Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Met een B2 visum uit Amerika reizen. Mogelijk?
-
- Amerika-newbie
Met een B2 visum uit Amerika reizen. Mogelijk?
Hallo vrienden,
ik ben vandaag naar de ambassade geweest voor een B2 visum aan te vragen (6 maanden)
Zonder problemen of veel te tonen is deze goedgekeurd! Zalig!
Nu vroeg ik mij af: kan ik wanneer ik deze 6 maanden in Amerika ben, er een paar weekjes tussenuit (zoald bv naar Honduras) om te gaan duiken?
Of is het dan te moeilijk om terug Amerika terug binnen te geraken?
Alvast bedankt voor de info!!
Groetjes,
Suzanniena
ik ben vandaag naar de ambassade geweest voor een B2 visum aan te vragen (6 maanden)
Zonder problemen of veel te tonen is deze goedgekeurd! Zalig!
Nu vroeg ik mij af: kan ik wanneer ik deze 6 maanden in Amerika ben, er een paar weekjes tussenuit (zoald bv naar Honduras) om te gaan duiken?
Of is het dan te moeilijk om terug Amerika terug binnen te geraken?
Alvast bedankt voor de info!!
Groetjes,
Suzanniena
- Dbacks
- Amerikafan
- Partner van: Dbacks2
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Re: Met een B2 visum uit Amerika reizen. Mogelijk?
Dag Suzanniena,
gefeliciteerd met je B2 visum, fijn dat het zo 'moeiteloos' is gegaan.
Een vraagje, in je eerste posting hier had je het nog over terug naar de US willen gaan om te gaan werken? mag dat dan op een B2?
gefeliciteerd met je B2 visum, fijn dat het zo 'moeiteloos' is gegaan.

Een vraagje, in je eerste posting hier had je het nog over terug naar de US willen gaan om te gaan werken? mag dat dan op een B2?
Never give up!
-
- Amerika-newbie
Hey!
Ik was natuurlijk wel zeer goed voorbereid met alle nodige papieren etc.
Maar ze vroegen er niet om (mss houden ze me wel tegen aan de border in Amerika)
Mijn eerste plan was naar daar gaan om te werken, of werk te zoeken, maar wegens -te moeilijk- ben ik daarvan afgestapt.
Ik heb genoeg geld op mijn rekening. En ik wil nu ook wel wat meer van Amerika zien.
Misschien van LA naar NY reizen, en paar dagen in de Grand Canyon...
Leren duiken in Honduras (als da mogelijk is de US te verlaten)
Ik was natuurlijk wel zeer goed voorbereid met alle nodige papieren etc.
Maar ze vroegen er niet om (mss houden ze me wel tegen aan de border in Amerika)
Mijn eerste plan was naar daar gaan om te werken, of werk te zoeken, maar wegens -te moeilijk- ben ik daarvan afgestapt.
Ik heb genoeg geld op mijn rekening. En ik wil nu ook wel wat meer van Amerika zien.
Misschien van LA naar NY reizen, en paar dagen in de Grand Canyon...
Leren duiken in Honduras (als da mogelijk is de US te verlaten)
Het is denk ik moeilijk hier iets zinnigs over te zeggen. Iedere situatie is net iets anders en 'the devil is in the details'.
Het is altijd de beslissing van de immigratie-ambtenaar of je toegelaten wordt tot de US. Een visum geeft geen recht tot toegang, alleen recht toegang te verzoeken.
Je loopt inderdaad kans niet opnieuw toegelaten te worden. Zijn er geen plekken in de US waar je kunt leren duiken ?
Het is altijd de beslissing van de immigratie-ambtenaar of je toegelaten wordt tot de US. Een visum geeft geen recht tot toegang, alleen recht toegang te verzoeken.
Je loopt inderdaad kans niet opnieuw toegelaten te worden. Zijn er geen plekken in de US waar je kunt leren duiken ?
Het is inderdaad heel moeilijk om daar iets zinnigs over te zeggen. In feite meld je je in een relatief korte periode twee keer aan de Amerikaanse grens en dat kan een probleem zijn. Aan de andere kant: je komt de tweede keer uit Honduras; het is heel aannemelijk dat je dan weer via de VS terugreist naar Nederland. In feite ben je gewoon een transitreiziger met een wat langere transitperiode. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze je weer terug op het vliegtuig naar Honduras zetten (of rechtstreeks door laten vliegen naar Nederland) maar goed, er gebeuren wel vaker dingen die ik niet begrijp.
Ik weet niet of er iets heel speciaals is aan duiken in Honduras, of dat er misschien andere redenen zijn om daarheen te willen gaan, maar je bespaart je vermoedelijk wel wat kopzorgen door "gewoon" een Caribische bestemming te kiezen voor je duikvakantie (zodat je visumperiode in ieder geval gewoon doorloopt).
Ik weet niet of er iets heel speciaals is aan duiken in Honduras, of dat er misschien andere redenen zijn om daarheen te willen gaan, maar je bespaart je vermoedelijk wel wat kopzorgen door "gewoon" een Caribische bestemming te kiezen voor je duikvakantie (zodat je visumperiode in ieder geval gewoon doorloopt).
Dag Suzanniena, gefeliciteert met je visum! En fijn dat het zo makkelijk ging. Mag ik je vragen wat je allemaal hebt gezegd/is gevraagd en welke papieren je bij je had? Dit omdat onlangs mij een B2 visum is geweigerd en ik volgende week een nieuwe poging ga doen.
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
-
- Amerika-newbie
Hoi Karlos!Karlos schreef:Dag Suzanniena, gefeliciteert met je visum! En fijn dat het zo makkelijk ging. Mag ik je vragen wat je allemaal hebt gezegd/is gevraagd en welke papieren je bij je had? Dit omdat onlangs mij een B2 visum is geweigerd en ik volgende week een nieuwe poging ga doen.
Alvast bedankt!
Hopelijk ben ik nog niet te laat met dit berichtje, maar ik had wel redelijk veel papieren mee genomen om aan te tonen dat ik er degelijk naartoe ga als toerist.
Eerder dit jaar ben ik met een J1 (stagevisum) naar daar gereisd. En de man op de Ambassade zei dat het geen enkel probleem voor mij moest zijn om daar 6 maanden naartoe te willen.
Hij zei wel dat ze me waarschijnlijk in Amerika tegen gaan houden en ik moest gewoon eerlijk zijn zei hij, dan kwam het wel in orde.
Wat ik bv meehad:
- 5 verschillende brieven van mensen die ik daar ken, en die ik ga bezoeken. En eentje van een goede vriend waar ik die periode ga verblijven
- Een afschrift van mijn bankrekening waar meer dan voldoende geld op staat
- Een lijst met de dingen die ik wil bezoeken in die zes maanden
- Mijn loonfiches van de voorbije maanden (Ik ben Freelance Videotechnieker)
- Natuurlijk de betaling van de Application Fee
Al deze documenten moet ik nu ook goed bijhouden voor mijn vertrek, dat ik deze ook kan voorleggen aan de grens in Amerika.
Maar de man op de Ambassade stelde mij echt gerust dat dit zeker geen probleem mocht zijn om Amerika voor die periode te bezoeken.
Misschien ook wel omdat ik al eerder een Visum heb aangevraagd en gekregen... Ik weet het niet.
Ik denk dat het ook wel belangrijk is dat je goed Engels praat met hun.
Dat geeft al een beter gevoel denk ik.
Wel Karlos, SUPER veel succes! En laat me zeker weten hoe het is gelopen!
Ik ben benieuwd!
Vele groetjes,
Suzanniena
-
- Amerika-newbie
Hoi!
Bedankt voor je reactie.
Ik heb me laten vertellen door een vriend dat Honduras de beste plaats in de wereld is om te leren duiken. Meebepaald het eilandje Utila.
Ook is het belachelijk goedkoop om daar te verblijven en lessen te nemen. Hij reist er ieder jaar naartoe en heeft ook al zo wat connecties voor mij, wat natuurlijk handig is.
Maar als ik het goed begrijp, ... kan ik beter een Caribische bestemming kiezen, en het probleem is opgelost? Maar deze bestemmingen zijn waarschijnlijk ook een pak duurder, vlucht en lessen.
Hm dit is inderdaad een moeilijke.
Niemand zal waarschijnlijk het juiste antwoord weten of het mogelijk zou zijn voor mij om naar Honduras te reizen?
Of hoe kan ik er het beste achter komen?
Alvast bedankt voor de reacties!
Groetjes,
Suzanniena
Bedankt voor je reactie.
Ik heb me laten vertellen door een vriend dat Honduras de beste plaats in de wereld is om te leren duiken. Meebepaald het eilandje Utila.
Ook is het belachelijk goedkoop om daar te verblijven en lessen te nemen. Hij reist er ieder jaar naartoe en heeft ook al zo wat connecties voor mij, wat natuurlijk handig is.
Maar als ik het goed begrijp, ... kan ik beter een Caribische bestemming kiezen, en het probleem is opgelost? Maar deze bestemmingen zijn waarschijnlijk ook een pak duurder, vlucht en lessen.
Hm dit is inderdaad een moeilijke.
Niemand zal waarschijnlijk het juiste antwoord weten of het mogelijk zou zijn voor mij om naar Honduras te reizen?
Of hoe kan ik er het beste achter komen?
Alvast bedankt voor de reacties!
Groetjes,
Suzanniena
Laatst gewijzigd door Suzanniena op 03 sep 2013, 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Zekerheden krijg je helaas niet, maar ik zie eigenlijk niet zoveel verschil tussen iemand die de VS aandoet op doorreis naar en van een Caribische bestemming, en jouw situatie. Je moet nu eenmaal in de VS zijn omdat je van daaruit weer terugvliegt. Lijkt me niet een verhaal waar een immigrations officer snel moeilijk over doet, maar ja, ik kan je niets beloven. Wat jouw situatie een beetje anders maakt dan die van een standaard transit passagier, is dat je niet meteen doorvliegt.
- Robbielb
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Het is geen probleem om met je B2 visum eventjes de VS te verlaten om even later weer terug te komen. Ik heb zelf ook een B2 visum en ben vorig jaar na 10 dagen Florida via Miami naar Curacao gevlogen en 10 dagen daarna weer terug gegaan naar Miami.
Bij binnenkomst in de VS vragen ze hoelang je denkt te blijven. Toen ik zei dat ik maar 10 dagen bleef vroeg hij waarom ik een B2 had aangevraagd. Uitgelegd dat ik weer terug kwam en mijn roadtrip zou vervolgen en het was geen probleem. Bij de 2e x binnenkomst in Miami werd mij weer gevraagd waarom ik een B2 had aangevraagd. Zelfde uitleg dat ik langer dan, of in ieder geval de mogelijkheid wilde hebben om, 90 dagen wilde blijven ivm mijn roadtrip etc... En weer geen probleem. Belangrijkste is een goed en duidelijk verhaal en, omdat je neem ik aan, niks te verbergen heb zal dat geen probleem zijn. Mensen die geen goed verhaal hebben worden zonder pardon weer terug gestuurd. Al heb je met een B2 inderdaad recht op een 'second opinion' en zelfs recht op een advocaat als ik het goed heb. (Weet dat niet 100% zeker maar dat kan vast iemand anders vertellen hier
)
Bereid je er maar wel op voor dat je steeds weer deze vragen krijgt zodra je de VS in wil met je visum. Eergisteren ben ik aangekomen in Boston en daar werd weer gevraagd waarom ik een visum had en hoe lang ik de vorige keer ben gebleven. Ook werd weer gevraagd wat voor werk ik doe... Maar dat staat allemaal in hun computer omdat je dat hebt ingevuld bij je aanvraag voor je B2 visum
Liegen helpt niet en brengt je alleen maar in de problemen.
Hou er ook rekening mee dat als je rechtstreeks vliegt naar de VS vanaf Schiphol je niet online kan inchecken en dat je dat aan de balie moet doen. Ook krijg je dezelfde vragen als die ze in de VS aan je vragen... Dus je gaat gewoon vaak je verhaal doen
Bottom line is dat het geen probleem is om eventjes de VS te verlaten. Sterker nog... Bij mij werd mijn beschikbare tijd zelfs verlengd met een maand
Bij binnenkomst in de VS vragen ze hoelang je denkt te blijven. Toen ik zei dat ik maar 10 dagen bleef vroeg hij waarom ik een B2 had aangevraagd. Uitgelegd dat ik weer terug kwam en mijn roadtrip zou vervolgen en het was geen probleem. Bij de 2e x binnenkomst in Miami werd mij weer gevraagd waarom ik een B2 had aangevraagd. Zelfde uitleg dat ik langer dan, of in ieder geval de mogelijkheid wilde hebben om, 90 dagen wilde blijven ivm mijn roadtrip etc... En weer geen probleem. Belangrijkste is een goed en duidelijk verhaal en, omdat je neem ik aan, niks te verbergen heb zal dat geen probleem zijn. Mensen die geen goed verhaal hebben worden zonder pardon weer terug gestuurd. Al heb je met een B2 inderdaad recht op een 'second opinion' en zelfs recht op een advocaat als ik het goed heb. (Weet dat niet 100% zeker maar dat kan vast iemand anders vertellen hier

Bereid je er maar wel op voor dat je steeds weer deze vragen krijgt zodra je de VS in wil met je visum. Eergisteren ben ik aangekomen in Boston en daar werd weer gevraagd waarom ik een visum had en hoe lang ik de vorige keer ben gebleven. Ook werd weer gevraagd wat voor werk ik doe... Maar dat staat allemaal in hun computer omdat je dat hebt ingevuld bij je aanvraag voor je B2 visum

Liegen helpt niet en brengt je alleen maar in de problemen.
Hou er ook rekening mee dat als je rechtstreeks vliegt naar de VS vanaf Schiphol je niet online kan inchecken en dat je dat aan de balie moet doen. Ook krijg je dezelfde vragen als die ze in de VS aan je vragen... Dus je gaat gewoon vaak je verhaal doen

Bottom line is dat het geen probleem is om eventjes de VS te verlaten. Sterker nog... Bij mij werd mijn beschikbare tijd zelfs verlengd met een maand

Life is what happens to you while you're busy making other plans...
2012 - 68 dagen roadtrip USA & Curacao mei t/m augustus
2013 - 16 dagen roadtrip noord oost USA september
http://www.robbiegoesamerica.nl
2012 - 68 dagen roadtrip USA & Curacao mei t/m augustus
2013 - 16 dagen roadtrip noord oost USA september
http://www.robbiegoesamerica.nl
-
- Amerika-newbie
Super bedankt voor je berichtje!
Ik ga dit nog eens een paar keer nalezen
Ik ben blij dat het misschien dan toch mogelijk word voor mij om te gaan duiken in Honduras...
Nog eens thanks voor de info!
Als er nog dingen zijn die ik zou moeten weten, let me know!
Groetjes,
Suzanniena
Ik ga dit nog eens een paar keer nalezen

Ik ben blij dat het misschien dan toch mogelijk word voor mij om te gaan duiken in Honduras...

Nog eens thanks voor de info!
Als er nog dingen zijn die ik zou moeten weten, let me know!
Groetjes,
Suzanniena
Handig deze info!! Ik ga komende dinsdag gaan voor mijn B2 visum.
Hopelijk gaat het bij mij ook zo vlot als het bij u ging.
Ik ga naar ginds om te gaan sporten voor een seizoen.
De volgende dingen heb ik om mee te nemen:
- Ik heb het DS-160 formulier ingevuld. En de bevestiging ervan afgedrukt
- betaling bevestiging dat ik visum betaald heb.
- afschrift van mijn bankrekening wat er op staat (ik weet niet hoeveel er juist op moet staan??)
- en een brief waar ik ga verblijven, dat zei mijn verblijf betalen en de vlucht en voor welke club ik zou gaan spelen.
- een bewijs wat ik iedereen maand verdien.
- mijn internationaal paspoort.
- pasfoto.
- en papier dat ik een extra verzekering heb afgesloten moest ik daar ziek worden of dergelijken.
Hopelijk is dit allemaal voldoende, of moet ik nog dingen mee nemen?
Hopelijk gaat het bij mij ook zo vlot als het bij u ging.
Ik ga naar ginds om te gaan sporten voor een seizoen.
De volgende dingen heb ik om mee te nemen:
- Ik heb het DS-160 formulier ingevuld. En de bevestiging ervan afgedrukt
- betaling bevestiging dat ik visum betaald heb.
- afschrift van mijn bankrekening wat er op staat (ik weet niet hoeveel er juist op moet staan??)
- en een brief waar ik ga verblijven, dat zei mijn verblijf betalen en de vlucht en voor welke club ik zou gaan spelen.
- mijn internationaal paspoort.
- pasfoto.
- en papier dat ik een extra verzekering heb afgesloten moest ik daar ziek worden of dergelijken.
Hopelijk is dit allemaal voldoende, of moet ik nog dingen mee nemen?
Dit begrijp ik niet helemaal, ga je voor een professionele club spelen, waar je voor betaald wordt? Ik dacht dat je daar een werkvisum voor nodig zou hebben.modtje schreef: - en een brief waar ik ga verblijven, dat zei mijn verblijf betalen en de vlucht en voor welke club ik zou gaan spelen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Dat vroegen ze mij aan de telefoon toen ik de afspraak maakten ook. Ik word er dus niet voor betaald!!Dutchess schreef:Dit begrijp ik niet helemaal, ga je voor een professionele club spelen, waar je voor betaald wordt? Ik dacht dat je daar een werkvisum voor nodig zou hebben.modtje schreef: - en een brief waar ik ga verblijven, dat zei mijn verblijf betalen en de vlucht en voor welke club ik zou gaan spelen.
Ik ga wel voor een professionele club spelen!
Vandaar dat ik een B2 visum aanvraag, vermits ik er niet voor betaald word!!
Eventueel nog mee te nemen:
- kopie van huurcontract van je huis of de koopakte. Als je nog bij je ouders woont een brief waarin ze dat bevestigen.
- brief/email van je Ned. sportclub over hoe lang lid, wat je doet in het team, wat ze na je US verblijf van je verwachten bij terugkomst.
- brief/email van de school, universiteit, whatever als je nog studeert.
Ik zie nl. niet veel in je lijstje dat je binding met Ned. aangeeft. Dus als je morgen eea. nog kunt regelen....
- kopie van huurcontract van je huis of de koopakte. Als je nog bij je ouders woont een brief waarin ze dat bevestigen.
- brief/email van je Ned. sportclub over hoe lang lid, wat je doet in het team, wat ze na je US verblijf van je verwachten bij terugkomst.
- brief/email van de school, universiteit, whatever als je nog studeert.
Ik zie nl. niet veel in je lijstje dat je binding met Ned. aangeeft. Dus als je morgen eea. nog kunt regelen....
Ik woon dus nog bij mijn ouders. Wouw langs de gemeenten gaan voor een bewijs te vragen dat ik hier woon. (vergeten op mijn lijstje te zetten)
Club waar ik nu voor speel net gemailt
derde punt doe ik niks meer van.
Bedankt voor de tips.
Nog dingen bij doen?
Club waar ik nu voor speel net gemailt

derde punt doe ik niks meer van.
Bedankt voor de tips.
Nog dingen bij doen?
Misschien is een briefje van je ouders dat je bij ze woont en dat ze je terug verwachten ook een goed idee. Hoeft niet uitgebreid te zijn.
Is er iets in het huis aangepast voor jou en de rolstoel ? Dat geeft ook movitatie voor terugkeer aan. Dus die aanpassing(en) vermelden.
Ik ben geen advokaat ofzo, maar heb geleerd dat je beter mee dan om verlegen kunt zitten.
Misschien kijken ze nergens naar en doe je nu voor niks al die moeite. Maar je wilt niet later denken: goh, had ik dat toch ook maar als bewijs meegenomen.
Is er iets in het huis aangepast voor jou en de rolstoel ? Dat geeft ook movitatie voor terugkeer aan. Dus die aanpassing(en) vermelden.
Ik ben geen advokaat ofzo, maar heb geleerd dat je beter mee dan om verlegen kunt zitten.
Misschien kijken ze nergens naar en doe je nu voor niks al die moeite. Maar je wilt niet later denken: goh, had ik dat toch ook maar als bewijs meegenomen.
Laatst gewijzigd door USInsider op 06 okt 2013, 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Ok prima ik doe er dat dan ook even bij. Beter iets te veel bij doen dan iets te weinig bij hebben.
Dit is allemaal de eerste keer en dan weet je niet wat je allemaal nodig hebt.
En je leest overal zoveel.
Dit is allemaal de eerste keer en dan weet je niet wat je allemaal nodig hebt.
En je leest overal zoveel.
Jemig, jij bent snel ! Veel succes !!!
het moet vooruit gaan ook 
Bedankt!!!

Bedankt!!!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1450 Weergaves
-