Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
"Vriendelijke" Amerikanen
Re: "Vriendelijke" Amerikanen
Kroatië komt eraan...
Ook de politici die recentelijk zeiden "ja we hebben een fout gemaakt met de snelle uitbreiding" zeggen nu weer "dit is anders"
Ook de politici die recentelijk zeiden "ja we hebben een fout gemaakt met de snelle uitbreiding" zeggen nu weer "dit is anders"
Ja, Kroatie weet ik nog wel te vinden op de kaart; daar brak mijn zoon zijn arm 

Ik denk dat het gebrek aan reizen buiten Amerika ook komt door het feit dat de meeste mensen hier echt veel minder vakantiedagen hebben dan Nederlanders en ook geen vakantiegeld krijgen. Dan is vijf dagen Myrtle Beach toch meer haalbaar dan twee weken Spanje.Ten derde, ja ik heb me in het begin verbaasd over het feit dat zo weinig Amerikanen naar Europa gaan maar wees eens eerlijk.... waarom zouden ze dat doen? Amerika heeft ALLES wat je maar kunt wensen op vakantiegebied.
- Fenna
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 30
Weet je, iedereen heeft in zekere zin gelijk in wat ze hier schrijven. We bekijken het allemaal vanuit een ander standpunt. Inderdaad, de gemiddelde Nederlander is ook niet de slimste mens en kan inderdaad niet eens aanwijzen waar ze zelf op vakantie zijn
Dat vind ik ook vreselijk om te zien, plaats vervangende schaamte krijg ik ervan!!
Wat ik bedoel met de bekrompenheid is bijvoorbeeld: Dat mensen al bang zijn voor een blote borst op tv of blote billetjes van een peutertje op het strand maar ze mogen wel geweld zien op tv! Dat sex absoluut verboden is om ook maar over te denken als je jong bent maar dat ze dan niet weten wat te doen als ze zwanger worden en zo kan ik nog wel even doorgaan!
Ik heb ook niet gezegd dat Bill Maher de enige is die ruimdenkend is. Ik zei alleen maar dat het leuk is om naar te kijken.
Al met al, iedereen hier zegt wel iets zinnigs en uiteindelijk denk ik dat we allemaal zo'n beetje het zelfde bedoelen. Het is en blijft een prachtig land met zeer vriendelijk bediening en hulpvaardige mensen
Al vind ik het ook heel leuk om lekker naar Italie te gaan of Frankrijk!!! Ook heel mooi!
Gr. Fenna.

Wat ik bedoel met de bekrompenheid is bijvoorbeeld: Dat mensen al bang zijn voor een blote borst op tv of blote billetjes van een peutertje op het strand maar ze mogen wel geweld zien op tv! Dat sex absoluut verboden is om ook maar over te denken als je jong bent maar dat ze dan niet weten wat te doen als ze zwanger worden en zo kan ik nog wel even doorgaan!
Ik heb ook niet gezegd dat Bill Maher de enige is die ruimdenkend is. Ik zei alleen maar dat het leuk is om naar te kijken.
Al met al, iedereen hier zegt wel iets zinnigs en uiteindelijk denk ik dat we allemaal zo'n beetje het zelfde bedoelen. Het is en blijft een prachtig land met zeer vriendelijk bediening en hulpvaardige mensen

Gr. Fenna.
Nou ben ik zelf dol op natuur en fraaie landschappen, dus ik kan me daar wel in vinden, maar ik denk eigenlijk niet dat dat de redenering is die veel mensen volgen. Ik had een hele tijd terug een interessante FB discussie met een stel Amerikanen en Canadezen en daaruit bleek dat de financiën toch de voornaamste reden waren om niet naar het buitenland te gaan. Dat er ook af en toe goedkope vluchten zijn en en dat je niet persé in de viersterrenhotels hoeft te overnachten waar reclame voor wordt gemaakt, dat was compleet nieuw voor de meesten. Europa blijft op die manier toch een beetje het imago houden dat het slechts voor de rich & famous is weggelegd. Wel jammer hoor, want ik denk dat steden als Parijs en London en Praag (en nog veel meer) door een Amerikaanse bril echt een onvergetelijke ervaring zouden zijn. Er ligt nog een schone taak voor Europa om zichzelf wat meer aan de man te brengen hier in de VSTen derde, ja ik heb me in het begin verbaasd over het feit dat zo weinig Amerikanen naar Europa gaan maar wees eens eerlijk.... waarom zouden ze dat doen? Amerika heeft ALLES wat je maar kunt wensen op vakantiegebied.

