maand, en de verwachting is dat onze huur daar zeker boven de $5000 per maand zal liggen. Gelukkig hoeven we dat niet zelf te betaln!
Terug in Texas!
Is het een strandvilla?
Ik heb het over een huis (vrijstaand of in een rij) of appartement in een verre buitenwijk, niets extreems. Wijk ligt wel aan zee, de meeste woningen uiteraard niet. Er zijn nog wel duurdere wijken. Ook goedkopere uiteraard, maar die zijn ivm veiligheid geen optie voor ons. Ach, zelfs in India betaalden we al meer dan €2000 voor een flat van ongeveer 150m2 op de 18e verdieping, met houtje-touwtje keuken en badkamers, mini-balkon en zonder verdere voorzieningen bij de flat. Zoals ik al zei, alles is relatief!
Terug in Texas!
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Oke, hier nog eentje vanuit Canada...SophiaB, jullie huis ziet er zo mooi uit en het moet toch wel anders leven zijn dan voor ons omdat we zo dicthbij Vancouver wonen. Elk plekje heeft zo zijn eigen charmes en het is fijn te lezen dat het jullie droomhuis is!
Hier wat meer info over ons huis en omgeving:
Regio: Greater Vancouver area, British Columbia, Canada...om precies te zijn de Massey-Victory Heights in New Westminster.
Huur of koop: koop
Soort huis: vrijstaand huis met 2 verdiepingen en een losse carpot die afgesloten naar de backalley toe met een automatische garage poort.
Indeling: wij wonen een beetje op een heuvel en van de achterkant kan je enkel de gelijkvloerse verdieping zien en van de voorkant kan je ook de helft van de onderverdieping zien (basement). Aan de achterkant kom je binnen in de keuken, links is er een grote woonkamer en eetkamer, rechts heb je de gang waar van links 2 kleinere slaapkamers afliggen en rechts de badkamer en master bedroom met ensuite. De onderverdieping heeft een TV/computer room, de woonkamer die wij altijd gebruiken met grote sofa, tv en onze computers staan hier ook. Daarnaast is een grote fitness kamer, een badkamer, een kleine workshop, een grote laundry room waar ook onze grote diepvries staat, een grote family room en een bergplaats/pantry (om voorraad te houden).
Vloeroppervlakte: 3000 sq ft (278.55 m2)
Grondoppervlakte: rechthoekig stuk grond van 100ft x 66ft (30m x 20m)
Prijs per maand: geen betalingen
Buitenruimte: Ja, een afgesloten achtertuin met overdekt terras en gras aan de voorkant van het huis
Soort bouw: hout
Bouwjaar 1954 - we hebben het volledig vernieuwd aan de buitenkant in 2010, de binnekant moet nog komen in de toekomst.
Buurt: Deze buurt was een soort wijk waar in de jaren 50 dokters en advocaten hun huis bouwden, nu zijn deze huizen bewoond door families met hun kinderen. Het is nog een vrij rustige buurt met niet teveel verkeer en veel groen. Winkels op 5 minuten van ons thuis, grote supermarkten binnen de 10 minuten van ons thuis, scholen dichtbij, banken en alle andere benodigdheden op korte afstand, openbaar vervoer naar downtown Vancouver (zo'n 25 minuten reizen) dichtbij en ook erg belangrijk, prachtige natuur en stranden op 15 minuten van ons thuis. Voor de echte ongerepte natuur is het ook maar een goed half uur rijden.
Bijzonderheden: Karakter huis met hele mooie ingelegde houten vloeren die bedekt waren met een dik tapijt. We hebben de tapijten eruit gehaal en de houten laten boenen. De slaapkamers zijn ruim, vooral de master bedroom met grote walk-in closet. De keuken is eigenlijk vrij klein voor de grootte van het huis en is ook nog anno 1960 of dergelijke, maar is nog functioneel en we willen zeker in de toekomst een volledig nieuwe keuken laten zetten.
Wie wonen er: twee volwassenen en ons 3 jarig dochterje.
Bevalt het: Het bevalt super, ik woon hier heel graag. We wonen nog vrij rustig, maar toch is alles erg dichtbij en zijn we op een goede 20-25 minuten in het hartje van downtown Vancouver, op een half uurtje in de bergen of aan de zee en op een half uurtje aan de grens van Amerika. Ik kom van een klein dorpje, maar hou toch wel meer van het stadsleven...niet dat ik recht in het hartje een drukke stad zou willen wonen, maar in buurtwijken waar het nog vrij rustig is met alles wat je nodig hebt dichtbij vind ik toch wel erg handig!
Foto's: Eerste foto is voor en na de renovaties aan de buitenkant

