Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Thijs & Marjolein: San Diego of ommetje via New Mexico
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Reis Thijs & Marjolein: San Diego of ommetje via New Mexico
Zoals velen hier op dit forum komen wij ook nog even wat advies vragen om onze reis te perfectioneren.
Over twee weken vliegen we richting San Francisco om het welbekende rondje langs de parken af te leggen. De cabrio is geboekt en de gezonde zenuwen nemen toe!
Het zal voor ons backpackers die altijd in Europa en China reizen een mooie nieuwe ervaring worden!
Planning
Nou is het meeste van de reis al redelijk vastgelegd, zie onderstaand schema.
1 a’dam – San Francisco (aankomst SF om 11u
2 San Francisco
3 San Francisco – Yosemite (als er dan nog wat meer te zien is dan smeulende resten)
4 Yosemite
5 Yosemite
6 Yosemite - *ergens tussen Yosemite en LV*
7 *ergens* - Las Vegas
8 Las Vegas – Grand canyon/williams
9 Grand Canyon
10 Grand Canyon – Zion (springdale)
11 Zion
12 Zion – Bryce (panguitch)
13 Bryce - Moab
14 Moab
15 Moab
16 Moab – Mesa Verde / Monument Valley
17 Mesa Verde / Monument Valley - X
18 X
19 X
20 X – Los Angeles
21 Los Angeles
22 Los Angeles – Highway 1
23 Highway 1 – Highway 1
24 Highway 1 – San Francisco (terugvlucht 13:00)
25 aankomst NL
Vragen
1. Nu is het grootste 'dilemma’ het stuk tussen Monument valley en LA.
- Gaan we snel rechtdoor via Phoenix naar San Diego, zodat we daar nog twee nachtjes kunnen doorbrengen voordat ew naar LA gaan?
- Of maken we vanuit Monument valley juist een soort hoefijzer (in 3 nachten, 4 dagen) via het westen van New Mexico om uiteindelijk ook in LA aan te komen?
De twee keuzes zijn waarschijnlijk niet echt te vergelijken, maar toch zijn we benieuwd wat jullie zouden doen.
2. Ook hebben we twee stops langs Highway 1 ingelast, dit vanwege de redelijk vroege terugvlucht. Welke plaatsen raden jullie aan?
3. Tussen Yosemite en Las Vegas hebben we nog geen stop. We dachten aan Death Valley, maar alles is daar al lang volgeboekt. Inderdaad stom om dat zo lang te laten wachten, maar we moeten dus een alternatief bedenken. Noordelijker op de route zijn wel veel mogelijkheden, maar dat ligt erg dicht bij Yosemite en dus weer een lange reisdag naar Las Vegas. Dan moet je door Death Valley racen.
Iemand nog een voorstel voor een overnachting op ongeveer de tweede helft van de route tussen Yosemite en Las Vegas?
Over twee weken vliegen we richting San Francisco om het welbekende rondje langs de parken af te leggen. De cabrio is geboekt en de gezonde zenuwen nemen toe!
Het zal voor ons backpackers die altijd in Europa en China reizen een mooie nieuwe ervaring worden!
Planning
Nou is het meeste van de reis al redelijk vastgelegd, zie onderstaand schema.
1 a’dam – San Francisco (aankomst SF om 11u
2 San Francisco
3 San Francisco – Yosemite (als er dan nog wat meer te zien is dan smeulende resten)
4 Yosemite
5 Yosemite
6 Yosemite - *ergens tussen Yosemite en LV*
7 *ergens* - Las Vegas
8 Las Vegas – Grand canyon/williams
9 Grand Canyon
10 Grand Canyon – Zion (springdale)
11 Zion
12 Zion – Bryce (panguitch)
13 Bryce - Moab
14 Moab
15 Moab
16 Moab – Mesa Verde / Monument Valley
17 Mesa Verde / Monument Valley - X
18 X
19 X
20 X – Los Angeles
21 Los Angeles
22 Los Angeles – Highway 1
23 Highway 1 – Highway 1
24 Highway 1 – San Francisco (terugvlucht 13:00)
25 aankomst NL
Vragen
1. Nu is het grootste 'dilemma’ het stuk tussen Monument valley en LA.
- Gaan we snel rechtdoor via Phoenix naar San Diego, zodat we daar nog twee nachtjes kunnen doorbrengen voordat ew naar LA gaan?
