Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dit is onze route, nu de invulling... (HELP!)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
aspers
Amerikafan

Bericht door aspers »

thebes schreef:Wij stellen onze route samen met als uitgangspunt het aantal overnachtingen per park: minstens 2 nachten per park, zodat je minimaal één hele dag hebt om te wandelen en op je gemak rond te kijken. Er zitten lange stukken rijden in je route. Je zult vanuit Page niet eerder dan in de avond in Bryce aankomen, waarbij je Zion alleen vanaf de weg in het schemerdonker gepasseerd bent, zonde toch?
Ja inderdaad. Ik denk dat we vanuit Grand Canyon doorrijden naar bryce, (kunnen altijd nog beslissen of we vroeg vertrekken naar Page) en daar dan een extra nacht blijven, zoals eerder voorgesteld. Dan hebben we in Bryce wat meer rust. We kunnen dan Zion nog altijd voorbij rijden als we op weg zijn. Ik heb het overzicht weer angepast, het lijkt mij nu al iets rustiger.

We willen nu vooral een beetje proeven van Zuid/West, en wellicht gaan we een keer terug. Volgens mij kun je in SF inderdaad al makkelijk een 4 dagen vol krijgen, maar dat vind ik persoonlijk te veel. Beter iets, dan helemaal niets.
RVFREAK
Amerika-ontdekker

Bericht door RVFREAK »

Ook ik sluit mij aan bij de eerdere adviezen. Kort je route in. Tijdens ons verblijf bleek dat wij ook veel te enthousiast vooraf bij de routeplanning. Dus hebben wij de route enorm aangepast en dingen geschrapt. De NP's vallen niet of nauwelijks in één of twee dagen te bezoeken. Laat staan als je die dag ook nog een hoop kilometers moet maken. Dit geeft je na een aantal dagen een gehaast gevoel.

Denk eraan je bent met VAKANTIE, dus doe rustig aan!

Verder tips:

In San Francisco maakte Alcatraz enorm veel indruk. Bestel op tijd kaarten. Neem dan de audiotour. Je krijgt een walkman op die je een rondleiding geeft. Allemaal verhalen van oud cipiers en gevangenen. Zeer indrukwekkend.

Ik weet niet hoe je gaat reizen (camper / auto-hotel), maar probeer ook in de natuurparken te overnachten. Dit is echt geweldig!! Zowel voor RV liefhebbers alsook voor mensen die de auto nemen. In die parken zijn verschillende campings en vaak ook lodges. Ook dit vonden wij geweldig.

Grand Canyon: Helicoptervlucht. Wij vonden dit, ondanks de kosten, absoluut de moeite en het geld dubbel en dwars waard. De ervaring en het gevoel waren onbeschrijvelijk.

Succes met de planning. Het gaf ons veel plezier.
Onze vakantie was helemaal tegek. We willen absoluut terug en dan veel langer.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Dit is onze route, nu de invulling... (HELP!)

Bericht door SpaceAce »

aspers schreef:Dag 3 (San Francisco > Santa Maria)
- Highway 1
- (tips???)

Dag 4 (Santa Maria > Los Angeles/hollywood)
- Walk of Fame
- Chinese Theater
- Beverly Hills
- Venice Beach
- (tips???)
Maar één overnachting langs de kust... dat vind ik te veel te weinig! Ik adviseer minimaal twee overnachtingen maar liever zelfs drie (en dan in bijvoorbeeld Monterey een overnachting, in San Simeon of Morro Bay eentje en misschien als extra overnachting in Solvang).

Er zijn namelijk ontzettend veel tips om te doen en te zien langs de highway 1, zie dit Afbeelding Ik adviseer je dus om goed naar deze internetlinks te kijken en te lezen wat deze stops allemaal inhouden. Zo kun je voor jezelf een goed beeld krijgen welke stops je erg leuk vind om te zien en welke vooral niet.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik ben het niet helemaal met Space Ace eens. Als je maar zo weinig dagen hebt en dan drie of vier overnachtingen op dit korte stuk plant, blijft er voor de rest maar heel weinig meer over.

Niet iedereen wil zo tot in detail elk gebied bezoeken, wij slaan ook vaak dingen over en pikken eruit wat wij zelf heel interessant vinden. Sommige dingen komen nog wel een keer dan. Zo gaan wij komend jaar voor de tweede keer de kustroute rijden en blijft er tenminste nog wat over om te doen, omdat we de eerste keer niet alles gedaan hebben.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

nieuwenoord schreef:Als je maar zo weinig dagen hebt en dan drie of vier overnachtingen op dit korte stuk plant, blijft er voor de rest maar heel weinig meer over.
Helemaal mee eens!
(had over het hoofd gezien dat de vakantie 'maar' twee weken is).