Woonkamer op het gelijkvloers, wordt meer overdag gebruikt met ons dochtertje...onze TV room is op het onderste verdiep

De gang naar de badkamer en slaapkamers toe

Onze achtertuin met terras (gras is zo bruin/geel omdat we er vergift op hebben gespoten...willen nieuw gras gaan zaaien)

Hier wat meer info over ons huis en omgeving:
Regio: Greater Vancouver area, British Columbia, Canada...om precies te zijn de Massey-Victory Heights in New Westminster.
Huur of koop: koop
Soort huis: vrijstaand huis met 2 verdiepingen en een losse carpot die afgesloten naar de backalley toe met een automatische garage poort.
Indeling: wij wonen een beetje op een heuvel en van de achterkant kan je enkel de gelijkvloerse verdieping zien en van de voorkant kan je ook de helft van de onderverdieping zien (basement). Aan de achterkant kom je binnen in de keuken, links is er een grote woonkamer en eetkamer, rechts heb je de gang waar van links 2 kleinere slaapkamers afliggen en rechts de badkamer en master bedroom met ensuite. De onderverdieping heeft een TV/computer room, de woonkamer die wij altijd gebruiken met grote sofa, tv en onze computers staan hier ook. Daarnaast is een grote fitness kamer, een badkamer, een kleine workshop, een grote laundry room waar ook onze grote diepvries staat, een grote family room en een bergplaats/pantry (om voorraad te houden).
Vloeroppervlakte: 3000 sq ft (278.55 m2)
Grondoppervlakte: rechthoekig stuk grond van 100ft x 66ft (30m x 20m)
Prijs per maand: geen betalingen
Buitenruimte: Ja, een afgesloten achtertuin met overdekt terras en gras aan de voorkant van het huis
Bouwjaar 1954 - we hebben het volledig vernieuwd aan de buitenkant in 2010, de binnekant moet nog komen in de toekomst.
Buurt: Deze buurt was een soort wijk waar in de jaren 50 dokters en advocaten hun huis bouwden, nu zijn deze huizen bewoond door families met hun kinderen. Het is nog een vrij rustige buurt met niet teveel verkeer en veel groen. Winkels op 5 minuten van ons thuis, grote supermarkten binnen de 10 minuten van ons thuis, scholen dichtbij, banken en alle andere benodigdheden op korte afstand, openbaar vervoer naar downtown Vancouver (zo'n 25 minuten reizen) dichtbij en ook erg belangrijk, prachtige natuur en stranden op 15 minuten van ons thuis. Voor de echte ongerepte natuur is het ook maar een goed half uur rijden.
Bijzonderheden: Karakter huis met hele mooie ingelegde houten vloeren die bedekt waren met een dik tapijt. We hebben de tapijten eruit gehaal en de houten laten boenen. De slaapkamers zijn ruim, vooral de master bedroom met grote walk-in closet. De keuken is eigenlijk vrij klein voor de grootte van het huis en is ook nog anno 1960 of dergelijke, maar is nog functioneel en we willen zeker in de toekomst een volledig nieuwe keuken laten zetten.
Wie wonen er: twee volwassenen en ons 3 jarig dochterje.
Bevalt het: Het bevalt super, ik woon hier heel graag. We wonen nog vrij rustig, maar toch is alles erg dichtbij en zijn we op een goede 20-25 minuten in het hartje van downtown Vancouver, op een half uurtje in de bergen of aan de zee en op een half uurtje aan de grens van Amerika. Ik kom van een klein dorpje, maar hou toch wel meer van het stadsleven...niet dat ik recht in het hartje een drukke stad zou willen wonen, maar in buurtwijken waar het nog vrij rustig is met alles wat je nodig hebt dichtbij vind ik toch wel erg handig!
Foto's: Eerste foto is voor en na de renovaties aan de buitenkant

Woonkamer op het gelijkvloers, wordt meer overdag gebruikt met ons dochtertje...onze TV room is op het onderste verdiep

De gang naar de badkamer en slaapkamers toe

Onze achtertuin met terras (gras is zo bruin/geel omdat we er vergift op hebben gespoten...willen nieuw gras gaan zaaien)

