Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
geld transfereren tussen Belgie en de VS
-
- Amerika-ontdekker
- Partner van: millie
- Aantal x V.S. bezocht: 20
geld transfereren tussen Belgie en de VS
Vraag: Wat zijn jullie ervaringen met de verschillende manieren om geld te transfereren? Heeft iemand ervaring met CurrencyFair?
Context: Ik maak een overzicht van de verschillende manieren om geld tussen Belgie en de VS te versluizen, de duurtijd, de kost, en het gemak.
- een dollarrekening openen bij een Belgische bank met goeie rates
- transfereren tussen rekeningen van een bank die in .be en .us gevestigd is (e.g. ING)
- travelers cheques
- tot 10K cash meenemen op het vliegtuig
- een wisselkantoor, Western Union and the likes (rip-off)
- geld uit een ATM halen met Belgische kredietkaart of Maestrokaart
- iemand raadde me CurrencyFair aan, het idee klinkt fantastisch, ervaringen?
Context: Ik maak een overzicht van de verschillende manieren om geld tussen Belgie en de VS te versluizen, de duurtijd, de kost, en het gemak.
- een dollarrekening openen bij een Belgische bank met goeie rates
- transfereren tussen rekeningen van een bank die in .be en .us gevestigd is (e.g. ING)
- travelers cheques
- tot 10K cash meenemen op het vliegtuig
- een wisselkantoor, Western Union and the likes (rip-off)
- geld uit een ATM halen met Belgische kredietkaart of Maestrokaart
- iemand raadde me CurrencyFair aan, het idee klinkt fantastisch, ervaringen?
- Dbacks
- Amerikafan
- Partner van: Dbacks2
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Re: geld transfereren tussen Belgie en de VS
De ING direct banking bestaat niet meer, is overgenomen door Capital One https://home.capitalone360.com/ dus ING heeft geen bank activiteiten meer anders dan retirement, insurance and investment.- transfereren tussen rekeningen van een bank die in .be en .us gevestigd is (e.g. ING)
Never give up!
-
- Amerika-expert
Ik denk overigens niet dat je met Capitol Bank geld vanuit het buitenland kan ontvangen, maar ik zal dat navragen (ik heb een Capitol One rekening, overgegaan van ING). Bij de ING in Amerika kon dat in ieder geval niet, niet eens van Nederlandse ING naar Amerikaanse ING.
Gewoon met je bankkaart (Maestro) geld uit de muur halen, lukt ook bij banken waar je nog nooit van gehoord hebt in heel kleine plaatsjes (laatst nog gedaan bij de Co-op Bank in Pittsfield, Massachusetts en de Apple Bank in Bronxville, NY.) Kost je meestal in je thuisland nog een klein bedragje en je krijgt een goede koers (tenminste dat is mijn ervaring bij de Nederlandse ING).
Wat ook altijd aangeraden wordt: je Maestro kaart door de betaalautomaat bij de kassa bij gewone en grote winkels (Wallmart, maar ook bij mijn plaatseluijke Co-op) halen en dan wat meer vragen (cash back). Een gewone kredietkaart als reserve hebben of contanten hebben is overigens wel prettig, want als de kaart niet werkt, dan zit je vast en loop je met lege handen de winkel uit. Waarschuw daarom altijd de kassier als je dat doet, dat je kaart een Europese kaart is en mogelijk niet zal werken. Vinden ze interessant en ze zullen je dan niet voor een fraudeur houden (met alle nare gevolgen van dien!)
Bedrijven die alleen maar geld overmaken, vragen meestal redelijk wat geld voor het privilege om dat voor je te mogen doen.
Let even op: als je meer dan $10.000 contant meeneemt, moet je dat aangeven als je het land in komt. Als je via een bankoverschrijving zoveel geld overmaakt, wordt dat door de bank ook gemeld bij de instanties (lijkt nl op witwassen).
Gewoon met je bankkaart (Maestro) geld uit de muur halen, lukt ook bij banken waar je nog nooit van gehoord hebt in heel kleine plaatsjes (laatst nog gedaan bij de Co-op Bank in Pittsfield, Massachusetts en de Apple Bank in Bronxville, NY.) Kost je meestal in je thuisland nog een klein bedragje en je krijgt een goede koers (tenminste dat is mijn ervaring bij de Nederlandse ING).
Wat ook altijd aangeraden wordt: je Maestro kaart door de betaalautomaat bij de kassa bij gewone en grote winkels (Wallmart, maar ook bij mijn plaatseluijke Co-op) halen en dan wat meer vragen (cash back). Een gewone kredietkaart als reserve hebben of contanten hebben is overigens wel prettig, want als de kaart niet werkt, dan zit je vast en loop je met lege handen de winkel uit. Waarschuw daarom altijd de kassier als je dat doet, dat je kaart een Europese kaart is en mogelijk niet zal werken. Vinden ze interessant en ze zullen je dan niet voor een fraudeur houden (met alle nare gevolgen van dien!)
Bedrijven die alleen maar geld overmaken, vragen meestal redelijk wat geld voor het privilege om dat voor je te mogen doen.
Let even op: als je meer dan $10.000 contant meeneemt, moet je dat aangeven als je het land in komt. Als je via een bankoverschrijving zoveel geld overmaakt, wordt dat door de bank ook gemeld bij de instanties (lijkt nl op witwassen).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Goed navragen of je de dollars van je Belgische dollarrekening ook zomaar over kan schrijven! Er staat me vaag iets van bij dat daar soms haken en ogen aan zaten.
Ik heb gewoon overgeschreven van een rekening bij Dexia naar een rekening bij TD Trust, met alles kosten af te houden aan de Belgische kant. Doordat we goede klanten waren kregen we daar een redelijk goed tarief voor, en omdat het om bedragen ging van telkens +10.000 euro vielen de kosten ook nog eens goed mee.
We waren trouwens verbaasd hoe snel het geld op onze rekening stond! Hadden gedacht dat dat minstens een week ging duren, maar het was sneller. Denk zelfs dat we het een keer na 3 dagen al hadden.
Ik heb gewoon overgeschreven van een rekening bij Dexia naar een rekening bij TD Trust, met alles kosten af te houden aan de Belgische kant. Doordat we goede klanten waren kregen we daar een redelijk goed tarief voor, en omdat het om bedragen ging van telkens +10.000 euro vielen de kosten ook nog eens goed mee.
We waren trouwens verbaasd hoe snel het geld op onze rekening stond! Hadden gedacht dat dat minstens een week ging duren, maar het was sneller. Denk zelfs dat we het een keer na 3 dagen al hadden.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Amerika-ontdekker
Hi there,
Heb ook goede ervaringen met http://www.currenciesdirect.com/persona ... formation/
Goede koersen en all inn.
Groetjes
Florida
Heb ook goede ervaringen met http://www.currenciesdirect.com/persona ... formation/
Goede koersen en all inn.
Groetjes
Florida
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 51
Ik schrijf over van ING naar Chase
Kosten een dikke 30.00 euro op $ 10.000.00 wire transfer bij ING
Incoming fee bij Chase $ 15.00
Na een dag of 3 a 4 is het er als er geen weekend tussen zit.
Ik stuur ook soms van mijn dollaraccount bij ING
Dan spaar je de wisselkoers kosten uit (als je al $$$$ erop staan hebt natuurlijk) anders betaal je ze evengoed.
Gaat wel sneller
Meestal staat het na 2 dagen op de rekening
Aan de banken ontsnap je niet spijtig genoeg . . . bloeden doen we . . .
Kingair
Kosten een dikke 30.00 euro op $ 10.000.00 wire transfer bij ING
Incoming fee bij Chase $ 15.00
Na een dag of 3 a 4 is het er als er geen weekend tussen zit.
Ik stuur ook soms van mijn dollaraccount bij ING
Dan spaar je de wisselkoers kosten uit (als je al $$$$ erop staan hebt natuurlijk) anders betaal je ze evengoed.
Gaat wel sneller
Meestal staat het na 2 dagen op de rekening
Aan de banken ontsnap je niet spijtig genoeg . . . bloeden doen we . . .

Kingair
-
- Amerika-ontdekker
- Partner van: millie
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Ik wil hier ook even posten hoe ik het uiteindelijk gedaan heb. Ik heb gewerkt via CurrencyFair.
Ik ben erg, erg tevreden over dit bedrijf. Hun helpdesk reageert erg snel. Hun dienst is goed en werkt ook heel snel.
Zij zijn een soort peer-to-peer exhcange systeem. Ze matchen mensen die EUR hebben en USD zoeken, met mensen die USD hebben en EUR zoeken. En nog heel wat andere munten. Je vraagt "ik heb x EUR en ik ben bereid te ruilen aan rate xyz". Je bedrag wordt dan verknipt over andere mensen die het omgekeerde willen doen, en de rate OK vinden.
Ik stortte het bedrag zonder overschrijvingskost op hun Europese klantenrekening. De volgende ochtend stond het al in hun systeem. Ik heb het dan omgezet naar USD aan een rate dicht bij mid-market. Er gaat 4 euro af voor CurrencyFair. Dan onmiddellijk naar B of A overgeschreven, een dag later stond het al op mijn rekening.
Dus:
doorlooptijd: 2 werkdagen.
Kost: 4 euro + incoming wire 15$.
Rate: veel beter dan mijn grootbank.
Ik ben erg, erg tevreden over dit bedrijf. Hun helpdesk reageert erg snel. Hun dienst is goed en werkt ook heel snel.
Zij zijn een soort peer-to-peer exhcange systeem. Ze matchen mensen die EUR hebben en USD zoeken, met mensen die USD hebben en EUR zoeken. En nog heel wat andere munten. Je vraagt "ik heb x EUR en ik ben bereid te ruilen aan rate xyz". Je bedrag wordt dan verknipt over andere mensen die het omgekeerde willen doen, en de rate OK vinden.
Ik stortte het bedrag zonder overschrijvingskost op hun Europese klantenrekening. De volgende ochtend stond het al in hun systeem. Ik heb het dan omgezet naar USD aan een rate dicht bij mid-market. Er gaat 4 euro af voor CurrencyFair. Dan onmiddellijk naar B of A overgeschreven, een dag later stond het al op mijn rekening.
Dus:
doorlooptijd: 2 werkdagen.
Kost: 4 euro + incoming wire 15$.
Rate: veel beter dan mijn grootbank.
HiFx rekende mij geen transfer fees. Ik weet niet of dat voor lagere bedragen ook geldt. Maar ze geven zelf een voorbeeld met 10.000 pond omzetten naar euro's zonder transfer fees.
De tweede dag stond het op het ontvangende account. Erg goede customer service.
Ik heb uit eigen interesse gekeken naar het transferen met de twee bovengenoemde Fx bedrijven. Voor een bedrag van 10000 euro krijg je bij:
Currency Fair US$ 13584 en CAD$ 14823 (en betaal je een €3 transfer fee
Currencies Direct US$ 13608 en CAD$ 14893
HiFx US$13607 en CAD$ 14898
voorgespiegeld. Bij HiFx laten ze je de midmarket zien, het bedrag dat ze je aanbieden als je een contract aangaat ziet daar iets vanaf (dat is hun winst, op de koers), maar
ze zitten daarmee veel dichterbij de midmarket koers dan mijn bank bereid was te geven, die ook nog transferkosten wou rekenen. Ik zou een volgend keer wellicht ook naar Currencies Direct kijken. Maar Currency Fair is voor mij niet interessant.
De tweede dag stond het op het ontvangende account. Erg goede customer service.
Ik heb uit eigen interesse gekeken naar het transferen met de twee bovengenoemde Fx bedrijven. Voor een bedrag van 10000 euro krijg je bij:
Currency Fair US$ 13584 en CAD$ 14823 (en betaal je een €3 transfer fee
Currencies Direct US$ 13608 en CAD$ 14893
HiFx US$13607 en CAD$ 14898
voorgespiegeld. Bij HiFx laten ze je de midmarket zien, het bedrag dat ze je aanbieden als je een contract aangaat ziet daar iets vanaf (dat is hun winst, op de koers), maar
ze zitten daarmee veel dichterbij de midmarket koers dan mijn bank bereid was te geven, die ook nog transferkosten wou rekenen. Ik zou een volgend keer wellicht ook naar Currencies Direct kijken. Maar Currency Fair is voor mij niet interessant.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 4946 Weergaves
-
Laatste bericht door JeroenB
-
- 1 Reacties