- Of maken we vanuit Monument valley juist een soort hoefijzer (in 3 nachten, 4 dagen) via het westen van New Mexico om uiteindelijk ook in LA aan te komen?
De twee keuzes zijn waarschijnlijk niet echt te vergelijken, maar toch zijn we benieuwd wat jullie zouden doen.
2. Ook hebben we twee stops langs Highway 1 ingelast, dit vanwege de redelijk vroege terugvlucht. Welke plaatsen raden jullie aan?
3. Tussen Yosemite en Las Vegas hebben we nog geen stop. We dachten aan Death Valley, maar alles is daar al lang volgeboekt. Inderdaad stom om dat zo lang te laten wachten, maar we moeten dus een alternatief bedenken. Noordelijker op de route zijn wel veel mogelijkheden, maar dat ligt erg dicht bij Yosemite en dus weer een lange reisdag naar Las Vegas. Dan moet je door Death Valley racen.
Iemand nog een voorstel voor een overnachting op ongeveer de tweede helft van de route tussen Yosemite en Las Vegas?
Laatst gewijzigd door Thijs&Marjolein op 28 aug 2013, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikakenner
Re: Reis Thijs & Marjolein: San Diego of ommetje via New Mexico
Mooie reis, maar m.i. plaats je Grand Canyon (GC) verkeerd.
Normaal rij je een rondje Las Vegas -Zion-Bryce-Torrey-Moab-Monument Valley-Page-GC en dan naar LA.
Ik denk dat Phoenix en San Diego best vergeet en hier en daar een extra dag voorziet.
a) Eén dag SF is kort.
b) Eén overnachting tussen Yosemite en LV vind ik te weinig, je zou de laatste overnachting in Yosemite kunnen venvangen door Lee Vining en dan nog een overnachting in Lone Pine.
c) één nachtje LV maar?
e) Panguitch vind ik minder geschikt als overnachtingsplaats voor Bryce; heb je Tropic geprobeerd?
f) Bryce-Moab is ook een heel eind waarbij een tussenstop in Torrey ideaal is.
c) Highway 1: gebruikelijke stopplaatsen zijn Monterey/Carmel en de strook tussen San Simeon en Pismo. Vermits jullie daags nadien al het vliegtuig moeten nemen, zou ik misschien Gilroy ipv Monterey zetten.
Normaal rij je een rondje Las Vegas -Zion-Bryce-Torrey-Moab-Monument Valley-Page-GC en dan naar LA.
Ik denk dat Phoenix en San Diego best vergeet en hier en daar een extra dag voorziet.
a) Eén dag SF is kort.
b) Eén overnachting tussen Yosemite en LV vind ik te weinig, je zou de laatste overnachting in Yosemite kunnen venvangen door Lee Vining en dan nog een overnachting in Lone Pine.
c) één nachtje LV maar?
e) Panguitch vind ik minder geschikt als overnachtingsplaats voor Bryce; heb je Tropic geprobeerd?
c) Highway 1: gebruikelijke stopplaatsen zijn Monterey/Carmel en de strook tussen San Simeon en Pismo. Vermits jullie daags nadien al het vliegtuig moeten nemen, zou ik misschien Gilroy ipv Monterey zetten.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou de route ook iets anders doen, met eerst Zion, etc, maar misschien ligt er al veel vast?
Van Yosemite naar DV is een eind rijden met veel te zien onderweg. Als je maar 1 overnachting tussen Yosemtie en LV wilt doen dan is Lone Pine een goede optie. Wat is er al vol in DV, waar hebben jullie naar gekeken? In het park of erbuiten?
Willen jullie de GC vanuit Williams bezoeken? Het is een eind rijden, en als je een zonsopkomst/ondergang wilt meemaken kost het extra tijd omdat je dan in het donker rijdt. waarom niet in het park (zie http://www.grandcanyonlodges.com) of in Tusayan?
Misschien hebben jullie voor het stuk vanaf DV iets aan mijn 2011-verslag (ook september). En voor het stuk tussen LV en Yosemite iets aan onze 2004- en 2006-verslagen.
De opmerking over de smeulende resten zal niet serieus bedoeld zijn? De meeste mensen verkijken zich op de grootte van het park; het deel waar de meeste mensen komen ligt een behoorlijk eind van de brand vandaan. Het is natuurlijk niet te voorspellen wat er kan gebeuren als de omstandigheden ongunstig blijven, maar vooralsnog heb je als bezoeker er geen last van (behalve dan dat je vanuit SF niet de snelste route naar het park kunt nemen).
Marianne
Van Yosemite naar DV is een eind rijden met veel te zien onderweg. Als je maar 1 overnachting tussen Yosemtie en LV wilt doen dan is Lone Pine een goede optie. Wat is er al vol in DV, waar hebben jullie naar gekeken? In het park of erbuiten?
Willen jullie de GC vanuit Williams bezoeken? Het is een eind rijden, en als je een zonsopkomst/ondergang wilt meemaken kost het extra tijd omdat je dan in het donker rijdt. waarom niet in het park (zie http://www.grandcanyonlodges.com) of in Tusayan?
Misschien hebben jullie voor het stuk vanaf DV iets aan mijn 2011-verslag (ook september). En voor het stuk tussen LV en Yosemite iets aan onze 2004- en 2006-verslagen.
De opmerking over de smeulende resten zal niet serieus bedoeld zijn? De meeste mensen verkijken zich op de grootte van het park; het deel waar de meeste mensen komen ligt een behoorlijk eind van de brand vandaan. Het is natuurlijk niet te voorspellen wat er kan gebeuren als de omstandigheden ongunstig blijven, maar vooralsnog heb je als bezoeker er geen last van (behalve dan dat je vanuit SF niet de snelste route naar het park kunt nemen).
Marianne
Jerommeke & M+M hebben goeie punten, heb ik verder weinig aan toe te voegen.
Als je Page liever overslaat ten behoeve van bijv. Mesa Verde en Canyon de Chelly kan je dit ook proberen:
Las Vegas -> Zion
Zion -> GC (North Rim)
GC (North Rim) -> Bryce
Bryce -> Capitol Reef
Capitol Reef -> Moab
Moab -> Monument Valley
Monument Valley -> Chinle
Chinle -> Petrified Forest
Petrified Forest -> Sedona
Sedona -> San Diego / LA
Dat ziet er dan zo uit: http://tinyurl.com/l5lkfj3
Heb het zelf nooit gereden, maar het is zomaar een optie.
Als je Page liever overslaat ten behoeve van bijv. Mesa Verde en Canyon de Chelly kan je dit ook proberen:
Las Vegas -> Zion
Zion -> GC (North Rim)
GC (North Rim) -> Bryce
Bryce -> Capitol Reef
Capitol Reef -> Moab
Moab -> Monument Valley
Monument Valley -> Chinle
Chinle -> Petrified Forest
Petrified Forest -> Sedona
Sedona -> San Diego / LA
Dat ziet er dan zo uit: http://tinyurl.com/l5lkfj3
Heb het zelf nooit gereden, maar het is zomaar een optie.
-
- Amerika-newbie
De Grand Canyon ligt inderdaad niet helemaal logisch, hadden we zelf ook al bedacht.
Maar we hebben links en rechts gehoord dat de grand canyon nogal 'tegenvalt' als je daarvoor bryce etc gezien hebt. Dat lijkt ons dan een beetje zonde.
Maar we hebben links en rechts gehoord dat de grand canyon nogal 'tegenvalt' als je daarvoor bryce etc gezien hebt. Dat lijkt ons dan een beetje zonde.
-
- Amerika-newbie
a) We komen op tijd aan in SF, dus hopen die dag meteen de stad in te gaan. Dan komen we op anderhalve dag uit. Het is inderdaad wat haasten, maar wel een bewuste keuze.jerommeke10 schreef:Mooie reis, maar m.i. plaats je Grand Canyon (GC) verkeerd.
a) Eén dag SF is kort.
c) één nachtje LV maar?
c) Inderdaad maar een nacht LV, misschien wat weinig. Maar overdag lijkt ons niet zo veel te beleven in LV en de hooverdam pakken we mee op weg naar Grand Canyon.
e) Tropic geprobeerd, helemaal volgeboekt. Of je moet vele honderden euro's meenemen. Dat vinden wij het niet waard voor een nachtje.
We zullen Lone Pine eens onderzoeken.Martin & Marianne schreef:Ik zou de route ook iets anders doen, met eerst Zion, etc, maar misschien ligt er al veel vast?
Marianne
Hebben nu vooral via de gebruikelijke hotelsites/google gezocht op death valley en hotels in de buurt. Daarvan geeft het meeste op die datum al weer dat er geen kamers meer vrij zijn.
De lodges in de Grand Canyon hebben ew ook gezien, erg mooi! Maar daarvoor gold ook dat ze (toen wij keken een paar weken terug) meer dan 600euro kostten voor 2 nachtjes. Dat vonden we toch wel gortig.
Smeulende resten is inderdaad niet serieus bedoeld. Zelf ben ik al eens in Yosemite geweest, jaaaren geleden met mijn ouders. Kan me dus nog wel herinneren hoe gigantisch het was. Zolang het vuur niet bij curry village komt (waar wij zitten), moet het goed komen.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Thijs&Marjolein schreef:De Grand Canyon ligt inderdaad niet helemaal logisch, hadden we zelf ook al bedacht.
Eerder andersom, maar uiteindelijk zijn de parken absoluut niet vergelijkbaar.
Ik weet ook niet welke lodge jullie hebben gevonden in de GC, maar 600 euro voor twee nachten, dat is veemoedelijk de bruidssuite in het El Tovar, een normale prijs is eerder 100 euro per nacht.
Voor Death Valley, ik weet niet welke datum jullie daar zijn, maar kijk even naar Panamint Springs Resort, zeer betaalbaar in DV zelf, simpel, maar waanzinnig mooie omgeving, en de leukste plek om te overnachten in het park zelf, imho.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor overnachtingen in het park (van west naar oost) moet je kijken bij:Thijs&Marjolein schreef:Hebben nu vooral via de gebruikelijke hotelsites/google gezocht op death valley en hotels in de buurt. Daarvan geeft het meeste op die datum al weer dat er geen kamers meer vrij zijn.
Panamint Springs: http://www.panamintsprings.com
Stovepipe Wells: http://www.escapetodeathvalley.com
Furnace creek: http://www.furnacecreekresorts.com
Dat is het ook, er zijn echter ook betaalbare opties, maar je moet wel even regelmatig kijken of er iets vrij is/komt. De Bright Angel Lodge is niet duur, en de Maswik Lodge ook niet.Thijs&Marjolein schreef: De lodges in de Grand Canyon hebben ew ook gezien, erg mooi! Maar daarvoor gold ook dat ze (toen wij keken een paar weken terug) meer dan 600euro kostten voor 2 nachtjes. Dat vonden we toch wel gortig.
En de GC is ook nog na Bryce nog indrukwekkend hoor. Ik zou niet mijn route daarop aanpassen.
Marianne
-
- Amerika-newbie
Bedankt voor de tip, bij Panamint Springs hebben we nu een reservering staan.
Lijkt ons een goede tussenstop.
Maar verder geen advies/voorkeur voor een rondje New Mexico of juist San Diego?
Lijkt ons een goede tussenstop.
Maar verder geen advies/voorkeur voor een rondje New Mexico of juist San Diego?
Probeer overnachtingne in Page en Sedona op weg naar SD. Denk dat je geen tijd hebt voor de omweg via NM. En MV en Mesa Verde liggen nog 3 uur uit elkaar.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou NM vergeten, dat betekent toch vooral veel auto rijden, en San Diego is een prima stad om een paar dagen door te brengen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien gezien de brand bij Yosemite, de route andersom doen?