Zo dat is een kasteel

AnninBC - het huis 'oogt' inderdaad stukken beter na de renovatie. En wat een mooi parket daar op de foto !
Wat staat er in dat kastje ?!
SophiaB, wat is jullie huis leuk 'tegen de heuvel' gebouwd met daardoor verschillende verdiepingen.
SophiaB, wat is jullie huis leuk 'tegen de heuvel' gebouwd met daardoor verschillende verdiepingen.
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oh, dank je wel!!! Alles is eigenlijk veranderd aan de buitenkant met nieuwe ramen, een nieuw verflaag over de stucco, nieuwe siding (vinyl siding over het hout heen laten zetten) en een nieuwe trap aan de voordeur alsook die stenen paal. Ja, dat parket daar hebben we wel geluk mee gehad. Toen het huis gekocht was lag er een dik tapijt in het hele huis en achteraf kwamen we erachter dat er prachtig parket onderlag...origineel van de jaren 50 met zo'n zwarte ingelegde rand. Dit parket ligt in onze woonkamer/eetkamer, in de gang en alle slaapkamers en ook de trap naar beneden met de foyer (ingang aan de voorkant) ook volledig parket. We hebben het tapijt eruit gehaald en dan het parket opnieuw laten boenen/opglanzen (of hoe noem je dat).oortjes schreef:AnninBC - het huis 'oogt' inderdaad stukken beter na de renovatie. En wat een mooi parket daar op de foto !
Bedoel je dat kastje in de gang? Daar staan allemaal kleine gekleurde glazen figuurtjes in, een verzameling van mij...het zijn alle soorten dieren.
Wij wonen in Roswell in Georgia en dat is een buitenwijk van Atlanta, we hebben het huis in 2010 gekocht en zijn er nog steeds meer dan gelukkig. We wonen hier met 3 mensen, 2 volwassenen en zoon van 10. We zijn met name blij met de ruime tuin van .75 acre en de stijl van het huis sprak ons ook aan. Reden om dit huis te kiezen was ook dat het schooldistrict 1 van de betere van Atlanta is. Op een kilometer op 2 zit de oude kern van Roswell met enkele mooie antebellum huizen en een straat vol met restaurants en barretjes. Hier krijgen wij het gevoel dat we in Europa zijn. Ik heb een tijd geleden al eens foto's geplaatst van ons huis en ik heb ze maar simpelweg gekopieerd. Niet alles is meer hetzelfde, zo is in de basement er inmiddels een pooltafel en tafelvoetbalspel bij gekomen. Ook het terras is uitgebreid met een heerlijk loungeset.
Oppervlak huis: 3500 square feet
Oppervlak grond : 0.75 acre
Het is een koophuis en is gebouwd in 1995.
Ons bevalt met name het heerlijke weer in Georgia, de ruime kavels en de vriendelijke mensen. Geen reden dus om te verhuizen maar zeg nooit nooit!!
De buitenkant:

De Badkamer:

De woonkamer:

Basement:

Keuken:

Eetkamer:

Studeerkamer:

Oppervlak huis: 3500 square feet
Oppervlak grond : 0.75 acre
Het is een koophuis en is gebouwd in 1995.
Ons bevalt met name het heerlijke weer in Georgia, de ruime kavels en de vriendelijke mensen. Geen reden dus om te verhuizen maar zeg nooit nooit!!
De buitenkant:

De Badkamer:

De woonkamer:

Basement:

Keuken:

Eetkamer:

Studeerkamer:

- AnnInBC
- Amerika-expert
- Contacteer:
Prachtig huis, Rudolfje! Zowel aan de buitenkant als binnenkant! 

