Als je die persoon zijn uitkering stop zou zetten omdat ie geen greeterbaantje wil doen moet je kijken hoe hard ze vechten om die baanMontyrulezz schreef:Ik zou zeker zelf geen Greeter willen zijn. Ik denk dat je hier in Nederland ook moeilijk iemand kunt vinden die dat de hele dag zou willen doen en dan ook nog vriendelijk blijven.
Ik vind niet dat personeel schofterig wordt uitgebuit want daar ben je altijd zelf nog bij. Als je je werk gewoon goed doet krijg je best fatsoenlijk tip en als er te veel personeel is en je daardoor te weinig verdient ga je naar een ander.Service in winkels en restaurants vind ik lastig te vergelijken omdat 1) ik weet dat het dergelijke baantjes in Nederland door hele jonge mensen worden gedaan die vaak nog niet zo'n goed idee hebben van professionaliteit en 2) omdat veel retailmedewerkers en bedienend personeel in de VS zo schofterig worden uitgebuit, dat ze geen keus hebben dan extreem vriendelijk te doen. Ze zijn tenslotte zo vervangen, (en in het geval van bedienend personeel - als ze geen 'tip' weten te scoren, kan hun uurloon zo laag uitkomen als $2,13 dollar), dus tja..
Als de tafels drie keer per avond over de kop gaan en je hebt 5 tafels en je krijgt gemiddeld $5 per tafel dan verdien je ong $85 in 4 uur en nog eens $15 de rest van je shift dus $100 op een avond. Niet slecht voor ongeschoold werk.
De greeter bij walmart krijgt $65 voor een shift van 8 uur