Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kaap Koraal HAS LANDED
-
- Amerika-expert
Re: Kaap Koraal HAS LANDED
Aah, ik vind het ook zo'n mooie omgeving. Wij komen er regelmatig en denken er iedere keer weer over om er een winterplekje te kopen. Ik vind de vier seizoenen hier in new england heerlijk, maar de winters moesten niet zo godsgruwelijk lang zijn. En om dan een permanente plek te hebben waar jetblue je binnen drie uur vliegen voor $120 kan hebben zou perfekt zijn. Maar goed, ondertussen huren we wel een plekje. Ik ben mid-40 en voel me altijd zo jong in dat deel van florida
.

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 51
Ik heb genoeg seizoenen en vooral winters gezien
Voor ons alleen nog zon
En in de winter snel even naar Big Bear Lake wat skiën
Alles op een dik uur rijden
Wat wil je nog meer ?
Prettige zondag
Kingair
Voor ons alleen nog zon

En in de winter snel even naar Big Bear Lake wat skiën
Alles op een dik uur rijden
Wat wil je nog meer ?
Prettige zondag
Kingair
- SophiaB
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik denk niet dat het ooit went, wij genieten ook iedere dag van de prachtige luchten hier. Dat blauw inderdaad... elke keer als ik naar NL ga schrik me me wezenloos hoe flets, gelig en straaljager doortrokken de lucht daar is, echt bijna claustrophobisch. Hier is het 's winters overdag gewoon licht, zelfs als de zon niet schijnt. In Nederland hadden we soms de hele dag het licht aan, zo somber als het daar kan zijn. Blech!dimona schreef:Ik kan daar na twee jaar nog steeds van genieten: dat intense blauw van de lucht en de prachtige wolkenstraten. Hopelijk went het nooit
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 51
Dat is onze reactie ook
Nu zegt iedereen hier dat we een superzomer hebben.
Wat misschien wel eens is maar dan spreken we nu in totaal over 5 tot 6 weken zon
Toen in wat jonger was
hadden we zomer van mei tot soms einde september.
Nu met veel geluk nog 2 maanden en dan voor de rest een hoop regen en zoals SophiaB poste DONKER van wanneer je opstaat
Groeten,
Kingair
Nu zegt iedereen hier dat we een superzomer hebben.
Wat misschien wel eens is maar dan spreken we nu in totaal over 5 tot 6 weken zon
Toen in wat jonger was

Nu met veel geluk nog 2 maanden en dan voor de rest een hoop regen en zoals SophiaB poste DONKER van wanneer je opstaat
Groeten,
Kingair
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat laatste komt voornamelijk omdat de VS en een groot deel van Canada een stuk zuidelijker liggen dan Nederland. Daardoor heb je in Nederland dan weer veel langere dagen in de zomer dan hier. Maar de zon is hier zo sterk dat het zelfs bij zware bewolking nog schel genoeg kan zijn om een zonnebril nodig te hebben.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
En als je armen bloot zijn die in te smeren met sunblock - idem je nek en vooral het puntje van je neus !
Waar ik woon is de overgang van zomer (warm/heet) naar winter (koud) heel snel, iets van twee weken. Dat verbaasd me ieder jaar weer. In feite kennen we hier geen voorjaar of najaar.
En inderdaad dichter bij de evenaar betekent dat je sneller van dag naar nacht gaat. Ik mis de lange zomeravonden !
Waar ik woon is de overgang van zomer (warm/heet) naar winter (koud) heel snel, iets van twee weken. Dat verbaasd me ieder jaar weer. In feite kennen we hier geen voorjaar of najaar.
En inderdaad dichter bij de evenaar betekent dat je sneller van dag naar nacht gaat. Ik mis de lange zomeravonden !
kapie heb je al iets nieuws?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Was even een dag zonder internet maar we zijn inmiddels weer netjes op het web geholpen door het manusje van alles van het propertymanagement.
Weinig echt nieuws wel wat leuks (natuurlijk)
.Wij zondag naar de Miromar outlets omdat we daar al vaker waren geweest ten eerste voor de kleding die we nu minder hard nodig hebben omdat we hier toch blijven en we ons dus niet gek hoefde te kopen om terug te nemen naar NL.
Maar het is ook heel leuk voor de kids daar, ik geloof een stuk of 10 fonteinen alleen al en een vijver met Japanse Koi maar ik had dit al verteld geloof ik, althans een gedeelte.
Nou wij daar naar binnen bij Aeropostale en ik zie een t-shirt wat ik toch niet kon laten hangen ...was normaal $24.50 maar nu voor $5.99 nou je was een NLder of niet ?
Hahaha en mijn vrouw ook wat goedkoops, dus ik kom bij de kassa en hou mijn cash alvast in mijn hand (had al een beetje gehoofdrekend).
Zegt dat meisje ...zo en dan gaat er van alles nog eens 50% af !!
Dus oftwel t-shirt $2.99 en dat is toch wel 2,00 euro ...hahaha
En het zelfde bij American Eagle -40% extra .. 2 van onze favoriete merken trouwens.
We hebben ook een leuk huis gevonden om te huren voor 1 jaar en dat betekent dat ik nog een maand of 3 heb om te bepalen of we wat gaan bouwen aangezien dat een maand of 8/9 duurt. Het mooi is ook dat dat huurhuis op 3 min. rijden ligt tov ons stukje grond dus ik kan de bouw dan goed volgen.
Weinig echt nieuws wel wat leuks (natuurlijk)

Maar het is ook heel leuk voor de kids daar, ik geloof een stuk of 10 fonteinen alleen al en een vijver met Japanse Koi maar ik had dit al verteld geloof ik, althans een gedeelte.
Nou wij daar naar binnen bij Aeropostale en ik zie een t-shirt wat ik toch niet kon laten hangen ...was normaal $24.50 maar nu voor $5.99 nou je was een NLder of niet ?
Hahaha en mijn vrouw ook wat goedkoops, dus ik kom bij de kassa en hou mijn cash alvast in mijn hand (had al een beetje gehoofdrekend).
Zegt dat meisje ...zo en dan gaat er van alles nog eens 50% af !!

Dus oftwel t-shirt $2.99 en dat is toch wel 2,00 euro ...hahaha
En het zelfde bij American Eagle -40% extra .. 2 van onze favoriete merken trouwens.
We hebben ook een leuk huis gevonden om te huren voor 1 jaar en dat betekent dat ik nog een maand of 3 heb om te bepalen of we wat gaan bouwen aangezien dat een maand of 8/9 duurt. Het mooi is ook dat dat huurhuis op 3 min. rijden ligt tov ons stukje grond dus ik kan de bouw dan goed volgen.

Laatst gewijzigd door kaap koraal op 27 aug 2013, 04:13, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikakenner
dutchie_in_boston schreef:Aah, ik vind het ook zo'n mooie omgeving. Wij komen er regelmatig en denken er iedere keer weer over om er een winterplekje te kopen. Ik vind de vier seizoenen hier in new england heerlijk, maar de winters moesten niet zo godsgruwelijk lang zijn. En om dan een permanente plek te hebben waar jetblue je binnen drie uur vliegen voor $120 kan hebben zou perfekt zijn. Maar goed, ondertussen huren we wel een plekje. Ik ben mid-40 en voel me altijd zo jong in dat deel van florida.
Ik ben ook mid-40 en mijn vrouw mid-30 maar ik vind dat helemaal niet erg, integendeel zelfs deze mensen hebben niet meer de gejaagdheid/ratrace/stress als de jongere generatie en mede daardoor heerst hier gewoon een heel relaxte sfeer denk ik.
Ik ben van plan om mijn makelaarsdiploma te gaan halen hier dus als je nog een leuk huisje zoekt, just let me know !

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, die kortingen vind ik ook altijd erg leuk. En die bedrijven doen het op het moment niet goed, dus er zal heel wat te vinden zijn.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
-
- Amerikakenner
Hallo Petra, het was alleen nog leuker aangezien ik dus niks verwachtte.
Ik had bv ook een cap van AE van $15,95 voor $6,99 en dan weer min 40% , das gewoon leuk inkopen doen zo.
Ben ook wel heeeel erg benieuwd naar black Friday, dat schijnt echt crazy te zijn toch ??
Ik had bv ook een cap van AE van $15,95 voor $6,99 en dan weer min 40% , das gewoon leuk inkopen doen zo.
Ben ook wel heeeel erg benieuwd naar black Friday, dat schijnt echt crazy te zijn toch ??
Ja en nee. Vaak gaan de prijzen vlak daarvoor juist omhoog. En voor Black Friday rekent de middenstand deels op de 'frenzy' - vaak kost het elders precies hetzelfde of zelfs minder en hoef je er niet om middernacht voor in de rij te gaan staan.
Dat is althans wat ik er de afgelopen jaren van heb begrepen.
Wat jaren geleden leuk was, dat was bij winkels als CompUSA - dan was er van alles dat je gratis kon krijgen dankzij de mail-in rebate. Aan de muur voorin was dan het z.g. rebate-center, daar kon je de formulieren vinden die je moest invullen en opsturen.
Je moest wel vroeg aanwezig zijn op de zaterdag of zondag dat het begon. Je zag dan mensen rond-racen met winkelkarren en ze hadden allemaal dezelfde dingen erin.
Dat is althans wat ik er de afgelopen jaren van heb begrepen.
Wat jaren geleden leuk was, dat was bij winkels als CompUSA - dan was er van alles dat je gratis kon krijgen dankzij de mail-in rebate. Aan de muur voorin was dan het z.g. rebate-center, daar kon je de formulieren vinden die je moest invullen en opsturen.
Je moest wel vroeg aanwezig zijn op de zaterdag of zondag dat het begon. Je zag dan mensen rond-racen met winkelkarren en ze hadden allemaal dezelfde dingen erin.
-
- Amerikakenner
Nog wel iets leuks is dat mijn BoA smalbusiness-bankmanager is zo gek als een deur, hij heeft steeds andere verhalen over wat hij in het weekend doet en als ik bij hem in zijn office zit kom ik er telkens met buikpijn van het lachen uit.
Zo vertelde hij pas dat hij was wezen jagen met vrienden en dan wilde zwijnen ging schieten, ze kwamen met z'n 3en de pick-up uit en daar stonden ze al.
Paf paf paf zo alle 3 dood en hij zei dat ze alleen de vrouwtjes meenamen omdat de mannetjes zo erg stinken.
Hij helemaal in geur en kleur vertellen hoe hij ze thuis samen met zijn vriend gevild had en dat ze helemaal onder het bloed zaten en dan tegen elkaar een soort van oergeluiden gingen maken ed.
En hij zit ook in een soort van motorgang en hij zit onder zijn mooie pak onder de tatoo's zegt die.
Hij vraagt me al een paar keer of ik mee wil gaan en ik ga dat ook zeker doen.
Hij neemt ook nooit een blad voor de mond en doet allerlei stemmetjes na en andere gorigheden en andere mannendingen zoals praten over vrouwen enzo.
Vroeger heeft hij ook in een pawnshop gewerkt en verteld daar ook steeds gekke verhalen over waar ik compleet in een deuk van lig.
Al met al weer een leuk iemand ontmoet.
Zo vertelde hij pas dat hij was wezen jagen met vrienden en dan wilde zwijnen ging schieten, ze kwamen met z'n 3en de pick-up uit en daar stonden ze al.
Paf paf paf zo alle 3 dood en hij zei dat ze alleen de vrouwtjes meenamen omdat de mannetjes zo erg stinken.
Hij helemaal in geur en kleur vertellen hoe hij ze thuis samen met zijn vriend gevild had en dat ze helemaal onder het bloed zaten en dan tegen elkaar een soort van oergeluiden gingen maken ed.
En hij zit ook in een soort van motorgang en hij zit onder zijn mooie pak onder de tatoo's zegt die.
Hij vraagt me al een paar keer of ik mee wil gaan en ik ga dat ook zeker doen.
Hij neemt ook nooit een blad voor de mond en doet allerlei stemmetjes na en andere gorigheden en andere mannendingen zoals praten over vrouwen enzo.

Vroeger heeft hij ook in een pawnshop gewerkt en verteld daar ook steeds gekke verhalen over waar ik compleet in een deuk van lig.
Al met al weer een leuk iemand ontmoet.
My god, en daar vertrouw jij je geld aan toe?? 

dimona schreef:My god, en daar vertrouw jij je geld aan toe??
Gelukkig zijn de meeste oplichters te herkennen aan hun tattoo's of was het hun driedelige pak en nette voorkomen

Gelukkig zijn er ook mensen die wel zien dat ik een grapje maak (hoop ik dan maar...)
rolling eyes, daar doe ik niet aan, ook al heb ik soms sterk de neiging
Overigens: foute opmerkingen over vrouwen tijdens werktijd? Er zijn mensen die om minder hun baan zijn kwijtgeraakt aan deze kant van de oceaan...
Overigens: foute opmerkingen over vrouwen tijdens werktijd? Er zijn mensen die om minder hun baan zijn kwijtgeraakt aan deze kant van de oceaan...
dimona schreef:Gelukkig zijn er ook mensen die wel zien dat ik een grapje maak (hoop ik dan maar...)
Knipoogjes zou misschien beter werken bij een grapje

Kaap, mbt. cursussen - omstreeks deze tijd van het jaar beginnen net de cursussen belasting-aangifte.
Worden aangeboden door bv. Liberty Tax, H&R Block, of een andere franchise, bij jou in de buurt.
De cursussen zijn gratis, alleen de boeken zijn meestal rond de $ 100.
Ik heb het jaren geleden gedaan en er veel van opgestoken. Niet alleen over belastingen maar ook over de US samenleving.
Een andere cursus die je voor weinig geld kunt volgen - al weet ik niet hoe het in FL is geregeld - is de cursus voor public notary.
Wordt vaak gegeven bij een centrum voor volwassenen-onderwijs 'adult education'. Hier in CA is het een cursus van een hele dag plus examen.
Zou een leuke bijverdienste kunnen zijn.
Worden aangeboden door bv. Liberty Tax, H&R Block, of een andere franchise, bij jou in de buurt.
De cursussen zijn gratis, alleen de boeken zijn meestal rond de $ 100.
Ik heb het jaren geleden gedaan en er veel van opgestoken. Niet alleen over belastingen maar ook over de US samenleving.
Een andere cursus die je voor weinig geld kunt volgen - al weet ik niet hoe het in FL is geregeld - is de cursus voor public notary.
Wordt vaak gegeven bij een centrum voor volwassenen-onderwijs 'adult education'. Hier in CA is het een cursus van een hele dag plus examen.
Zou een leuke bijverdienste kunnen zijn.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Maak jij nu dan ook een grapje? Je gebruikt immers ook de knipoog. Voor mij heeft de knipoog een andere functie.Hondo schreef:Knipoogjes zou misschien beter werken bij een grapje
Het was mij in elk geval volkomen duidelijk dat Dimona een grapje maakte, en haar smiley benadrukte dat ook nog eens.
Wat een muggenzifterij, Hondo...
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!