Die vakantiedagen, dat speelt zeker ook een rol. Ik heb me altijd al verbaasd over mensen die zo maar 4 weken achter elkaar op vakantie kunnen gaan, maar nu ik hier woon, valt het me nog meer op. Wat hebben mensen voor soort baan dat ze 4 weken gemist kunnen worden? Bouw, onderwijs, wat nog meer? Kunnen kleine ondernemers het zich permitteren om de boel gewoon een maand dicht te gooien?Marion K schreef:Ik denk dat het gebrek aan reizen buiten Amerika ook komt door het feit dat de meeste mensen hier echt veel minder vakantiedagen hebben dan Nederlanders en ook geen vakantiegeld krijgen. Dan is vijf dagen Myrtle Beach toch meer haalbaar dan twee weken Spanje.

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat laatste is omgekeerd net zo, althans voor grote delen van dit land. Washington DC is bijvoorbeeld een heel populaire toeristenbestemming voor Amerikanen en ik sta er iedere keer weer versteld van hoeveel Nederlandse en Belgische toeristen, die hier komen, maar een volle dag nemen, omdat ze gewoon niet weten wat er te doen valt. Zonder uitzondering hebben ze daar spijt van, maar ik denk ook weleens dat je in Amsterdam al met gemak een dag of twee vol kunt maken, laat staan in Londen of Parijs, dus waarom denk je dan dat de hoofdstad van de VS maar een provinciaal plaatsje genoeg voor een dag is? Maar ja, toen ik hierheen verhuisde vertelde een tante mij dat de Mall een groot grasveld met aan weerszijden musea was. Had ik toen de grootte van de musea hier in mijn verbeelding, absoluut niet! De Mall is veel en veel groter dan ik me na die opmerking voorstelde. Maar goed, in ieder geval is de perceptie van beide kanten vaak niet accuraat.Er ligt nog een schone taak voor Europa om zichzelf wat meer aan de man te brengen hier in de VS
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Het is toch verbazingwekkend hoe weinig er blijkbaar aan PR wordt gedaan, terwijl er toch zoveel geld mee te verdienen valt. Ik zag laatst wel dit bericht voorbijkomen: http://www.nieuws.nl/algemeen/20130710/ ... -toeristen maar dat vind ik dan óók weer gek, dat een stad als NYC het zou moeten hebben van reclamecampagnes. Als er één plek is waar de toeristen vanzelf wel op afkomen, dan is het wel NYC, zou je zeggen...
dimona schreef:Als er één plek is waar de toeristen vanzelf wel op afkomen, dan is het wel NYC, zou je zeggen...
Of wegblijven door aanslagen, criminaliteit, nergens mogen roken etcetera, imago kan veranderen in de loop der tijd.
Ten derde, ja ik heb me in het begin verbaasd over het feit dat zo weinig Amerikanen naar Europa gaan maar wees eens eerlijk.... waarom zouden ze dat doen? Amerika heeft ALLES wat je maar kunt wensen op vakantiegebied.
Behalve een echte historie, maar je kan naar Las Vegas gaan zie je o.a. Romeinen, Venetie en Parijs, voor gros voldoende