Marianne
Marianne
-
- Amerika-newbie
Dat gaat helaas niet meer lukken, er liggen al een aantal overnachtingen vast.
Vooral in/om de parken viel het ons tegen hoe snel alle redelijke overnachtingsmogelijkheden al volgeboekt waren. Nu alles annuleren om maar op de gok gaan rijden maakt de kans op overnachtingen vlakbij/in de parken nog kleiner.
Als we naar San Diego gaan, is dat dan te doen met 1 tussenstop vanuit monument valley?
Twee stops maakt het namelijk wel weer erg kort in SD.
Vooral in/om de parken viel het ons tegen hoe snel alle redelijke overnachtingsmogelijkheden al volgeboekt waren. Nu alles annuleren om maar op de gok gaan rijden maakt de kans op overnachtingen vlakbij/in de parken nog kleiner.
Als we naar San Diego gaan, is dat dan te doen met 1 tussenstop vanuit monument valley?
Twee stops maakt het namelijk wel weer erg kort in SD.
Ja hoor dat kan gemakkelijk. Je kan via Phoenix rijden en in die omgeving overnachten. Sedona kan ook maar dan is het wel 8 uur rijden naar SD de volgende dag. Of via Kingman en dan in Kingman slapen. Of in Needles.
-
- Amerikakenner
Hebben jullie jullie planning mbt bezoek GC al dan niet aangepast? Want GC bezoeken tussen LV en Zion is niet logisch.Als we naar San Diego gaan, is dat dan te doen met 1 tussenstop vanuit Monument valley?
Normaal ga je van MV naar GC en dan verder richting LA (of SD).
-
- Amerika-newbie
Misschien niet logisch, maar door afspraken die we daar hebben gemaakt wel onze keuze. Dan maar een paar kilometers meer rijden, dat is ook geen straf
.
Dat was de vraag van ons ook niet natuurlijk he
Die ging vooral om tips mbt de westkant van new mexico en/of de keuze voor San Diego.
Maar daar heeft niemand echt een mening over?

Dat was de vraag van ons ook niet natuurlijk he

Die ging vooral om tips mbt de westkant van new mexico en/of de keuze voor San Diego.
Toch wel, maar ik vrees dat je daar overheen gelezen hebt.Thijs&Marjolein schreef:Dat was de vraag van ons ook niet natuurlijk he. Die ging vooral om tips mbt de westkant van new mexico en/of de keuze voor San Diego.

In de noord-westhoek van New Mexico vind je alleen Bisti Badlands en Chaco Culure.
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... lture.html
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... lands.html
Je zou wel via Petrified Forest en Canyon de Chelly in het noord-oosten van Arizona kunnen rijden, die 2 parken liggen min of meer op je route.
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... orest.html
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... helly.html
In San Diego kun je naar Balboa park waar je naast de Zoo diverse musea vindt op allerlei gebied, van auto's / vliegtuigen tot en met kunst http://www.balboapark.org/
Je kunt naar Coronado om het beroemde hotel Del Coronado te bezoeken: http://www.hoteldel.com/
Of naar het openluchtmuseum Old Town: http://www.oldtownsandiego.org/
Of naar de haven met o.a. museumvliegdekschip de Midway: http://www.midway.org/
Of naar Cabrillo nat.mon. op Point Loma voor een geweldig uitzicht over San Diego
Wat het gaat worden mag je zelf uitmaken. Succes met plannen en veel plezier
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens mij heb je daar al wat tips over gekregen, het is toch vooral afhankelijk van jullie interesses. Je kunt ook ter plekke kijken wat je doet, afhankelijk van het weer, genoeg hebben van natuur of juist niet, etc. Je kunt je ook prima ene paar dagen in de omgeving van Sedona vermaken. Of rij via Page. Of Canyon de Chelly.
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 25 Reacties
- 2907 Weergaves
-
Laatste bericht door Trom