Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Andys: rondreis la-la september tips
Re: Reis Andys: rondreis la-la september tips
Elk half uur dus en idd geen reserveringen. Dan maar gokken en bij topdrukte maar naar de upper rijden
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
...wij waren er op 3 april, dus ook niet direct de drukste periode van het jaar
.

- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Dat gaat dus volgens mij niet:
NO RESERVATIONS NEEDED OR TAKEN. Just come to the canyon site and we will be happy to accommodate you during your visit.
NO RESERVATIONS NEEDED OR TAKEN. Just come to the canyon site and we will be happy to accommodate you during your visit.
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Ik heb die pagina ook al enkele keren in alle richtingen gelezen maar vind ook enkel dat er NIET kan gereserveerd worden. Ik heb overigens ook nog nooit ergens gelezen/gehoord dat je voor de Lower kan reserveren.
Zoooo de hallwag kaart ligt al 2 dagen uitgespreid op de eettafel en vult zich aardig met mini post-its.
Nu is mijn vraag wat is de beste/snelste route van GC naar LA. Dit is meest saaie stuk uit onze route en niet veel te zien onderweg wat ik zo gelezen heb op dit forum. Het eerste stuk vanuit GC maar naar kingman de route 66 lijkt me? En dit nog bij daglicht lijkt me. Maar vandaar via barstow via de 40, of bij needles de 95 en 62 nemen tot bijv 29 palms en dan de volgende ochtend ff Joshua tree voor een korte sightseeing en dan door naar La?
Nu is mijn vraag wat is de beste/snelste route van GC naar LA. Dit is meest saaie stuk uit onze route en niet veel te zien onderweg wat ik zo gelezen heb op dit forum. Het eerste stuk vanuit GC maar naar kingman de route 66 lijkt me? En dit nog bij daglicht lijkt me. Maar vandaar via barstow via de 40, of bij needles de 95 en 62 nemen tot bijv 29 palms en dan de volgende ochtend ff Joshua tree voor een korte sightseeing en dan door naar La?
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
-
- Amerika-ontdekker
Wij hebben 2 jaar geleden ook dit stuk gereden, met overnachting in Palm Springs en toen door naar LA.
Stukje route 66 met Kingman en Seligman en toen 95, 62, 10. Er zit inderdaad een saai stuk desertlandschap tussen, maar ja, verstand op nul, blik op oneindig en even tijd om aan alle mooie indrukken te verwerken. Vanaf GC tot en met stukje route 66 vonden we wel mooi hoor!
Stukje route 66 met Kingman en Seligman en toen 95, 62, 10. Er zit inderdaad een saai stuk desertlandschap tussen, maar ja, verstand op nul, blik op oneindig en even tijd om aan alle mooie indrukken te verwerken. Vanaf GC tot en met stukje route 66 vonden we wel mooi hoor!
http://famhietkamp.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
gahietkamp.blogspot.nl
gahietkamp.blogspot.nl
Wij gaan idd max 1 tussenstop doen tussen GC en LA. Gezien het rondje wat we maken is dit veruit het minst spectaculaire gedeelte van onze reis. Willen wel een stukje route 66 meepakken, voor het roadtrip gevoel, voor de rest niks van must do/sees denk ik, gewoon zien hoever we komen, en zo wat extra tijd in La?
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
-
- Amerika-ontdekker
Een dagje extra LA is wel lekker, er valt genoeg te zien, het is erg groot! Wij hebben de laatste middag nog even lekker aan het strand gelegen bij Venice Beach. Erg leuk om daar wat rond te slenteren.
Ik wilde eigenlijk helemaal niet naar LA maar achteraf ben ik blij dat ik het gezien heb en vond ik het veel leuker dan verwacht!
Ik wilde eigenlijk helemaal niet naar LA maar achteraf ben ik blij dat ik het gezien heb en vond ik het veel leuker dan verwacht!
http://famhietkamp.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
gahietkamp.blogspot.nl
gahietkamp.blogspot.nl
Verder nog iemand tips voor stukje GC naar LA?
Ik ben zelf ook bezig met een soort van dagplanning te maken omdat ik dat toch wel prettig vind om een beetje in te kunnen schatten wat we kunnen doen qua tijd etc. Gezien er veel mogelijkheden bezienswaardighen zijn op de route blijft het natuurlijk moeilijk hoe lang jr. Ergens blijft/stopt/wandelt of wat dan ook. We hebben vooraf afgesproken een beetje vrij te zijn in het reizen en plannen van de route, maar mijnsinziens zul je echt wel een planning MOETEN maken, of je je daar helemaal aan houdt is vers 2 maar een rode draad zal je toch wel nodig hebben. Je als je deze afstanden in een Europa reis zou doen, zou je ook echt wel strakke planning maken. Mijn medereizigers hebben meer zoiets van 'we zien het daar wel'. War vinden jullie?
Ik ben zelf ook bezig met een soort van dagplanning te maken omdat ik dat toch wel prettig vind om een beetje in te kunnen schatten wat we kunnen doen qua tijd etc. Gezien er veel mogelijkheden bezienswaardighen zijn op de route blijft het natuurlijk moeilijk hoe lang jr. Ergens blijft/stopt/wandelt of wat dan ook. We hebben vooraf afgesproken een beetje vrij te zijn in het reizen en plannen van de route, maar mijnsinziens zul je echt wel een planning MOETEN maken, of je je daar helemaal aan houdt is vers 2 maar een rode draad zal je toch wel nodig hebben. Je als je deze afstanden in een Europa reis zou doen, zou je ook echt wel strakke planning maken. Mijn medereizigers hebben meer zoiets van 'we zien het daar wel'. War vinden jullie?
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zeker doen. Het is altijd handig om per dag wat dingen op te schrijven. Wij maken meestal een A4-tje per dag, met mogelijke bezienswaardigheden, wandelingen, en waar nodig adressen, route naar trailheads etc. Je hoeft niet alles te doen wat op de planning staat, maar het is niet handig om ergens te zijn en niet te weten wat de bezienswaardigheden zijn, of waar je ook alweer precies moest zijn. (En je zult zien dat je op zo'n moment geen internetverbinding hebt.
)
Marianne

Marianne
Ff een update
Route is al uitgestippeld en klaar, nu wil vrouwlief toch Absoluut monument valley ook ff meepikken, route is eigenlijk als volgt;
1. Düsseldorf - la
2. La - pismo( of ergens in de buurt hier)
3. Pismo - Monterey
4. Monterey - SF ( walvistocht:/aquarium)
5. SF - SF
6. SF - yosemite(housekeeping camp)
7. Yosemite - yosemite(housekeeping camp)
8. Yosemite - dv (hele lange rit!!)
9. Dv - LV
10. LV - LV
11. LV - Zion (via vof)
12. Zion - page
13. Page - GC(antilope c en horseshoe bend)
14. GC - ??
15. ?? - ??
16. la - la
17. La - Düsseldorf
18. Düsseldorf - thuis
Ik weet dat het eigenlijk te druk wordt, daar al een vol programma is, zie als mogelijk maar 1 oplossing dat is vanuit page naar MV en vandaar naar GC en dit een dag op te schuiven en vanuit de GC in een keer naar LA kachelen anders hebben we daar ook geen tijd meer, kunnen met zijn vieren afwisselen met rijden dus das op zich relaxed.
De hamvraag; gekkenwerk of niet?
Route is al uitgestippeld en klaar, nu wil vrouwlief toch Absoluut monument valley ook ff meepikken, route is eigenlijk als volgt;
1. Düsseldorf - la
2. La - pismo( of ergens in de buurt hier)
3. Pismo - Monterey
4. Monterey - SF ( walvistocht:/aquarium)
5. SF - SF
6. SF - yosemite(housekeeping camp)
7. Yosemite - yosemite(housekeeping camp)
8. Yosemite - dv (hele lange rit!!)
9. Dv - LV
10. LV - LV
11. LV - Zion (via vof)
12. Zion - page
13. Page - GC(antilope c en horseshoe bend)
14. GC - ??
15. ?? - ??
16. la - la
17. La - Düsseldorf
18. Düsseldorf - thuis
Ik weet dat het eigenlijk te druk wordt, daar al een vol programma is, zie als mogelijk maar 1 oplossing dat is vanuit page naar MV en vandaar naar GC en dit een dag op te schuiven en vanuit de GC in een keer naar LA kachelen anders hebben we daar ook geen tijd meer, kunnen met zijn vieren afwisselen met rijden dus das op zich relaxed.
De hamvraag; gekkenwerk of niet?
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hebben jullie in LA iets gepland? Misschien dat laten vallen? Het wordt wel erg vol hoor, met MV er bij. Je zou het ook nog ter plekke kunnen bekijken. Misschien hebben jullie tegen die tijd helemaal geen zin meer om nog iets extra's te doen.
En als je iets extra's doet komt Bryce daar natuurlijk ook voor in aanmerking! Maar liever iets laten vallen dan nog iets erbij; zo vind ik VoF ook al wat te veel, voor Zion hou je dan helemaal geen tijd over (zie bijvoorbeeld mijn 2011-verslag voor mijn dag Las Vegas - Vof - Zion; wij waren pas tegen de avond in Springdale.
Hadden jullie al iets gereserveerd? Bij de GC bijvoorbeeld? (Ik heb niet meer alles teruggelezen dus sorry als het al ergens staat.)
Marianne
En als je iets extra's doet komt Bryce daar natuurlijk ook voor in aanmerking! Maar liever iets laten vallen dan nog iets erbij; zo vind ik VoF ook al wat te veel, voor Zion hou je dan helemaal geen tijd over (zie bijvoorbeeld mijn 2011-verslag voor mijn dag Las Vegas - Vof - Zion; wij waren pas tegen de avond in Springdale.
Hadden jullie al iets gereserveerd? Bij de GC bijvoorbeeld? (Ik heb niet meer alles teruggelezen dus sorry als het al ergens staat.)
Marianne
Hi Marianne,
Ja parken zijn gereserveerd, yosemite, GC, en de steden.
Dacht zelf om de dag vanuit LV via vof de scenic drive te doen en het trailtje achter de tunnel te doen, de volgende ochtend vroeg opstaan en angels landing lopen, hierna het park verlaten, lijkt me te doen toch? Tuurlijk is het veel te kort.
Ja parken zijn gereserveerd, yosemite, GC, en de steden.
Dacht zelf om de dag vanuit LV via vof de scenic drive te doen en het trailtje achter de tunnel te doen, de volgende ochtend vroeg opstaan en angels landing lopen, hierna het park verlaten, lijkt me te doen toch? Tuurlijk is het veel te kort.
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Canyon Overlook Trail bedoel je? zoals je al zegt begint die trail voorbij de tunnel; dat doe je dus niet als je van LV naar Zion rijdt. Ik neem aan dat je in Springdale overnacht? Ik zou met de bus het park in gaan - als je daar nog tijd voor hebt - en de volgende dag Angel's Landing lopen en op weg naar Page de Canyon Overlook Trail; anders rij je het stuk met de tunnel 3 keer, dat lijkt me wat te veel tijd kosten.
Je kunt tussen PAge en GC via MV rijden, maar dan moet je wel 2 nachten GC hebebn, anders heb je daar weer te weinig tijd. Of 1 nacht MV en 1 nacht GC. Maar het zal wel lastig worden om nog accommodatie in MV te vinden.
Marianne
Je kunt tussen PAge en GC via MV rijden, maar dan moet je wel 2 nachten GC hebebn, anders heb je daar weer te weinig tijd. Of 1 nacht MV en 1 nacht GC. Maar het zal wel lastig worden om nog accommodatie in MV te vinden.
Marianne
Ja de canyon overlook trail inderdaad.
Hangt allemaal een beetje af van hoe laat we aankomen etc.
Maar die scenic drive en overlook trail is dus niet handig op die eerste dag.
Vraag ook is of het zich loont om alleen ff door monument valley te rijden met korte stops.... En eventueel na zonsondergang al richting GC rijden kan ook , afstand page-MV is iig goed te doen
Hangt allemaal een beetje af van hoe laat we aankomen etc.
Maar die scenic drive en overlook trail is dus niet handig op die eerste dag.
Vraag ook is of het zich loont om alleen ff door monument valley te rijden met korte stops.... En eventueel na zonsondergang al richting GC rijden kan ook , afstand page-MV is iig goed te doen
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De scenic drive doe je met de shuttlebus. Dat kost tijd. Je moet eerst je auto parkeren, hetzij bij je motel als je in Springdale logeert, en dan met de Springdale shuttle naar de park-shuttle, hetzij met de auto naar het parkeerterrein en dan op de parkshuttle stappen. Als je helemaal naar het eind van de canyon gaat ben je 1,5 uur bezig, en het zou jammer zijn om niet uit te stappen voor een korte wandeling (bijvoorbeeld de Emerald Pools). Als je dan nog de Canyon Overlook Trail zou willen doen moet je de auto ophalen en door het park rijden, met eventuele wachttijden bij de tunnel (als er een camper door moet wordt het verkeer in de andere richting tegengehouden), en dan na de wandeling (kost een uur) weer terug door de tunnel. En de volgende dag moet je die kronkelweg met de tunnel wéér rijden. Nee, lijkt me niet handig. Maar goed, je kunt kijken hoeveel tijd je nog hebt na de scenic drive.
Marianne
Marianne
Wat s leuker/beter de scenic drive zelf rijden of met de shuttle bus door het park? Als je zou kiezen wat zou je niet doen?
Angels landing gaan we iig doen
Angels landing gaan we iig doen
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik denk dat je in september geen keuze hebt. Het mag niet met eigen auto, het moet met de shuttle bus.
11. LV - Zion (NIET via VoF, je hebt daar geen tijd voor) (in Zion shuttle bus en enkele kleine trails)
12. Zion (canyon overlook trail) - page (+ horseshoe bend)
13. Page (Antelope Canyon) - Monument Valley - GC
14. GC - Williams of Kingman
15. Williams of Kingman - LA
Groetjes,
Ingrid
11. LV - Zion (NIET via VoF, je hebt daar geen tijd voor) (in Zion shuttle bus en enkele kleine trails)
12. Zion (canyon overlook trail) - page (+ horseshoe bend)
13. Page (Antelope Canyon) - Monument Valley - GC
14. GC - Williams of Kingman
15. Williams of Kingman - LA
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
Hi Ingrid
Goed alternatief wat je aangeeft, wil alleen ipv overlook trail angels landing doen.
Is de scenic drive dan dezelfde weg als de shuttlebus neemt en is de scenic drive niet hele jaar open? Wist Ik niet....
Goed alternatief wat je aangeeft, wil alleen ipv overlook trail angels landing doen.
Is de scenic drive dan dezelfde weg als de shuttlebus neemt en is de scenic drive niet hele jaar open? Wist Ik niet....
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 1263 Weergaves
-