Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis patterik75: roadtrip LA-LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Hockey
Amerika-expert

Re: Rondreis LA-SF-LV-LA

Bericht door Hockey »

Hebben jullie al hotels geboekt? Want Pismo Beach naar Santa Cruz is een lange rit via de Pacific Coast Highway (kustroute). Wellicht red je dat niet in 1 dag.
patterik75
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door patterik75 »

Hockey schreef:Hebben jullie al hotels geboekt? Want Pismo Beach naar Santa Cruz is een lange rit via de Pacific Coast Highway (kustroute). Wellicht red je dat niet in 1 dag.
Nee alleen hotel in LA bij aankomst is geboekt. We hebben ook eerst naar Monterey?Carmel gekeken. Beter alternatief?
Amerika-leek
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

patterik75 schreef:Heeft u trouwens ervaring met Camp Curry?
Nee, de aanblik van Curry Village en dan met name dat tentenkamp doet mij altijd denken aan een vluchtenlingenkamp in Afrika.
Enige tijd geleden hebben een aantal tenten in Yosemite hygieneproblemen gehad met muizen die via hun uitwerpselen het Hanta virus overdroegen aan bezoekers
Als je bovendien voor de prijs die die dingen kosten slechts een "gedeelde badkamer" heb (gruwel - gruwel) dan pas ik en kruip ik voor die prijs (of minder) in een hotel buiten het park.
Wel iets verder (afhankelijk van de locatie kan dat tot 1 uur zijn) maar dat heb ik er graag voor over. Deze mening is puur persoonlijk.

Ik weet dat bv Marianne helemaal lyrisch wordt van Curry Village.
Voor een snelle doorreis is de locatie ook best goed want je hoeft niet op en neer naar je hotel buiten het park. (tijdwinst)

Info over Curry Village: http://www.yosemitehikes.com/lodging/curry-village.htm
Info over de hanta virus affaire: http://nos.nl/artikel/418610-waarschuwi ... breid.html

Edit: Ik moet Hockey gelijk geven.
Het stuk tussen Cambria en Monterey, inclusief de plaatsjes Carmel en Monterey, is het mooist dus daar zul je ook de meeste tijd willen besteden.
Probeer de eerste dag dan ook zover mogelijk naar het noorden te komen (bv San Luis Obispo, Morro Bay of Cambria)
Dat geeft je de volgende dag meer tijd voor het mooiste stuk.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Als je stopt in Pismo Beach dan zou ik kijken waar ik de dag erna uitkom. Dus niet tegen heug en meug doorrijden naar Santa Cruz. Veel zal ook afhangen van wat je wil zien en wil doen onderweg. In principe kan je met gemak 2 weken over de kustroute doen en nog niet alles gezien hebben. Maar als je het over drie dagen verdeelt zou ik als belangrijkste tip willen meegeven, die Cees A ook al gaf, om voldoende tijd te nemen voor het stuk tussen San Simeon en Carmel. Doe dit stuk bij daglicht en in alle rust.

Hier is trouwens een post met een aantal tips voor die route. Het gaat van zuid naar noord (dus bovenste tip dichtbij LA en onderste tip dichtbij SF).
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Yosemite - Las Vegas

Bericht door PSVwally »

Is het raadzaam om een tussenstop te maken in bijvoorbeeld Bischop of Sequoia of kunnen we ook in 1x doorrijden? We gaan in Oktober. En is 1 dag in Death valley voldoende of is het raadzaam om een extra overnachting te nemen?
Nou. Death Valley - Sequoia - Yosemite zou ik gelijk uit je hoofd zetten. De ingangen voor Sequoia zitten nl alleen aan de westkant van de Sierra Nevada. Dan ben je een hele dag aan het rijden en kom je 's avonds heel laat uitgeput in Yosemite aan in het donker en heb je de hele dag vanuit de auto kunnen kijken.

Bishop is een goede plek, maar als je die dag niets meer in Death Valley wil bekijken kun je ook eerst naar Bodie Ghost Town rijden en dan een stukje terug en overnachten in de buurt van Mammoth Lakes. Onderweg kom je door Lone Pine waar het een en ander te bekijken is en rond mammoth lakes heb je ook nog mono lake.
patterik75
Amerika-ontdekker

Re: Reis patterik75: roadtrip LA-LA

Beste Forumleden,

dit is de route die we in Oktober 2013 gaan maken. Na veel tips van jullie, plakken we er een extra stop aan vast op de pacific highway. We hebben alleen de eerste nacht het hotel vast gelegd. Iemand nog tips, rondom Yosemite voor een overnachting? We wilde eerst naar Camp Curry gaan, maar gezien het virus wat daar heerst(e), skippen we dit.

dag 1 Aankomst LA - (Hotel Howard Johnson Torrance)
dag 2 LA - Morro Bay
dag 3 Morro Bay - Monterey
dag 4 Montorey - SF (fietsttocht door SF) ( Hotel Red Coach Motor Lodge)
dag 5 SF (bezoek Alcatraz)
dag 6 SF - Yosemitepark
dag 7 Yosemite - Mammoth Lakes
dag 8 Mammoth Lakes - Death Valley
dag 9 Death Valley - Las Vegas
dag 10 Las Vegas
dag 11 Las Vegas -Palm Springs
dag 12 Palm Springs - San Diego
dag 13 San Diego (seaworld)
dag 14 San Diego - LA
dag 15 LA (Universal Studios)
dag 16 LA ( Bezoek Venice Beach of Malibu)
dag 17 LA - Amsterdam

Alle tips welkom!

Grtz
Amerika-leek
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Dat virus is al lang en breed weg, laat je niet bang maken, en ga gewoon naar Camp Curry, juist een heel leuke ervaring.
patterik75
Amerika-ontdekker

patterik75 schreef:Beste Forumleden,

dit is de route die we in Oktober 2013 gaan maken. Na veel tips van jullie, plakken we er een extra stop aan vast op de pacific highway. We hebben alleen de eerste nacht het hotel vast gelegd. Iemand nog tips, rondom Yosemite voor een overnachting? We wilde eerst naar Camp Curry gaan, maar gezien het virus wat daar heerst(e), skippen we dit.

dag 1 Aankomst LA - (Hotel Howard Johnson Torrance)
dag 2 LA - Morro Bay
dag 3 Morro Bay - Monterey
dag 4 Montorey - SF
dag 5 SF (bezoek Alcatraz)
dag 6 SF - Yosemitepark
dag 7 Yosemite - Mammoth Lakes
dag 8 Mammoth Lakes - Death Valley
dag 9 Death Valley - Las Vegas
dag 10 Las Vegas
dag 11 Las Vegas -Palm Springs
dag 12 Palm Springs - San Diego
dag 13 San Diego (seaworld)
dag 14 San Diego - LA
dag 15 LA (Universal Studios)
dag 16 LA ( Bezoek Venice Beach of Malibu)
dag 17 LA - Amsterdam

Alle tips welkom!

Grtz
Dit word onze trip in Oktober. Het enige waar we nog over twijfelen, is de overnachting in Mammoth Lake. Kunnen we beter nog een stuk doorrijden? En San Diego. Is 2 nachten te lang daar? Willen alleen naar Seaworld gaan.
En wat is de mooiste wandeling in Yosemite? We verblijven er 1 nacht en wel op Camp Curry

Grt
Amerika-leek
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

patterik75 schreef:En San Diego. Is 2 nachten te lang daar? Willen alleen naar Seaworld gaan.
Nee, het is niet te lang. Veel zal afhangen van hoe moe jullie zijn. PS naar SD is dik twee uur rijden en SD naar LA ook. Je zou dus ook een nacht minder in SD kunnen doen en op de dag zelf vanuit PS naar Seaworld rijden, of rustig de tijd nemen voor PS naar SD en dag erna Seaworld en dan 's avonds terug naar LA.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

patterik75 schreef: Het enige waar we nog over twijfelen, is de overnachting in Mammoth Lake. Kunnen we beter nog een stuk doorrijden? En San Diego. Is 2 nachten te lang daar? Willen alleen naar Seaworld gaan.
En wat is de mooiste wandeling in Yosemite? We verblijven er 1 nacht en wel op Camp Curry
Mammoth Lakes lijkt me prima, als je verder rijdt blijft er helemaal geen tijd over voor Yosemite. Wat voor wandelingen vind je mooi? Er is ontzettend veel te zien. Je kunt op weg van SF naar Yosemite via Oakhurst rijden en naar de Mariposa Grove gaan om de sequoia's te zien. En/of via Glacier Point rijden en daar de wandeling naar Sentinel Dome doen. In de vallei kun je over de meadows wandelen en als je van klimmen houdt de 4 mile trail doen (dan hoef je niet met de auto naar Glacier Point). zie voor de 4MT ons 2013-verslag. En voor een overzicht van de wandelingen mijn wandelsite of http://www.yosemitehikes.com.

Je zou een nacht kunnen winnen bij San Diego, en die elders gebruiken. Als je verder niets vastlegt kun je onderweg beslissen om ergens langer te blijven.

Marianne
patterik75
Amerika-ontdekker

Oktober 2013 LA-SF-LV-LA

Vergeet even m'n vorige posts. Na lang wikken en wegen zal dit onze route worden in oktober. We hebben besloten om de GC toch nog in de route te plaatsen:

7-10 Amsterdam - Los Angeles
8-10 Los Angeles - Morro Bay
9-10 Morro Bay - Monterey
10-10 Monterey - San Francisco (Big Sur)
11-10 San Francisco (Alcatraz nighttour)(49 mile tour of hop hop off)
12-10 San Francisco - Yosemite (camp curry)
13-10 Yosemite - Bishop
14-10 Bishop - Death Valley
15-10 Death Valley - Las Vegas
16-10 Las Vegas
17-10 Las Vegas - Flagstaff (bezoek aan de Grand Canyon)
18-10 Flagstaff - Phoenix
19-10 Phoenix - San Diego (Seaworld)
20-10 San Diego - LA
21-10 LA
22-10 LA
23-10 LA
24-10 LA - Amsterdam

Is deze route te doen? We hebben veel gelezen en denken dat voor ons dit een mooi stukje West Coast is!

Alleen welke wandelroute in Yosemite is aan te raden? En is 1 nacht San Diego voldoende?

Ik laat het bij deze topic, dus alle tips zijn welkom!
Laatst gewijzigd door PSVwally op 29 aug 2013, 08:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Amerika-leek
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Oktober 2013 LA-SF-LV-LA

Ik begrijp niet zo goed waarom je een nieuw topic aanmaakt en weer met dezelfde vragen komt. In je vorige route ging je bijvoorbeeld van Yosemite naar Mammoth Lakes, en ik had aangegeven dat dat goed was en dat je niet verder moest rijden, maar nu heb je er Bishop van gemaakt. Ik had ook al tips gegeven voor wandelingen in Yosemite. Kon je daar niets mee? Het is prettiger als je daar in je bestaande topic op ingaat, wel zo prettig voor iedereen die moeite heeft gedaan om je te helpen.

Wat deze versie betreft: waarom Phoenix? En wat wil je in San Diego doen? Het lijkt me niet de moeite voor 1 nacht. En waarom in Flagstaff overnachten en niet wat dichter bij het park? De dagen zijn al zo kort in oktober, in jouw schema blijft er dan helemaal geen tijd over voor de parken.
Big Sur ligt ten zuiden van Monterey, en dus niet tussen Monterey en SF.

Marianne
patterik75
Amerika-ontdekker

Bedankt voor je reactie Marianne. Ik ben er idd een beetje een puinhoop van aan het maken. Wat betreft Bishop en Phoenix, het zijn maar richtlijnen qua route. Om vanuit Flagstaaf (of een plek dichterbij GC) richting San Diego te rijden, kwam ik op Phoenix uit. Heb je een alternatief? Weet niet of Palm Springs qua tijd ook kan.

Big Sur moet idd 17mile drive zijn, was verkeerd getypt. En natuurlijk heb ik iets aan jullie tips, jullie als ervaren Amerika-gangers. Zeker wat betreft Yosemite, maar je hoopt natuurlijk op zoveel mogelijk input. Ik ga er zeker iets mee doen!

Tnx
Amerika-leek
patterik75
Amerika-ontdekker

Martin & Marianne schreef:Ik begrijp niet zo goed waarom je een nieuw topic aanmaakt en weer met dezelfde vragen komt. In je vorige route ging je bijvoorbeeld van Yosemite naar Mammoth Lakes, en ik had aangegeven dat dat goed was en dat je niet verder moest rijden, maar nu heb je er Bishop van gemaakt. Ik had ook al tips gegeven voor wandelingen in Yosemite. Kon je daar niets mee? Het is prettiger als je daar in je bestaande topic op ingaat, wel zo prettig voor iedereen die moeite heeft gedaan om je te helpen.

Wat deze versie betreft: waarom Phoenix? En wat wil je in San Diego doen? Het lijkt me niet de moeite voor 1 nacht. En waarom in Flagstaff overnachten en niet wat dichter bij het park? De dagen zijn al zo kort in oktober, in jouw schema blijft er dan helemaal geen tijd over voor de parken.
Big Sur ligt ten zuiden van Monterey, en dus niet tussen Monterey en SF.

Marianne
Ik heb Bishop idd veranderd naar Mammoth Lakes zoals al eerder op de planning stond. Ik wil eigenlijk van daar uit, door DV naar Las Vegas rijden, zonder overnachting. Is dit te doen? Volgens de routeplanner, 5 uurtjes rijden.

Verder zit ik een beetje na Las Vegas te dubben. We willen graag naar de Grand Canyon. Welke plek ligt het meest gunstige dan qua overnachting? Van daaruit richting San Diego/ Los Angeles. Via Palm Springs of via Phoenix?

Wat is een advies?
Amerika-leek
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je niet in DV gaat overnachten kun je beter wat verder rijden dan Mammoth Lakes, bijvoorbeeld tot Lone Pine.
Van Mammtoh Lakes via Death Valley naar Las Vegas is het volgens googlemaps bijna 6 uur rijden, geen 5 uurtjes. en je zult wel eens willen stoppen. Tijd voor wandelingen of de rit naar Dante's View is er dan nauwelijks, maar op zich kan het in 1 dag. Laat de stop afhangen van de tijd die je voor Yosemite en DV uit wil trekken. Ik zou ter plekke kijken hoe ver je komt, reserveren is niet nodig lijkt me.
Verder zit ik een beetje na Las Vegas te dubben. We willen graag naar de Grand Canyon. Welke plek ligt het meest gunstige dan qua overnachting?

Dat hangt ervan af hoe je het bekijkt. Voor een bezoek aan het park is een overnachting in Tusayan of in het pak het mooiste. Als je de volgende dag echter snel verder wilt rijden is Williams een optie. Maar dan moet je op de dag dat je van Las Vegas komt eerst naar het park rijden en dan (in het donker) naar Williams. Ik zou in het park gaan overnachten en dan de volgende ochtend vroeg vertrekken. Ik zou dan de snelste route nemen naar San Diego, en dat is volgens googlemaps via Barstow of via Palm Springs. Als je voor Phoenix kiest is Flagstaff wel een optie om te overnachten, maar anders niet. Kijk eens wanneer je er bent en wat de mogelijkheden zijn. Op dit moment is er niets vrij in het park op 17 oktober, maar wel op 16 oktober; 90 dollar (zonder tax) voor een kamer in de Maswik Lodge. Als je er op die dag zit zou ik dat meteen gaan boeken; annuleren (gratis) kan altijd nog. Het gebeurt ook vaak dat er annuleringen zijn en er nog wel iets vrij komt op de 17e.

Als je Yosemite - LV met 1 stop doet, waar ga je de extra dag dan gebruiken?

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Vanuit Mammoth Lakes naar Las Vegas kan in 1 dag, maar je moet dan echt keuzes maken in Death Valley mbt wat je wilt zien, want je tijd daar is beperkt. Ook is het al vroeger donker. Wel jammer, want je hebt in je route nu heel weinig tijd voor Yosemite en Death Valley uitgetrokken. Ik zou in dat geval toch Mammoth Lakes skippen en Bishop of Lone Pine als overnachtingsplek doen.

Ik zou in jou geval echt proberen om voor de Grand Canyon in Tusayan of in het park te overnachten. Je hebt in je route namelijk ook maar een halve dag voor de Grand Canyon. En je hebt eigenlijk ook geen tijd voor Phoenix en maar een avond en dag in San Diego.....ik zou zelf naar Sedona rijden en dan via Palm Springs naar LA en ter plekke beslissen of je San Diego nog aandoet, of een dag LA eraf halen en die bij San Diego plakken.
patterik75
Amerika-ontdekker

PSVwally schreef:Ik zou in jou geval echt proberen om voor de Grand Canyon in Tusayan of in het park te overnachten. Je hebt in je route namelijk ook maar een halve dag voor de Grand Canyon. En je hebt eigenlijk ook geen tijd voor Phoenix en maar een avond en dag in San Diego.....ik zou zelf naar Sedona rijden en dan via Palm Springs naar LA en ter plekke beslissen of je San Diego nog aandoet, of een dag LA eraf halen en die bij San Diego plakken.
Om wat meer tijd te kunnen besteden in de GC rijden we dus van Las Vegas naar Tusayan. Daar overnachten we 1 nacht. De volgende dag weer vroeg naar de GC. Diezelfde dag rijden we dan rond de middag richting Los Angeles.
Wat zou jou advies zijn dan? Van Tusayan bijvoorbeeld een korte rit naar Kingman en dan in de vroege ochtend fris en fruitig naar LA, of voor de variant om een extra nacht Tusayan te nemen en dan via Palm Springs naar LA te gaan?

Grt
Amerika-leek
patterik75
Amerika-ontdekker

Zo gaat ie worden...

7-okt Amsterdam-Los Angeles
8-okt Los Angeles-Morro Bay
9-okt Morro Bay-Montorey
10-okt Montorey-San Francisco
11-okt San Francisco
12-okt San Francisco-Yosemite
13-okt Yosemite-Lone Pine
14-okt Lone Pine-Las Vegas
15-okt Las Vegas
16-okt Las Vegas-Tusayan
17-okt Tusayan-Williams
18-okt Williams-Palm Springs
19-okt Palm Springs-Los Angeles
20-okt Los Angeles
21-okt Los Angeles
22-okt Los Angeles
23-okt Los Angeles
24-okt Los Angeles-Amsterdam

Komt steeds dichterbij!!!
Amerika-leek
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Route is mooi, maar wat ga je al die dagen in LA doen, ik begrijp dat je San Diego dus overslaat?
Ik zou liever in San Diego zitten, en de laatste dag pas naar LA rijden, SD is veel leuker.......

Of neem een extra dag SF, daar heb je eigenlijk ook weinig tijd.
patterik75
Amerika-ontdekker

Pete.Z schreef:Route is mooi, maar wat ga je al die dagen in LA doen, ik begrijp dat je San Diego dus overslaat?
Ik zou liever in San Diego zitten, en de laatste dag pas naar LA rijden, SD is veel leuker.......

Of neem een extra dag SF, daar heb je eigenlijk ook weinig tijd.
Tnx voor je reactie

We willen n dag vanuit LA naar SD gaan. En wat LA betreft, we gaan 1 dag naar Universal. 1 dag alle toeristische plekjes, 1 dag overdag naar Warner Bros en 's avonds naar de LA Lakers, 1 dag lekker niks op het strand, 1 dag naar SD, dan zijn ze bijna allemaal vol.

Wat SF betreft, de dag dat we aankomen een beetje de stad verkennen, de volle dag benutten aan de toeristische plekken en de night-tour van Alcatraz.
Amerika-leek
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer