Wat is dat precies? Ben je dan een notaris?oortjes schreef:Een andere cursus die je voor weinig geld kunt volgen - al weet ik niet hoe het in FL is geregeld - is de cursus voor public notary.
Wordt vaak gegeven bij een centrum voor volwassenen-onderwijs 'adult education'. Hier in CA is het een cursus van een hele dag plus examen.
Zou een leuke bijverdienste kunnen zijn.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kaap Koraal HAS LANDED
Re: Kaap Koraal HAS LANDED
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee een notary public is iemand voor wie je verschijnt om een stuk papier officieel te maken.
Je laat deze persoon je legitimatie zien en het stuk papier dat je offieel wilt hebben. Dit om te bewijzen dat de brief door jou verstuurd is bijv.
De meeste banken, title companies en andere officiele instellingen hebben iemand die dat kan doen. Mijn bank doet het gratis voor me omdat ik er bankier, anders kost het $5 of zo. Rijk word je er niet van
Je laat deze persoon je legitimatie zien en het stuk papier dat je offieel wilt hebben. Dit om te bewijzen dat de brief door jou verstuurd is bijv.
De meeste banken, title companies en andere officiele instellingen hebben iemand die dat kan doen. Mijn bank doet het gratis voor me omdat ik er bankier, anders kost het $5 of zo. Rijk word je er niet van
Een Notary Public notariseert documenten en kopieen van documenten. Of verifieerd of je wel bent wie je zegt dat je bent als dat vereist is.
Iedere notary - hier in CA - heeft een boek waarin de handtekeningen plus duimafdrukken vastgelegd worden, plus een eigen notary zegel om op het document in kwestie te zetten.
Wij gingen pas nog naar een Notary om onze health care directives te laten notariseren. Als ik me goed herinner rekenden we iets van $ 10 pp af.
Notaries vind je in de US vaak bij Mailboxes etc. stores of bij de UPS store.
In Simi bv. was de vrouw die ons dak kwam repareren ook Notary Public. (En Ordained Minister dankzij een correspondentie cursus.)
Inderdaad is een Public Notary in de US iets heel anders dan een notaris in Ned.
Iedere notary - hier in CA - heeft een boek waarin de handtekeningen plus duimafdrukken vastgelegd worden, plus een eigen notary zegel om op het document in kwestie te zetten.
Wij gingen pas nog naar een Notary om onze health care directives te laten notariseren. Als ik me goed herinner rekenden we iets van $ 10 pp af.
Notaries vind je in de US vaak bij Mailboxes etc. stores of bij de UPS store.
In Simi bv. was de vrouw die ons dak kwam repareren ook Notary Public. (En Ordained Minister dankzij een correspondentie cursus.)
Inderdaad is een Public Notary in de US iets heel anders dan een notaris in Ned.
Laatst gewijzigd door USInsider op 27 aug 2013, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Wij moeten er iedere twee jaar naar toe omdat de Sociale Verzekeringsbank in Nederland wil weten of onze kinderen nog leven. Overigens kunnen we daarvoor ook gewoon naar het postkantoor 

Op het advokatenkantoor waar ik werkte in Denver was iedereen een notary. Nooit een cursus gevolgd. Het kantoor stuurde een check naar de Secretary of State, die stuurde je een certificate, je bestelde een seal, en klaar was je. De regels verschillen van staat tot staat, want in Colorado en Arizona is de duimafdruk niet verplicht. Ik moet elk jaar een formulier laten notarizen voor m'n AOW dat bewijst dat ik nog leef, en dat doe ik of in Colorado of in Arizona, maar nog nooit een duimafdruk gehad.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Goede aanvulling ! Ik probeer zoveel mogelijk te schrijven 'hier in CA' maar vergeet dat nu en dan. Ik heb de tekst aangepast.
Ik heb een notary public gebruikt om mijn rijbewijs te laten vertalen! Heb ik destijds bij US Bank gedaan waar wij twee rekeningen hebben. Ik vind het nog steeds raar dat ze het allemaal wel geloofde en er een krabbel onder zette!
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Lexington, Kentucky
ben jij zo iemand die vindt dat snelheidsregels niet voor jou gelden dan?kaap koraal schreef:...of mijnheer je mag hier 100 dus ik rij ook 100 en niemand komt mij voorbij al rijden er 10 auto's dicht achter me mentaliteit !
leuk zeg
In feite is het hier nauwelijks anders hoor, behalve dan dat niemand zich er (merkbaar) aan ergert:
"Ik rijd hier 40 omdat ik zin heb om hier 40 te rijden, ook al rijden er 10 auto's achter me."
Groot verschil in mentaliteit, maar het effekt blijft hetzelfde
"Ik rijd hier 40 omdat ik zin heb om hier 40 te rijden, ook al rijden er 10 auto's achter me."
Groot verschil in mentaliteit, maar het effekt blijft hetzelfde

-
- Amerika-expert
@naamhier, in Florida, tenminste in de Miami area, kan het gevaarlijk zijn om de max. snelheid te rijden. Je bent dan namelijk een stuk langzamer dan de rest van het verkeer. Ik ben zo'n tut die zich aan de max. snelheid houdt (vind boetes geldverspilling en bovendien wil ik niets doen wat de security clearance van m'n man in gevaar kan brengen) en ik blijf dus meestal in de rechterbaan hangen zodat de rest van het verkeer erlangs kan. Op sommige stukken snelweg is er maar 1 baan en dan loop je dus het risico dat mensen erlangs racen omdat ze niet zo langzaam willen rijden. Regelmatig zie ik dan de voorste auto even snel gas geven om de andere auto te dwingen er weer achter te gaan of de voorste auto gaat ineens flink naar links zodat er geen ruimte meer is. Levensgevaarlijk en er gaan aardig wat verhalen rond over mensen die op die manier tegen een tegemoetkomende vrachtwagen zijn geknald.
Denk dus niet dat KK zich boven de wet verheven voelt en zich niets aantrekt van de max. snelheid, denk eerder dat hij zich gewoon aanpast aan de manier van autorijden die Floridians hebben.
Wat mij dan wel elke keer dwars zit is mensen die met 35 mph op de snelweg rijden, dat is zo eng! Want de rest van het verkeer doet dus minstens 80 mph (op de 65 highway) en ik ben dan elke keer bang dat een achteropkomende auto niet zal merken hoe langzaam ik rij omdat ik vast zit achter zo'n slak.
Maar ondanks al dat soort gedoe vind ik het steeds leuker om in Florida te rijden
Denk dus niet dat KK zich boven de wet verheven voelt en zich niets aantrekt van de max. snelheid, denk eerder dat hij zich gewoon aanpast aan de manier van autorijden die Floridians hebben.
Wat mij dan wel elke keer dwars zit is mensen die met 35 mph op de snelweg rijden, dat is zo eng! Want de rest van het verkeer doet dus minstens 80 mph (op de 65 highway) en ik ben dan elke keer bang dat een achteropkomende auto niet zal merken hoe langzaam ik rij omdat ik vast zit achter zo'n slak.
Maar ondanks al dat soort gedoe vind ik het steeds leuker om in Florida te rijden

- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gewoon een pickupkopen en een stevige bull bar erop. Dan de volgende keer de ouwetjes die 35 rijden in hun cadillacs opduwen 

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 51
Wil ik wel even komen naar kijken
Groeten
Kingair

