Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zijn er mensen die na 1 USA bezoek afhaken?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Zijn er mensen die na 1 USA bezoek afhaken?
Katja schreef: Jij bent ook iedere week in mijn favoriete stad te vinden. Zou ik ook doen als ik ietsdichterbij woonde.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Ceetje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik ken bijna alleen maar mensen die verslaafd zijn geraakt aan de VS
maar er zijn er ook die een fantastische reis gehad hebben en nu een ander deel van de wereld zijn gaan bezoeken. Eigenlijk heb ik nog nooit iemand gesproken die het een 'zozo'bestemming vond. Ik hoef dus echt nooit meer naar Egypte (twee keer geweest) en snap de dochter van Dimona heel goed als ze zegt dat ze niet meer naar een arm land op vakantie wil.

'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
andere mensen hoeven wij gewoon niet als kennisCeetje schreef:Ik ken bijna alleen maar mensen die verslaafd zijn geraakt aan de VS![]()

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Ceetje
- Amerikakenner
+1Njit schreef:andere mensen hoeven wij gewoon niet als kennisCeetje schreef:Ik ken bijna alleen maar mensen die verslaafd zijn geraakt aan de VS![]()
![]()

'98:Ca,Az,Ut,Nv
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Is overigens wel de waarheid dat we veel mensen kennen die iets met de US hebben..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Het zit nu eenmaal in je bloed, ik wil er ook steeds maar naar toe. Waarom??? Weet ik niet, je kan er steeds een heel andere reis maken, het is gemakkelijk, ik vind de mensen wel vriendelijk, sommigen zeggen " gemaakt vriendelijk" maar ik heb dit toch liever dan al die zure gezichten van hier hoor! Liever "what can I get you honey" aan het ontbijt dan "heeft u al iets gevonden" met een zuur gezicht. Natuurlijk is dit allemaal persoonlijk, maar de meeste mensen die al die commentaar geven zijn er meestal niet eens geweest!! Hebben Alles van tv en de krant. De meeste betweters van bij ons verwarren het land en zijn bewoners met de buitenlandse politiek, is volgens mij niet hetzelfde. Diegene die naar het oosten of Afrika wil moet dat maar doen, tof voor hen, maar laat mij dan ook mijn ding doen.
- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Sommige collega's snappen het ook niet hoor, sommige hebben ook echt een "anti" Amerika gevoel. Echt ALLES moet wel slecht zijn daar, ze zouden er dus nooit aan denken om er op vakantie te gaan. Als ik hen dan uitleg dat de taal meezit, vrijwel alles goedkoper is, er zoveel natuurpracht is & de mensen er vriendelijk zijn (ook al is het soms een beetje fake), dan beginnen ze maar over de oorlogen & de ziekteverzekeringen, etc. Maar persoonlijk heb IK daar niets aan, Amerika is voor mij een vakantieland & meer niet. Ik zou er nooit willen wonen, maar om vakantie te gaan? Het ideale land wat mij betreft.
Natuurlijk wil ook wel eens wat anders doen ooit, maar aangezien ik alleen reis zal de taalbarrière het grootste obstakel zijn. In Amerika kan ik op mijn gemak alleen op vakantie gaan, mijn Engels is vrij goed & ik heb dus ook geen handgebaren nodig om te weten waar het dichtstbijzijnde toilet is. Japan is bijvoorbeeld zo'n land dat ik écht eens wil bezoeken, het lijkt me zo'n mooie cultuur. Maar alleen? Goh, ik zou me er nooit zo op mijn gemak voelen als in de VS vrees ik, al was het maar om de taal.
Natuurlijk wil ook wel eens wat anders doen ooit, maar aangezien ik alleen reis zal de taalbarrière het grootste obstakel zijn. In Amerika kan ik op mijn gemak alleen op vakantie gaan, mijn Engels is vrij goed & ik heb dus ook geen handgebaren nodig om te weten waar het dichtstbijzijnde toilet is. Japan is bijvoorbeeld zo'n land dat ik écht eens wil bezoeken, het lijkt me zo'n mooie cultuur. Maar alleen? Goh, ik zou me er nooit zo op mijn gemak voelen als in de VS vrees ik, al was het maar om de taal.
Reisblog: thisisfraa.be
Ik heb ook nog wat collega's die zeggen dat ze nooit naar de VS willen omdat het er zo gevaarlijk zou zijn. Ook zeggen ze dat ze bang zijn voor een aanslag op het vliegtuig. 

In Japan heb je meer aan Engels dan in China
Ze krijgen het op school maar ze schamen(oid) zich ervoor.

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik ken meerdere mensen die na 1x USA zijn afgehaakt... Dat zijn toevallig allemaal mensen die een (deels) georganiseerde rondreis hebben gedaan... Vonden de prijs te hoog, wat je zag te weinig en sommigen vonden Amerikanen maar 'nep' en overdreven in hun doen en laten (en tóch heb ik dat liever dan zoals het hier is, dat er bv. nog geen goedemorgen af kan...). Ik ken trouwens wel 1 ouder stel dat altijd georganiseerde rondreizen doet en hen was de USA wel bevallen, maar zij zijn dan ook al over heel de wereld gereisd, dus zijn veel gewend en kijken niet zo nauw/raar.
Degenen waarvan ik weet dat zij zelf alles geregeld hebben, op eigen gelegenheid door de USA zijn gereisd, hen is het wel bevallen. Sommigen zijn vaker geweest, anderen niet maar zouden ooit nog wel eens terug willen.
Degenen waarvan ik weet dat zij zelf alles geregeld hebben, op eigen gelegenheid door de USA zijn gereisd, hen is het wel bevallen. Sommigen zijn vaker geweest, anderen niet maar zouden ooit nog wel eens terug willen.
Toen wij in 2006 op vakantie gingen naar de VD waren we vooraf helemaal niet zo entousiast, maar we wilden wat vrienden bezoeken. Het beviel echter boven verwachting goed, zo goed dat we graag de kans grepen om hier tijdelijk te komen wonen 
Mijn ouders hebben hier een paar jaar terug een georganiseerde rondreis gedaan, zoals ze dat over de hele wereld wel hebben gedaan, en hen beviel het ook meteen goed. Zij komen dan ook echt met plezier bij ons op bezoek hier, wel of niet icm een rondreis.
Ik heb een nicht in de VS wonen (Noordoosten), haar vader (mijn oom) is hier geloof ik 1 of 2 keer geweest maar wil absoluut niet meer terug. Hij vindt de mensen hier zo onbeleefd, dan ga je uit eten, en na een uur brengen ze gewoon de rekening en moet je maar oprotten. Tja, als je niet kunt inzien dat dat hier juist netjes is (niet op de rekening hoeven wachten!), dan kun je misschien ook maar beter in je eigen land blijven. Maar ik vind het wel heel erg dat hij zich daar zelfs niet overheen kan zetten om bij zijn dochter en kleinkind op bezoek te gaan.

Mijn ouders hebben hier een paar jaar terug een georganiseerde rondreis gedaan, zoals ze dat over de hele wereld wel hebben gedaan, en hen beviel het ook meteen goed. Zij komen dan ook echt met plezier bij ons op bezoek hier, wel of niet icm een rondreis.
Ik heb een nicht in de VS wonen (Noordoosten), haar vader (mijn oom) is hier geloof ik 1 of 2 keer geweest maar wil absoluut niet meer terug. Hij vindt de mensen hier zo onbeleefd, dan ga je uit eten, en na een uur brengen ze gewoon de rekening en moet je maar oprotten. Tja, als je niet kunt inzien dat dat hier juist netjes is (niet op de rekening hoeven wachten!), dan kun je misschien ook maar beter in je eigen land blijven. Maar ik vind het wel heel erg dat hij zich daar zelfs niet overheen kan zetten om bij zijn dochter en kleinkind op bezoek te gaan.
Terug in Texas!
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
En dat viel ons dus reuze mee! Alle metrostations staan er bijvoorbeeld ook in het Engels en als je de weg even niet weet... Ga gewoon op je plattegrondje kijken en dan komt er vanzelf wel een Japanner op je af welke ook Engels spreekt (vaak zijn het studenten die graag zo hun Engels willen oefenen). IdeaalFraa schreef:Japan is bijvoorbeeld zo'n land dat ik écht eens wil bezoeken, het lijkt me zo'n mooie cultuur. Maar alleen? Goh, ik zou me er nooit zo op mijn gemak voelen als in de VS vrees ik, al was het maar om de taal.

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
In Zuid-Korea was dat net zo. De mensen die Engels spraken wilden dat maar wat graag doen en overal boden mensen hulp aan.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Precies om die reden denk ik dat voor veel mensen een reis naar Amerika in heel veel opzichten ook 'gemak' en 'veilig' is. Graag naar Japan willen maar het niet aandurven omdat je vreest dat je niet met ze kan communiceren, en daarom maar weer naar de VS afreizen, is zo'n voorbeeld.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind de VS een heerlijk land en ben er 3 keer (bijna) op rij geweest, maar ik voel toch echt de behoefte om meer te zien en wil me zeker niet laten weerhouden door allerlei 'angsten' (tussen aanhalingstekens want het is natuurlijk wel iets genuanceerder). Zo ben ik onlangs naar Thailand geweest en communicatie ging hartstikke goed. Ook op de afgelegen plekken waar mensen veel minder kennis hebben van het Engels. Hetzelfde geldt voor Marokko. Paar Arabische woordjes geleerd (dan heb je de mensen gelijk om
) en beetje Engels plus handgebaren, werkte prima. In Italie spreken ze erg slecht Engels, maar nooit problemen ondervonden om m'n weg te vinden. In Cuba geweest, beetje Spaans geleerd, verder handen en voeten en natuurlijk het point-it boekje! http://www.bol.com/nl/p/point-it/100100 ... 4011038624
Ik zou erg graag terug gaan naar de VS: nog een keer New York, New Orleans staat hoog op het verlanglijstje, net als Seattle, Vancouver (okey, ligt in canada) en Portland. Maar als ik nu mocht kiezen kwam Argentinie eerst, misschien icm Chili, Brazilie moet er ook maar eens van komen, ben nieuwsgierig naar Kaapstad en omgeving, en Zuid-Korea voor een wat kortere trip. Wensen, wensen, wensen!
En nee, ik ken niemand die na 1 keer VS niet meer terug wilde
Begrijp me niet verkeerd, ik vind de VS een heerlijk land en ben er 3 keer (bijna) op rij geweest, maar ik voel toch echt de behoefte om meer te zien en wil me zeker niet laten weerhouden door allerlei 'angsten' (tussen aanhalingstekens want het is natuurlijk wel iets genuanceerder). Zo ben ik onlangs naar Thailand geweest en communicatie ging hartstikke goed. Ook op de afgelegen plekken waar mensen veel minder kennis hebben van het Engels. Hetzelfde geldt voor Marokko. Paar Arabische woordjes geleerd (dan heb je de mensen gelijk om

Ik zou erg graag terug gaan naar de VS: nog een keer New York, New Orleans staat hoog op het verlanglijstje, net als Seattle, Vancouver (okey, ligt in canada) en Portland. Maar als ik nu mocht kiezen kwam Argentinie eerst, misschien icm Chili, Brazilie moet er ook maar eens van komen, ben nieuwsgierig naar Kaapstad en omgeving, en Zuid-Korea voor een wat kortere trip. Wensen, wensen, wensen!
En nee, ik ken niemand die na 1 keer VS niet meer terug wilde

-
- Amerikakenner
Hallo rivercola
New Orléans is een superbestemming, moet je zeker doen. Hier is echt veel te beleven, alleen niet in de zomer, maart en april zijn oké, en ga even naar natchez en dan naar Virginia of zo. Veel plezier!!
New Orléans is een superbestemming, moet je zeker doen. Hier is echt veel te beleven, alleen niet in de zomer, maart en april zijn oké, en ga even naar natchez en dan naar Virginia of zo. Veel plezier!!
- bluemoon
- Amerikakenner
Een collega van mij is dit jaar 8 weken op vakantie geweest in de VS op een lange camper-rondreis, en na terugkomst zei hij tegen mij dat hij zijn mening over "de Amerikanen" positief moest bijstellen.
Ik kan mij best voorstellen dat mensen die een snelle samengestelde rondreis langs de highlights doen en alleen in fastfoodketens eten, het na 1 x wel gehad hebben met de VS.
Bij plekken als hotelrecepties en restaurants in toeristische gebieden had ik regelmatig dat de receptioniste geen Engels sprak en er even een collega "van achter" werd gehaald die wel engels sprak.
Maar de Japanners krijgen tegenwoordig wel allemaal Engels op school, alleen de spreekvaardigheid is schijnbaar erg lastig, ik kreeg van een hotelreceptioniste die zeer slecht Engels sprak later een briefje met een boodschap in foutloos Engels.
Ik had ook een keer bij een hotelbalie dat de receptioniste de Engelse vertaling opzocht op haar smartphone en aan mij liet zien, en vroeg of dit was wat ik bedoelde
Oja, en een keer een hotelkamer met een wasmachine erbij, met allemaal Japanse karakters op de knopjes, even uitleg vragen aan de balie............
Maar wel een mooi land, en een ervaring rijker, en voor mij was 1 x Japan genoeg.
Ik kan mij best voorstellen dat mensen die een snelle samengestelde rondreis langs de highlights doen en alleen in fastfoodketens eten, het na 1 x wel gehad hebben met de VS.
Dit jaar ben ik (alleen) 3 weken naar Japan geweest op rondreis, en ik vond het Engels van de Japanners aardig tegenvallen.Fraa schreef:Japan is bijvoorbeeld zo'n land dat ik écht eens wil bezoeken, het lijkt me zo'n mooie cultuur. Maar alleen? Goh, ik zou me er nooit zo op mijn gemak voelen als in de VS vrees ik, al was het maar om de taal.
Bij plekken als hotelrecepties en restaurants in toeristische gebieden had ik regelmatig dat de receptioniste geen Engels sprak en er even een collega "van achter" werd gehaald die wel engels sprak.
Maar de Japanners krijgen tegenwoordig wel allemaal Engels op school, alleen de spreekvaardigheid is schijnbaar erg lastig, ik kreeg van een hotelreceptioniste die zeer slecht Engels sprak later een briefje met een boodschap in foutloos Engels.
Ik had ook een keer bij een hotelbalie dat de receptioniste de Engelse vertaling opzocht op haar smartphone en aan mij liet zien, en vroeg of dit was wat ik bedoelde

Oja, en een keer een hotelkamer met een wasmachine erbij, met allemaal Japanse karakters op de knopjes, even uitleg vragen aan de balie............

Maar wel een mooi land, en een ervaring rijker, en voor mij was 1 x Japan genoeg.
Crisis ? What Crisis ?
Naar mensen die een mening hebben over de US en er nog nooit zijn geweest, daar luister ik gewoon niet naar.
Nog een iets om niet naar de US te gaan, maar naar canada (geintje natuurliijk)
" onclick="window.open(this.href);return false;
they have stronger beer!!!

Nog een iets om niet naar de US te gaan, maar naar canada (geintje natuurliijk)
" onclick="window.open(this.href);return false;
they have stronger beer!!!

Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Leuk Yarrah!
Ik heb deze altijd geweldig gevonden: " onclick="window.open(this.href);return false;

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 2097 Weergaves
-
Laatste bericht door Nathalie21
-
- 6 Reacties