Overigens vind ik natuurlijk één overnachting langs de kust nog te kort, maar als je gewoonweg geen tijd hebt om het langer te plannen, is het niet anders.

Maar alsnog adviseer ik dan om te kijken naar het lijstje om zo te bekijken welke je dan in ieder geval wel wilt zien :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
henny
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door henny »

Hallo,

Wij zijn net terug uit Amerika en hebben ook een reisverslag gemaakt, zie http://www.willyenhennyusa.web-log.nl. Misschien heb je er wat aan!!
Groeten Henny

*note Mod
Link aangepast, werkte niet
aspers
Amerikafan

Bericht door aspers »

nieuwenoord schreef:Ik ben het niet helemaal met Space Ace eens. Als je maar zo weinig dagen hebt en dan drie of vier overnachtingen op dit korte stuk plant, blijft er voor de rest maar heel weinig meer over.

Niet iedereen wil zo tot in detail elk gebied bezoeken, wij slaan ook vaak dingen over en pikken eruit wat wij zelf heel interessant vinden. Sommige dingen komen nog wel een keer dan. Zo gaan wij komend jaar voor de tweede keer de kustroute rijden en blijft er tenminste nog wat over om te doen, omdat we de eerste keer niet alles gedaan hebben.
Klopt, zo denken wij er nu ook over. We weten dat het véél te kort is om 'alles' te zien. Maar we hopen desondanks van alles een beetje te proeven, en dat het een hele indrukwekkende reis gaat worden. (je gaat tenslotte maar 1x op huwelijksreis, toch? :wink: )
aspers
Amerikafan

Bericht door aspers »

Nou, we hebben weer een beslissing genomen, op advies van velen. We slaan Bryce over, en pakken 2 overnachtingen bij Zion, zodat we daar 1 hele dag hebben. Ik zag met google erth (handig!) dat bryce dan toch een stuk van de 'route' af ligt. Dus dit jaar geen bryce voor ons, maar Zion!
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Goede keuze Aspers. Bryce is prachtig, maar Zion is hemels.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

henny schreef:Wij zijn net terug uit Amerika en hebben ook een reisverslag gemaakt, zie http://www.willyenhennyusa.web-log.nl. Misschien heb je er wat aan!!
Hallo Henny,

Ik heb net het verslag bijgelezen want de laatste 2 dagen had ik nog niet gezien en het staat nu ook in de juiste volgorde zag ik. Ik heb jullie dagelijks gevolgd en erg van het liveverslag genoten. Een prachtige reis die jullie gemaakt hebben en ik denk dan ook dat hier menige tips uit te halen zijn voor deze en gene.

Nog bedankt voor het meegenieten!!

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
aspers
Amerikafan

Bericht door aspers »

henny schreef:Hallo,

Wij zijn net terug uit Amerika en hebben ook een reisverslag gemaakt, zie http://www.willyenhennyusa.web-log.nl. Misschien heb je er wat aan!!
Groeten Henny

*note Mod
Link aangepast, werkte niet
Henny, bedankt voor je reisverslag, hier heb ik zeker iets aan omdat jullie voor een groot deel hetzelfde hebben gedaan, als wat wij willen gaan doen.

Ik zag dat jullie in Las Vegas hotel Circus Circus hebben gehad. hoe zijn jullie ervaringen daarmee?
aspers
Amerikafan

Bericht door aspers »

Kan iemand mij vertellen hoe het rijden over de Tioga Pass is bij Yosemite? Kan een 'automaatje' makkelijk omhoog, of heb je dan een probleem?
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Aspers wij hebben vorig jaar in het CC gelogeerd. Het is op zich een leuk hotel, alleen voor een volgende keer zal ik er toch niet meer voor kiezen. Het ligt behoorlijk aan het einde van de strip en wij vonden het zwembad niet leuk. Heel veel kinderen en het ligt op een behoorlijke tochthoek, waardoor ik het zelfs koud had. Kan je nagaan in Las Vegas en koud hebben.
Voor onze reis van volgend jaar willen wij in het Luxor gaan logeren, ik hoor daar heel veel goede verhalen over.
aspers
Amerikafan

Bericht door aspers »

Hmmm... maar circus circus is wel een van de meest 'betaalbare' aan de strip toch?
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

aspers schreef:Kan iemand mij vertellen hoe het rijden over de Tioga Pass is bij Yosemite? Kan een 'automaatje' makkelijk omhoog, of heb je dan een probleem?
De weg over de Tioga Pass is een normale, geasfalteerde tweebaansweg. Hij loopt alleen door het Sierra Nevadagebergte en is hier en daar kronkelig en heeft een vrij "normaal" hellingspercentage. Deze kan je met een auto met automatische versnellingsbak heel gewoon in de "Drive"-stand rijden.
Trouwens een automatische versnellingsbak heeft nog meer standen, dan alleen parkeer-, neutraal- en drivestand. Er zijn ook nog een 1ste, 2de en vaak 3de versnelling, die je gebruikt in moeilijkere situaties, zoals echt steile hellingen, maar ook bij de steile afdalingen om op de motor te remmen.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Dag 5 (Los Angeles > Anaheim)
- Disneyland

Dag 6 (Anaheim)
- Disney's California Adventure

Hoi Aspers,

Wij hebben in 2004 Anaheim overnacht in het Howard Johnson Plaza hotel.
Dat is een goed hotel met klein zwembad recht tegenover Disney. Vanaf het hotel loop je in 10 minuten naar de ingang van het park.
Vraag wel een kamer aan de zwembadkant anders heb je misschien wat last van lawaai van de snelweg.

http://www.hojoanaheim.com/

Marjon
aspers
Amerikafan

Bericht door aspers »

vana schreef:
Dag 5 (Los Angeles > Anaheim)
- Disneyland

Dag 6 (Anaheim)
- Disney's California Adventure

Hoi Aspers,

Wij hebben in 2004 Anaheim overnacht in het Howard Johnson Plaza hotel.
Dat is een goed hotel met klein zwembad recht tegenover Disney. Vanaf het hotel loop je in 10 minuten naar de ingang van het park.
Vraag wel een kamer aan de zwembadkant anders heb je misschien wat last van lawaai van de snelweg.

http://www.hojoanaheim.com/

Marjon
Hoi Marjon,

Deze hebben wij inderdaad ook op onze lijst staan. Briljante ligging...
Alvast bedankt voor de tip!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

aspers schreef:Hmmm... maar circus circus is wel een van de meest 'betaalbare' aan de strip toch?
Klopt. Heb er afgelopen zomer nog naar gekeken en nergens anders iets voor die prijs kunnen vinden (ca 40 dollar per kamer). Wij hebben er twee keer overnacht, vooral omdat de kinderen het erg leuk vonden.
Dit jaar zijn we in Luxor geweest. Dit is veel luxer, ook betere (en duurdere) buffetten, maar ligt ook niet centraal aan de strip. Wel heb je een gratis tram naar Excalibur. Je kunt altijd de auto pakken als het te ver of te warm is om te lopen, je kunt bij elk hotel parkeren. Ik weet niet meer wat wij kwijt waren in Luxor, ik geloof rond de 100 dollar per nacht.

Marianne
aspers
Amerikafan

Bericht door aspers »

Martin & Marianne schreef: Ik weet niet meer wat wij kwijt waren in Luxor, ik geloof rond de 100 dollar per nacht.

Marianne
Ja dat vind ik persoonlijk dan toch teveel. We blijven er 2 nachten, en ons motto is altijd 'je hoeft er alleen maar te slapen'.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

aspers schreef:
Martin & Marianne schreef: Ik weet niet meer wat wij kwijt waren in Luxor, ik geloof rond de 100 dollar per nacht.

Marianne
Ja dat vind ik persoonlijk dan toch teveel. We blijven er 2 nachten, en ons motto is altijd 'je hoeft er alleen maar te slapen'.
Misschien is het Stratosphere Hotel iets? Wij hebben hier vorig jaar 2 nachten gelogeerd en is ons super goed bevallen. Waarschijnlijk wordt deze het volgend jaar weer. Qua prijs is het ook heel gunstig en je kunt dan ook (ik geloof alleen 's ochtends) de toren op met een geweldig uitzicht.
Kijk hier voor wat foto's.
http://www.michelly.dse.nl/USA%202005%2 ... oindex.htm
http://www.michelly.dse.nl/USA%202005%2 ... oindex.htm

Groetjes Elly
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer