Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis door Zuidwest Amerika, maar dan net even anders....
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis door Zuidwest Amerika, maar dan net even anders....
De route van Cees is mooi. Je zou dan ook voor 2 nachten Page kunnen kiezen en Bryce op weg van Page naar Zion kunnen bezoeken zodat je wat langer in 1 plaats zit. Maar de avond- en ochtenduren in Bryce zijn wel erg de moeite waard.
Kijk eens in mijn 2011-verslag voor het stuk tussen de GC en Death Valley, ook voor mogelijke accommodaties.
Marianne
Kijk eens in mijn 2011-verslag voor het stuk tussen de GC en Death Valley, ook voor mogelijke accommodaties.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Het huis in Kanab gaan we wel doen, daar zijn we het gewoon met z'n allen over eens. We skippen echter flagstaff en doen twee overnachtingen in een lodge in de grand canyon (dachten eerst dat dat niet meer beschikbaar was). dit dus:
2: vliegen en aankomst Los angeles (hotel)
3: Los angeles (hotel)
4: Los angeles (hotel)
5: rit naar GC, aankomst grand canyon lodge (lange rit)
6: GC
7: GC, rit naar Kanab
8: Kanab, Zion, Page, Bryce, Lake Powell (huis in Kanab)
9: Kanab, Zion, Page, Bryce, Lake Powell (huis in Kanab)
10: Kanab, Zion, Page, Bryce, Lake Powell (huis in Kanab)
11: Kanab, Zion, Page, Bryce, Lake Powell (huis in Kanab)
12: Kanab, Zion, Page, Bryce, Lake Powell (huis in Kanab)
13: richting Las Vegas (hotel)
14: Las vegas (hotel)
15: Las vegas (hotel)
16: Richting Yosemite/Mariposa (jep, lange rit)
17: yosemite (huis mariposa)
18: yosemite (huis mariposa)
19: yosemite (huis mariposa)
20: richting San Francisco
21: San Francisco
22: San Francisco
23: San Fransisco
We nemen trouwens een huurauto met twee personen die mogen rijden, zo kunnen we tenminste afwisselen op de lange ritten. Hoop dat jullie niet al te veel commentaar meer hebben, wij zien dit als een leuke route namelijk
2: vliegen en aankomst Los angeles (hotel)
3: Los angeles (hotel)
4: Los angeles (hotel)
5: rit naar GC, aankomst grand canyon lodge (lange rit)
6: GC
7: GC, rit naar Kanab
8: Kanab, Zion, Page, Bryce, Lake Powell (huis in Kanab)
9: Kanab, Zion, Page, Bryce, Lake Powell (huis in Kanab)
10: Kanab, Zion, Page, Bryce, Lake Powell (huis in Kanab)
11: Kanab, Zion, Page, Bryce, Lake Powell (huis in Kanab)
12: Kanab, Zion, Page, Bryce, Lake Powell (huis in Kanab)
13: richting Las Vegas (hotel)
14: Las vegas (hotel)
15: Las vegas (hotel)
16: Richting Yosemite/Mariposa (jep, lange rit)
17: yosemite (huis mariposa)
18: yosemite (huis mariposa)
19: yosemite (huis mariposa)
20: richting San Francisco
21: San Francisco
22: San Francisco
23: San Fransisco
We nemen trouwens een huurauto met twee personen die mogen rijden, zo kunnen we tenminste afwisselen op de lange ritten. Hoop dat jullie niet al te veel commentaar meer hebben, wij zien dit als een leuke route namelijk

- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Misschien kun je overwegen e.e.a. rond Yosemite iets anders te organiseren. Om te beginnen zou je op dag 16 van Las Vegas via Death Valley kunnen rijden. Je kunt overnachten in Lone Pine of Bishop. De volgende dag rijd je dan via de prachtige Tioga Pass naar Yosemite. Probeer hier twee overnachtingen in het park te boeken. Dag 19 besteed je nog in Yosemite, maar je zou (goedkoper) kunnen overnachten in Mariposa. Op deze manier heb je een mooiere route naar Yosemite, je krijgt een indruk van Death Valley en je hoeft niet drie keer 2,5 uur dezelfde weg op en neer naar Yosemite te rijden om er daar achter te komen dat er in de drukte geen parkeerplaats te vinden is. Nogmaals, je zou dat kunnen overwegen.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Goee tip van OF, die ik zeker zou opvolgen. Mariposa is echt een pokke end van de vallei vandaan.
Wij zaten hier en dat vonden we goed te doen (en heerlijke locatie met de kids) http://www.evergreenlodge.com
Wij zaten hier en dat vonden we goed te doen (en heerlijke locatie met de kids) http://www.evergreenlodge.com
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het blijven lange rijdagen, ook met meerdere chauffeurs....thieu1989 schreef:We nemen trouwens een huurauto met twee personen die mogen rijden, zo kunnen we tenminste afwisselen op de lange ritten. Hoop dat jullie niet al te veel commentaar meer hebben, wij zien dit als een leuke route namelijk
Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat bevallen, dus ik hoop op een terugkoppeling als jullie geweest zijn! Jullie keuzes blijven wat onduidelijk voor mij, en dan is het lastig mee te denken en advies te geven.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Altijd voor jezelf de afweging maken. Wij leveren alleen maar tips. Als je er zelf uit bent dan beginnen aan het zoeken van de overnachtingen zelf.Hoop dat jullie niet al te veel commentaar meer hebben, wij zien dit als een leuke route namelijk![]()
- goldenhills
- Amerika-expert
Je hebt inderdaad twee lange rijdagen met routes waarlangs allerlei moois is wat het stoppen waard is. 't Is een kwestie van keuzes maken: LA - Utah - SF is nu eenmaal een aardige afstand, en je kunt langs die route vele vakantieweken (en meerdere vakanties) doorbrengen.
Wij hebben echter nog wel langere stukken gereden (in 2.5 dag naar Canada, 1400 mijl). Om de beurt kunnen rijden is dan inderdaad wel heel erg prettig.
Wij hebben echter nog wel langere stukken gereden (in 2.5 dag naar Canada, 1400 mijl). Om de beurt kunnen rijden is dan inderdaad wel heel erg prettig.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Ik volg ook de suggesties van Marianne en Cees.
Ondanks dat het relaxed rijden is in de VS zijn de afstanden en dus rijtijden nog steeds groot. Mijn tip is om er toch meer een rondreis van te maken zoals Cees voorsteld. Hiermee bespaar je je veel heen-en-weer gereis.
Ondanks dat het relaxed rijden is in de VS zijn de afstanden en dus rijtijden nog steeds groot. Mijn tip is om er toch meer een rondreis van te maken zoals Cees voorsteld. Hiermee bespaar je je veel heen-en-weer gereis.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-ontdekker
Haha wat grappig, nadat ik de route hier had gepost ging ik er zelf nog eens over nadenken en kwam ik op het idee om de Tioga Pass mee te nemen!Old Faithful schreef:Misschien kun je overwegen e.e.a. rond Yosemite iets anders te organiseren. Om te beginnen zou je op dag 16 van Las Vegas via Death Valley kunnen rijden. Je kunt overnachten in Lone Pine of Bishop. De volgende dag rijd je dan via de prachtige Tioga Pass naar Yosemite. Probeer hier twee overnachtingen in het park te boeken. Dag 19 besteed je nog in Yosemite, maar je zou (goedkoper) kunnen overnachten in Mariposa. Op deze manier heb je een mooiere route naar Yosemite, je krijgt een indruk van Death Valley en je hoeft niet drie keer 2,5 uur dezelfde weg op en neer naar Yosemite te rijden om er daar achter te komen dat er in de drukte geen parkeerplaats te vinden is. Nogmaals, je zou dat kunnen overwegen.![]()

Voor wat betreft Mariposa hebben we alle andere opties zo ongeveer wel bekeken. Evergreen Lodge is te duur en alle andere hotels in bijv. de valley ook, of die zijn vol. In Mariposa is een huis beschikbaar, inclusief prive zwembad/jacuzzi, voor een schappelijke prijs. Dus we neigen toch naar het huis in Mariposa, simpelweg omdat andere opties niet beschikbaar zijn/te duur zijn.
Overigens zijn we weer een stapje verder: we hebben een Dodge Caravan (of soorgelijk

Ook koop ik zelf als backup nog Tomtom USA voor mijn telefoon, dan zijn we er zeker van dat we altijd een werkend navigatiesysteem hebben.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De (route via de) Tioga Pass was al meerdere keren genoemd en ik had je ook al verwezen naar mijn verslagen van 2004 en 2006 toen wij ook die route reden. Waarom via Bakersfield? Je kunt toch nu al iets reservern als je bang bent dat er niets meer vrij is? Ik zou altijd voor de Tioga Pass kiezen, er zal echt wel accommodatie te vinden zijn langs de 395 hoewel reserveren wel aan te raden is als je er in het weekend bent.thieu1989 schreef:Haha wat grappig, nadat ik de route hier had gepost ging ik er zelf nog eens over nadenken en kwam ik op het idee om de Tioga Pass mee te nemen!Wat leuk dat je dit idee hier dus "bevestigt". Inderdaad een overnachting in Lone Pine of Bishop, mocht alles hier vol zitten dan rijden we toch via de andere kant en doen we een overnachting in Bakersfield, daar is genoeg nog vrij.
Als je het prettig vindt kun je een TomTom meenemen maar echt nodig is het, zeker buiten de steden, niet.
Heb je al een kaart gekocht (bijvoorbeeld de Hallwag nr 5)? Dan zie je welke routes scenic zijn. Is ook heel handig en leuk bij de voorbereiding.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Ja je hebt gelijk, Tioga Pass was al vaker genoemd. Hield me op dat moment met zoveel dingen tegelijk bezig dat ik deze aanwijzingen over het hoofd heb gezien. Maar we zijn weer een paar dagen verder en wij zijn ook al een stuk verder met de reis.Martin & Marianne schreef:De (route via de) Tioga Pass was al meerdere keren genoemd en ik had je ook al verwezen naar mijn verslagen van 2004 en 2006 toen wij ook die route reden. Waarom via Bakersfield? Je kunt toch nu al iets reservern als je bang bent dat er niets meer vrij is? Ik zou altijd voor de Tioga Pass kiezen, er zal echt wel accommodatie te vinden zijn langs de 395 hoewel reserveren wel aan te raden is als je er in het weekend bent.thieu1989 schreef:Haha wat grappig, nadat ik de route hier had gepost ging ik er zelf nog eens over nadenken en kwam ik op het idee om de Tioga Pass mee te nemen!Wat leuk dat je dit idee hier dus "bevestigt". Inderdaad een overnachting in Lone Pine of Bishop, mocht alles hier vol zitten dan rijden we toch via de andere kant en doen we een overnachting in Bakersfield, daar is genoeg nog vrij.
Als je het prettig vindt kun je een TomTom meenemen maar echt nodig is het, zeker buiten de steden, niet.
Heb je al een kaart gekocht (bijvoorbeeld de Hallwag nr 5)? Dan zie je welke routes scenic zijn. Is ook heel handig en leuk bij de voorbereiding.
Marianne
Wat er op dit moment geboekt is:
Alle hotels/huizen:
Los Angeles: Hotel Torrance Marriot South Bay
Grand Canyon: Yavapai Lodge
Kanab: Huis via homeaway, aardige (nederlandse!) mensen
Las Vegas: Planet Hollywood, heeft lang geduurd voordat we deze hebben geboekt, ik ben twee volle avonden bezig geweest met hotels vergelijken aan de strip, uiteindelijk uitgekomen op dit hotel, reden: betaalbaar en uitzicht op de bellagio fonteinen. Is nog gratis te annuleren tot ons vertrek dus mocht er nog een aanbieding langs komen dan kunnen we daar nog op reageren.
Bishop: El Rancho Motel
Mariposa: huis via homeaway.
San Francisco: Holiday Inn Express Mill Valley San Francisco Area, ligt iets boven SF, leuk iedere dag de golden gate over!

Autohuur is ook geregeld, dat had ik al gemeld. Stoelen voor in het vliegtuig zijn ook al gereserveerd.
Wat nu op de planning staat is een aantal shows/tickets boeken voor verschillende dingen. Ik heb al een aantal "attracties" gevonden voor onze reisperiode zoals David Copperfield in LV, Alcatraz in SF, Universal Studios in LA, etc. Hier hebben we het met z'n allen echter nog niet over gehad, dus niets ligt nog vast, maar ik weet wel dat iedereen het eens is over Alcatraz. Suggesties voor "attracties" zijn natuurlijk altijd welkom!

Nog even een vraag over de nationale parken. We hebben natuurlijk twee overnachtingen in de Grand Canyon, moeten we daar nog iets extra voor reserveren om er uberhaupt rond te mogen lopen?
Yosemite Park: kunnen we daar gewoon zo inrijden of hebben we daar nog iets extra's voor nodig? Zelfde geldt voor Zion en Bryce.
Heeft iemand verder nog algemene tips voor bijv. bepaalde locaties of voor het reizen tussen locaties zelf?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Je zult entree moeten betalen als je de parken binnengaat. Aangezien je volgens mij Bryce, Zion, Grand Canyon, Death Valley en Yosemite aandoet kun je het beste een America the beautiful pass nemen. Dat is een soort jaarkaart en daarmee ben je goedkoper uit (kost $80) dan alle parken los betalen.Nog even een vraag over de nationale parken. We hebben natuurlijk twee overnachtingen in de Grand Canyon, moeten we daar nog iets extra voor reserveren om er uberhaupt rond te mogen lopen?
Yosemite Park: kunnen we daar gewoon zo inrijden of hebben we daar nog iets extra's voor nodig? Zelfde geldt voor Zion en Bryce.
Heeft iemand verder nog algemene tips voor bijv. bepaalde locaties of voor het reizen tussen locaties zelf?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hou je rekening met de tol? En poarkeerkosten? Als je niet in SF zef overnacht, waarom dan niet iets bij hewt lviegveld in de buurt? Dan zou je ook het OV kunnen nemen naar de stad toe. Wij hebben een aantal keer bij de BW el rancho Inn overnacht, dat is ons prima bevallen. Ze hebben daar ook suites.thieu1989 schreef:San Francisco: Holiday Inn Express Mill Valley San Francisco Area, ligt iets boven SF, leuk iedere dag de golden gate over!.
Kijk eens op de NPS-sites onder plan your visit voor meer informatie over de parken (zie bijvoorbeeld http://www.nps.gov/yose). Heb je ook al eens wat reisverslagen gelezen? Daar haal je erg veel tips uit!thieu1989 schreef:Nog even een vraag over de nationale parken. We hebben natuurlijk twee overnachtingen in de Grand Canyon, moeten we daar nog iets extra voor reserveren om er uberhaupt rond te mogen lopen? Yosemite Park: kunnen we daar gewoon zo inrijden of hebben we daar nog iets extra's voor nodig? Zelfde geldt voor Zion en Bryce.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Even dit topic wat nieuw leven inblazen.
We zijn sinds afgelopen zaterdag terug van onze eerste trip door de VS!
. Het was echt geweldig, ik mis het nu al en zou, ondanks de jetlag, zo weer terug het vliegtuig in willen! Ik zal even de dingen opnoemen die ons mee en tegenvielen.
Wat viel mee:
De opzet van onze route
Omdat dit de eerste keer was dat we gingen hadden we nogal wat twijfels over onze route, maar deze is 100% meegevallen. Ook de keuze om twee huizen te nemen is ons erg goed bevallen. Sterker nog, dit vonden wij een van de beste dingen aan de route. De reden daarvoor is vooral dat het rust geeft. Je hoeft niet uit je koffer te leven, 's morgens kun je lekker zelf een eitje bakken en je hebt gewoon een lekker groot huis tot je beschikking. Heerlijk gewoon. Vooral het huis in Kanab was erg mooi, ik zal kijken of ik wat foto's kan uploaden. Omdat we daar vijf dagen zaten geeft dat erg veel rust en maakt het niet uit dat bijv. Bryce Canyon anderhalf uur rijden is, je maakt er gewoon een gezellig dagje van. De afstanden vielen ook reuze mee, mijn vader heeft de meeste kilometers (of mijlen
) gemaakt en ik ben voor hem ingevallen als hij even zijn ogen dicht wilde doen. De grootste afstand (LA naar de Grand Canyon, in een keer) zat gelukkig een beetje aan het begin van onze vakantie, hier hebben we dan ook totaal geen probleem mee gehad. We zijn vroeg opgestaan in LA en waren rond een uur of 17.00 in de Yavapai Lodge in de south rim. Oke, toegegeven, bezienswaardigheden onderweg hebben we over moeten slaan, maar we hebben bijv. nog wel een stukje over Route 66 gereden.
De drukte
Of eigenlijk: het gebrek eraan. Het viel reuze mee, we waren via dit forum al een aantal keer gewaarschuwd dat het in Augustus erg druk kan zijn in zuidwest Amerika en we waren er dan ook wel bang voor dat we in lange rijen aan moesten sluiten en dat we onderweg veel file zouden hebben (we hadden geen andere keuze dan in augustus te gaan wegens de schoolvakantie van mijn broertje en mijn vriendin), maar nogmaals, het viel reuze mee. Buiten de steden rijdt het echt heerlijk in de VS zeg, heerlijk die lange wegen waar je af en toe eens een auto tegen komt. De enige files die we dan ook hebben gehad waren in LA en San Francisco. Qua drukte in de parken: Yosemite was wel druk, maar dan vooral bij de restaurants en busstations (ik denk ook niet dat je daar 's middags aan moet komen, dan is er geen parkeermogelijkheid meer). In de andere parken waren ook wel veel mensen, maar hebben we geen last gehad van drukte of wachttijden.
De omgevingen
Wauw, wat een afwisselingen zeg. Zo rijdt je door bergen, zo weer op de vlakte, dan weer rood gesteente, dan weer grijs, etc. Ongelooflijk. Wij vonden de Grand Canyon erg overweldigend, heel anders als je het in echt ziet i.p.v. op een afbeelding. Qua park vonden wij Bryce het mooiste vanwege de kleurspeling en de Hoodoos
.
Wat was minder:
Eten
We hadden er moeite mee om leuke restaurants te vinden waar we met z'n allen tevreden over waren. Oke, toegegeven, wij zijn moeilijke eters en we lusten niet allemaal hetzelfde, onze smaken zijn nogal uitlopend. Maar wat ons vooral opviel is dat je in ieder stadje, groot of klein, wel meerdere fastfood restaurants hebt zitten en dat dat het eerste is wat je vanaf de snelweg ziet. Laat ik het zo zeggen: we hoeven voorlopig niet meer naar de McDonalds....
Overigens smaakt het water uit de kraan (en dus ook de ijsblokjes in restaurants) erg vreemd, er zit een soort chloor smaak overal aan.
De watervallen in Yosemite
Vooraf niet gekeken op internet, alleen maar een vermoeden. Maar wat een tegenvaller was het om te zien dat er daadwerkelijk geen druppel water naar beneden kwam
. Volgens mij waren wij voor Yosemite echt in de verkeerde periode in de VS, wil er graag nog een keer naar toe op een beter tijdstip.
De warmte in Vegas
We wisten het: het zou warm zijn in LV in augustus. Dat was het dan ook: 45 graden overdag, 's avonds was het nog steeds 29/30 graden op de strip... niet dat het ons avontuur in LV verpest heeft (het hoort er eigenlijk ook wel een beetje bij, je bent niet voor niks in een woestijn), maar overdag lekker over de strip lopen is een uitdaging. Er is zoveel te zien en je wilt het het liefst ook allemaal zien, maar het gaat allemaal erg langzaam
. Ook 's avonds een stuk over de strip lopen betekend zweten. Ik denk dat je meer kan zien als het ietsje koeler is (omdat je dan wat meer energie over houdt en niet om de paar meter verkoeling zoekt).
Voor nu wel even genoeg denk ik zo. Nog een ding wat ons echt opviel: ik ben 24 en mijn vriendin is 23. Overal waar we een drankje wilden bestellen werden we om ons ID gevraagd, blijkbaar zien we er nog erg jong uit. Dit werd na twee weken wel irritant, zo irritant zelfs dat ik soms expres geen alcohol heb besteld omdat ik geen zin had in dat gezeur. Ik snap dat ze de wet moeten naleven, maar ik moet overal mijn paspoort mee naar toe nemen. Ook in de casino's in Vegas werd het na verloop van tijd irritant: om het half uur kwam er wel een medewerker om ons ID vragen om te kijken of wij überhaupt op de casino vloer mogen lopen. Mijn broertje mag als 19 jarige natuurlijk in de VS nergens iets alcoholisch drinken, maar het is echt belachelijk dat hij niet eens in een cafe/bar mag zitten, daar moet je ook al 21 voor zijn
. Dat is vervelend als je met z'n vijven bent en even gezellig in een leuk cafetje wat wilt drinken met z'n allen, dat kan dan dus niet. Het meest absurde was wel in Vegas: mijn broertje wilde een watertje bestellen, maar kreeg dit niet mee omdat hij geen 21 was.... de volgende dag heeft hij echter wel met een Desert Eagle en een M1 Garand staan schieten op de schietbaan. Tsja, dat ging er bij mij niet helemaal in....
Misschien klinkt het allemaal een beetje negatief als je de laatste punten zo leest, maar het zijn uiteindelijk maar details. Geloof me, we hebben echt onwijs genoten, hopelijk kunnen we nog een keer terug!
We zijn sinds afgelopen zaterdag terug van onze eerste trip door de VS!