- Souraia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Eens met Petra wat betreft DC.
Het is voor mij een van mijn meest favoriete steden, ik kan er makkelijk een week rondstruinen zonder mij te vervelen. Als ik aan vrienden vertel dat DC geweldig is, kijken ze mij raar aan. DC? wie gaat daar nou heen, dat is toch hartstikke saai.
Dus ja er heerst kennelijk toch een bepaald beeld over de hoofdstad van de VS. Apart wel vind ik.
Mijn zoon vind DC dan ook veel cooler dan NY.
Het is voor mij een van mijn meest favoriete steden, ik kan er makkelijk een week rondstruinen zonder mij te vervelen. Als ik aan vrienden vertel dat DC geweldig is, kijken ze mij raar aan. DC? wie gaat daar nou heen, dat is toch hartstikke saai.
Dus ja er heerst kennelijk toch een bepaald beeld over de hoofdstad van de VS. Apart wel vind ik.
Mijn zoon vind DC dan ook veel cooler dan NY.
Apart is het niet echt, dit soort vergelijkingen kan je doen in elk land in de wereld, denk aan Amsterdam en Den Haag, Brussel of Antwerpen en in elke grote stad in Amerika kan je zo 2 weken vakantie vieren zonder je te vervelen.Souraia schreef:Dus ja er heerst kennelijk toch een bepaald beeld over de hoofdstad van de VS. Apart wel vind ik.
- Souraia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Ja maar het is wel de hoofdstad. Amsterdam kent iedereen en daar komen ook de meeste toeristen op af. Daarom vind ik het best apart dat het voor Amerika niet zo is.
Hoofdstad Australië is Canbera, Brazilië is Brasilia, Mexico is Mexico City etc. hoor je ook niet dat daar toeristen massaal naartoe gaan. Washington heeft nu eenmaal niet de naam en er is keuze ten over van andere steden die het wel hebben.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Het verschil met de steden, die je noemt, is dat vrijwel iedereen wel precies weet hoe het Witte Huis of het Capitool eruit zien en meestal ook het Lincoln Memorial. De stad is dus best bekend om die gebouwen, maar de indruk bestaat dat dat alles is wat er te vinden is, om de een of andere reden. Die andere hoofdsteden zijn lang niet zo vaak in het nieuws.
NYC overschaduwt Washington gewoon. Madrid heeft dat ook met Barcelona. Correspondenten van RTL zijn dan gestationeerd in NYC en niet in Washington dat helpt ook niet erg met promotie. "President Obama heeft x besloten, we schakelen nu live naar X in New York"
Laatst gewijzigd door DejaVu op 27 aug 2013, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Echt waar? Dat heb ik nog nooit gehoord. De Nederlandse correspondent zit iig altijd netjes in DC toch? Of hebben ze dat beeld er gewoon achter geplakt?Dejavu schreef:Correspondenten van de EU zijn dan ook vaak gestationeerd in NYC en niet in Washington dat helpt ook niet erg met promotie. "President Obama heeft x besloten, we schakelen nu live naar X in New York"

RTL staat altijd op een gebouw op manhattan. Maar nu ik erover nadenk nos doet wel washington maar veel reportages komen dan weer uit nyc. Ik zal even post aanpassen, ik had geen EU moeten zeggen 
Op het publieke kanaal zie ik nyc en washington gemixed maar dat weten de Belgen beter.

Op het publieke kanaal zie ik nyc en washington gemixed maar dat weten de Belgen beter.
Laatst gewijzigd door DejaVu op 27 aug 2013, 15:43, 2 keer totaal gewijzigd.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Charles Groenhuijsen en Greet de Keyser van de VRT wonen beiden in Washington en de nieuwe correspondent voor de VRT ook, maar goed we gaan nu wel erg off topic.
Je zal wel geen onderbouwing geven want dat doe je nooit, je plempt liever gewoon domweg stellingen neer, maar wat versta jij onder "echte historie"? Is dat 100, 200, 300,400, 500, 600 jaar oud? Moet het hele land erin voorkomen of alleen een deel? Moet het beschreven zijn in de boeken of in de grond zitten? En wie bepaalt daarna wat wel de geschiedenis boeken haalt en wat niet?Hondo schreef:Behalve een echte historie, maar je kan naar Las Vegas gaan zie je o.a. Romeinen, Venetie en Parijs, voor gros voldoende
Ik vind het altijd een beetje een dooddoener zo'n uitspraak. Ja Europa is ouder, ja er is meer te bekijken en meer over in de geschiedenisboekjes geschreven maar wees eens eerlijk, hoeveel van jullie gaan op vakantie in Europa vanwege de geschiedenis? Ik denk echt dat er maar een kleine groep is die Europa kiest vanwege de historie en cultuur. Het meerendeel vliegt liever naar een goedkope zon bestemming dus wat boeit de geschiedenis je dan werkelijk? En als ze naar Amerika vliegen gaan ze liever naar Vegas dan naar de vele musea dus is die geschiedenis dan echt zo belangrijk?
Ik ga nog verder door te zeggen dat ik van mening ben dat Amerikanen veel beter zijn in het conserveren van de (korte) geschiedenis die ze hebben dan Europeanen. Ze gaan er ook veel respectvoller mee om vind ik. Hoeveel van jullie weten werkelijk waar je familie vandaan komt/vanaf stamt? Hoeveel van jullie weten werkelijk welke historische dingen er zijn in de vakantiebestemming die je kiest? En ga je ze dan ook bekijken? Ter illustratie, ik ben zelf vaak in Griekenland geweest en heb diverse monumenten bekeken. Ik vond dat ook altijd enorm indrukwekkend om te zien maar tegelijkertijd stuitend om te zien dat bezoekers echt respectloos omgaan met zulke monumenten. Ze vertrappen alle stenen, gooien overal vuil neer, ik heb zelfs grafitti gezien

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties
- 2171 Weergaves
-
Laatste bericht door Dude