Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis salm: Routeplanning Kings Canyon -> Death Valley
Reis salm: Routeplanning Kings Canyon -> Death Valley
Hallo!
Heeft iemand ervaring met de route Hwy 190 / Mt. 99 van Porterville naar Lake Isabella? (Western Divide Highway, Kern River Highway).
Het is volgens Google Maps maar een uurtje langer reizen dan door Bakersfield en het ziet er wel leuk uit! Natuurlijk niet te doen als het sneeuwt, maar we zijn er over een maand al.
Route op Google Maps:
http://tinyurl.com/klfr849
Heeft iemand ervaring met de route Hwy 190 / Mt. 99 van Porterville naar Lake Isabella? (Western Divide Highway, Kern River Highway).
Het is volgens Google Maps maar een uurtje langer reizen dan door Bakersfield en het ziet er wel leuk uit! Natuurlijk niet te doen als het sneeuwt, maar we zijn er over een maand al.
Route op Google Maps:
http://tinyurl.com/klfr849
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis salm: Routeplanning Kings Canyon -> Death Valley
Wij zijn wel eens via Lake Isabella gereden, maar of we via de 90 zijn gereden weet ik niet meer. Het is ongetwijfeld een mooie route, maar als je daarvoor al de Generals Highway hebt gedaan en je moet nog helemaal naar Death Valley dan vraag ik me af of je nog zin hebt in een kronkelweg. Waar kom je precies vandaan? En rij je door Sequoia NP of laat je dat links liggen?
Marianne
Marianne
Hoi Marianne,
Het is inderdaad slim om even de planning toe te voegen:
18 sep: Jamestown -> Lower Pines
19 sep: Lower Pines
20 sep: Lower Pines -> Oakhurst
21 sep: Oakhurst -> Kings Canyon
22 sep: Kings Canyon -> Sequoia NP
23 sep: Sequoia NP -> Tulare
24 sep: Tulare -> Death Valley
25 sep: Death Valley -> Las Vegas
Het doel van de 24e is eigenlijk alleen maar Death Valley bereiken, de dag daarna kunnen we Death Valley echt bezoeken.
Eigenlijk is de vraag: Wat is er te doen tussen Tulare en Death Valley? Zou dit een goede route zijn of is dat uurtje reizen beter besteed bij Lake Isabella?
Het is inderdaad slim om even de planning toe te voegen:
18 sep: Jamestown -> Lower Pines
19 sep: Lower Pines
20 sep: Lower Pines -> Oakhurst
21 sep: Oakhurst -> Kings Canyon
22 sep: Kings Canyon -> Sequoia NP
23 sep: Sequoia NP -> Tulare
24 sep: Tulare -> Death Valley
25 sep: Death Valley -> Las Vegas
Het doel van de 24e is eigenlijk alleen maar Death Valley bereiken, de dag daarna kunnen we Death Valley echt bezoeken.
Eigenlijk is de vraag: Wat is er te doen tussen Tulare en Death Valley? Zou dit een goede route zijn of is dat uurtje reizen beter besteed bij Lake Isabella?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Vlak bij Lake Isabella heb je in Bodfish een kleine ghost town (Siver City). Als je toch in de buurt bent is dit leuk. Echt omrijden moet je er niet voor doen.
Het meer bij Lake Isabella is leuk, maar heel erg kaal. Geen bomen, alles vol in de zon en toen wij er waren in juli 40 graden.
Ik weet niet of jullie kamperen, maar de KOA aan Lake Isabella is wel een aanrader.
Het meer bij Lake Isabella is leuk, maar heel erg kaal. Geen bomen, alles vol in de zon en toen wij er waren in juli 40 graden.
Ik weet niet of jullie kamperen, maar de KOA aan Lake Isabella is wel een aanrader.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien dat iemand anders nog iets over die route kan zeggen, maar het is ook vanuit Tulare nog wel een eind rijden. Ik denk dat ik die tijd liever bij Death Valley zou besteden. Of even een uitstapje naar Lone Pine (Alabama Hills). Hou er rekening mee dat het in september al vroeg donker is. Waar overnacht je in DV? Ik was er in 2011 in september, en toen was ik al te laat om bijvoorbeeld nog naar Mosaic Canyon te gaan. Misschien heb je iets aan mijn 2011-verslag, en aan ons 2013-verslag voor Yosemite en Kings Canyon en Sequoia.
Ik vind jouw route er wat versnipperd uitzien, maar zonder de planning te kennen is het moeilijk beoordelen. Wat mij betreft zou Oakhurst er tussenuit kunnen ten gunste van een extra nacht Yosemite of Kings Canyon. En ook wel jammer om de Tioga Road niet te rijden, maar ja, je kunt niet alles.
Marianne
Ik vind jouw route er wat versnipperd uitzien, maar zonder de planning te kennen is het moeilijk beoordelen. Wat mij betreft zou Oakhurst er tussenuit kunnen ten gunste van een extra nacht Yosemite of Kings Canyon. En ook wel jammer om de Tioga Road niet te rijden, maar ja, je kunt niet alles.
Marianne
- Montyrulezz
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik zou via Bakersfield rijden en je tijd nemen in Kings Canyon en Sequia NP. Dat vond ik echt de moeite waard!
2006: 2 weken Fl. - 2008: 3 weken LA- SF
2009: 3 weken Fl. - 2012: 4 weken LA- LA
2013: 1 week New York - 2014: 3 weken New Orléans - Panhandle - Florida
2015: Florida - 2017: rondje LV - LV
2018: 1 week Weston en 1 week Orlando
2019: 3 weken LA - LA
2009: 3 weken Fl. - 2012: 4 weken LA- LA
2013: 1 week New York - 2014: 3 weken New Orléans - Panhandle - Florida
2015: Florida - 2017: rondje LV - LV
2018: 1 week Weston en 1 week Orlando
2019: 3 weken LA - LA
Nuttige reacties, dankjewel! Ik wist niks af van het bestaan van de Alabama Hills, misschien leuk om daar heen te gaan inderdaad. En te stoppen bij silver city.
Leuke reisverslagen ook! In Death Valley overnachten we in Furnace Creek, dus dat is vrij ver het park in. Ik denk dat we de dag van tevoren gaan beslissen waar we zin in hebben. Leuk om wat opties te hebben in ieder geval!
Leuke reisverslagen ook! In Death Valley overnachten we in Furnace Creek, dus dat is vrij ver het park in. Ik denk dat we de dag van tevoren gaan beslissen waar we zin in hebben. Leuk om wat opties te hebben in ieder geval!
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
De Alabama Hills zijn absoluut de moeite en ook de route van Lone Pine naar DV is veruit de mooiste om naar DV te rijden.
In ons verslag van dec 2012 vind je hier meer over.
Vorige maand reden we van Tulare naar Kings Canyon en daarna naar Sequoia en Yosemite.
De Kings Canyon Road is een heel mooie weg van zo'n 40km, maar vergeet niet dat dit een doodlopende weg is. Daarom vonden wij het ideaal om te overnachten in de Cedar Grove Lodge, helemaal op het einde en langs de Kings Canyon River.
's Anderendaags 's morgens deden we dan eerst een bijzonder mooie wandeling : de Zumwalt Meadows Trail.
Hiervan kan je misschien nog iets uit onze laatste blog halen.
Goede reis alvast
In ons verslag van dec 2012 vind je hier meer over.
Vorige maand reden we van Tulare naar Kings Canyon en daarna naar Sequoia en Yosemite.
De Kings Canyon Road is een heel mooie weg van zo'n 40km, maar vergeet niet dat dit een doodlopende weg is. Daarom vonden wij het ideaal om te overnachten in de Cedar Grove Lodge, helemaal op het einde en langs de Kings Canyon River.
's Anderendaags 's morgens deden we dan eerst een bijzonder mooie wandeling : de Zumwalt Meadows Trail.
Hiervan kan je misschien nog iets uit onze laatste blog halen.
Goede reis alvast

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2422 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-