Wat viel mee:
De opzet van onze route
Omdat dit de eerste keer was dat we gingen hadden we nogal wat twijfels over onze route, maar deze is 100% meegevallen. Ook de keuze om twee huizen te nemen is ons erg goed bevallen. Sterker nog, dit vonden wij een van de beste dingen aan de route. De reden daarvoor is vooral dat het rust geeft. Je hoeft niet uit je koffer te leven, 's morgens kun je lekker zelf een eitje bakken en je hebt gewoon een lekker groot huis tot je beschikking. Heerlijk gewoon. Vooral het huis in Kanab was erg mooi, ik zal kijken of ik wat foto's kan uploaden. Omdat we daar vijf dagen zaten geeft dat erg veel rust en maakt het niet uit dat bijv. Bryce Canyon anderhalf uur rijden is, je maakt er gewoon een gezellig dagje van. De afstanden vielen ook reuze mee, mijn vader heeft de meeste kilometers (of mijlen

De drukte
Of eigenlijk: het gebrek eraan. Het viel reuze mee, we waren via dit forum al een aantal keer gewaarschuwd dat het in Augustus erg druk kan zijn in zuidwest Amerika en we waren er dan ook wel bang voor dat we in lange rijen aan moesten sluiten en dat we onderweg veel file zouden hebben (we hadden geen andere keuze dan in augustus te gaan wegens de schoolvakantie van mijn broertje en mijn vriendin), maar nogmaals, het viel reuze mee. Buiten de steden rijdt het echt heerlijk in de VS zeg, heerlijk die lange wegen waar je af en toe eens een auto tegen komt. De enige files die we dan ook hebben gehad waren in LA en San Francisco. Qua drukte in de parken: Yosemite was wel druk, maar dan vooral bij de restaurants en busstations (ik denk ook niet dat je daar 's middags aan moet komen, dan is er geen parkeermogelijkheid meer). In de andere parken waren ook wel veel mensen, maar hebben we geen last gehad van drukte of wachttijden.
De omgevingen
Wauw, wat een afwisselingen zeg. Zo rijdt je door bergen, zo weer op de vlakte, dan weer rood gesteente, dan weer grijs, etc. Ongelooflijk. Wij vonden de Grand Canyon erg overweldigend, heel anders als je het in echt ziet i.p.v. op een afbeelding. Qua park vonden wij Bryce het mooiste vanwege de kleurspeling en de Hoodoos

Wat was minder:
Eten
We hadden er moeite mee om leuke restaurants te vinden waar we met z'n allen tevreden over waren. Oke, toegegeven, wij zijn moeilijke eters en we lusten niet allemaal hetzelfde, onze smaken zijn nogal uitlopend. Maar wat ons vooral opviel is dat je in ieder stadje, groot of klein, wel meerdere fastfood restaurants hebt zitten en dat dat het eerste is wat je vanaf de snelweg ziet. Laat ik het zo zeggen: we hoeven voorlopig niet meer naar de McDonalds....
Overigens smaakt het water uit de kraan (en dus ook de ijsblokjes in restaurants) erg vreemd, er zit een soort chloor smaak overal aan.
De watervallen in Yosemite
Vooraf niet gekeken op internet, alleen maar een vermoeden. Maar wat een tegenvaller was het om te zien dat er daadwerkelijk geen druppel water naar beneden kwam

De warmte in Vegas
We wisten het: het zou warm zijn in LV in augustus. Dat was het dan ook: 45 graden overdag, 's avonds was het nog steeds 29/30 graden op de strip... niet dat het ons avontuur in LV verpest heeft (het hoort er eigenlijk ook wel een beetje bij, je bent niet voor niks in een woestijn), maar overdag lekker over de strip lopen is een uitdaging. Er is zoveel te zien en je wilt het het liefst ook allemaal zien, maar het gaat allemaal erg langzaam

Voor nu wel even genoeg denk ik zo. Nog een ding wat ons echt opviel: ik ben 24 en mijn vriendin is 23. Overal waar we een drankje wilden bestellen werden we om ons ID gevraagd, blijkbaar zien we er nog erg jong uit. Dit werd na twee weken wel irritant, zo irritant zelfs dat ik soms expres geen alcohol heb besteld omdat ik geen zin had in dat gezeur. Ik snap dat ze de wet moeten naleven, maar ik moet overal mijn paspoort mee naar toe nemen. Ook in de casino's in Vegas werd het na verloop van tijd irritant: om het half uur kwam er wel een medewerker om ons ID vragen om te kijken of wij überhaupt op de casino vloer mogen lopen. Mijn broertje mag als 19 jarige natuurlijk in de VS nergens iets alcoholisch drinken, maar het is echt belachelijk dat hij niet eens in een cafe/bar mag zitten, daar moet je ook al 21 voor zijn

Misschien klinkt het allemaal een beetje negatief als je de laatste punten zo leest, maar het zijn uiteindelijk maar details. Geloof me, we hebben echt onwijs genoten, hopelijk kunnen we nog een keer terug!

-
- Amerika-expert
Dat ID checken doen ze overal en met iedereen. Als je onder de 60 bent kan je er van uitgaan dat je regelmatig je kaart moet laten zien.
Dat je broertje als 19 jarige niet overal welkom was, ja, dat wist je van te voren. Daar is de VS heel duidelijk in en zeker in LV houden ze dat goed in de gaten omdat er zo ontzettend veel toeristen zijn die toch naar binnen willen. Daar kan een bedrijf flinke juridische problemen mee krijgen. Ik snap dan ook echt niet waarom mensen naar LV gaan en dan klagen omdat ze vanwege hun leeftijd niet mogen doen wat ze willen. Dat is nu eenmaal de wet. Vind ik net zoiets als Nederlandse vrouwen die per se in Turkije topless op het strand willen liggen. Het mag nu eenmaal niet dus als je per se iets wil doen, ga dan ergens heen waar het wel mag.
En het eten, ik snap dat dus ook echt niet. Ja, natuurlijk zie je vanaf de snelweg eerst de fastfood restaurants maar er is echt veel meer dan alleen maar McD of BK! Als je geen zin hebt in plaatselijke restaurants, of het niet aandurft, kan je in ieder geval nog naar de Chili's, Applebee's, of Denny's, is in ieder geval al een beetje beter dan de zoveelste hamburger.
Dat je broertje als 19 jarige niet overal welkom was, ja, dat wist je van te voren. Daar is de VS heel duidelijk in en zeker in LV houden ze dat goed in de gaten omdat er zo ontzettend veel toeristen zijn die toch naar binnen willen. Daar kan een bedrijf flinke juridische problemen mee krijgen. Ik snap dan ook echt niet waarom mensen naar LV gaan en dan klagen omdat ze vanwege hun leeftijd niet mogen doen wat ze willen. Dat is nu eenmaal de wet. Vind ik net zoiets als Nederlandse vrouwen die per se in Turkije topless op het strand willen liggen. Het mag nu eenmaal niet dus als je per se iets wil doen, ga dan ergens heen waar het wel mag.
En het eten, ik snap dat dus ook echt niet. Ja, natuurlijk zie je vanaf de snelweg eerst de fastfood restaurants maar er is echt veel meer dan alleen maar McD of BK! Als je geen zin hebt in plaatselijke restaurants, of het niet aandurft, kan je in ieder geval nog naar de Chili's, Applebee's, of Denny's, is in ieder geval al een beetje beter dan de zoveelste hamburger.
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Fijn dat jullie een leuke vakantie gehad hebben!
Hopelijk hebben jullie nu ook het Amerika-virus te pakken en blijf je hier nog lang op het forum hangen!
Tja, dat ID checken, dat is nu eenmaal zo. En verwacht niet dat je dat binnen 5 jaar niet meer moet doen omdat je er dan niet meer zo jong uitziet. Dat blijft hoor.
Het wordt op vele plaatsen gewoon aan iedereen gevraagd. Wij hebben zelfs al meegemaakt dat wij ergens nog bier wilden bijbestellen, maar dat de dame die onze bestelling kwam opnemen dit niet eens mocht noteren en brengen. Daarvoor kwam gewoon iemand anders.
Het eten vind ik ook een beetje vreemd. Ik denk dat wij in die 4 reizen welgeteld 1 keer bij McDonalds geweest zijn (omdat Pietro persé in Amerika in de McDonalds gegeten wou hebben) en 1 keer bij een Burger King (omdat er echt niets anders open was dan dat). Maar voor de rest is mijn ervaring dat je net heel goed en gevarieerd kan eten in Amerika.
Maar het vraagt soms wel wat voorbereidend opzoekwerk hier op het forum om de leuke plaatsjes te ontdekken.
Een tip voor de volgende keer: vraag een drankje zonder ijs!
Want het smaakt inderdaad niet overal even goed.

