Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zijn er mensen die na 1 USA bezoek afhaken?
- Jostravels
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Zijn er mensen die na 1 USA bezoek afhaken?
Ik denk dat de meeste mensen maar 1 keer die kant op gaan. Het is een 'moet je gezien hebben'-land maar als mensen het dan gezien hebben gaan ze vaak niet nog een keer op zo'n lange dure verre vakantie. Of de meer reislustigen hebben nog een hele waslijst met te bezoeken landen en gaan dus ook niet per se snel weer naar Amerika. Een rondje zuid-west hebben heeeeel veel mensen wel eens gedaan, een tripje Florida ook ng wel, maar dan heeft de gemiddelde reiziger het volgens mij wel gezien... Niet de mensen op het forum natuurlijk...
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Je vergeet NYC nogJostravels schreef:Een rondje zuid-west hebben heeeeel veel mensen wel eens gedaan, een tripje Florida ook ng wel, maar dan heeft de gemiddelde reiziger het volgens mij wel gezien

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Die Free Refills zijn standaard in de US. En aangezien men daar voor Tips werkt is het voor hun een manier om klanten-tevredenheid te krijgen. Maar je mag gerust zeggen dat je geen Refill hoeft hoorDrive 5-7 schreef:Maar wat ik nog steeds niet begrijp, zijn die "refills" in restaurants/fastfood-stops...: je krijgt ten eerste een enorm glas, en als ie leeg is vullen ze hem weer HELEMAAL. En dan vreemd kijken als je zegt dat het niet meer hoeft ...

Of je vraagt een Go-Cup om je tweede glas in mee te nemen (alleen vullen ze dan gewoon wéér een nieuwe beker

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik ken er een tweetal op't werk die toevallig samen naar de VS op vakantie zijn geweest in hun schoolperiode. Ze vonden het echt maar niks, hun grootste klacht was het eten. Ze deden een hele rondreis langs de Oostkust, ik geloof een rondje NYC/Washington/etc en een rondje in Florida. Het eten was volgens hun overal slecht, al konden ze me niet vertellen waar ze gingen eten. Langs de andere kant, ze studeerden destijds en ik schat de kans hoog in dat er veel fastfood aan te pas is gekomen. De VS zegt hun dus niets, al vind ik het wel jammer dat ze het hele land op dezelfde manier bekijken. Zo'n mensen snappen dan bv niet dat ik er al jaren naar toe trek
Ze bestaan dus!

Ze bestaan dus!
Reisblog: thisisfraa.be
- Montyrulezz
- Amerikafan
Haha ik kan me er niks bij voorstellen
.
Voor mij is het altijd een droom geweest om naar Amerika, tot ik 7 jaar geleden de gelegenheid had om er eens naar toe te gaan. En het was alsof ik in een droom zat toen we geland waren, geweldig!!
Toen een vriendin zei dat het haar ook wel leuk leek, heb ik haar gewaarschuwd dat als ze 1 keer ging, ze ook verslaafd zou zijn
en net zo was het
. We zijn ondertussen samen al 3 keer geweest en de volgende reis staat alweer op de planning! Ik vind het land geweldig, de mensen, het eten, de hele ervaring!

Voor mij is het altijd een droom geweest om naar Amerika, tot ik 7 jaar geleden de gelegenheid had om er eens naar toe te gaan. En het was alsof ik in een droom zat toen we geland waren, geweldig!!
Toen een vriendin zei dat het haar ook wel leuk leek, heb ik haar gewaarschuwd dat als ze 1 keer ging, ze ook verslaafd zou zijn

2006: 2 weken Fl. - 2008: 3 weken LA- SF
2009: 3 weken Fl. - 2012: 4 weken LA- LA
2013: 1 week New York - 2014: 3 weken New Orléans - Panhandle - Florida
2015: Florida - 2017: rondje LV - LV
2018: 1 week Weston en 1 week Orlando
2019: 3 weken LA - LA
2009: 3 weken Fl. - 2012: 4 weken LA- LA
2013: 1 week New York - 2014: 3 weken New Orléans - Panhandle - Florida
2015: Florida - 2017: rondje LV - LV
2018: 1 week Weston en 1 week Orlando
2019: 3 weken LA - LA
- Drive 5-7
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Dat zou zomaar kunnen. We zijn in 2006 een paar weken bij kennissen van mijn (toen nog) vriendin wezen logeren. Dus ook zelf regelmatig boodschappen doen (paar keer op de fiets zelfs..Fraa schreef:Langs de andere kant, ze studeerden destijds en ik schat de kans hoog in dat er veel fastfood aan te pas is gekomen.