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Over kastelen gesproken... Wat een mooi huis zeg! Klink misschien raar en ik kan het niet uitleggen, maar dit vind ik dus echt mooi Amerikaans
Mooie inrichting rudolfje
Holi Kannoli - dat is wel top of the line zeg !
Is je gras dood door gebrek aan water of is het een keuze om nieuw in te kunnen zaaien ?
Overigens het nadeel van een huis van een-verdieping is dat je niet zo'n 'upperdeck' of balcon kunt hebben. (snik).
Zo'n douche met vrijstaand glas hadden we in het vorige huis ook, hadden we laten installeren ipv. standaard douche-cabine. Maar we hebben dat huis verkocht en het nieuwe huis heeft weer de goedkope standaard-door-bouwer-ingezette-variant.
Wat ik op de foto's zie, hadden vorige bewoners dat er al in gezet of hebben jullie dat gedaan ?
Is je gras dood door gebrek aan water of is het een keuze om nieuw in te kunnen zaaien ?
Overigens het nadeel van een huis van een-verdieping is dat je niet zo'n 'upperdeck' of balcon kunt hebben. (snik).
Zo'n douche met vrijstaand glas hadden we in het vorige huis ook, hadden we laten installeren ipv. standaard douche-cabine. Maar we hebben dat huis verkocht en het nieuwe huis heeft weer de goedkope standaard-door-bouwer-ingezette-variant.
Wat ik op de foto's zie, hadden vorige bewoners dat er al in gezet of hebben jullie dat gedaan ?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Zo'n douche hebben wij inderdaad ook en een apart toilet in de "master" bathroom, heel fijn vind ik! En dat deck ook, ik zit graag op het onze. Rudolfje hebben jullie een walk out basement? Ik zie geen deur. Wij hebben specifiek dit "lot" gekozen destijds omdat er maar vier van de tien huizen een walk out basement konden hebben en dit was er een van. Andere buren met ondergrondse basements hebben inderdaad een aantal keren last van overstromingen gehad.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Wat een prachtig huis Rudolfje!! Niet alleen de buitenkant maar zeker ook de binnenkant. (Mooie kleur vloer en de moderne keuken spreekt me ook enorm aan) 

-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Hey Goldenhills, waar wonen jullie ergens in de Bay Area? Kinderen? Bij deze leuk om met je kennis te maken buurman 
Ik sluit me aan bij de rest: prachtig huis rudolphje!

Ik sluit me aan bij de rest: prachtig huis rudolphje!
Petra/VS - Zo'n afgesloten WC was voor mij ook een must toen ik een huis zocht ! En echt er waren hele dure optrekken, en dan toch in de MasterBathroom zo'n WC tussen bad en wasbakken. Ongelofelijk.
Heb je buren dan geen sump pumps ?
Heb je buren dan geen sump pumps ?
Laatst gewijzigd door USInsider op 20 aug 2013, 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Regio: Central Maryland (1 uur van DC, half uur van Baltimore)
Huur of koop: huur
Soort huis: vrijstaand, 6 slaapkamers, 5,5 bathrooms, study, 3 woonkamers, driedubbele garage, eigen well, septic tank
Vloeroppervlak: 6420 sq ft
Prijs per maand: $ 5000 exclusief
Verdieping: woonverdieping, slaapverdieping, basement
Buitenruimte: 5,32 acres, met veel herten, konijnen, eekhoorntjes en ander wild
Soort bouw: hout/steen
Bouwjaar 1991
Buurt: development
Bijzonderheden: Deels gemeubileerd (inclusief pianovleugel); heel bijzonder huis in kasteel-stijl; central vac, mooie houten vloeren (eigenaar heeft een vloerenbedrijf)
Wie wonen er: twee volwassenen, 4 kinderen (huisdieren mogen wel, maar hebben we niet)
Bevalt het: We zijn dol op dit huis, maar de appliances hebben broodnodig een update nodig. Ook is het sanitair verouderd, en de watervoorziening ziet er uit alsof hij ieder moment kan instorten. Airco is meer dan fijn, en ook deck-ventilatoren zijn erg prettig. We hebben een schitterend uitzicht vanaf ons deck en het achterste stuk van de tuin is een bosperceeltje, met kampvuurplek. We hebben een fruitboomgaard waar we eigenlijk alleen maar ellende van hebben (en nauwelijks fruit). Als de wind verkeerd staat, horen we het vrachtverkeer op de I70, maar anders vooral veel vogel- en krekelgeluiden. En wat ik echt heeeel erg ga missen als we ooit verhuizen, is onze slaapkamer met toren-profiel, met 8 hoeken/zijden en ramen helemaal rondom die we 's nachts allemaal open zetten zodat het net lijkt of je buiten ligt. Kortom ja, het bevalt, maar niet voor eeuwig zeg maar
Foto's heb ik nog nooit geprobeerd
Huur of koop: huur
Soort huis: vrijstaand, 6 slaapkamers, 5,5 bathrooms, study, 3 woonkamers, driedubbele garage, eigen well, septic tank
Vloeroppervlak: 6420 sq ft
Prijs per maand: $ 5000 exclusief
Verdieping: woonverdieping, slaapverdieping, basement
Buitenruimte: 5,32 acres, met veel herten, konijnen, eekhoorntjes en ander wild
Soort bouw: hout/steen
Bouwjaar 1991
Buurt: development
Bijzonderheden: Deels gemeubileerd (inclusief pianovleugel); heel bijzonder huis in kasteel-stijl; central vac, mooie houten vloeren (eigenaar heeft een vloerenbedrijf)
Wie wonen er: twee volwassenen, 4 kinderen (huisdieren mogen wel, maar hebben we niet)
Bevalt het: We zijn dol op dit huis, maar de appliances hebben broodnodig een update nodig. Ook is het sanitair verouderd, en de watervoorziening ziet er uit alsof hij ieder moment kan instorten. Airco is meer dan fijn, en ook deck-ventilatoren zijn erg prettig. We hebben een schitterend uitzicht vanaf ons deck en het achterste stuk van de tuin is een bosperceeltje, met kampvuurplek. We hebben een fruitboomgaard waar we eigenlijk alleen maar ellende van hebben (en nauwelijks fruit). Als de wind verkeerd staat, horen we het vrachtverkeer op de I70, maar anders vooral veel vogel- en krekelgeluiden. En wat ik echt heeeel erg ga missen als we ooit verhuizen, is onze slaapkamer met toren-profiel, met 8 hoeken/zijden en ramen helemaal rondom die we 's nachts allemaal open zetten zodat het net lijkt of je buiten ligt. Kortom ja, het bevalt, maar niet voor eeuwig zeg maar