Tja, dat ID checken, dat is nu eenmaal zo. En verwacht niet dat je dat binnen 5 jaar niet meer moet doen omdat je er dan niet meer zo jong uitziet. Dat blijft hoor.

Het eten vind ik ook een beetje vreemd. Ik denk dat wij in die 4 reizen welgeteld 1 keer bij McDonalds geweest zijn (omdat Pietro persé in Amerika in de McDonalds gegeten wou hebben) en 1 keer bij een Burger King (omdat er echt niets anders open was dan dat). Maar voor de rest is mijn ervaring dat je net heel goed en gevarieerd kan eten in Amerika.

Een tip voor de volgende keer: vraag een drankje zonder ijs!

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
-
- Amerika-ontdekker
Ik blijf voorlopig zeker op dit forum hangen!
. Nu ik weer aan het werk ben, besef ik nog des te beter hoe leuk de vakantie was.
Het ID checken zal ik echt aan moeten wennen, maar ik respecteer het zeker, ik wilde alleen even aangeven dat ik het op z'n minst apart vond dat ze daar zo streng in zijn, maar dat je wel heel makkelijk met een geweer kan lopen/schieten. Het voelt zo tegenstrijdig. Waarschijnlijk zullen Amerikanen hetzelfde zeggen over NL hoor, alleen dan met drugs en prostitutie
. Over het eten: ik denk dat het ook een deel gemakzucht was, zo van: hé daar is een McDonald's of een Panda Express of whatever, laten we daar maar even snel wat meepakken. En ik had het van te voren niet goed genoeg uitgezocht. We hebben overigens wel een keer bij een Thai gegeten die we hadden gevonden via internet, was echt super lekker!
. En in Mariposa zijn we ook naar een restaurant gegaan waar ik een heerlijke steak heb gegeten. Het kan dus zeker wel, je moet alleen inderdaad even weten waar het zit
.
Overigens Doockles, ik heb inderdaad een aantal keer een drankje zonder ijs gevraagd, is een stuk beter!

Het ID checken zal ik echt aan moeten wennen, maar ik respecteer het zeker, ik wilde alleen even aangeven dat ik het op z'n minst apart vond dat ze daar zo streng in zijn, maar dat je wel heel makkelijk met een geweer kan lopen/schieten. Het voelt zo tegenstrijdig. Waarschijnlijk zullen Amerikanen hetzelfde zeggen over NL hoor, alleen dan met drugs en prostitutie

Overigens Doockles, ik heb inderdaad een aantal keer een drankje zonder ijs gevraagd, is een stuk beter!

Kennelijk hebben jullie het Rocking V restaurant in Kanab gemist....
Rocking V Café hebben wij ook gegeten n.a.v. de 1e plek op Tripadvisor (en het zat naast ons motel) en wij vonden het ook heerlijk
Heb je nu weinig meer aan natuurlijk, maar ik zou hem vast bij de tips voor de volgende keer schrijven!

Heb je nu weinig meer aan natuurlijk, maar ik zou hem vast bij de tips voor de volgende keer schrijven!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1458 Weergaves
-
Laatste bericht door Sandra22
-
- 8 Reacties