groet,
Dinant
Nou ja, afhaken. Ik ben ook 1 keer in Tunesië geweest, en 1 keer in Laos, en 1 keer op de Malediven. Het is niet dat ik persé niet meer terug wil, maar de wereld is nog zoveel groter en er is nog zoveel meer te zien. Wij gaan eigenlijk zelden vaker naar dezelfde plek op vakantie, maar zoveel mensen zoveel meningen. Wij zouden bijvoorbeeld nooit een vakantiehuis willen bezitten waar je na een paar jaar iedere boom kent, maar voor duizenden mensen is dat het ultieme vakantiegeluk.
Zijn er zat, hoor je niet wel eens opmerkingen van "wat heb je daar nou te zoeken?", "wat ga je daar doen?" etc.
Aan de andere kant vinden heel veel mensen Turkije(hallo Jasmino
) een leuke bestemming maar mij krijg je daar niet heen. Israël dan weer wel...maar dan weer niet in het toeristische zuiden
Wat een gedoe toch weer allemaal...
Aan de andere kant vinden heel veel mensen Turkije(hallo Jasmino

Wat een gedoe toch weer allemaal...
Gewoon nieuwsgierig: waarom niet? Wij hebben op onze (ongeorganiseerde) rondreis door Turkije hele mooie en bijzondere dingen gezien en de mensen in het binnenland waren echt supervriendelijk en het eten om te smullen. Ik heb het na die ene reis ook wel gezien hoor (ben wel nog een weekend naar Istanbul geweest) maar ik had het toch niet willen missen. Ik vond Kusadasi overigens wel de meest vreselijke plek ever.DejaVu schreef:Zijn er zat, hoor je niet wel eens opmerkingen van "wat heb je daar nou te zoeken?", "wat ga je daar doen?" etc.
Aan de andere kant vinden heel veel mensen Turkije(hallo Jasmino) een leuke bestemming maar mij krijg je daar niet heen.
Ik denk overigens wel dat er een verschil is tussen mensen die bij voorbaat ergens niet heen willen en mensen die er na 1 keer nooit meer heen willen.
Edit: haha, zelfs wikipedia heeft er niks over te melden, behalve dan dat er een veerdienst naar Griekenland is: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kuşadası_(stad)
Laatst gewijzigd door dimona op 20 aug 2013, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- Drive 5-7
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Tsja..
[dooddoener-modus-aan] "Zoveel mensen, zoveel wensen..." [dooddoener-modus-uit]
Maar, ja, het ligt er ook aan met wat voor idee/verwachting je ergens naartoe gaat natuurlijk ... dan kan het soms flink tegenvallen.
[dooddoener-modus-aan] "Zoveel mensen, zoveel wensen..." [dooddoener-modus-uit]

Maar, ja, het ligt er ook aan met wat voor idee/verwachting je ergens naartoe gaat natuurlijk ... dan kan het soms flink tegenvallen.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zijn trouwens genoeg landen waar ik vaker heen ga, volgende maand zitten we weer een dag of tien op Ibiza, Duitsland komen we vaak, Israel en Griekenland zijn ook favoriete bestemmingen voor mij, en we zijn ook regelmatig in Italië te vinden, maar dat zijn vaak lange weekends of zo, lekker dichtbij.......
Weekendje Istanbul gedaan. Iedereen die ik daar tegenkwam moest altijd iets van je hebben. Waarom kan het niet gewoondimona schreef: Gewoon nieuwsgierig: waarom niet?
"ey hallo"
"ey hallo terug"
en klaar zijn.
Waarom altijd
"ey hallo"
"ey hallo, wil je iets kopen/heb je x voor me/kom met me mee daarnaartoe/etc"
Ze kijken je aan als raven. Dat vind ik sowieso 10x meer in Zuid Europa dan ergens anders.
Ja, ik snap het. Dat is in Kusadasi ook vreselijk. Maar zo gauw je buiten de toeristencentra komt, is het een heel ander verhaal. Tijdens onze rond reis stonden er op een afgelegen parkeerterrein twee jonge mannen die ons wat mooie plekjes willen laten zien. We zijn met ze mee gelopen, maar ik had de hele tijd zoiets van "als we terugkomen, dan is onze auto open gebroken". We konden ze pas op de terugweg afschudden (was ons gevoel) en ze werden boos dat we ze geld wilden geven. Schaamde me op dat moment wel erg voor mijn vooringenomen houding 
Mijn oudste dochter gaf vorige week aan dat ze eigenlijk niet meer naar arme landen op vakantie wil, na onze ervaringen op Jamaica vorig jaar. Ik denk dat daar toch uiteindelijk het grootste probleem ligt met opdringerige bewoners: grote verschillen in rijkdom die maken dat je als een wandelende geldzak wordt gezien. En feitelijk zijn we dat natuurlijk ook, al weten sommige nationaliteiten daar beter mee om te kunnen gaan dan andere.

Mijn oudste dochter gaf vorige week aan dat ze eigenlijk niet meer naar arme landen op vakantie wil, na onze ervaringen op Jamaica vorig jaar. Ik denk dat daar toch uiteindelijk het grootste probleem ligt met opdringerige bewoners: grote verschillen in rijkdom die maken dat je als een wandelende geldzak wordt gezien. En feitelijk zijn we dat natuurlijk ook, al weten sommige nationaliteiten daar beter mee om te kunnen gaan dan andere.
Ik heb daarom liever de "gemaakte" vriendelijkheid van de Amerikanen of het nuchtere van Noord Europa.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ons eerste bezoek was in 1998 en zijn er toen getrouwd. Toen waren er eerst andere dingen die financieel voorrang hadden, toen een kind, maar toen we 12,5 jaar getrouwd waren gingen we terug naar Florida en waren verkocht.....jaar erop weer Florida en toen een rondreis door het Westen. Wat een afwisseling en wat een prachtige natuur. Dit jaar van New York via het zuiden naar Florida gegaan. En een nieuwe reis staat al weer op de planning. Toch weer naar het westen, omdat de natuur daar zo mooi is en we nog plekken hebben die we niet gezien hebben zoals moab, mount rushmore en natuurlijk voor Yellowstone.
Dus prachtige natuur, heerlijk uiteten iedere dag en lekker shoppen!
Nu kan de vakantie niet lang genoeg duren 3-3,5 week, terwijl we met een strandvakantie in Spanje na een week wel weer naar huis willen, dat zegt genoeg toch
Dus prachtige natuur, heerlijk uiteten iedere dag en lekker shoppen!
Nu kan de vakantie niet lang genoeg duren 3-3,5 week, terwijl we met een strandvakantie in Spanje na een week wel weer naar huis willen, dat zegt genoeg toch

1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Lastige vraag dit omdat het land zo groot is. Het is een beetje als zeggen "wie haakt er na 1 x Europa af". Ik vind Europa prachtig maar vind niet alles even mooi en leuk. In Frankrijk vind ik de natuur mooi maar de Fransen niet aardig, in Engeland vind ik de mensen te gek maar trekt de natuur me weer minder. Misschien is het handiger als je de vraagt stelt "na welke staat keer je steeds terug en waarom"?
Overigens kan ik wel begrijpen dat "de Amerikaanse cultuur" niet iedereen kan bekoren. Voordat ik erheen ging had ik echt gemengde gevoelens over Amerika, ik vond het maar een arrogant land dat steeds overal oorlog voert en "de Amerikanen" domme mensen omdat ze niet eens wisten waar Nederland lag bijvoorbeeld. Zo heerlijk stereotype
Inmiddels ben ik me wat meer dingen gaan realiseren en alhoewel ik nog steeds denk dat Amerika zich teveel bezighoudt met oorlog voeren in andere landen en ik nog steeds denk dat voor veel Amerikanen een bezoekje Europa/Afrika/Azie/Zuid Amerika wonderen zou doen ligt mijn beeld wel iets genuanceerder inmiddels.
Overigens kan ik wel begrijpen dat "de Amerikaanse cultuur" niet iedereen kan bekoren. Voordat ik erheen ging had ik echt gemengde gevoelens over Amerika, ik vond het maar een arrogant land dat steeds overal oorlog voert en "de Amerikanen" domme mensen omdat ze niet eens wisten waar Nederland lag bijvoorbeeld. Zo heerlijk stereotype

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Grappig, hier precies zo.Katja schreef: Maar het Zuid-Westen heb ik na 1x wel gezien. Het is gewoon niet een gebied wat me enorm aansprak en ik zal daar niet snel nog een keer naartoe gaan.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dat gevoel heb ik dus helemaal aan de Oostkust, twee jaar geleden was ik op reis in 't Noordoosten & op NYC na zei het hele gebeuren me vrij weinig. NYC zelf vond ik dan ook nog eens veel te chaotisch, na 3 dagen was ik het eigenlijk beu.Katja schreef:Maar het Zuid-Westen heb ik na 1x wel gezien. Het is gewoon niet een gebied wat me enorm aansprak en ik zal daar niet snel nog een keer naartoe gaan.
Reisblog: thisisfraa.be
Leuke vraag.. Voorlopig zullen we de VS niet meer gaan bezoeken. Zuid Afrika, Australië en Thailand staan nu bovenaan het lijstje, mits haalbaar natuurlijk. Maar er is nog zoveel te zien op de wereld. Weet wel 100% zeker dat we ooit weer naar Amerika gaan. Dat land trekt ons toch enorm.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Jij bent ook iedere week in mijn favoriete stad te vinden. Zou ik ook doen als ik ietsPetra/VS schreef:Grappig, hier precies zo.Katja schreef: Maar het Zuid-Westen heb ik na 1x wel gezien. Het is gewoon niet een gebied wat me enorm aansprak en ik zal daar niet snel nog een keer naartoe gaan.

Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 2101 Weergaves
-
Laatste bericht door Nathalie21
-
- 6 Reacties