Foto's heb ik nog nooit geprobeerd

Na al die kastelen van huizen (jaloers!) tijd voor iets anders...We gaan 100 jaar terug in de tijd, naar........
Regio: Interior Alaska, 6 uur rijden vanaf Anchorage.
Huur of koop: Koop (eigendom van schoonvader)
Soort huis: Bijzonder vrijstaand
, dry cabin (geen waterleiding of functionele septic), dubbele garage, outhouse. Woonkamer, keuken, 1 slaapkamer.
Vloeroppervlak: ~700 sq ft
Prijs per maand: Voor ons niks, maar gemiddeld in Fairbanks voor een dry-cabin met twee verdiepingen tussen de $700, á $1000,-. Zit soms verwarming bij, meestal niet.
Verdieping: woonverdieping, slaapverdieping
Buitenruimte: 2 acres, met veel elanden en bomen.
Bouwjaar 1972
Bijzonderheden: Er groeit een boom door het dak...
Wie wonen er: Ik met mijn vrouw en onze Siamese kat Nina.
Bevalt het: De buurt bevalt zeker. Midden in een bos, in de natuur 8 mile ver weg van alle lawaai. Héérlijk. Het huis bevalt niet. Ik zou het liefst morgen een ketting rond het huis leggen, aan de auto vastmaken en de boel omver trekken...

Regio: Interior Alaska, 6 uur rijden vanaf Anchorage.
Huur of koop: Koop (eigendom van schoonvader)
Soort huis: Bijzonder vrijstaand

Vloeroppervlak: ~700 sq ft
Prijs per maand: Voor ons niks, maar gemiddeld in Fairbanks voor een dry-cabin met twee verdiepingen tussen de $700, á $1000,-. Zit soms verwarming bij, meestal niet.
Verdieping: woonverdieping, slaapverdieping
Buitenruimte: 2 acres, met veel elanden en bomen.
Bouwjaar 1972
Bijzonderheden: Er groeit een boom door het dak...
Wie wonen er: Ik met mijn vrouw en onze Siamese kat Nina.
Bevalt het: De buurt bevalt zeker. Midden in een bos, in de natuur 8 mile ver weg van alle lawaai. Héérlijk. Het huis bevalt niet. Ik zou het liefst morgen een ketting rond het huis leggen, aan de auto vastmaken en de boel omver trekken...

Laatst gewijzigd door Ceristimo op 20 aug 2013, 05:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- goldenhills
- Amerika-expert
't Is buurvrouwannick003 schreef:Hey Goldenhills, waar wonen jullie ergens in de Bay Area? Kinderen? Bij deze leuk om met je kennis te maken buurman

We hebben geen kinderen, en wonen in het midden van de peninsula (San Mateo County).
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 501 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-
- 18 Reacties