Groeten
Kingair
oh dus als iedereen het doet hoeven regels en maxima niet meer?LittlePhoenix schreef:@naamhier, in Florida, tenminste in de Miami area, kan het gevaarlijk zijn om de max. snelheid te rijden. Je bent dan namelijk een stuk langzamer dan de rest van het verkeer. Ik ben zo'n tut die zich aan de max. snelheid houdt (vind boetes geldverspilling en bovendien wil ik niets doen wat de security clearance van m'n man in gevaar kan brengen) en ik blijf dus meestal in de rechterbaan hangen zodat de rest van het verkeer erlangs kan. Op sommige stukken snelweg is er maar 1 baan en dan loop je dus het risico dat mensen erlangs racen omdat ze niet zo langzaam willen rijden. Regelmatig zie ik dan de voorste auto even snel gas geven om de andere auto te dwingen er weer achter te gaan of de voorste auto gaat ineens flink naar links zodat er geen ruimte meer is. Levensgevaarlijk en er gaan aardig wat verhalen rond over mensen die op die manier tegen een tegemoetkomende vrachtwagen zijn geknald.
wordt steeds leuker
daarbij, KK had het wel degelijk over NL wanneer hij de betreffende opmerking maakte, maar goed
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Het is mooi om je aan ieder regel te houden, maar dan moet daar wel enige logica in zitten. Wat LittlePhoenix al aangaf is dat het soms gewoon gevaarlijk kan zijn om je aan de regel te houden. Dan lijkt het mij logisch om hier vanaf te wijken. Hier in Amerika wordt op de snelweg (zeker in de spits) gemakkelijk de snelheids limiet overtreden. Daar tegenover staat dat wanneer iemand buiten een zebrapad oversteekt, het merendeel van de automobilisten direct stopt en die persoon laat oversteken. Dat hoeft niet voor de wet, maar gebeurd wel!
En leg mij de logica maar eens uit van een bekeuring krijgen op een snelweg waar ik 5 kilometer te hard rijdt om 2 uur 's nachts? Dit terwijl de weg goed verlicht is? Regels zijn heel mooi, maar om logisch denken hierdoor volledig achter wegen te laten lijkt mij ook niet juist.
@ Kaap; heb je geen leuk filmpje van de camaro ergens? Ik ben wel benieuwd. Als je nu de maximum snelheid overschrijdt, plaats het dan even anoniem. Zou jammer zijn als je in de 'problemen' komt....
En leg mij de logica maar eens uit van een bekeuring krijgen op een snelweg waar ik 5 kilometer te hard rijdt om 2 uur 's nachts? Dit terwijl de weg goed verlicht is? Regels zijn heel mooi, maar om logisch denken hierdoor volledig achter wegen te laten lijkt mij ook niet juist.
@ Kaap; heb je geen leuk filmpje van de camaro ergens? Ik ben wel benieuwd. Als je nu de maximum snelheid overschrijdt, plaats het dan even anoniem. Zou jammer zijn als je in de 'problemen' komt....
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
naamhier schreef:ben jij zo iemand die vindt dat snelheidsregels niet voor jou gelden dan?kaap koraal schreef:...of mijnheer je mag hier 100 dus ik rij ook 100 en niemand komt mij voorbij al rijden er 10 auto's dicht achter me mentaliteit !
leuk zeg
Ik rij inderdaad graag wat harder als toegestaan , nou nou bel de politie en laat ze alvast een cel vrijhouden voor deze crimineel.
Daar hebben ze ook nog een mooi woord voor verzonnen ooit ..anticiperen.. als er s'nachts niemand op de weg is rij ik het liefst ver boven de toegestane snelheid.
Blijf jij vooral 100 rijden als jij dat wilt maar ga gewoon opzij als ik achter je zit ..probleem opgelost ik ben zo uit je gezichtsveld verdwenen !
Misschien wil ik wel zelfs zover gaan dat wanneer bv iemand die een Bugatti Veyron heeft gekocht en daar zo'n 600.000 euro aan belastingen op heeft betaald en daarna
ook nog eens duizenden euro's aan wegenbelasting/bijtelling/bijtelling over de slurptax enz enz.
Van mij meer recht heeft op het gebruikmaken van het NLse wegdek dan iemand die in zijn ecodieselluchtvervuildende1litermotorGRATISrijdendemedelander niks heeft hoeven betalen aan de NLse infrastructuur.
Dat heet toch gewoon verkeersinzicht? Heeft wat mij betreft niks te maken met "als zij het doen, dan doe ik het ook". Ik weet niet of jij al eens op de I95 gereden heb terwijl de tractor trailers je links en rechts voorbijrijden, maar ik kan je verzekeren dat je dan snel van je principes afstapt; het kan echt levensgevaarlijk zijn om je niet aan te passen.naamhier schreef:oh dus als iedereen het doet hoeven regels en maxima niet meer?
wordt steeds leuker
Overigens worden overtredingen op maximale snelheden hier niet zo obsessief bekeurd als in Europa. Voor 5 mijl te hard krijg je hier echt geen bon (tenzij je iemand treft die echt zin heeft om iemand een rotdag te bezorgen). Wij hebben in onze county sinds een jaar snelheidscontroles bij scholen en daarbij krijg je pas een bekeuring als je meer dan 12 mijl te hard rijdt. Da's absurd veel voor een weg waar (in ons geval) 40 mag worden gereden. Maar goed, ik wil maar even zeggen dat de ideeën over acceptabel verkeersgedrag hier anders zijn, en niet 1 op 1 gelinkt worden aan het bord langs de weg dat zegt hoe hard je maximaal zou moeten rijden (die Europese rode rand oogt natuurlijk ook een stuk strenger dan dat Amerikaanse wit/zwart!).
In Nederland houd ik me meestal keurig aan de snelheid; hier rijd ik bijna altijd te hard. Het was ff wennen en als er niemand achter me zit, dan houd ik me stiekem nog wel eens keurig aan de snelheid, maar op drukke wegen echt nooit.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
dimona schreef:Ik weet niet of jij al eens op de I95 gereden heb terwijl de tractor trailers je links en rechts voorbijrijden, maar ik kan je verzekeren dat je dan snel van je principes afstapt; het kan echt levensgevaarlijk zijn om je niet aan te passen.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- SophiaB
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hihi, wij rijden juist helemaal niet in het donker als we het vermijden kunnen... en zeker niet boven de snelheid dan. Niet omdat we zo braaf zijn, maar vanwege alle beren op de weg (letterlijk)kaap koraal schreef:..anticiperen.. als er s'nachts niemand op de weg is rij ik het liefst ver boven de toegestane snelheid

Die dingen geven geen licht en hebben zelfs NOG minder road sense dan de gemiddelde automobilist

Ja, dat durf ik in het donker ook niet, herten inderdaad, doodenge beesten 

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
[youtube]pDLc9rkcXdY[/youtube]

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC